Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällähän keskustellaan juuri samoista asioista mitä itsekin olen mielessäni pyöritellyt kävelytuolin ja matkarattaiden hankinta. Tyttö tykkää seistä tosi paljon ja se kävelytuoli vois hetkittäin helpottaa arkea. Tyttö kokeili sellaista ystävän luona ja oli innoissaan uusista ulottuvuuksista. Nyt toinen ystävä lupasi lainata omaansa. Matkarattaat olisivat jo kätevät, kun tyttö osaa istua ja rattaat menevät pieneen tilaan ja ovat kevyitä. Meillä vain brion yhdistelmärattaat ja ovat vähän kankeat kuljetella, kun pitää autonperään purkaa, renkaat irti, istuin/koppa irti, runko läjään. Istuinosan laitoin tyttöä varten niin hän aina valuu ja valuu ja pian on huonossa asennossa. Ei ehkä niin optimaalinen muotoilu noin pienen istua. Mitenhän hyvin matkarattaat soveltuu tämän ikäisille ? Ei ole tullut koskaan kokeiltua. En nyt lukenut koko ketjua, jos oli kokemuksia kirjoiteltu.

meillä oli eilen kauppareissulla matkarattaat mukana,tyttö pysy kyydissä hyvin kun on semmosta materiaalia et ne ei luista.yhdistelmän rattaissa oon pitäny sen haaravyön ja tytön haarojen välissä rullalla pyyhettä niin se toimii eräänlaisena stopparina siinä et tyttö ei valu,ja kun tytsyn jalat menee siitä pyyherullan päältä ni se nostaa niit jalkoja sen verran et istuu vähän samanlailla kun istuimessa.hyvin on meillä toiminu toi viritelmä.
mä voisin kyttä niitä matkarattaita enenmmäänkii,ei vaan oo niin tarvetta.

Täytys ny kattoo sitä istuinta uudestaa kun ilokseni huomasin että mun pienempi laina pankille oli maksettu ja eikä ollu kamalan isoja laskujakaan mitä piti maksaa... niin ja ne matkarattaat olis kova sana kans.. täytyy ny vähä miettiä kuinka paljon niitä tarvii vai lainaako vaan kaverilta sillo ku niitä tarvii.. tosin torissa ei kovin kalliita matkarattaita myydä et jos ostais käytettynä :)

Meilläkin yhdistelmärattaissa poika valui koko ajan ja ostettiin sit matkarattaat jokapäiväiseen käyttöön. Nissää on hyvät valjaat ja poika pysyy mukavasti kyydissä. Vähän totuttelua on silti vaatinu, et poika nukkuu sidottuna valjaisiin. Meillä nuo ei oo ihan kevyimmästä päästä, että ovat jokapäiväisessä käytössä riittävän vakaat, mut menevät nuo silti näppärästi pieneen tilaan. Haluttiin noihin myös ilmakumirenkaat ja jousitukset sekä neljä pyörää.

Minä en oo muita enää käyttänytkään, kun noita meidän matkarattaita. Ovat niin älyttömän näppärät ja pienemmän tilan vievät, että! Kaupoillakin on kiva, kun mahtuu rattaiden kanssa vaaterekkien väliin tutkimaan ja kääntyyvät pyörivien etupyörien ansiosta todella näppärästi, vaikka oman akselinsa ympäri pienessä tilassa. Meillä on oran jovit. Työntöaisa on toki lyhyt, jonka vuoksi esim. kanttarin yli keikauttaminen on hieman työläämpää, kuin yhdistelmissä mut ei niinku haittaa ei yhtään. Enää en edes huomaa tätä hieman työläämpää nostoa, kun oon niin tottunu jo. Yhdistelmät tulee sit syksyllä käyttöön, kun alkaa tulemaan loskapaskaa ja lunta. Noissa on taitettava se istuinosa, joka on mun mielestä älyttömän hyvä lisä.

Meillä on Brion racet, en tiiä onko varsinaiset matkarattaat. Kapeammat ja menevät pienempään tilaan takakontissa :) Muksu myös istuu niihin paremmin. Ne saa kokonaan makuuasentoon (ainaki uudemmat) ja meillä nukutaan nyt niissä+lämpöpussissa parvekkeella päikkärit, ainaki toistaiseksi kun rupes karkaileen pelkästä vaunun kopasta.

Mies oli jo laittamassa kävelytuolia varastoon. Oli alkuun tosi siisti juttu, siis silloin kun ei vielä liikkunu muuten. Ei olla vaa hirveesti siinä muistettu pitää ja nyt toi jäbä kävelee jo taaperokärryn kanssa. En viel antanu viedä varastoon, kun onhan se nyt tarkoitettu isommillekin kuin 8kk ikäsille, pitäs vaan muistaa hyödyntää tota niinä päivinä kun ei ehdi kokoajan vahtia mitä sähköjohtoja poika syö. Meille en enää tässä vaiheessa ostais, mut jos vaikuttas hitaammin liikkumaan oppivalta, nii sit ostaisin.

mä pistän tytsyn siihen kävelytuolii kun rupeen tekemää jotain missä en kerkee sitä kokoajan vahtimaa.kuulen kyllä jos se ajaa päin kaappia tai häkkejä mut parempi kuulla ku miettiä et missähän se taas on.me ollaa kytetty sitä kävelytuolia joka päivä,ainut vaan et maton reunoihin jää kiinni tai sit on matto rutussa.

Minkälaisia kesälätsiä muilla on? Kävin kaupoilla kattelee ja sovittaa pojalle, mut eihän se anna olla päässä sellasen lierihatun tai lippiksen vaan ottaa heti pois.

Tinka86: Mistä löysit lätsät? Ei tollasta lierihattua naruilla meinaa ollu kaupoilla, kun kävin.

mä näin eilen ainaki ideaparkin lindexsillä tommosia narulätsiä monta eri väriä ja tais h&m:lläki olla semmosia :)

tilasin halvimman päivävarjon mitä netistä löysin,saa nähä et kuin kestävä se on.
jaahas.meijän tytsy rupee olee sänkykamaa.

Mä jännäilen nyt täällä että kerkeääkö mulle tänään postista tulemaan eräs paketti. Tilasin veljeni vaimokkeelle äitienpäivälahjaksi Bola-korun. Hän siis odottaa heidän esikoistaan, joten tämä lahja on tulevalle äipälle ja masu-asukille :) Koru on sellainen joka helisee ja vauvan pitäisi kuulla se raskausviikolta 20 lähtien ja sen pitäisi rauhottaa vauvaa.. Mä löysin tän ihanuuden vasta keskiviikkona netistä sattumalta ja musta se kuullostaa ihanalta lahjalta! Sivuilla luvattiin että kun tilauksen tekee torstai iltapäivään mennessä, koru on perillä äitienpäiväksi. Vielä ei ollut posti tullut kun kävin kurkkaamassa laatikkoon, nyt pidän isot peukut pystyssä......

Takaisin