Hankinnat vauvalle

Meillä on sovittu vaunujen osto; löytyi niinkin läheltä kuin puolison veljeltä ja vaimoltansa ja samalla sain heiltä vinkin, että ovat vieneet heillä käytössä olleen pinnasängyn erääseen säilytyspaikkaan. Kunhan vaan haetaan pois. Samainen sänky ollut kuulema jo puolison veljellä käytössä aikoinaan, ellei jopa puolisolla. :Grinning Face:
Muuten on vaatteiden joukkoon eksynyt yksi hupullinen pyyhe ja ensi viikolla olisi tarkoitus käydä ostamassa lampaantaljaa (talveksi vaunuihin).
 
Ihanaa että rupeaa järjestymään vaunuja ja istuimia 😍

Meillä on huomenna vaimon kanssa ”vaunukauppatreffit” eli käydään kahdessa vaunukaupassa katsomassa kiinnostavat mallit lävitse jotta voidaan päättää mitä lähden metsästämään käytettynä 😄 hoitoreppuja ois myös tarkoitus kattella, sellanen saattaa jopa lähteä mukaan.
 
Kävin eilen pitkästä aikaa (kesätauolla olleella) suosikkilastenvaatekirpparillani Nellassa ja Nutussa ja siinä kävi just niin kuin saattoi olettaa - ostin paaaaaljon lisää vaatteita joista suurin osa ei ollut tarpeellisten listalla 😂 mutta halpaa hupia onneksi on kun metsästämällä löytyy hyväkuntoisia vaatteita 2€/kpl, niin toivon että ei harmita sit kun niitä vaatteita ehtii käyttää sen pari kertaa kutakin 😅
 
Millaisen sängyn olette ajatelleet hankkia? Onko laskettava laita ehdoton, että sängyn saa omansa viereen ja vauva on helposti liikuteltavissa? Oon katsonut vuokrattavia ensisönkyjä, mutta niissä ei oo laskettavaa laitaa.
 
Millaisen sängyn olette ajatelleet hankkia? Onko laskettava laita ehdoton, että sängyn saa omansa viereen ja vauva on helposti liikuteltavissa? Oon katsonut vuokrattavia ensisönkyjä, mutta niissä ei oo laskettavaa laitaa.
Mä oon ensisängyksi hommannut (jo vuosi sitten? 😅) käytetyn Snoon, koska mikä vaan mikä saa mulle enemmän unta ekoina kuukausina on sen arvoista. Siinä ei oo mitään laskettavia laitoja tms, mutta hytkyttää/hyssyttää vauvaa uneen.

Tän lisäks me ehkä vuokrataan vaavisänky jossa vauva voi nukkua/olla alakerrassa missä valveilla oleva aikuinen on, mutta sitä pitää vielä arvioida että paljonko sille on käyttöä.
 
Mä oon ensisängyksi hommannut (jo vuosi sitten? 😅) käytetyn Snoon, koska mikä vaan mikä saa mulle enemmän unta ekoina kuukausina on sen arvoista. Siinä ei oo mitään laskettavia laitoja tms, mutta hytkyttää/hyssyttää vauvaa uneen.
Snoo kelpaisi tännekin. 😊 Järkytyin kun näin sen hintalapun, mutta olen ihan samaa mieltä että unen arvoa ei voi mitata rahassa. Meillä päin on mahdollista vuokrata Snoo, mikä voi olla realistisempi meille kun ennen vauvan tuloa olisi vielä ostettava isompi kotikin ja melkein kaikki irtaimisto 😳 (Oltiin siis eroamassa kumpikin kun tavattiin ja eletään vielä tilapäismajoituksessa pidätellen hengitystä asuntojen hintakehitystä seuraten…)
 
Me käytiin eilen vaunukaupoissa koeajamassa Stokken, Cybexin, Bugaboon ja Britaxin vaunuja. Päädyttiin Cybexin Priamiin ja laitettiin sellainen tilaukseen, eli ehkä se isoin hankinta on nyt tehty. :Smiling Face With Smiling Eyes: Vähän jännittää se meidän valitsema väri, koska sitä ei ollut näkyvillä kaupoissa.

