Hankinnat vauvalle

Miulla olis sisarusrattaiden hankinta edessä, vinkkejä/kokemuksia? 😊 Muutoin aika vähän on tarvetta hankkia kun esikoiselta on lähes kaikki säästössä. Vien kyllä ei lemppari-vaatteita reilulla kädellä kirpparille, saa sitten etsiä uutta kivaa uudelle tulokkaalle, etenkin sitten kunhan aikanaan sukupuoli selviää 😊

Voiko puhua hankinnasta vauvalle, jos auto pitäis varmaan vaihtaa? 🙈 En usko että tuohon nykyiseen autoon tulee mahtumaan vaunut, ainakaan sillai että sinne mitään ostoksia olis mahdollista enää mahduttaa. Toisaalta, on tuosta edellisestä vainuajasta sen viis vuotta, että tiedä vaikka olis vaunuja jotka menis pienempäänkin tilaan. Tuo mun nykyinen auto on mitä ihanin ajettava ja pitkin hampain siitä olisin luopumassa, joten ehkä pitää harkita ensin vaunuja sen mukaan mitä sinne mahtuu, eikä autoa johon mahtuu ne uudet vaunut 😏

@Titiuu_85 Voi puhua! Meillä samat kuviot menossa ja harmittaa luopua nykyisestä. Ei vaan mahdu koira ja rattaat autoon samaan aikaan.

Mehän lähdettiin toiveikkaana ennen yritystä jo ostelee pikkuhiljaa juttuja koska ajateltiin että 9kk on liian lyhyt aika hommata hankinnat. Siis taloudellisesti mahdotonta saada sellainen määrä rahaa kasaan 9kk aikana että ehtisi ostaa raskausvaatteet, vauvan tarvikkeet ja vaatteet. Joten kun ostelee pitemmällä aikajänteellä pikkuhiljaa keräillen niin se ei sitten ole pois ruuasta tai muista yllättävistä menoista. No mutta sitten sitä yritystä kun kesti yli 2 vuotta kun ei tultukaan nopeasti raskaaksi niin ostosuunnitelmat vaihtui. Meillä on esim vartalotyyny ostettu kun ajattelin joskus et se on sit mukava ku raskaana on vaikea nukkua oikeen missään asennossa ja sit ostettiin joogakangas kun ajattelin et oispa ihana siinä imettää ja nukuttaa lasta päikyille. Joogakankaaseen on tässä ajassa ehtinyt jo tulla pari reikääkin mitä olen paikannut🤭 on ollut kovassa käytössä ihan ilman vaivaakin. Raskaus vaatteita ostettiin, mutta vauvan vaatteita ei vielä. Sain kuitenkin ystävältä vauvan vaatteita pussillisen odottamaan raskautumistani. Nyt pääsen vihdoin kaivamaan ne tuolta kaapista ja hypistelemään niitä. Sellanen raskausturvavyö hankittiin autoilua varten joskus yli vuosi sitten odottamaan raskautumista.
Yhtenä tilauslahjana tuli kerran kaupan päälle huppupyyhe. Hoitolaukkukin on vaikka alunperin ostin sen sitä varten että niissä on vaan parhaat taskut ihan yleiskäyttöönkin. En vielä uskalla mennä kirppareille vaikka kyllä sormet jo syyhyäisi. Odottelen vielä vähän pidemmälle raskautta ennen kun uskallan innostua.

@Titiuu_85 voi puhua! Mua pelottaa jo valmiiks miten tullaan mahtumaan, vaikka meillä on aika järeen kokonen Porsche cayenne 😂 Mutta lappiin kolmistaan matkustaessa meillä on ollu auto jo ihan täynnä, tavaroita on karsittava kun pikkukakkonen tulee.

Meillä on esikoiselta jääny turvakaukalo ja -istuin, sekä joitain vaatteita ja leluja. Muuten joudutaan ostamaan aika paljon uutta. Pinnasänkykin löytyy, mutta se on liian iso meidän huoneeseen ja tuun vihdoin luultavasti saamaan Stokken sleepi minin, koska se on yks ainoita sänkyjä mitkä meidän pieneen huoneeseen mahtuu just ja just 😄 Ja pyörät alla helpottaa paljon.

