Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Heiri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä olen jo ostanut muutaman potkupuvun ja pari pikku bodya. Kreikassa oli se sellainen super iso puoti, jossa oli kaikkea kivaa ja halvalla.... Meinasi mopo karata käsistä.
Varsinaisia äitiysvaatteita en ole ostanut, mutta löysin kirpparilta yhdet caprit, joissa on resori vyötärö ja ne on ihanat pitää. Eivät purista istään. Sitten ostin H&M:ltä yhdet shortsit (koko jotain reilu 40) kun kaapista ei löytynyt enää mitään sopivia. Mä rakastan ompelua ja aion tässä kunhan arkeen taas pääsen ommella itselleni parit mammapöksyt ja muutaman tunikan... Mulla on joskus ostetut vanhat stretch farkut ja ne on ovat olleet parhaimmat housut näinä aikoina...Mulla alkaa ihan oikeasti jäämän melkein kaikki pieneksi...

mä ajattelin ostaa tänään ekan pienen jutun uudelle tulokkaalle. Nyt on sellanen olo, että olen valmis kun 13 viikkoa on takana ja pahin keskenmenon riski on ohi. Esikoiselle olen sanonut jo monta kertaa, että susta tulee isoveli <3 Pikkunen vaan hymyilee,kun ei vielä tietenkään täysin ymmärrä vielä. Raskaus on menny muuten jotenkin nopeammin kun on jo lapsi. Hauska seurata kun toinen oppii uusia sanoja ja kasvaa ihan koko ajan:) Ei kerkee raskautta niin hirveesti enää miettiä ei ainakaan samalla tavalla kuin ekan odotusken aikana:)

Mä en ole vielä mitään ostanut pikkuiselle. "Pelkään" pahoin, että kun alkuun pääsen, niin äkkiä hurahtaa sitten hommailemaan niitä juttuja enemmänkin. Ajattelin kyllä tässä kesän mittaan mennä kirppiksiä kiertelemään. Se missä en ole onnistunut itseäni pitelemään on neulominen. Olen kutonut pikkuiselle lapasia ja sukkia. Niitä on niin ihana tehdä kun saa helposti yhdet valmiiksi samalla yhdellä kertaa. Ihanan pieniä. [:)]

Hei Meemi: millä ohjeella olet pienelle kutonu? Mulla on vain aikuisten ohje. En oo ite kyllä vielä ees yrittäny ettiä mitään vauvojen ohjeita, just, ku sitte ei kutomiselle tuu loppua, mutta aattelin että jos sulla oli joku hyvä ohje... [:)]

Eve78 netti on pullollaan ihania ohjeita. Esim. www.novita.fi --> neuleohjeet-->neuleohjeiden haku ja kohderyhmäksi vauvat. Tulee sukkia, lapasia, nuttuja monen vahvuselle langalle.

Puikot heilumaan!

Wii: WAU! Kiitos!! [:)] Nyt ei tosiaan kyllä puikkojen heiluminen lopu ihan vähään aikaan!!! Taitaa muittenkin muksut ja kaikki sukulaisetki saada jotain pehmeitä paketteja tulevana jouluna! [:D]
Oishan sitä pitäny tietty kattoa netistä, mutta kuten sanoin, niin en oo ees varsinaisesti miettiny asiaa, ku oon vähän pelänny sitä, että sitte puikot just heiluu joka sekunti... Novitan sivuista tuli mun uusin lempparisivu!! [:)]

Eve78: Netistä tosiaan löytyy kaikenlaista ohjetta. Mä usein yhdistelen montaa ohjetta tai suunnittelen itse. Sukat tai lapaset on helppo pienentää aikuisen tai lapsen ohjeesta. Peukalon olen tumpuista vaan jättänyt pois kun se taitaa olla enimmäkseen vain tiellä pikkuisen kanssa. Ihanaa tosiaa neuloa näin pieniä juttuja. Välillä meinaa epätoivo tulla aikuisten vaatteita tehdessä kun niissä kestää niin kauan.

Täällä on muitakin neulojia. ;) Sitten jos joaku oikein himoitsee kaikenlaisia ohjeita ja englanniksi niin oikea ohjeiden tietopaketti on Ravelry, mutta sinne pitää kirjautua. Niin ja ihania ohjeita löytyy myös jonkin Ullaneuleen sivuilta. Se on kotimainen nettineulelehti.

Mä en ole vielä raaskinut aloittaa neulomista, sillä pelkään, ettei loppua tule. Mä aion ainakin pari sellaista kypärämyssyä tehdä ja jonkin villatakin ja kenties jonkin verran sukkia. Tiedän vain kavereiden tekevän varmaan sukkia, joten rajansa kaikella.

