hankinnat vauvalle

se, minkä kokoisia vaatteita tarvii mitenkin paljon riippuu niin paljon lapsesta. Meillä esikoiselle oli aluksi jopa 50cm vaatteet isoja! :D ku se oli niin pieni (tai no, ihan normaali, 47cm ja 3290g). 50 cm meni ehkä 2kk? ja 56 sit vähän vähemmän aikaa. aika nopeesti 56:sta sit siirryttiin 62:n. 68 ja 74 on tähän asti menny pisimpään. Nyt alkaa pikkuhiljaa osa 74cm vaatteista olee pieniä, tyttö 1v1,5kk. 1v neuvolassa oli 74,1cm ja 8290g.
 
Googlettelin vähän ja alkoi kiinnostaa Mam Eco merkkinen kantoliina. Siinä pitäisi olla kudotun ja trikoisen kantoliinan parhaat ominaisuudet samassa paketissa.. Onko kellään kokemuksia?

Mam Eco on trikooliina, jossa on hamppua seassa eli on vähän tukevampi (ja ehkä viileämpi) kuin tavallinen trikooliina, mutta kyllä silläkin alkaa olla painava kantaa yli 6kg lasta :) Suosittelen ihan kunnon kudottua liinaa kun vauva alkaa olla isompi :)
 
Mam Eco on trikooliina, jossa on hamppua seassa eli on vähän tukevampi (ja ehkä viileämpi) kuin tavallinen trikooliina, mutta kyllä silläkin alkaa olla painava kantaa yli 6kg lasta :) Suosittelen ihan kunnon kudottua liinaa kun vauva alkaa olla isompi :)

Joo, mä päädyin nyt tilaan tän käytettynä. Toivottavasti se osoittautuu hyväks. :happy:
 
Mä nappasin kanssa viikonloppuna jonkun kantoliinan, mutta en ehtinyt yhtään vielä katsoa sitä :) työnsin suoraan kaappiin vain :D . Pitäis varmaan tarkistaa läpi.. :facepalm:

Sain eilen siskolta 2016 vuoden äippäpakkauksessa olleen haalarin missä on ne korvat, se oli jotenkin söpönen ja heille jäi käyttämättä.

Onko hei teillä minkä kokoiset pinnikset jos on?
 
Meillä on nykyisiä pienempi. Mun entinen. En hitsi muista yhtään mittaa, mutta ainakin kymmenen senttiä nykyisiä pienempi joka suunnassa.
 
Meidän molemmat pinnikset on 120cm x 60cm.
:) toi on vissiin se "normikoko".
 
Kiitos, itsekin olen tätä asiaa pohtinut. Pitää vähän mittailla makkaria, että minkä kokoinen sinne mahtuisi parhaiten.
 
joo, eli "Suomen standardit" on se 60x120 ja 55x110 - satuin löytämään jonkun artikkelin. erikseen on ensisängyt, jotka onkin sitten pienempiä.
 
Myö miehen kanssa haettiin tänää tälläne tarjouksessa oleva Britaxin-paketti. Uskoisin että meidän tarpeisiin oikein näppärät tänne syrjäkylälle vaikkakin värimaailma jäi harmaaksi mutta saahan sitä somistella muilla väreillä mielen mukaan :)
Itse myös täysin pihalla näistä asioista mutta muutamat liikkeet kierrettyä ja loputon netissä surffailu ja siitä aiheutunu tuskanhiki niin tämä vaikutti parhaalle, en uskalla käytettynä hankkia turvaistuinta tai netistä tilata jos tuleekin vaikka väärin kasattua tai rikottua, hyvät käyttökoulutukset, tarvittaessa varaosat läheltä sekä takuuaika lähtee juoksemaan la eteenpäin :)
238cdcc221b88b74161edad13678b8dc
Mistä ostitte? Mikä britaxin merkki? Huh kun meinaa pää seota vaunujen etsimisessä :D kun ei raskis milläääään laittaa sitä 1500e vaunuihin ja kaukaloon vaan ois kiva oikeesti että ois ihan inhimillinen hintakin.. Mutta saa nähä osaako sitten ostaa sellaisen setin mihin tyytyväinen..
 
Mistä ostitte? Mikä britaxin merkki? Huh kun meinaa pää seota vaunujen etsimisessä :D kun ei raskis milläääään laittaa sitä 1500e vaunuihin ja kaukaloon vaan ois kiva oikeesti että ois ihan inhimillinen hintakin.. Mutta saa nähä osaako sitten ostaa sellaisen setin mihin tyytyväinen..

889823e416cec7038e49875e0b421f71


Tälläinen info mutta meillä väri harmaa :)
Ja sellasesta liikkeestä ku Lasten Vaate ja Tarvike Tenava.
Itsellä myöskin ettei yli tonnia halunnu laittaa tavaroihin ja käytetyt ei oikein iskenyt ja jaksanu tutkia mistä sais kaikki.. Tää paketti alle 900e ja tosi näppärät käyttää näin ummikolle!
 
Me taidetaan miehen kanssa päätyä maxicosin(?) kaukaloon, kun siinä on molemmat kiinnitystavat, isofix ja sit se et vöillä saa kiinni. Miehellä kun tuppaa nuo autot vaihtumaan ni hyvä että saa mihinkä tahansa malliin kiinni :)
 
Me otettiin hinnan perusteella. Kun jää pieneksi niin siirtyy esikoisen cybex sironaan :) Esikoinen voi siirtyy sit turvavyö istuimeen.
 
Me saatiin kaverilta maxicosin kaukalo, pitäisi etsiä siihen telakka. Lidlissä on tällä viikolla aika ihana vauvanvaatteita myynnissä :)
 
Kauheeta pähkäillä, Maxicosi cabriofix vai Britax baby safe plus SHR II? Auttakaa vähän :anyone
 
Mun mielestä nois ei oo muuta eroa kuin hinta. Mulla oli vaihtoehtona viel Britax Primo ja siihe päädyttiin.
 
Me otettii tuo Britaxin shr-kaukalo :)
 
Takaisin
Top