Mä kyllä veikkaan, että jos tää on tyttö, tuun ostamaan lähes kaikki vaatteet uusina, kun esikoinen oli poika - ja vaikka neutraaleita vaatteita on käytettykin, niin eiköhän sitä halua mekkoja ja röyhelöö ostaa tytölle 🤭

Miulla olis sisarusrattaiden hankinta edessä, vinkkejä/kokemuksia? 😊 Muutoin aika vähän on tarvetta hankkia kun esikoiselta on lähes kaikki säästössä. Vien kyllä ei lemppari-vaatteita reilulla kädellä kirpparille, saa sitten etsiä uutta kivaa uudelle tulokkaalle, etenkin sitten kunhan aikanaan sukupuoli selviää 😊
Varmaan tuplarattaiden ostossa tärkein pohdittava asia on se, että haluatko rinnakkain vai peräkkäin olevat paikat? Lisäksi onko toiveissa pystyä käyttämään niitä myöhemmin yhdellä lapsella vai vaan tuplina? :Smiling Face With Smiling Eyes:

Varmaan tuplarattaiden ostossa tärkein pohdittava asia on se, että haluatko rinnakkain vai peräkkäin olevat paikat? Lisäksi onko toiveissa pystyä käyttämään niitä myöhemmin yhdellä lapsella vai vaan tuplina? :Smiling Face With Smiling Eyes:
Oon ajatellut enemmän rinnakkaisia mutta mikäänhän tässä ei ole varmaa, tuntuu ettei oikein itsekään tiedä mitä haluaa 😅 mutta esikoisen yhdistelmät viedään varmaan mummolakäyttöön joten ne on sieltä saatavilla mikäli haluan ne vielä takaisin eli tuplille tarve ihan vaan tuplina.
Pitänee käydä liikkeessä katselemassa ja kokeilemassa, meinasin kyllä etsiä josko löytyisi käytettynä kunhan vähän saa käsitystä vaihtoedoista😊

Mitään ei olla hankittu, ja itseasiassa olen just luopunut pikkuhiljaa esikoisen pienistä vaatteista, tavaroista yms 😅 Säästelin yrityksen ensimmäisen vuoden kaikkea, ja sitten päätin että äh, antaa olla ja pistetään eteenpäin.
Ei kyllä harmita yhtään jos nyt "joutuu" ostamaan kaiken uudestaan 🥰

Me uskallettiin tänään tehdä ensimmäiset hankinnat. Ostettiin Muumi-vauvakirja jota selattiin jo alkuvuodesta, ja sitten talvihaalari 12 eurolla. Jos ei sitten sovi niin voi hankkia toisen

Katseltiin tätäkin Prismassa jo kauan sitten, ja kun niitä näköjään vielä oli. 😊

Liitteet

• 20230422_165453.jpg
    20230422_165453.jpg
    2.4 MB · Katsottu: 24
Meillä on vielä edellisen lapsen hankinnat laittamatta pois, vaikka koskaan ei käyttöön asti kerenneet. Toivottavasti saadaan ottaa ne käyttöön nyt joulukuussa. 🙏🏻🤍 Nyt löytyy jo siis alusta asti aivan kaikki tarvittava kun ensimmäinen raskaus päättyi tammikuussa -23, 39+3, kun kaikki oli jo valmiina.

Meillä ei ole esikoiselta oikein mitään vauvajuttuja jäljellä paitsi muutamia, joilla oli isompi tunnearvo. Silloin kyllä hankittiin sen verran paljon kaikkea että nyt varmaan pärjää vähemmälläkin. Vaunuja oon alkanut innoissani jo vertailemaan.. Esikoisen rattaat on tuolla tallessa ja niihinkin saisi kyllä kopan hankittua, mutta luulenpa että talveen tarvitsisi vähän jämäkämmän menopelin.

