Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Heiri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äsken tultiin vaunujen kanssa kotiin... Luojalle kiitos mulla ei oo ollut mitään ongelmia minkään tuollaisten kanssa kuin teillä kanssasisarilla.. eli sain satasella itselleni serkkuni yhden vauvan käyttämät kauniit beiget siistit carena vaunut. On hyttysverkkoa, sadesuojaa, kantokoppaa... Pääsin helpolla [:D] (Samoin tuotiin sänky, kaunis iloinen keltainen sitteri, keinuhevonen samalla kyydillä [:D])
Meillä ainoa ostettava juttu on siis hoitopöytä ja verhot ja matot lastenhuoneeseen. Kaikki muu edelleen ilmaiseksi ja suvusta.

^onnea vaunuista. [:)] Meilläkin lähes kaikki tulee siskolta, mutta vaunut pitää ostaa. Siis oikeesti vaikeeta...

Pinnasänky meille tuli kotiin eilen. Ostettiin se käytettynä jo nyt kun saatiin halvalla tosi hyvä. Pohjan korkeutta voi säätää, samoin toista laitaa voi laskea. Saatiin kaupan päälle vielä patjat, peitto, tyyny ja joitain muita juttuja vielä. [:)]

Me käytiin kysymässä tarjous pinnasängylle,patjalle ja hoitopöydälle ja saatiin ne yhteishintaa 309e..Mies lupas maksaa:) Just sellaset mitkä halusin! ABC:n yhdistelmät odottaa vain sitä että mun äippä sais ne tilattua..Eikä puutu enää paljoa muistakaan tavaroista:) eli melkei kaikki on

Tänään tein ensimmäisen ostoksen vauvalle, noh, tilasin netistä kyllä mutta silti!
Kolme valkoista bodya, yks missä lukee I <3 Mom, toisessa I <3 Dad ja kolmas oli kai mustavalkoraidallinen, sitten lisäks viel ruskee pehmoinen haalari.

Tilasin ne koossa 62, ettei ne nyt heti muutaman kuukauden päästä olis jo pieniä.. kyllä mä muutamat 56 kokoiset ostan myös. Ens tiistain jälkeen. ;D

Voi kun löysin meijän tytölle söpön joulu mekon [:D] http://huuto.net/kohteet/tonttumekko-ja--lakki-koko-56-cmreilu-ihana-samettinen/146153929

Voi teitä onnekkaita, jotka saatte sukulaisilta tai tutuilta tavaroita! Kelpais kyllä tännekin. Kaikki tutut ja sukulaiset vaan sattuvat lisääntymään samaan aikaan :/ Siis ihanaahan se on, vertaistuki ja harjoituskappaleet lähellä, puhumattakaan sitten leikkikavereista :)

Huomenna voi olla vaununosto edessä. Kyllä se Ora Taiga on se ykkösvaihtoehto, jahka huomenna varmaan päästään liikkeeseen kattomaan. Siellä nyt luulisi olevan, kun heidän verkkokaupassaankin oli. Siis Turkuun ollaan menossa. En jaksa enää vatvoa näitä asioita, joten jos tuntuvat hyviltä niin ostan ne ja end of vaunuepisodi. (Kunnes käytössä ovatkin ihan paskat ja joudun ostaa uudet tilalle [:)])

Kävin varaas itelle kirpparipöydän ja kiertelin samalla kattelemassa tarjontaa. Löysinkin nätin hoitoalustan (ulkonäkö ennen kaikkea ja sillee...) neljällä eurolla ja pussillisen kestovaippoja kympillä. En paljon miettinyt vaan nappasin heti mukaan. Hoitoalusta vaikutti siistiltä, mutta neuroottisena taidan sen vielä desinfioida [:D] Oli kiva päästä myös hipelöimään niitä vaippoja, kun äitiyspakkaus ei ole vielä saapunut, enkä saanut meidän kirjastosta sitä Suuri Käsityö -lehteä, missä on paljon kehuttu kestovaippakaava. Nyt on jo näiden perusteella aika selkeä kuva miten niitä teen itse lisää. Pitää vaan materiaaleja vähän pohtia.

hihii, me käytiin ostaa tänään turva istuin autoon. oli viellä tarjouksessa. on maailman hianoin Gracon istuin. :)) on sellanen tumman harmaa missä on vaaleita palloja. :)) ihana.

Minä ostin tulokasta varten istuimen jo vuosi sitten heinäkuussa (silloin olin raskaana, mutta tuli keskenmeno viikolla kahdeksan)... Se tarttui silloin kirppikseltä matkaan ja oli sittemmin tuolla nelkulla käytössä, nyt olen vihdoin saanut aikaseksi tilata neloselle oman istuimen, saa tuo viides sitten syntyessään heti "omansa" käyttöön.

