Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
toi paksu kypärämyssy on meillä vieläkii käytössä.se on aika hyv kun se pysyy päässä.kaikki muut pipot ja hatut tippuu silmille tai lähtee muuten pois kun tolla tytöllä on niin liukkaat hiukset.

Meillä kyl käytetään päivittäin kypärämyssyä... Nyt käytetään ohuempaa versiota... Yleensä päikyille pistän sen kun se tutti tosiaan pysyy hyvin suussa... Ja kun mennää lenkille et se saa tiirailla maisemia niin peittää hyvin myös kaulankin. :)

Meilläkin on yleensä vielä kypärämyssy käytössä vaavilla. Onhan se kiva, että kaulakin on suojattu. Eniten kyllä käytän tuota froteista myssyä, ärsyttää niiden ohuempien kanssa, kun heti ovat toisen silmän päällä, jos vauva kääntää päätä. :confused: Mutta välillä hyvällä säällä on kyllä ollut pelkkä hattukin rattaissakin. Harvemmin kyllä tuon kypärämyssynkään kanssa on enää hattua tarvittu, kun hupun saa päähän, jos tarvitsee.

Meillä paras kypärämyssy on sellainen vanha froteinen. Sain kaverilta, joka on saanut sen vanhemmilta sisaruksiltaan. Kuinkahan vanha myssy siis lie. :D Mutta ihan paras. Pysyy paremmin paikoillaan ja peittää juuri sopivasti. Ja pitää muotonsa paremmin kuin ohuemmat versiot.

Meilläkin on!! Toivoisin enemmänkin joustofroteeta vauvanvaatteisiin. Istuvat erittäin tyylikkäästi pitkän ja hoikan pojan päällä.

Mies kantoi tänään kotiin leikkikehän, huomenna harjoitellaan kokoamista!

Ja frotee on muutenkin niin kiva kangas :)

Ostin tolle jätkälle reiman puvun kokoa 80, koska bodyt on nyt samaa kokoluokkaa. No nyt toi jätkä näyttää joltain rääsyläiseltä, kun toi puku on ihan liian iso... harmittaa kun sitä ei osaa ostaa lapselleen vaatteita. hattukin oli liian iso minkä ostin.. no tuleehan ne nyt jossain vaiheessa käyttöön, mutta ei voi ku itteensä syyttää.

Ulkovaatteissa ne koot tuntuu olevan vielä reilumpia näissä vauvan vaatteissa. Tai ainakin esikoisen aikaan oli niin. Sille ostettiin vuoden iässä välikausihaalari kokoa 80 ja se oli siis silloin todella reilu, mutta hyvin pystyi käyttämään. Sitä samaa välikausihaalaria käytti vielä viime syksynä, ikää 2,5 vee silloin. :D Ja vaatteet taisi olla silloin muuten lähinnä kokoa 92. Et näin se menee. ;)

mä oon kans huomannu et ulkovaatteet on isompia.tytön vk.haalari on kokoo 74 ja niin se vaa häviää sinne.

Juu ja kun taas jotkut Name It:in vaatteet on jotenkin tosi pientä kokoluokkaa kun meijänkin poika on käyttänyt jo pitkän aikaa kyseisen merkin 80 kokosia collegehousuja kun taas muista menee vasta nytten 80 ja se housut alkaa jäädä jo pieniksi.

Meidänkin välikausipuku (housut+takki) on kokoa 68 ja on nyt juuri sopivan kokoinen, vaikka meilläkin monet bodyt kokoa 80 jo.

Ja meil on kans yks Name it:in body kokoa 68, joustoa kyl löytyy mut pituus eikä leveyssuunnassa, eli on Tyynelle liian kaponen. Ja sit yks ei minkää merkkinen body on kokoo 56 ja mahtuu ihan loistavasti vieläki tytylle. Ja yhet ratian potkarit oli muka saadessa hirveen isot ja nyt ne meneeki just ja just ku on niin kaposet, ja Tyyne ei mikää iso ees oo ni pistää miettii et mille rimppakintuille noit nyt tehdääkää o_O

Itekki pähkäilly tuota välikausihaalaria, ostasko 80cm vai 86cm, meniskö sit vielä syksyllä sama puku..

mä tänään kattelin prismassa niitä välikausipukuja,oisin ostanu koon 68 jos meillä ei olis jo ennnestää 74 kokosia.ja hyvinhän tytsy viel tohon pöllöhaalarii mahtuu ni ei ees oo tarvetta muille.

Iteki tänään mietin, et oikeestaan toi vk-haalari on tarpeellisempi vasta sitten, kun lapsi itse liikkuu tuolla ulkona enemmän. Pöllöhaalarin kanssa pääsee helpommalla, kun näillä keleillä sinne alle ei tarvitse paljon pukea. :D Siis kun vk-haalari on toki siitä hyvä, että pitää tuulta, mutta onhan se aika ohkainen, jos lapsi vaan istuu esim. rattaissa. Sitten jos on tuollainen taapero, joka jo kävelee itse, niin silloin on kyllä oikein mainio, kun pitää tuulta, muttei ole niin paksu ja kuuma.

Mut meidän pienellä on vk-haalari kokoa 74 ja veikkaisin, että menee vielä syksyllä. Kun meidän tirppana on vasta vähän reilut 66 cm pitkä. :D

Mäkin olen pohtinut tätä. Mutta todennut kans, että ei ehkä ole tarpeellinen tänä keväänä. Menee vaunuissa jo nuo puvut mitä on. Kesällä, kun varmaan tulee jo enempi tuolla maassa möyrittyä menee ihan tavan vaatteet. Joten mä jätän puvun ostamisen syksyyn. Vaikka mulla on kyllä tuolla yks p.o.p vk-takki 86cm jemmassa, en voinu vastustaa kiusausta ja olla ostamatta kun täällä tuossa loppuvuodesta lopetti yks myymälä ni siellä oli tuotteita ihan sika halvalla. Ajattelin, että se menis syksyllä sitten.

Meil ainaki äippiksen toppis on jo ihan liian kuuma ja pöllöhaalari alkaa olee lyhkäinen. Pojan mummo on kutonut villahaalaria ja takkia sekä sukkia. Eilen pojalla oli ulkona perus sisävaatteet, villasukat, villatakki ja tumput ja päässä se uusi hieno pipo. Päälle välikausihaalari pitämään tuulta. Pojalla oli lämmin mut ei hiki ja tyytyväinen oli rattaissa ja keinuessa. Rattaissa on vielä se jalkasuoja ja viltti pojan ympärille. Mä koen meidän kohdalla sen tarpeelliseksi. Enkä ostanu mitään reimaa vielä vaan prismasta edullisen cirafin haalarin. Harmittas jos arvokkaampi jäisikin käyttämättä. :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
mä oon täysin samaa mieltä kun kellitys,meidän tyttökii vasta sen 67-68 pitkä niin hyvin pärjää noilla.

Hehheh.. meidän poika jo yli 75cm.. ei tartte paljon enää äippiksen vaatteita pitää.. pöllöhaalari vielä menee, mut siinä tuppaa tuleen hiki ja alkaa oleen vähä lyhkänen. :D

Takaisin