Me ollaan toimittu tukiperheenä ja sijaisperheenä jonkin aikaa, joten suht reilusti on erilaisia lasten kamppeita haalittu. Toki suurin osa vähän isommille muksuille. Meille muutti maaliskuun alussa kaksi sijoitettua lasta. Nuorempi lainalapsi täyttää kohta 7 kk, joten viimeisimpänä nyt ensin hänen käyttöönsä on ostettu yhdistelmävaunut (pinnasänky löytyi jo ennestään). Vanhempi lainalapsi täyttää 3v kesällä, joten mikäli kaikki menee hyvin, niin meillä on odotettavissa joulukuusta lähtien aikamoinen hulina 😅

Voiko puhua hankinnasta vauvalle, jos auto pitäis varmaan vaihtaa? 🙈 En usko että tuohon nykyiseen autoon tulee mahtumaan vaunut, ainakaan sillai että sinne mitään ostoksia olis mahdollista enää mahduttaa. Toisaalta, on tuosta edellisestä vainuajasta sen viis vuotta, että tiedä vaikka olis vaunuja jotka menis pienempäänkin tilaan. Tuo mun nykyinen auto on mitä ihanin ajettava ja pitkin hampain siitä olisin luopumassa, joten ehkä pitää harkita ensin vaunuja sen mukaan mitä sinne mahtuu, eikä autoa johon mahtuu ne uudet vaunut 😏

Tuu kesäkuisista komentoimaan, meillä on skoda fabia pikkuauto ja sinne mahtuu bugaboo fox 3 kyytiin (runko+koppa sellaisenaan, tai kun sen taittaa "kasaan"). Jäi tilaa myös ostoksille ja isolle laukulle! Ennen ostopäätöstä testattiin mahtuuko vaunut autoon, jotta ei tarvitsisi ostaa uutta autoa. Toivottavasti tästä on apua ☺️

Auton vaihto ois meilläkin eessä. Tarttis saaha mahtumaan kolme istuinta + kaks koiraa sekä takakonttiin rattaat + muut kamppeet parin päivän lomalle. Kaikki varteenotettavat vaihtoehdot on varmaankin pakuja. 🙈 Tän hetkiseen autoon ei mahu kuin lainalasten istuimet, ees koirille ei oo tilaa kun vaunut vie puolet takaluukusta.

Me testataan saadaanko asennettua isofix mun autoo mut jos ei saa ni auto menee vaihtoon sit uuempaan. En haluais vaihtaa ku tolla on nii hyvä ajotuntuma ja on ku valettu mun kropalle toi muoto ja koko autossa. Mut riippuu nyt tosiaa siitä isofixistä

Muokattu viimeksi:
Minäpä kävin tuossa eilen kirpuilla ja löysin manducan 6eurolla! Oli pakko ostaa kun mies ehdottanut että haluaisi itsekin vauvaa kantaa, minä kun olen aiemmin ollut vallan liinahöperö ja se on ollut kivaa hommaa. Kantoreppu kuitenkin sinänsä helpompi käyttää niin olihan se pakko kotiuttaa 😍😍

Meillä hankintana vauvalle kaukalo ja rattaat. Ostin viime vuonna 7 paikkaisen xc90 Volvon niin onneksi mahdutaan siihen hyvin kun laitan isot lapset taakse istumaan. Voin suositella kyllä tota autoa! Mahtuu myös koira +tavarat kyytiin. Pinnistä meille tuskin tulee kun vauva tulee nukkumaan vieressä ja suurimman osan vaatteista ompelen itse.

Meillä ei oo yhtään mitään hankittuna. Oon kirppareilla katellu jo kaikkee mut en tiedä yhtään mitä ostais. Onko teillä jotain hyvää listaa et mitä kaikkea tarvis? Tai just et montako paitaa ja bodya yms tarvii about yhtä kokoa?

Meillä sitten loppusyksystä on hankittavana vauvalle kaikki mitä tarvitaan vauvan kanssa. Mä en ikinä ole säästänyt mitään edellisiltä seuraavalle vaan laitan aina sitä mukaan pois ku ei tartteta enään. Ei mahtui mihinkään jos kaiken aina säästäisi tulevaisuutta varten.

Takaisin