Tänään vielä sain pienoisen lottovoiton, kun kävin mieheni kaverilla. Sieltä sain jo tänään ison läjän vauvanvaatteita ja sitten sieltä saan vaunut, sitterin ja turvakaukalon. Eipähän mene rahaa niihin.

Mäkin tykkäisin kovasti neuloa, mutta oon ihan alottelija eli surkea siinä, joten kynnys on aika korkea :/ Mutta pipon ja tumput oon saanut kudottua ja tumput tosiaan pipo-ohjetta vaan muokaten [;)] Jospa sitä tässä rohkaistuisi teidän muiden innostuksen imussa kunnolla kokeilemaan erilaisia ohjeita!

Hassua kun tänne ilmestyi meemi kirjoittelemaan, kun tuo meidänkin nassikka on ristitty jo Meemiksi [:)]

Mä oon kutonut tulokkaalle villavaippahousuja merinovillasta. Kokoa newborn ja mun pikkusisko on kutonut hahtuvasta tulokkaalle myös villavaippahousuja, kokoa S. [:)]

Pääskynen: rohkeasti vaan neulomaan, kaikki neulojat on joskus ollut aloittelijoita! "Helppojakin" ohjeita löytyy kyllä ja uskomattoman palkitsevaa hommaa se on. Sitäpaitsi myssyt ja tumput on varmasti tarpeen, joten ei yhtään sen huonompia luomuksia ne kuin muutkaan. [:)]

Juu, minäkin hymähtelin, että miten voi olla, että joku toinenkin masuasukki on saanut nimekseen Meemi. [:D] me tosiaan on sanottu vauvelia raskaustestistä asti Meemiksi. Siitä siis nimimerkki. Raskaustestin jälkeen alettiin heti miettiä vauvalle "työnimeä", joka ei ole selvästi tytön eikä pojan nimi. Eli täysin mielikuvituksen tuotetta. Kriteeri oli vain että pitää alkaa M-kirjaimella. Siksi tuntui aika jännältä, että täällä on jollain muulla sama nimi käytössä. Kiva sattuma. [:D]

Meillä nimi sai alkunsa jo yli vuosi sitten kun silloisille naapureille syntyi vauva ja kun tiedustelin mieheltä että mikäs sen naapurin vauvan nimeksi tulikaan niin eihän se muistanut: "m:llä se alko, ei mikään Mervi tai Meeri...joku sellanen pehmee...joku Meemi!" [:D] Siitä se ajatus sitten lähti [:D]

Pitäs tosiaan vaan rohkaistua, neulominen kuitenkin on hauskaa puuhaa ja varsinkin noiden pienten juttujen, kun niissä ei kestä niin kauaa [:)] Lankojakin on melkonen kasa tuolla, mistä tulikin mieleen, että mites nyt oli noiden materiaalien kanssa, mikä kaikki kutittaa pientä vauvaa? Onko esim. perus 7-veljekset liian karkeita? Ne kyllä tuntuu omallakin iholla hiukan kovilta, että mahtaneeko kutittaa vauvan herkkää ihoa vielä enemmän? Ja sitten, että välttyykö kutitukselta pelkästään laittamalla jotain muuta alle, ettei neule ole ihoa vasten? Itseä nimittäin voi kunnon villa kutittaa kyllä puuvillapaidankin läpi.

Pääskynen itse kudoin just paljon tai oikeastaan kaiken 7veljeksellä ja sit aloin kelata että minkä takia missään vauva ohjeessa ei ole sitä lankana.. joten tänään kiikutin Tokmannilta kasan Novitan Woolia tullessani, nyt olen jo yhden sukan kutonut ja kyllä se on vaan tosi paljon pehmosempi. Mutta mitäs sen on väliä jos esim pääly sukka on 7 veljeksellä kudottu jos siinä on toinen sukka alla. . tai samoin villatakit ja muut nutut. Pipat ja tumput ajattelin nyt tehdä Woolilla.

Mä olen lähinnä kutonut nämä vastasyntyneet jutut Woolilla tai Vauva-langalla. Ne tosiaan on kivan pehmosia. Villapaitaa alan kohta neulomaan ja sen kyllä ajattelin tehdä 7-veljeksellä. Siinä pidetää kuitenkin aina toista paitaa alla ja se ei ole ihan vastasyntyneen kokoa. Siskon muksuille olen sukkia tehnyt ja ne kyllä protestoi kun niille kokeili 7-veljestä sukkia. Wool on mun mielestä parempi ihan vastasyntyneelle kun siinä ei tarvi sitä kulutustakaan miettiä. Wool ei tietysti ole läheskään 7-veljeksen tasoa kulutuksen suhteen.

Oih ja voih...
Eilen se tapahtui! Sorruin ostamaan tulokkalle juttuja, eikä edes mitään pieniä juttuja.