Nyt minäkin innostuin keskustelupalstoista. Mies sai itseasiassa innostumaan, kun etsittiin käyttäjäkokemuksia vaunuista. Hankintoja on siis pikkuhiljaa alettu tehdä. Turvakaukalo telakalla saatiin ostettua kaverilta ja pinnasänky on tulossa myös kaverilta aikanaan kunhan se vapautuu. Vaunut ostettiin sunnuntaina uusina. Olemme aika laiskoja kiertelemään ja vertailemaan, joten tehdään ostopäätökset aika nopeasti. Niin nytkin, Emmaljungan duo combit mahtuivat oikein hienosti autoon ja tuntuivat kaupassa sopivan myös käyttöpaikkaansa maalle hiekkatien varteen. Renkaat on isot, joten uskon että niillä pärjätään myös vähemmän auratulla tiellä... Ja vaikka lyhyt olenkin niin näen ihan hyvin eteeni korkeiden vaunujen takaa...
Minäkin olen siinä onnellisessa asemassa, että saan tavaraa siskoilta vaatteita ynnä muuta, joten niiden ostamiseen en ole vielä innostunut. Vaatteiden ostamista hillitsee myös se ettei haluta tietää kumpi on tulossa... Kestovaippojen "ihanaan" maailmaan olen yrittänyt tutustua mutta menen entistä enemmän sekaisin mitä enemmän luen. Yritän päästä mukaan vaippaesittelyyn, josko sieltä saisi selkeämmän kuvan asiasta.
Vakuutusasia saa tuntemaan itsensä huonoksi äidiksi, jos ei ota vakuutusta. Enkö saisi luottaa julkiseen terveydenhoitoon...?
Nyt tuli paljon asiaa kerralla, kun kerran innostuin...

Noista kestoista sen verran, että niitä on niin monia erilaisia ja niin on meitä käyttäjiäkin, että uskoisin jokaisen, joka asiasta oikeasti innostuu ja niitä vähänkin kokeilee sitten löytävän sen, mikä parhaiten sopii itselle ja sille omalle lapsukaiselle. Minä noihin sekosin tuon neljännen lapsen kanssa ja alkuun tuli kokeiltua mm. harsoja (tosi hyvä ihan pienellä samoin yhdenkoon vaipat mielestäni), AIO-vaippoja (eli niitä, joihin ei tarvitse topata mitään) ja pul-kuorisia taskuja j(noista edelleen yksi merkki, Ronja&Roope mieluinen) ja myös sisävaippa-villahousu-yhdistelmää, mutta loppujen lopuksi omakseni olen kokenut yhdistelmän sisävaippa+ erillinen kuori ja siinä meidän nelkku (1,5v) edelleen kulkee, hyvin toimii myös TODELLA liikkuvaisella pojalla. Meillä kaikkein parhaiten päällä pysyy sellainen viritelmä, että alla on nepillinen sisävaippa (käytössä sekä taskullisia että muotonommeltuja sisäväippoja, joissa imut sisässä) ja päällä tarrallinen pul-kuori. Sisällä usein kulkee pelkällä sisävaipalla, kuoren vedän päälle siinä vaiheessa, kun puetaan housuja tai vaikka otetaan poika syliin eikä haluta omien housujen mahdollisesti kastuvan.

Oma mutu-kokemus tässä on toiminut parhaimpana opettajana ja oppaana kestovaippamaailmaan. Kauheasti en ole jaksanut noihin ohjeisiin ym perehtyä, mutta ilmeisesti hyvin olen vaipat hoitanut, kun osa yhdenkoon vaipoistakin on jo toista vuotta meillä käytössä ja hyvin pelittävät edelleen.

Nyt on vaunut, kaukalo telakoineen, tuttipulloja, kestovaippoja, kantoliinoja parikin, vaatteita alkaa olla jo kohta liikaa ja kahdet yhdistelmät häkkivarastossa ja matkarattaan mihin saa tirvakaukalon on vielä siskolla käytössä... pinnasänkykii on, sitteri.. Kaikki :O Mitä mie enää voin hankkia :D Vajaa 4kk vielä jäljellä tehokasta ostoaikaa [:D] Ei, pakko vähän hidastaa, koska kaikkea oikasti alkaa olla :)

Pinnasänky varmaan kootaan kohta paikalleen niin saa tuleva isäkin vähän lisää todisteita siitä, että meille on tulossa vauva :D Sanoo, että vieläkin on vähän vaikea kuvitella, että se pieni poika tosiaan tuolla mahassa köllii :D

Vielä hoitalusta, muovitettuja froteelakanoita ja hoitolaukkun haluan mieleiseni on kuitenkin ostoslistalla :)

No huh huh heiri sinähän oot innostunut [:)] Mulla ei oo vielä mitään eikä kyllä ole haluakaan kiirehtiä noiden ostojen kanssa, onhan tässä vielä aikaa kovastikki..Ei kyllä pahemmin ole ollut edes aikaa kierrellä kaupoissa niin ehkä sekin hillinnyt tätä ostovimmaa [:D]

Ehkä olen tosi epäekologinen ja huono äiti, mutta meillä nuo kestovaipat eivät ole edes harkinnassa. Ne on suoraan pois suljettu vaihtoehto. Kyllä sen verran minäkin voin luontoa saastuttaa, että käytän lapsellani kertakäyttövaippoja, maksoi mitä maksoi. Mieheni on onneksi kanssani samaa mieltä, että ei varmasti kestovaippoja..yääk en edes halua ajatella sitä pesemistä samassa koneessa missä muut vaatteet...[:'(]

No nyt sitten karkas mopo käsistä!
Meidän piti käydä jälleen vaan katselemassa jotain pientä kivaa tulokkaalle .. PITI!! Ja käydä kyselemässä vakuutusjuttuja.
Auton takakontti kukkuroilleen täynnä kaikkee pientä toiselle [:D].

