hankinnat vauvalle

Oli aika reippaasti suurempi! Mutta voi hyvän tähäre, ku oli eri nimisiä runkoja, pyöriä, koppaa, ratasta, kuosia ja lisäosaa! :joyful: Lounge black vois mun mielestä olla ihan vaan tummanharmaa ja competition black ihan vaan musta :p Mut samalla lailla menee sekasin Cybex, Britax, Graco, MaxiCosi, BeSafe, kaikilla omat "alamerkit", jalustat, isofixit ja turvavyöt :smiley-ashamed004
 
Mua hirvittää kaukaloiden isofixillä hinnat.. Tonni kuitenki meni noihin emmaljunga mondial de luxeihin, ja sit pitäs ostaa 60e adapterit ja 80e seisomalauta :nailbiting:
 
Mä ihastuin suomalaisen Oran keltaisiin vaunuihin[emoji7] Niitä ei vaan saa pääkaupunkiseudulta....
 
Mä ihastuin suomalaisen Oran keltaisiin vaunuihin[emoji7] Niitä ei vaan saa pääkaupunkiseudulta....
Muistaakseni jotkut oran uudet rattaat on ipanaisella esillä (ei tosin myynnissä)... :)
 
Uskaltauduin tänään ostelemaan ensimmäsiä vaatteita :D muutamat bodyt lähti mukaan ^^ meillä nyt pitää ihan kaikki hankkia kun kavereilla tai sukulaisilla ei vielä vauvoja oo ollu, mutta eipä tuo mitään haittaa :)
 
6581911e172baf0c90c3142acb4aa3fb
toissapäivänä tilasin meille tämmösen :Heartred
 
Mä sorruin jo tilaamaan vaunukopan meidän tupliin. Piti kyllä vasta kesällä. Mutta huomasin että se väri minkä haluan on poistumassa tai ainakin loppunut monesta paikasta niin kun oli vielä 30e tarjouksessa niin eihän tätä tilaisuutta voinut jättää käyttämättä, eihän :grin Kun mun oli ihan pakko saada tuo tietty väri :hilarious: Ja olihan se tietty kiva vähän shoppailla...
 
Hankinnat surffailuasteella edelleen. Mitä kokemuksia teillä on Gessleinin F6 tai F10 vaunuista? Isot renkaat on tähänastisen surffailun ainoa päätelmä vaatimuslistalle...
 
täällä taas ihan umpikujassa hankintojen kanssa, jotenkin ei vieläkään uskalla.
Meillä ne rattaat ja travelsystem on jo.

Auton vaihtoa mies ajattelee, joten se olkoon meidän aktiivinen vauvanhankinta :) . Pussillisen vaatteita sain työkaverilta.

Jos ens kuussa osais ajatella näitä asioita :) ?
 
Mekin ollaan katsottu uutta autoa vaikka oli, että ei nyt vielä.. Uutta subaru xv:tä katsottu. :) Mutta aletaan kattomaan paremmin, kun lekuri sais miehen eka kuntoon.. Sais tunnon takaisin ja pääsäryt pois.
 
Sama täällä, uudempaa ja isompaa autoa ollaan yritetty metsästää. Meillä ei merkillä ole niinkään väliä, joten auto kyllä löytyy jostain päin Suomea. Isomman asunnon löytäminen onkin haasteellisempaa, mutta myös välttämätöntä ennen kuin vauva saapuu maailmaan.

Vaatteita vauvalle löytyy jo niin paljon, etten tiedä ehditäänkö kaikkia edes käyttämään ennen kuin lapsi kasvaa seuraavaan kokoon. Olen siis saanut tuttavilta vaatteita ja ostin itsekin jotain, ennen kuin tiesin, että niitä ollaan minulle tuomassa iso määrä. Kiva silti esikoiselle on ollut ostaa jotain uuttakin.

Sain juuri ystävältäni hoitopöydän, mikä kaipaa maalaamista. Onko kellään kokemusta kalusteiden maalaamisesta ja suositusta millä maalilla kannattaisi maalata? :)
 
Meillä tuo koira ja sen koppi tekee sen, ettei autoo mahdu rattaat heittämällä, nyt on pikkufarkku.
Ollaan mittanauhan kanssa kierretty autokauppoja. Itse olen autoihmisiä joka vähän rajoittanut tätä etsintää.

Vaikka kuinka lussulta tuntuu niin volvo v70 olis miehellä ykkösenä. Itselläni on oma auto, jota en vielä päivitä. Yksi isompi riittää alkuun.

