Hankinnat vauvalle

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
sinbulaattori on hommannu just semmoset matkarattaat mitkä itekkii hommaisin jos jotkut hommaan.tosin ei osteta ennenkun tiietää että niille todella on tarvetta.

No meillä todellakin on tarve. Yhdistelmät on liian isot vielä pojalle.. saksalaiset vaunut ni lie tehty saksalaisille mörssärivauvoille? Hiihhih... no ei vaiskaan. Mut joo.. kokeiltiin tehtaalla noita ja aivan älyttömän kivasti poika niistä istui ja istuinta voi taivuttaa alaspäin sit, kun jalat pitenee. Ja muutenkin kun reissataan paljon sukulaisissa niin noi kevyemmät ja pienempään tilaan menevät rattaat on kyl järkevät.. yhdistelmät vie hirveästi paljon enemmän takakontissa tilaa kuin nuo. :) En oikeestaan malta odottaa, et pääsen ottaan noi käyttöön. Noihin saa alakoriinkin paljon enemmän tavaraa joten kaupassakin on kivempaa käydä yksin, jos tarvii. :)

Mä harkitsin hetken aikaa matkarattaita, mut kyl noi Brion yhdistemät on niin hyvät, etten näe nyt ainakaan tarvetta niille. Mahtuu ihan kivasti takapaksiinki. Jopa mun golffiin, vaikkei se mikään farkku olekaan. Mun mielestä on tosi köykäset ja liikkuu muutenki kevyesti.

Tääl on sit muitaki lime faneja :) Me oltais haluttu limen väriset, mut Briolla ei ole. Pinnasänky meillä sit limen värisenä löytyykin.

Kuulostaapa niknik kreisiltä toi jalkapohjien kunto. Kreisi ei ehkä oo oikee sana. Käyn tänään jotenki puoliteholla. Pahoittelut.

Mul oli kans rd, mukamas. Se eka raja-arvo, mikä piti olla 5,3 oli just tasan. Enimmäkseen potutti vaan mittailla niitä arvoja. Ens kesänä pitää mennä kontrolliin. Ei raskaana olevalle noi ois ollu huippiarvoja, mitä sain. Jossain silloin uutisoitiinki, et raskausdiabetes on yleistyny. Kai se nyt on, jos niitä arvoja koko ajan kiristellään :D Mitään insuliineja en saanu, enkä ois myöskään huolinu. Niistäki kuullu jonku verran juttuja...

Mulla oli esikoinen insuliini hoitoinen rd, tästä vauvasta jouduinkin rampaa aika monta kertaa sokerirasituksessa kun eivät meinannu uskoa, että nyt oli arvot ihan kohdillaan..

Nii toi on kans hassua, et jossain raskaudessa se voi olla ja toisessa sit ei. Ja sit seki, et se tulee ihan sattumanvaraisesti kelle tahansa.

mä jouduin käymää niissä sokerirasituksissa kaks kertaa,eka sillon alkuraskaudessa ja sit sillon puolenvälin paikkeilla.syystä et äidillä on diabetes.kyllä niitä harmitti kun mulla ei ollut.
neuvolassa kysyin et jos teen toisen lapsen niin pitäskö mun sillonkii käydä niissä testeissä vaikka nyt ei ollu sitä rd:tä,niin kuulemma pitäs.siinä taas yks syy miks en sitä toista tee.aika pien syy mut pahanmakunen syy:confused:

Meinasin kuolla, kun kävin synnytyksen jälkeen siinä sokerirasituksessa juomassa sitä litkua... ihan itku tuli, oli se niin hirveetä, vaikka oli olevinaan muka uutta ja parempaa vadelman makuista. Kissan vi**t... raskaana ollessa meni aika mutkattomasti alas. :D Ei kyl liity millään tavalla hankintoihin vauvalle, mut kunhan ny piti saada heittää omat mausteet soppaan sekaan.. :D

mä meinasin sillon toisella kerralla yrjötä sen litkun pihalle.
ei ehkä liity hankintaa vauvalle mut vauvan hankintaan kylläkii.

Siihenhän joutuu, jos on ylipainoa, liikaa ikää, sukurasitetta jne... Mut sit just joku voi jäädä ulkopuolelle, ku ei kuulu mihinkään riskiryhmään. Mä oon sitä mieltä, et ne ois helpoin ottaa sit kaikilta.

Ja järkevintä! Hirvittää ajatellakin millaiseen rääkkiin sitä ois joutunut synnytyspöydällä, jos ei tota ois huomattu ajoissa.. plus kaikki muutkin mahdolliset ongelmat. Onneksi narahdin.. sukurasitetta ja ylipainoa nimittäin on.