Ja löydettiin vaunut!!! (Nyt kun vain muistaisin että minkä merkkiset ne on, mutta.. On heittoaisa, neljä isoo pyörää, kova koppa, helpot kasata ja kevyt työntää yms. yms. yms.)
Pinnikseen saatiin jo patjakin ostettua, ja pinnasuojat.. lakanakangasta, harsokangasta, herneitä hernepusseihin (siis joo, ompelen ne samalla kun otan koneen kaapin perukoilta esille [:)]) tuttia, -pulloja, ja kaikkee pientä sälää..Kaikenmaailman pietä purkkia ja purnukkaa huusholli täynnä.
Nyt kun saatais makkarin remppa viel tehtyä loppuun, niin sit alkaa pesänrakentaminen[:D][:D]

Pitkästä aikaa ihana päivä takana!

PS. Emme kerenneet missäkään vakuutusyhtiössä käymään kun tää emäntä shoppaili [:D]

ALKUPERÄINEN: Rascal

PS. Emme kerenneet missäkään vakuutusyhtiössä käymään kun tää emäntä shoppaili [:D]

Näin [:D]

Juu mulla ei kans oo vielä yhtään mitään, kun meillä on vielä 1.10. muutto edessä eikä nykyiseen kämppään mahdu yhtään mitään uutta lisää. Meille ei siis ennen lokakuuta osteta mitään.

On kyllä nyt jotenki niin surkea olo, kun mies koko ajan möykkää ja on inhottava mulle. Sillä selvästi on joku asia, joka sitä vaivaa, mut sen sijaan, että kertois mikä se asia on, niin se huutaa mulle ja haastaa riitaa ihan tyhjästä. [:(]
Ei oo kivaa.

Ja sit kun ei tosiaan voi/viitsi vielä mitään tosissaan katsoa, kun ei voi mitään vielä ostaa, niin olo ei ainakaan parane...  [:(]

Eve78, meillä aika sama tilanne :( Muutto edessä ja mies on mahoton. Ärähtelee koko ajan ihan turhaan. Todella ärsyttävää kun en ole mitään hänelle tehnyt..

Me kans meinattiin kaikkki isompi sitten uuteen kämppään ostaa. Mutta vaatteita olen kyllä ostanut :) Bodeja n.20kpl, puolipotkuhousuja/norm. housuja 10kpl ja potkupukuja kans joku 10kpl :) ja talvihaalarin (vähän iso) ja ulkoiluasun joka pörrönen ja valkonen ja siinä on korvat ja häntä [:D] saahan sitten vielä kaikkee sukulaisilta, mutta eiköhän noilla ainakin aluksi pärjää [:)] ja siis nuo vaatteet on kaikki 50-65cm :)

Oho .. Mies tuli vakuutuspaperit kourassa kotiin [:)].
Laittoi sitten koko perheen vakuutusasiat kerralla kuntoon, ja hänen piti vain käydä kyselemässä tulokkaalle juttuja [:D].

Noh, ei kai tuo ole vaarallista että nyt on kaikilla meillä viidellä paremmat vakuutukset, ja hintakaan juuri noussut mihinkään, vuositasolla siis .. ja kuulemma! Mene ja tiedä sitten.
Aina on meillä mies hoitanut noi vakuutusjutut.
Mut nyt on jotenkin hyvä olla [:)].

Ja Pohjola on vakuutusyhtiö.
Se mitä papereita katselin, niin hyvälle kuulostaa, eikä ole sinänsä mikään kallis vauvavakuutus (ja varsinkin kun on KAIKKI vakuutukset ko. yhtiöstä.)

Tulee sellanen olo et on huono äiti jos ei ota lapselleen vakuutusta..Meillä ei mitään sellaista ole varaa ottaa..ainakin mitä katsonut täällä toisten kertomia hintoja noista vakuutuksista..Eipä meilläkään kersana mitään vakuutuksia ollu..Ihan normi terveyspalveluja käytettiin ja hyvää ja nopeaa hoitoa sielläkin saanu

Kuiku: Me ajateltiin, että halutaan KAIKEN olevan valmista kun vauva tulee [:)]
Sitten ei enää tarttis hössöttää tavaroita etsiessä :) Varsinkin kun ei ikinä tiedä milloin lähtö oikeasti tulee jos vaikka syntyy ennen aikojaan... Sitten haluu varmasti enemmän viettää aikaa vauvan kanssa laitoksella kuin juoksemassa tavaroiden perässä :)

Vakuutuksista me meinattiin ottaa tapaturma vasta syntymän jälkeen, se hoitokulu vakuutus (pohjola) tuntuu olevan meille vähän turhan hinnakas :/

Takaisin