Hankinnat vauvaa varten

Aaria, olen ihan samaa mieltä, että vauvan luonne määrittelee, mikä on hyödyllinen kapistus ja mikä ei. Ja myös sen, miten vanhemmat päätyvät häntä rauhoittelemaan. Meidän tyttö viihtyi lattialla ehkä 5 min maksimissaan, sitterissä vähän pidempään, mutta sylissä sitä yleensä piti pitää. Huusi iltaisin niin kovasti, että oli ainakin mun äidin vaistoa vastaan olla kokeilematta kaikkea mahdollista...
 
Meillä on ollut kaks melko erilaista vauvaa, esikoinen viihtyi vähäsen sitterissä ja leikkimatoilla, sai esim. syödyksi aina niin, että heijas jalalla sitteriä. Tokan kans oli hyvä kun ehti laskee käsistään jonnekkin, ni hän jo huusi. Oli sit melko turhia kaikki hilavitkuttimet, äitin syli oli paras paikka. :) Onneksi sitä sit äkkiä oppi tekeen kaikki yhellä kädellä. :D Mutta eipä sitä voi etukäteen tietää mistään tavaroista tai vaatteistakaan, et mikä jää turhaksi ja käyttämättä, sen huomaa sit aikanaan :)
 
Mä tutkailin tänään Cittarin vauvanvaatevalikoimia vaivihkaa kun oottelin miestä mukaan ruokaostoksille.
Olis ollut tasarahatarjouksilla tosi edullisia tutta-merkin vaatteita. Mut (mun onneksi) värit oli selkeästi tyttö-ja poikavärejä, niin en onneks voinut sortua. Oli ilmeisesti erien viimeisiä, kun samaa kuosia ei ollut kuin yks kappale kutakin, hinnat 2€-6€. :woot: Jos sukupuoli olis ollut tiedossa, niin mukaan olis lähtenyt varmasti useampikin nuttu :rolleyes:
Muuten vaikutti kyllä suppealta tuo Cittarin valikoima.
 
Oon kans hypistelly vaatteita cittarissa ja todennu siellä ton ihan saman tyttö/poikavärit asian.
 
Hurahdin äsken shoppailemaan noshin nettikaupassa, alepuolella. Katsokaa mitä ihanuuksia! Keltaiset jätän omalle vauvalle jemmaan ja ton kirsikkakuvioisen ostin siskontytölle. :Heartred Oon kuullut paljon kehuja noshin vaatteista, mutta nyt vasta ostin ekat. Aika kalliita ovat, mutta alehintaisina munki kukkarolle sopivia.Collage 2015-04-02 14_41_25.jpg
 
Aika monen asian kanssa ois varmaan parasta saada ensin joltain lainaksi, jotta voisi kokeilla, toimiiko meidän vauvalla vai ei. Just toi sitteri esimerkiksi, tai kantoliina, kantoreppu, myöhemmin hyppykiikku... Kaikki noista voi olla tosi hyödyllisiä, jos vauva niissä viihtyy, mutta en viitsi tuhlata euroakaan turhuuksiin.

Nyt on jo vähän morkkis, kun on itselle tarvinnut ostaa odotusajaksi muutamia vaatteita, uudet isommat rintsikat, töihin tukivyö... On jo mennyt reilu satanen yhteensä. Onneks rintsikat löyty marketin alesta!

Onneksi vauvalle saadaan aika paljon tavaraa käytettynä. Pariakin pinnasänkyä on meille tarjottu. Ja mitä ei saada, yritetään ostaa käytettynä.
 
Onko muuten jollakulla vinkkiä, mikä turvakaukalo olisi hyvä pieneen autoon? Ilmeisesti saan unohtaa ainakin kaikki telakalla toimivat ratkaisut?
 
Gracon telakallinen sopi ainaki mun porukoiden pikku nissanniin :) liikkeessä saa ihan sovittaa autoonkin noita kaukaloita, et suosittelen käydä kokeilemassa.
 
Ollaan menos kuukauden päästä tukholmaan ni aloin vähä kattelee lastenvaateliike vinkkejä ja eksyin polarn o. pyretin nettisivuile ja voi että mitä ihanuuksia :) en malta odottaa että pääsee shoppaan. Sillon pitäis sukupuolikin olla jo selvillä :D tässä muutama ihanuus
 

Liitteet

  • 1428128112363.jpg
    1428128112363.jpg
    48.8 KB · Katsottu: 56
Joo, mie oon kans kuolannu noita Noshin ja Polarn o Pyretin ihanuuksia. Nuo keltaraitaset housut on ihanat! :)

Mie eilen innostuin tilaamaan semmoset Kimperin söpöt puolipotkarit ja kankaita, mistä vois sitte tehhä jotain kivaa vauvalle. :woot:
 
Unisex-värisiä vaatteita on tullut aika paljon ostettua kirpparilta. Kaveri jo sanoi että tuskin näkee lasta muussa ku ruskeessa ja vihreessä :D yhdistelmävaunutkin on jo, ostettiin miehen veljeltä
 
Meinas lähtee Tallinnassa mopo keulimaan lastenvaatteiden kanssa. Onneks oltiin henkkamaukalla niin tiesi et samat vaatteet löytyy samaan hintaan myös Suomesta :D maltoin olla ostamatta mitään..varsinkin kun tuntuu et aika paljon oli kevät ja kesävaatetta, tarvii ootella et tulee syksytavarat kauppoihin
 
Valitettavasti en ihan koko ketjua jaksanut käydä läpi, onko teillä jo ollut juttelua täällä bola-koruista? :)
Nyt vatsa on jo kivasti pullahtanut eikä uutisiakaan tarvitse enää piilotella, niin koru voisi olla kiva. Mielipiteitä, kokemuksia? Mistä kannattaa hankkia?
 
Bolakoruista on jonkin verran ollut juttua.
Itsellä on olemassa sellainen ihan vaan hopeinen pallo, mut pitäis hankkia siihen pidempi ketju, et ulottuis mahaan asti.
Niitähän on paljon erilaisia nykyisin..raskauskeijulla oon tainnut niitä nähdä. Itse oon saanu työkaverilta lahjaksi, kun esikkoa odotin.
 
Mustakin sellanen bolakoru ois kiva, vaikka periaatteessa vastustankin kaikkea turhaa ja ylimääräistä, mitä hormonihuuruisille tuleville äideille kaupitellaan :D Oon nähny sellasia raskaana olevilla naisilla, ja musta se on hirmu söpöä, kun mahan päällä pomppii sellainen kaunis pallokoru. Saas nähdä raaskinko ostaa.
 
Pitää vissiin tutustua tohon koruun vähän paremmin, et mikä on.. Tuli tossa vähän aikaa sitten ihan uutena juttuna :)
 
Takaisin
Top