Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Heiri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moips!

Me ollaan pärjätty hyvin tolla äpakkauksen haalarilla, eikä nytkään ole tarkoituksena ostaa tulevaa talvea verten mitään pienempää.

Ja niin kuin luonuleena jo tokasikin, vauvan kaula jää leuan alle piiloon [:)].

Ihan tarkennuksena, että en niinkään ollut huolissani vauvan kaulasta, vaan siitä, että haalarin kaula-aukko on sen verran suuri, ettei itse vauva saa sitä täytettyä vaan sinne jää ilmareikä, mistä pakkanen pääsee sisään. Kuitenkin kyseessä aika iso haalari vastasyntyneelle. Haluaisin kyllä käyttää tuota haalaria, koska seuraavana talvena se todennäköisesti on taas jo liian pieni. Synnäriltä kotiin ei onneksi tarvitse kauaa ulkona olla ja auto lämpiää nopsaan, joten voidaan ainakin kokeilla tuota haalaria ja jos tuntuu, että on sietämättömän iso, niin sitten vaan kauppaan pienempää hakemaan. Itse olen niin palelevaa sorttia, että vauvankin kanssa ennemmin pelaan varman päälle kuin alan tinkiä parista kympistä. Tosin, jos ensi talvi on samanlainen kuin viime talvi, niin eipä paljon tarvi ulkona ollakaan [:D] Vaunuihinkin tietty saa paketoitua kivasti vähän isommissakin vermeissä. Eli loppupäätelmä: katsotaan sitten käytännössä [:D]

ihanaa päästä keskiviikkona neuvolaan niin pääsee täyttään paperit ja saa sen äitiyspakkauksen sitten. :) Tosiaan vauvalle ostettuna nyt myös pinnasänky, ikeasta saatiin juuri selliainen sänky kuin haluttiin niin Ikea Family kortilla makso 50 euroa vain! :) Oikea hinta 129 muistaakseni. joten todella paljon säästettiin! Ihan mielissään olen! vielä hoitopöytä puuttuu. :P

Mulle iski äsken kauhee paniikki et aika menee tosi nopeesti ja kohta on jo vauva eikä kaikkea tarpeellista ole hankittu..Tein juuri listaa ja ihan kauhea määrä tärkeitä asioita puuttuu..Millähän rahalla nuokin saa ostettua kun tulot on 0e

Niin siis miettikää... vasta tässä voivoteltiin "aamu"pahoinvointeja ja nyt on muka enää nelisen kuukautta odotusta jäljellä! Kuulostaa hirveen vähältä [:)]

^samaa mä olen miettinyt. 4 tai mulla melkein 5 kk menee tosi äkkiä. Mä olen tällä hetkellä hirvittävän epävarma; jotenkin pelkään jatkuvasti, että vauvalla ei ole kaikki hyvin ja odotan rakenneultraa kuin kuuta nousevaa... Rakenneultran jälkeen toivon että helpottaa ja sitten tosiaan se aika tuntuukin jo hurjan vähältä.

Tälläset tuli meillä hommattua. Ovat tosi hyvät ja todella hyvään hintaan. Sen aikaan kun olemme Suomessa niin saamme tutulta lainaan Gracon turvakaukalon. Vaunuja meille ei hankita ollenkaan, koska sinne mihin muutamme ihmiset eivät käytä vaunuja ollenkaan vaan juuri näitä trvalesystem.. Mieheni lähtee juuri käymään kotipaikallaan, joten pitää vielä netistä katsella jos vois tilata sieltä jotain kivaa.
Tässä linkki meidän travelsystemistä.
http://www.gracobaby.com/Products/Pages/ProductDetails.aspx?ProductID=1755258

^hyvän näköinen systeemi. [:)] On varmaan kätevä. Eikös se ollut niin, että olitte ulkomaille muuttamassa? Ei tarvi sit täällä loskassa ja hangessa työnnellä...

MEEMI: Juu tarkoitus ois muuttaa kun vauva on muutaman kuukauden ikäinen. Heti kun minun green card on selvä ja vauva saanut kaksoikansalaisuuden. Meidän ei onneksi tarvi sitten mihinkään vuoden aikaan kärsiä kylmästä ja loskasta. [:)]

Aluksi vähän järkytyin väreistä, koska täällä Suomessa ne ovat todella tumman sävyisiä ja jokseenkin synkkiä. Nyt tunnen jo olevani onnekas, että vauva saa juuri vauvan väriset rattaat.

Haalareista... kukahan sitä pelkäsi vauvan palelevan. Vinkiksi - se koko nyytti kannattaa kylmällä aina kääräistä sinne toppamakuupussin sisään niin ei tarvitse pelätä vauvan palelevan, mitään kaulaliinoja ei tarvita, kypärämyssy riittää.