Lisäksi tilattiin Moonboon riippukeinu (en ole ihan varma mikä se on suomeksi), jossa vauva voi nukkua olohuoneessa. Tätä on paljon kehuttu, mutta maksoi maltaita. Aikeissa on vuokrata sitä eteenpäin sen jälkeen kun vauva ei sitä enää käytä.
 
Meillä on nyt rattaat vaunukoppineen ja muine lisävarusteineen, miehen siskolta saatiin Emmaljunga Super Nitrot.

Niissä on kääntyvät etupyörät jotka saa myös lukittua, ni en tiedä onko se syynä kun toinen eturengas jumittaa jonkin verran, eikä siis oikeen tahdo pyörähtää käännöksissä niin kuin pitää. Siihen pitää vähän perehtyä jos saisi korjattua, mutta tosi tyytyväinen olen että saatiin. Säästyi monet pähkäilyt ja valinnanvaikeudet 😄

Saatiin sieltä myös Ticket to Heavenin 115 cm lämpöpussi, itkuhälyttimet ja kaikenlaista pientä, muutama vaate lähinnä mitä hänellä vielä oli omilta pojilta hyväkuntoisia

Miehen toinen sisko taas on aika innostunut, kun töiden kautta saa uutta lastenvaatetta 1€ niin taitaa olla jo kassillinen, lähinnä erilaisia bodyja ja muutama mekko, koot noin 74-86 väliltä.

Pienempiä vaatteita löysin itse kirpparilta jonkin verran, ja anoppi oli myös alesta ostanut.

Turvakaukalo olisi varmaan seuraavaksi listalla, oon yrittänyt perehtyä niihin mutta en vielä päättänyt mitään. Meillä on farmari jossa iso-fix joten ainakin se kiinnitysmahdollisuus saisi olla, ja mielellään jonkin verran käyttöikää, tarkoitan siis että ei heti jäisi pieneksi.
 
Meillä kävi nämä varustehankinnat aika helposti: sain entiseltä työkaverilta Bugaboon vaunut käyttämättömällä kopalla, uudenveroisen untuvapussin, sitterin ja ison satsin vaatteita. Ja nykyiseltä työkaverilta turvakaukalon, sängyn, imetystyynyn ja kasoittain vaatteita… 😅 Nämä kaikki on vielä hakematta, mutta odottavat noutoa.
Tilasin itse muutamat vaatteet että on edes jotain ihan uutta: merinovillahaalarin, bodyn ja housut, sekä muutamat sukat jotka sopivat ihan vastasyntyneelle. Ne hain eilen postista.
Varustelu alkakoon, en tiedä mihin tämä kaikki tavara laitetaan... 😵‍💫😂
 
Me tehtiin yksi tärkeimmistä hankinnoista, vaikkei ole varsinaisesti vauvalle. Nimittäin kunnollinen sänky meille vanhemmille 💕 pääteltiin että yöunien laatuun panostaminen kannattaa priorisoida ja levänneet vanhemmat ovat myös tietysti vauvan etu :D ajateltiin muutenkin panostaa erityisesti nukkumiseen, ehkä teen aiheesta jossain vaiheessa jonkun ketjun jossa voidaan jakaa vinkkejä. Koska kuka ei haluaisi nukkua mahdollisimman hyvin?? 👀
 
”Jouduin” tänään puolivahingossa Wauvakauppaan ja hieman lähti lapasesta ihanien Done by Deer juttujen ostelu 🙈 nyt on vaipanvaihtopiste kilpavarusteltu ihanalla alustalla, tsiljoonilla ihanilla harsoilla ja pikkusälällä sekä vaipparoskiksella 🤭
Koitan jatkossa pysyä pois, koska meillä on tuota kavereilta saatua tavaraa jo aika paljon! 😅
 