No mä epäilen, et edellisillan syömisissä oli syypää mun narahdukseen. Kotimittauksissa mä sain aina alituloksia :D Paitsi pari kertaa, ku syötiin ulkona. Silloinkaan ne ei kyl paljo yli pompannu. Se kotimittari oli kyl ihan hanurista, tulos vaihteli sen mukaan, mistä sormesta otti, tai miten kylmä tai kuuma se sormi oli.

Täällä ainakin joutuu heti jos ikää on yli 25vee. Esikoisen kohdalla ku kävin testissä niin ei mitää oireita, pahaahan se litku oli mutta kyllä se meni. Mutta nyt kun jouduin käymää 3 vai peräti 4 kertaa ni mä meinasin oksentaa joka kerta ja tuli ihan helkutin huono olo. Muistan vaa miettineeni, että kestä kestä tai joudut juomaa litkun uudestaan. Niin ja esikoiseni piti olla jätti-iso sokerivauva joka käynnistettiin ja synnytyksessä oli mukana keskola-kätilökin koska hän vie vauvan sokeriseurantaa kun on niin iso. Jeps jeps, esikoinen painoi hurjat 3,5kg.. Ei lähtenyt keskolaa ja siinä oli kätilöillä ihmettelemistä kun painoarvio yli 4kilosesta sokerivauvasta ei pitänyt paikkansa...
Niija nythän on sitten suurempi riski sairastua 2. asteen diabetekseen.
Tiedä sitten miten käy jos vielä lisää lapsia tulee..

Täälläkin ikä 25 on perusteena,mä oikein suutuin kun joku kehtas sanoo että kyllä tämä on rd!!!Minä joka syön ja liikun oikeaoppisesti :D ja keskimmäinen arvo oli just sillä rajalla tasan.Riitti.

Sit jouduin keskustelemaan mun ruokavaliosta jollekki ylipainoiselle ravintoterapeutille....hänellä ei ollut lisättävää.Teki mieli kysyä voitaisko mittaa sunkin sokerit :D
Nojoo hyvähän se on että huolehtii vauvasta ja äidistä,silloin ei vaan arvostanut sitä diagnooosia.
Ja en ole menossa uuteen rasitukseen nyt vauvan syntymän jälkeen..ellei joku pakota.Tosin vadelmalitku oli hyvää.Ei siinä mitään.
Inhottaa kun monilla tutuilla kovaa kuumetta ja flunssaa...mietin sitä kausirokotetta SITÄ VANHAA siis...otin itekkin sen eikä ikinä tullu mitään..mut on niin avuton olo lapsen suhteen,mikä on oikein ja mikä on parasta...

Kyl siihen jälkitarkastukseen ois kannattanu mennä. Jos joskus käy niin, että tuleekin diabetes tai vauvalle jotain sen rd:n takia, nii se vaikuttaa jotenkin joihinkin tukiin, jos ei oo käyny. En muista enää tarkasti, mutta kyllä mä kävin just siksi, et jos käykin kylmät, nii eipähän tartte sit kelan kans taistella.

Okei, no taidampa mennä sittenkin :D aika vaan tiukilla ja ei huvita istuu siel tuntitolkulla...Kysynpä tota neuvolasta.Kotiarvot ollut priimat mitä oon nyt mittaillu.

Joo, kysy varmuuden vuoksi. Mun mielestä meidän neuvolassa se lekuri sanoi, et se pitää hoitaa tiettyyn aikaan mennessä se oma rasitus ja et se vaikuttaa jotenkin johonkin tukiin tai johonkin. Mut varmista ihmeessä, en muista tarkkaan. Mulla kans kotiarvot ollu oikein hienot siitä asti, kun poika syntyi.. ihan satunnaisesti oon mitannu.. ehkä kymmenisen kertaa pojan syntymän jälkeen.

Ja takaisin hankintoihin vauvalle.. :D
Hankittiin tosiaan se seuraava istuin. Maxi-cosi pearl. Tuntuu olevan hyvä matkustaa, sillä poika nukkui menomatkasta 2,5h ja kotimatkastakin melkein saman ajan. Sitten kun oli valveilla, niin vedin istuimen pystymään, jolloin ukkeli sai siinä katella ympärilleen ja leikki iloisena leluillaan. Eli olen hyvin toiveikais sen suhteen, että maaliskuun reissu maalle tulee onnistumaan mukavasti. Helpotus... :) Ihana nähdä toisen nauravan iloisesti, vaikka joutuukin istumaan paikoillaan.

Muokattu viimeksi:
Takaisin