Omasta kokemuksesta (neljä talvivauvaa jo ensimmäisestä talvestaan hengissä läpi saattaneena) sanoisin, että suurempi riski talvellakin on ylipukeminen kuin se, että vauvalle tulisi kylmä. Uskokaa pois! Itse jo nelosen kohdalla toimin niin, että kun sairaalasta lähdettiin kotiin (tammikuun lopulla 2009) niin en todellakaan tupannut pojalle kaikkia mahdollisia väli ja päällysvaatteita ja pussia vaan seuraavasti: ohut body+potkuhousut, college/villapuku, äitiyspakkauksen OHUEMPI haalari, villasukat, tumput, puuvillainen ohut kypärämyssy+päällyshattu ja sitten tuo paketti ensin makuupussiin, autoon ja istuimeen ILMAN sitä makuupussia - (mies lämmitteli auton sillä välin kun minä odottelin vauvan kanssa sairaalan aulassa) - Ja kotiin selvittiin ilman kuumuudesta huutavaa vauvaa, poika nukkui tyytyväisenä koko matkan. Vauvan lämpötilan ja voinnin tuntee hyvin, kun välillä kokeille ettei iho ole kamalan kuuma selästä (vastaavasti liian vähäisen vaatetuksen huomaa kovin viileästä ihosta, mutta itse en ole kertaakaan vielä alipukenut vauvaa, joten siihen tuskin kovin helposti mennään).

^kiitos tättärä! Tuo oli taas tosi hyvä kommentti. Sinulla kun on tosiaan kokemusta jo näistä asioista niin kiva kuulla vinkkejä. [:)]

kiitos tättärä [:)] on se vaan hyvä, että täällä on kokeneempiakin keskustelussa mukana!

Mulle tuli eilen postissa vauvalehden tilaajalahja, hypistelin sitä pussilakanaa ihan innoissani [:D] Miten noin pieni asia voi saada ihmisen niin hyvälle tuulelle?

hiihhii, mäki tilasin ittelleni vauva lehden ku sai tilaaja lahjaks pussilakanat. ittelle ei oo viel ne tullu, mut varmaan tosi ihanat. :))

Minä oon aatellu ostaa jonkun vähän pienemmän haalarin toiseksi, vaikka uskonki, että tuolla äp:n haalarillakin pärjäis vallan mainiosti. Eiköhän nuo talvivaatteetki tuu kohta kauppoihin, vai onko niitä jo? Kirppareitakin ois suunnitelmissa kiertää, mutta en oo vielä saanu niin paljon aikaseksi. Tähän mennessä en oo hankkinu vauvalle ku vähän vaatteita, mutta vielähän tässä ehtii. Saadaan kyllä niin paljon vaatteita sukulaisilta ja muilta tutuilta, joten niilläki kyllä varmasti alkuun pääsis. Mutta pakkohan sitä on jotain omannäköistäkin vauvalle ostaa. :) Rakenneultran jälkeen mua ei varmaan pidättele mikään, eli elokuun 16. päivää odotellessa.. [:)]

Mitä kautta vauvalehden tilaajalahjaksi sais pussilakanat? Ostin tuossa vasta vauvalehden (nro 7/2010), ja sen välissä olevan tilauslomakkeen kautta sais kantopussin tai huppupyyhkeen. En välttämättä haluais kumpaakaan noista, mutta tuo pussilakana kuulostais kyllä hyvältä. 

Mä taasen otin just sen kantopussin uteliaisuuttani. Lakanoita tulee varmaan ihan riittävästi hankittua muutenkin, kun saatiin yhteiseksi nimipäivälahjaksi lahjakortti Finlaysonille. Jihuu :)

Ja kiitsa tosiaan tättärä! Olikohan se jossain sairaalan/neuvolan omassa jutussa tai sitten muuten vaan oppaassa, niin oli jotain ohjeistusta, miten vastasyntynyt pitää pukea sairaalasta lähtiessä. Se kuulosti ihan järkyttävältä ja heti mietin, että oonko ihan kakka äiti ku en haluais paketoida pikkusta ihan sellaseen settiin. Eli hyvä kuulla oikeita käytännön kokemuksia. Siinähän siis oli, että body/aluspaita+alushousut, joku oloasu tyyppinen, vanuhaalari JA siihen vielä toppahaalari. Kuulostaa aikamoiselta paketilta. Eli joo ei.

Missä on kerrottu et pitäs noin paljon laittaa päälle?:O Eikö se napero nyt hitto paahdu tollasessa paketissa..

Se on varmasti se Vaukirja mistä olet puhunut? Siinä oli se haalarimainos jossa kerrottiin samalla mitä alle pitää panna...

Voi olla, pitää kattoa ku mennään kotiin. Nyt ollaan anoppilassa passattavana [:)]

Huomenna lähetään varmaan kattelemaan vähän vaunuja kokeilumielessä. Netistä oon nyt katellu vähän yleistä tarjontaa, suosikit suunnilleen selvillä, niin nyt ajateltiin käydä hypistelemässä jne. ettei pelkän paperin perusteella osteta mitään.

^
Olkaa varovaisia, se kokeilumieli voi pian muuttua ostohimoksi ja siitä seuraa sit pelkkää rahanmenoa:D Me käytiin nimittäin kanssa eilen "vaan kattelemassa" että tietää sitten minkälaista tarjontaa on ja voi seurailla hintoja. Nyt näyttää kovasti siltä että tiedetään jo mitä halutaan ja liikkeessä oli yhdet vaunut minkä kuosiin tuo mies ihastui, joten voi olla että joudutaan ostamaan ne. Ja nimenomaan just ne kyseiset siitä, koska se on vanhaa vuosikertaa. Joten se siitä "katselusta" =) Meillä ei siis nyt oo tuota rahaa laittaa, ja pitääkin miettiä oikeen kovasti että aletaanko haalia sitä jostain kokoon vai odotetaanko sit muita vaunuja..

Onko täällä kellään kokemusta Emmaljunga City Crosseista?

Takaisin