hankinnat vauvalle

Keskustelun 'Laskettu aika heinäkuussa 2017' aloitti vanessa16, 22 marras 2016.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Balacenia Seurustelun sensei Helmikuunmammat 2016 Heinämammat 2017

se, minkä kokoisia vaatteita tarvii mitenkin paljon riippuu niin paljon lapsesta. Meillä esikoiselle oli aluksi jopa 50cm vaatteet isoja! :D ku se oli niin pieni (tai no, ihan normaali, 47cm ja 3290g). 50 cm meni ehkä 2kk? ja 56 sit vähän vähemmän aikaa. aika nopeesti 56:sta sit siirryttiin 62:n. 68 ja 74 on tähän asti menny pisimpään. Nyt alkaa pikkuhiljaa osa 74cm vaatteista olee pieniä, tyttö 1v1,5kk. 1v neuvolassa oli 74,1cm ja 8290g.
  2. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Meillä jouduttiin alkuun käärimään 52:sta hihat, mutta nopeasti ne oli jo sopivat :)
  3. pilvikirsikka Foorumin legenda Helmikuiset 2022 Joulukuun äidit 2019 Syyskuunmammat 2015

Mam Eco on trikooliina, jossa on hamppua seassa eli on vähän tukevampi (ja ehkä viileämpi) kuin tavallinen trikooliina, mutta kyllä silläkin alkaa olla painava kantaa yli 6kg lasta :) Suosittelen ihan kunnon kudottua liinaa kun vauva alkaa olla isompi :)
  4. Barbababa Hyväntuulinen höpöttäjä

Joo, mä päädyin nyt tilaan tän käytettynä. Toivottavasti se osoittautuu hyväks. :happy:
    • Tykkään Tykkään x 2
  5. Esper Näppärä viestien naputtelija

Mä nappasin kanssa viikonloppuna jonkun kantoliinan, mutta en ehtinyt yhtään vielä katsoa sitä :) työnsin suoraan kaappiin vain :D . Pitäis varmaan tarkistaa läpi.. :facepalm:

Sain eilen siskolta 2016 vuoden äippäpakkauksessa olleen haalarin missä on ne korvat, se oli jotenkin söpönen ja heille jäi käyttämättä.

Onko hei teillä minkä kokoiset pinnikset jos on?
  6. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Meillä on nykyisiä pienempi. Mun entinen. En hitsi muista yhtään mittaa, mutta ainakin kymmenen senttiä nykyisiä pienempi joka suunnassa.
    • Tykkään Tykkään x 1
  7. Balacenia Seurustelun sensei Helmikuunmammat 2016 Heinämammat 2017

Meidän molemmat pinnikset on 120cm x 60cm.
    :) toi on vissiin se "normikoko".
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  8. Viajante Päivystävä dosentti Marraskuun äidit 2019 Heinämammat 2017

Kiitos, itsekin olen tätä asiaa pohtinut. Pitää vähän mittailla makkaria, että minkä kokoinen sinne mahtuisi parhaiten.
  9. Esper Näppärä viestien naputtelija

joo, eli "Suomen standardit" on se 60x120 ja 55x110 - satuin löytämään jonkun artikkelin. erikseen on ensisängyt, jotka onkin sitten pienempiä.
    • Informatiivinen Informatiivinen x 1
  10. Tanni31 Jostain jotain jo tietävä

Mistä ostitte? Mikä britaxin merkki? Huh kun meinaa pää seota vaunujen etsimisessä :D kun ei raskis milläääään laittaa sitä 1500e vaunuihin ja kaukaloon vaan ois kiva oikeesti että ois ihan inhimillinen hintakin.. Mutta saa nähä osaako sitten ostaa sellaisen setin mihin tyytyväinen..
  11. Sodapoppi Jostain jotain jo tietävä

Tälläinen info mutta meillä väri harmaa :)
    Ja sellasesta liikkeestä ku Lasten Vaate ja Tarvike Tenava.
    Itsellä myöskin ettei yli tonnia halunnu laittaa tavaroihin ja käytetyt ei oikein iskenyt ja jaksanu tutkia mistä sais kaikki.. Tää paketti alle 900e ja tosi näppärät käyttää näin ummikolle!
  12. Viajante Päivystävä dosentti Marraskuun äidit 2019 Heinämammat 2017

Jei, käytiin tänään katsomassa tuttavaperheen vaunuja mitkä myös ostettiin. Tekisi mieli lähteä jo kärryttelemään
    • Tykkään Tykkään x 4
  13. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Laitoin tilaukseen britaxin kaukalon isofixillä ja vauvakeinun :)
    • Tykkään Tykkään x 2
  14. Liinukainen Puuhakas puhuja

Me taidetaan miehen kanssa päätyä maxicosin(?) kaukaloon, kun siinä on molemmat kiinnitystavat, isofix ja sit se et vöillä saa kiinni. Miehellä kun tuppaa nuo autot vaihtumaan ni hyvä että saa mihinkä tahansa malliin kiinni :)
  15. siksy Sukkela juttelija Heinämammat 2017

Me ostettiin tänään maxi cosin cabriofix ja sen ainakin saa sekä isofixillä että vöillä. En edes tiennyt, mutta tykkään siitä jo nyt! Ja on yllättävän kevyt!
    • Tykkään Tykkään x 3
  16. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Me otettiin hinnan perusteella. Kun jää pieneksi niin siirtyy esikoisen cybex sironaan :) Esikoinen voi siirtyy sit turvavyö istuimeen.
  17. Viajante Päivystävä dosentti Marraskuun äidit 2019 Heinämammat 2017

Me saatiin kaverilta maxicosin kaukalo, pitäisi etsiä siihen telakka. Lidlissä on tällä viikolla aika ihana vauvanvaatteita myynnissä :)
    • Tykkään Tykkään x 1
  18. Yanca Silmät suurina ihmettelijä

Kauheeta pähkäillä, Maxicosi cabriofix vai Britax baby safe plus SHR II? Auttakaa vähän :anyone
  19. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Mun mielestä nois ei oo muuta eroa kuin hinta. Mulla oli vaihtoehtona viel Britax Primo ja siihe päädyttiin.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  20. Penni Päivystävä dosentti Tammiäidit 2020 Helmiäidit 2020 Heinämammat 2017

Me otettii tuo Britaxin shr-kaukalo :)