Me toistaiseksi jäädään meidän pikku kolmioon ja pienestä huoneesta tulee lapselle huone. Ehkä sitten muutaman vuoden kuluttua asunnon päivitystä. :)
 
Meillä on auton vaihto minulle ollut listalla jo pari vuotta, vuodenvaihtees vaihtu pieni Kia vähän isompaan Kiaan. Vastaa nyt paremmin kasvavan perheen tarpeita ja harrastusta ja isäntäkin viittii sillä ajaa.. Ja onhan uudempi aina uudempi!:grin Kun vaan saa maksettua :wacky: Onneksi tässä viikkojen kertyessä on kertynyt myös saatu tavara, kun vauvatavarapisteestä löytyy jo kantoliinasta imetystyynyyn :happy: Mutta piiitkä lista on vielä hankittavaa, onneksi tupa piisaa vielä vuosienkin päästä..
 
Apua noiden vaunujenkaa..meillä vanhoissa oli isot pyörät ja musta oli kömpelöt. Nyt haluan kääntyvär etupyörät, jotka saa lukittua. Muuta en sit tiedäkkään..vaikeeta! Oran keltaiset on kyl mageet, ne on yx vaihtoehto.
 
Mä oon ihan hukassa kanssa noiden vaunujen kanssa. Meille on esikoinen tulossa, eikä juuri käsitystä merkkien eroista. kaverilla bugaboot, jotka tuntuvat kevyiltä ja kaveri kiitteli kääntyviä etupyöriä ja vaihdettavaa istuinosan suuntaa. Ahdistaa kun ei tiedä että mistä oikein aloittaisi ja mitä etsisi..:bored:
 
Herkkutrio, kannattaa varmaan kartoittaa ensin, että missä eniten liikkuu - kaupunki vai maasto. Onko tilaa autossa tms, esim kolmipyöräiset monesti pidempia, kuin nelipyöräiset. Ketteryys, keveys ja materiaali. Onko hissiä missä tarve saada työntöaisa ylös..

Sitten työntelemään.

Meillä Brio Smilet eli nykyään Britaxet.
Isot ilmakumirenkaat, jotka siis pehmeämmät, kuin täyskumiset kovat. Edessä kääntyvät + lukittavat renkaat, jotta kääntyy paikaltaan ympäri, kun renkaat ovat avoinna. Jos taas vakautta esim sohjolla niin renkaat lukkoon.

Helposti jalalla painettavissa oleva jarru. Kääntyvä työntöaisa, koska muuten ei olisi mahtunut hissiin :) . Noissa todella hyvö alatila / kori, että mahtuu isompaakin tavaraa.

Mitähän vielä.. Pikalukot renkaissa..
 
Herkkutrio, kannattaa varmaan kartoittaa ensin, että missä eniten liikkuu - kaupunki vai maasto. Onko tilaa autossa tms, esim kolmipyöräiset monesti pidempia, kuin nelipyöräiset. Ketteryys, keveys ja materiaali. Onko hissiä missä tarve saada työntöaisa ylös..

Sitten työntelemään.

Meillä Brio Smilet eli nykyään Britaxet.
Isot ilmakumirenkaat, jotka siis pehmeämmät, kuin täyskumiset kovat. Edessä kääntyvät + lukittavat renkaat, jotta kääntyy paikaltaan ympäri, kun renkaat ovat avoinna. Jos taas vakautta esim sohjolla niin renkaat lukkoon.

Helposti jalalla painettavissa oleva jarru. Kääntyvä työntöaisa, koska muuten ei olisi mahtunut hissiin :) . Noissa todella hyvö alatila / kori, että mahtuu isompaakin tavaraa.

Mitähän vielä.. Pikalukot renkaissa..


Kiitos vinkeistä Esper. Me asutaan pk-seudulla ja autoillaan harvemmin. Toki olisi kiva että rattaat mahtuisivat autoon, mutta harvemmin niitä varmaan tulee roudattua. Kaupungissa liikutaan enimmäkseen, mutta olisi kiva että lenkkimaastoissakin kulkisivat. Todennäköisesti kolmipyöräistä en tahtoisi. Ja mitähän vielä. varmaan turvakaukaloyhteensopivuis olisi plussaa vaikka se autoilu on meillä harvempaa.

Näilläkin kriteereillä löytyy varmasti kymmeniä malleja eri valmistajilta? Hintaluokka lienee kuitenkin sama, tonnin luokkaa... Liikaa vaihtoehtoja :dead:
 
Meillä kaupunkiin ja maastoon sopivat :) .
Itse espoossa asun. Kuitenkin noi ilmakumirenkaat eivät tärisytä.
Halusin ketterät, jotka kääntyy ahtaissa tiloissa.

Meillä menee kaukalo suoraan noihin. Ostin käytettynä, kun 400€ maksoi melkein uudenveroiset ja ratas, koppa, kaukalo yhdistelmä. Hinta uusina 1200€ vissiin.
 
Takaisin
Top