Kirppis/Tori-haukka taas vauhdissa, löysin Torista meidän lähettyviltä Bugaboo Fox 5:siin sopivat turvakaukalo-adapterit 10€:llä kun uutena maksavat 54€ 😁
 
Tuli äidin kanssa käytyä "isolla kirkolla" kaupoilla torstaina ja silloin tuli hommattua valmiiksi jo itkuhälytin ja itselle tukivyö. :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Äiti oli bongannut Torista Ikean Gulliver-pinniksen kympillä, ja kävi sitten hakemassakin sen 😄 Siistin näköinen on kuulemma, mutta purettuna, niin toivotaan, että kaikki ruuvit on mukana ja tukeva sitten koottuna🤞
 
Äiti oli bongannut Torista Ikean Gulliver-pinniksen kympillä, ja kävi sitten hakemassakin sen 😄 Siistin näköinen on kuulemma, mutta purettuna, niin toivotaan, että kaikki ruuvit on mukana ja tukeva sitten koottuna🤞
Hyvä löytö :smiling-eyes:Ja jos ruuveja puuttuu, niin Ikeasta saa kyllä asiakaspalvelun kautta uusia.
 
@Wellllu ihanaa tommonen diilailu 😂 oon just etupeltoon miettinyt että miten saan parhaiten myytyä/annettua sit tarpeettomaksi jäävät tavarat eteenpäin ja helpointahan on just sitä kautta että tuntee jonkun jolla on vauva tulossa 😄

Imetysliiveistä – mä aattelin nyt käydä sovittelemassa ekaa paria seuraavan kerran kun oon Helsingin keskustassa, kun löysin että Bravadon Seamless -malli ainakin uhoaa että voi ostaa raskausaikana ja menee hyvin vaikka sitten kuppikoko vielä nousee imettäessä. Ajatus tällä hetkellä on että ois yhdet tollaiset "paremmat" imetysliivit ja sit kattoo tarviiko lisää vai ei. Kotona oon kuitenkin lähes koko ajan ilman rintsikoita niin voi olla että yhdellä parilla hyviä imetysliivejä pärjää 😄 Tarvittaessa ostaisin toiset hyvät imetysliivit, tai sitten pari kappaletta jotain halpoja tyyliin Lindexin tai vastaavan imetysliivejä, riippuen tarpeesta.
 
Hankinnat etenee. Kotiutettiin tänään käytetyt Emmaljungat satasella. Suht vanha malli taitaa jo olla, mutta tosi siistit ja hyvin kulkee. Ollaan niin täysin vaunu-ummikkoja, ettei osata kaivata mitään uusien mallien hienouksia, joten tyytyväisiä ollaan 😂
 
@Wellllu ihanaa tommonen diilailu 😂 oon just etupeltoon miettinyt että miten saan parhaiten myytyä/annettua sit tarpeettomaksi jäävät tavarat eteenpäin ja helpointahan on just sitä kautta että tuntee jonkun jolla on vauva tulossa 😄

Imetysliiveistä – mä aattelin nyt käydä sovittelemassa ekaa paria seuraavan kerran kun oon Helsingin keskustassa, kun löysin että Bravadon Seamless -malli ainakin uhoaa että voi ostaa raskausaikana ja menee hyvin vaikka sitten kuppikoko vielä nousee imettäessä. Ajatus tällä hetkellä on että ois yhdet tollaiset "paremmat" imetysliivit ja sit kattoo tarviiko lisää vai ei. Kotona oon kuitenkin lähes koko ajan ilman rintsikoita niin voi olla että yhdellä parilla hyviä imetysliivejä pärjää 😄 Tarvittaessa ostaisin toiset hyvät imetysliivit, tai sitten pari kappaletta jotain halpoja tyyliin Lindexin tai vastaavan imetysliivejä, riippuen tarpeesta.
Noi bravadon imetysliivit on tosi hyvät, kestävät ja äärettömän mukavat! Mulla myös kappahlin vähän vastaavan näköset ja tuntuset, mutta ei niin mukavat eikä kestävät kun nuo.
 
Takaisin
Top