Pinnasänky ja vaatelipasto lähti "kauppareissulta" mukaan, lisäksi pientä sälää.. Kylpyvannaa, leluja, vaatteita yms.
Pikkuinen sortuminen [:D].
Ei niitä pienen pieniä vaatteita vaan voi vastustaa.. ja miten ihana niitä onkaan hipistellä ja hypistellä.

Mies katseli vierestä ja tuskaili. Ei olisi kuulemma ihan vielä tarvinnut "kaikkee" ostaa.. Sanoppa hormoonihirviölle noin, niin varmasti tekee toistepäin! (ainakin tässä tapauksessa)

[:D] just noin mä pelkään, että mulle käy jos yhdenkin jutun ostan. Siispä en ole antanut vielä itselleni lupaa ostaa mitään. Jos vaikka pari kuukautta yrittäis sinnitellä. Tosin me ostetaan käytettynä varmaan isoimmat jutut, joten melko aikaisin on pakko alkaa "kytätä" että hyvät saa.

Joo-o... samoin... tosin ihan pienen bodyn vain eilen ostin... [:)] En voinut jättää, kun oli vielä alennuksessa sellainen jossa luki: Maailman paras lahja! Just täydellinen, meidän pikkuinen joululahja, paras mitä voi ikinä toivoa!! 

Mun äiti oli ostanut jostain outletista pussillisen pikkuisia unisex-värisiä vaatteita jo ihan raskauden alkupuolella, kun en muistaakseni ollut käynyt kertaakaan edes ultrassa. Suutuin melkein [:D] Nyt olen niistä jo tosi onnessani.. Vähän väliä kaivan sen pussin kaapista ja ihastelen pikkuisia vaatteita. Sain omalta kummiltani myös ihanat pienet vaatteet. Viime viikolla me käytiin ostamassa työkaverilta Gracon turvakaukalo. Se on ollut heidän vauvalla käytössä vain puoli vuotta eikä ole ollut kolarissa. Mies kävi jostain autoliiton sivuilta tai vastaavasta katsomassa ne turvallisuuspisteet ym siitä ja hyvän arvosanan sai. Istuimen oikea hinta oli 190 euroa ja me maksettiin siitä 30 €. Olin ihan innoissani, kun mulla on välillä taipumus tehdä ennemmin niitä huonoja ostoksia.. Rattaat haluan ostaa esikoiselle ihan uutena. Menevät sitten seuraavillekin, jos sellaisia vielä saadaan [:)] Ajateltiin tilata vaunut Saksasta. Mulla on nyt viimeisen vuoden aikana useampi tuttu tilannut rattaat ja turvaistuimia sieltä. Samoja merkkejä ja malleja, mitä on täällä myynnissä ja huomattavasti halvemmalla. En uskaltais lähtä tilaamaan, jos en tuntis ihmisiä, jotka on ollut siihen touhuun tyytyväisiä. Löysin yhden uuden mallin Gessleinin yhdistelmärattaista, joista oon kuullut ainakin ihan positiivista palautetta. Niihin vähän tykästyin, mutta täytyy vielä miettiä ja vertailla. Näyttivät suomessa maksavan noin 800 euroa ja sieltä tilattuna sais 500 €. Rattaiden ostaminen saa kuitenkin jäädä syssymmälle..

Meillä tais levitä homma käsiin :D

Sotkassa oli aivan ihana hylly, jonka saa pinnasängyn/vaatelipaston yläpuollelle ja sinne lokeroihin sitten kaikkea tarpeellista harsoliinoista eteenpäin :)
Tänään kirpparikieroksella sattu tosi hyvä pöytä eteen, josta mukaan tarttu 56cm oleva toppahaalari. Oletuksena kun on, että se pakkauksen haalari on himppasen iso :D
Vaatteita alkaa muutenkin olla jo mukavasti, samoin nb ja s koon kestovaippoja.

Kysymys kuuluu, mitä kaikkea keretäänkään vielä hommata ennen joulukuuta [:D]

Heiri: Mieheni kysyi minulta ihan samaa.. Mitä kaikkea sitä kerkeekään hommaamaan ennen joulukuuta? [:D][:D][:D]

Lupasin kilttinä tyttönä etten vielä osta tutteja (jos niitä sattuu tarvitsemaan), tuttipulloja, puhdistusliinoja, hoitoalustaa yms. vasta ku ollaan lähempänä marraskuuta [:)].

Tapani mukaan alan keräämään tota "pikkusälää" hyvissä ajoin ettei yllätä jos tulee tosi äkkilähtö synnärin puolelle.
Tykkään siitä että kotona on KAIKKI valmiina kun tulen pikkuisen nyytin kanssa kotiin, ja todellakin haluan nauttia niistä ensimmäisistä päivistä ihan vain kotona ollessa..

Takaisin