Hankinnat vauvalle

Meillä on kaikki hankinnat valmiina, kun edellinen on nyt 1v4kk vanha
 
Mutta tuohon vaatteiden ja tarvikkeiden määrään... Itse en oo kauheesti ostanut vaatteita ja muita valmiiksi vauvoille, mutta saanut niitä isot määrät lahjaksi. Mun mielestä on osoittautunu tosi hyödylliseksi että vaatetta on vähän enemmän näitten selkäkakkojen ja puklujen takia. Toiset taas pärjää tosi vähällä. Voihan sitä ostaa aluksi vain muutaman vaatekerran ja jos kokee tarvitsevansa enemmän, ehtiihän niitä myöhemminkin.
 
Nojoo itekkin mietin et ihan kätevä et olis useampi vaatekerta jos/kun niitä sotkeentuu. Kuivausrumpu toki olis kans varmaan kätevä niin saa nopsaa puhdasta ja kuivaa päälle.
 
Oon vielä hillinnyt itteni ja en oo mitään ostanut. Äiti oli jotku vauvan farkut ostanu kirppikselta kai, kun oli ollut söpöt.😂 Ja täti kohta kutonut ensimmäisen unipussin!🙈
 
Nojoo itekkin mietin et ihan kätevä et olis useampi vaatekerta jos/kun niitä sotkeentuu. Kuivausrumpu toki olis kans varmaan kätevä niin saa nopsaa puhdasta ja kuivaa päälle.
meille kans hankintalistalla uus kuivausrumpu.nyt vuos menty ilman kuivuria mut on tää järetöntä ku kuivaustelineitä kämppä täynnä. :D
 
Me testataan saadaanko asennettua isofix mun autoo mut jos ei saa ni auto menee vaihtoon sit uuempaan. En haluais vaihtaa ku tolla on nii hyvä ajotuntuma ja on ku valettu mun kropalle toi muoto ja koko autossa. Mut riippuu nyt tosiaa siitä isofixistä

Vinkkinä, me juuri tilattiin autoon kaukalo ja telakka. Joillakin valmistajilla on omilla sivuillaan, missä voi valita auton mallin ym. Ja se kertoo mahtuuko autoon telakka+kaukalo kombo.
 
Näillä viikoilla ei meidän kannata vielä hankintoja tehdä, ollaan siis niin alussa itse, mutta esikoisen jäljiltä onkin kaikki tallella (alle 2v). Sisarusrattaat tai esikoiselle seisomalauta olisi hankinnassa. Lisäksi vaatteita pitää hankkia, että on oikeaan vuodenaikaan oikeat vaatteet.
 
Muokattu viimeksi:
Näillä viikoilla ei kannata vielä hankintoja tehdä, mutta esikoisen jäljiltä onkin kaikki tallella (alle 2v). Sisarusrattaat tai esikoiselle seisomalauta olisi hankinnassa. Lisäksi vaatteita pitää hankkia, että on oikeaan vuodenaikaan oikeat vaatteet.
[/QUOTE

Kalleimmat hankinnat tehdään viikon 20 jälkeen, mutta kun hankittavana on ihan kaikki, hyvissä ajoin saa aloittaa. Tavoitteena löytää mahdollisimman hyväkuntoista käytettyä. Jos kaikki ostetaan uutena tai ei ole kovin tarkka käytetyn kunnosta ei asiaa tarvinne aloittaa niin ajoissa 🙂
 
Joo, en toki tarkoittanut ettei muut voisi hankkia 😊 tai että ajattelisin sen olevan kannattamatonta. Tarkoitin vain meidän tilannetta nimenomaan, korjasin sen tuohon omaan vastaukseen.
 
Mä kattelin jo tänään vaunuja, tilataan vasta talvella. Ihanat olis sellaiset keltaiset vaunut! Ihastuin niihin täysin, en uskaltanut miehelle vielä niistä sanoa
 
Mä sanoin jo kun esikoinen oli pieni, että jos tuun saamaan toisen lapsen ni sillä tulee olemaan Britax smilet 😄 Nepä täytyy siis talvella ostaa..
 
Oon katellut hintoja mm vaunuihin, kehtoon, sitteriin yms. En varmaan vielä pitkään aikaan tule mitään hankittumaan.
 
Meillä aikalailla kaikki tallella vauvaa varten. Onneksi, koska auto joudutaan vaihtamaan että mahdutaan koko perhe kyytiin. 😅 Vaatetta varmaan ostan jos eri sukupuolta on nyt vauva.
 
