Haalareista... kukahan sitä pelkäsi vauvan palelevan. Vinkiksi - se koko nyytti kannattaa kylmällä aina kääräistä sinne toppamakuupussin sisään niin ei tarvitse pelätä vauvan palelevan, mitään kaulaliinoja ei tarvita, kypärämyssy riittää.
Omasta kokemuksesta (neljä talvivauvaa jo ensimmäisestä talvestaan hengissä läpi saattaneena) sanoisin, että suurempi riski talvellakin on ylipukeminen kuin se, että vauvalle tulisi kylmä. Uskokaa pois! Itse jo nelosen kohdalla toimin niin, että kun sairaalasta lähdettiin kotiin (tammikuun lopulla 2009) niin en todellakaan tupannut pojalle kaikkia mahdollisia väli ja päällysvaatteita ja pussia vaan seuraavasti: ohut body+potkuhousut, college/villapuku, äitiyspakkauksen OHUEMPI haalari, villasukat, tumput, puuvillainen ohut kypärämyssy+päällyshattu ja sitten tuo paketti ensin makuupussiin, autoon ja istuimeen ILMAN sitä makuupussia - (mies lämmitteli auton sillä välin kun minä odottelin vauvan kanssa sairaalan aulassa) - Ja kotiin selvittiin ilman kuumuudesta huutavaa vauvaa, poika nukkui tyytyväisenä koko matkan. Vauvan lämpötilan ja voinnin tuntee hyvin, kun välillä kokeille ettei iho ole kamalan kuuma selästä (vastaavasti liian vähäisen vaatetuksen huomaa kovin viileästä ihosta, mutta itse en ole kertaakaan vielä alipukenut vauvaa, joten siihen tuskin kovin helposti mennään).