Mä kattelin jo tänään vaunuja, tilataan vasta talvella. Ihanat olis sellaiset keltaiset vaunut! Ihastuin niihin täysin, en uskaltanut miehelle vielä niistä sanoa
Jotenki voin niin samaistua tähän. Mies nauraa kun mulla niin moni asia just keltasta. Tää ois aivan huippu jos rattaat ois myös omaan kkiin sopivat! 🤭💛
 
Meillä on lähestulkoon kaikki perusasiat vauvaa varten edellisten lasten jäljiltä, mutta kyllä mä aion tulokkaalle hommata myös omia vaatteita vähintään kirpparilta kun siellä usein käyn. Myyn myös sitten 🙊 mutta niin, auto pitäis kyllä vaihtaa seitsemän paikkaisesta vielä isompaan, että mahtuu tavaraakin kyytiin 😅
 
Olin ajatellut hommata uuden kaukalon tulokkaalle, sillä esikoiselle aikanaan ostettu on jo suosituskäyttöiän ohittanut. Nyt sitten pieni nettitutkinta osoitti, että kaukalon kiinnityssysteemi on muuttunut ja jos hommaan uuden, niin eihän se sitten enää sovi mihinkään meillä oleviin vaunuadaptereihin tai telakoihin (kakkosautoon olisi välttänyt ainakin vanha telakka, kun on kaukaloa myöhemmin hankittu). Ja meillä jo olemassaoleviin ratasmalleihin ei tietenkään edes myydä noita uuden kiinnityssysteemin adaptereita :Grimacing Face: Että tätä sitten pohtiessa...
 
Olisi kyllä pitänyt säästää kaikki aiemmat hankinnat. Joutuu kaiken aloittaa alusta :Slightly Smiling Face:
 
Meidän pitää varmasti googlata joku "vauvan hankintalista uunoille" tyylinen lista, että osataan ostaa asioita.. Pelkään vaan että niillä listoilla on paljon kaikkea turhaa ja pärjäisi vähemmälläkin. Vaunut ja amme pitänee ainakin olla. Ja ehkä jokunen vaate.

Onko täällä teillä, joilla on lapsia ennestään jotain vinkkejä? Mikä on aivan pakollinen hankinta ja mikä ehkä jäänyt turhaksi?

Tähän mennessä olemme hankkineet yhden hauskan vauvan lelun. :D Muuten hankinnat jää varmasti vuoden loppuun. Vaunuja tosin voisi olla hyvä metsästää jo ajoissa, jos haluaa hyvät halvalla. Joulukuisen pk-seudun loskan ja jään maassa hyvät renkaat tuo varmasti tiettyä helppoutta elämään.
 
Meidän pitää varmasti googlata joku "vauvan hankintalista uunoille" tyylinen lista, että osataan ostaa asioita.. Pelkään vaan että niillä listoilla on paljon kaikkea turhaa ja pärjäisi vähemmälläkin. Vaunut ja amme pitänee ainakin olla. Ja ehkä jokunen vaate.

Onko täällä teillä, joilla on lapsia ennestään jotain vinkkejä? Mikä on aivan pakollinen hankinta ja mikä ehkä jäänyt turhaksi?

Tähän mennessä olemme hankkineet yhden hauskan vauvan lelun. :D Muuten hankinnat jää varmasti vuoden loppuun. Vaunuja tosin voisi olla hyvä metsästää jo ajoissa, jos haluaa hyvät halvalla. Joulukuisen pk-seudun loskan ja jään maassa hyvät renkaat tuo varmasti tiettyä helppoutta elämään.

Tärkeimmät meillä oli esikoisen kohdalla:
- Vaunut
- Turvakaukalo autoon
- Pinnasänky
- Hoitoalusta
- Tutit
- Tuttipullot
- Sideharsot
- Vauvan puhdistuspyyhkeet

Noilla pääsi jo hyvin pitkälle 😄
 
Tärkeimmät meillä oli esikoisen kohdalla:
- Vaunut
- Turvakaukalo autoon
- Pinnasänky
- Hoitoalusta
- Tutit
- Tuttipullot
- Sideharsot
- Vauvan puhdistuspyyhkeet

Noilla pääsi jo hyvin pitkälle 😄
Kiitos vinkistä ❤️ tää kuulostaa hyvältä listalta!
 
  • Tykkään
Reaktiot: Deb
Takaisin
Top