Hankinnat vauvaa varten

sinsu

Piirimestaruustason postaaja
Maaliskuunmammat 2014
Syyskuunmammat 2015
Joko olette ostaneet vauvaa varten jotain? Mites te joille on tulossa pienellä ikäerolla niin ostatteko tuplavaunut? Mä oon täs koittanu asiaa miettiä ja jotenki tuun yhä varmemmaksi että ostan liinan ja kannan vauvaa liinas ja isompi saa olla rattais tai vaunuis. Mä en oo vielä ostanu mitää, esikoisen jäljiltä on kaikki vielä talles, mut täytyy silti jotain omaa hänelleki ostaa.
 
Eiks teil tuu aika pieni ikäero? Jos yhtään tarvii pidempiä matkoja päästä kulkee niin suosittelen tuplia. Halvimmat ei kuitenkaan maksa uutenakaan kun se 200-300 ja on varmaan ihan hintansa arvoiset. Me ei oltais ainakaan pärjätty ilman tuplia, vaikka ikäeroa olikin se reilu 2 vuotta.
 
Mitään ei ole tullut vielä hankittua. Kaveri tosin oli jo kerännyt pienen pussillisen omien lapsiensa vanhoja vaatteita ja innoissaan sen minulle ojensi kun uutisen kuuli. Vielä on jotenkin epätodellinen olo koko asian suhteen(iloinen kylläkin), ettei vielä edes ole intoutunut kaupoille. Ajatusta tulevista hankinnoista kyllä on herännyt ja puhuttu miehen kanssa.
 
Meillä taitaa pääasiassa kaikki löytyä kun esikolta ne jää. Mut tokkiisa jos uus tulokas on tyttö, niin vaatevarastoa kyl häätyy uusia :)

Tuplia sinällään miettiny, mut mä en usko et niitä tarvii. Liinan hommaan varmaan pienemmälle ja esikko vaunuissaan. Jotenkin uskon et ne tuplat on liian isot ja kömpelöt ku täällä mualla rullaillaan hiekkateillä :D Varmaa seisomalauta on kans jossai vaihees hankinnassa.
Aika varmaan sen sit näyttää kuitenki mikä käytännössä toimii.
 
Mäki ajattelin liina/kantoreppulinjalla mennä vauvan kanssa, esikollaki tyyriit vaunut seiso tyhjän panttina ku ei tuo niissä suostunut olemaan, vasta melkein yksivuotiaana on tullut rattaille käyttöä ja sitä ennen kantaen. Jos vanhat merkit paikkansa pitää niin siihen mennessä kun vauva syntyy, ei tota neitiä enää saa kammettua kyytiin.. joten seisomalauta sitten ku vauva menee vaunuissa/ rattaissa. Eihän sitä tietenkään varmaks voi sanoa, vauva voi olla ihan eri maata ku esikko ja tuplat osoittautua välttämättömiks, mutta nehän voi ostaa vasta sitten ku tarvii. Kaikkea melkein jo on kyllä, ehkä ostan jotkut yksittäiset kivat omat vaatteet ettei kaikki oo valmiiks kulunutta. Oon alkanu laittaa myös vauvamaisemmat lelut yms nyt pois, että ne sitten on vauvan eikä tuu turhaa mustasukkaisuutta.
 
Aaria sittenhän ne lelut onkin vasta esikoisen mieleen kun ovat hänellekin taas "uusia" :wink
 
Mitään uutta vauvaa varten ei osteta ainakaan ennen kun ollaan varmoja, että kyytiläinen on. Paljon meillä kaikkea onkin, kun tuo PikkuIhme on vasta 8kk. Tuplia oon miettinyt, mut en nyt vielä oo päättänyt mitään. Stokken rintareppu löytyy ja sillä saa 15kg asti kantaa, niin varmaan PikkuIhmettä voi kantaa sillä selässä ja vauvaa lykkiä vaunuilla. Me ei kuitenkaan mitää pitkiä matkoja kuljeta.. mut saa nyt nähdä.. Rengasliinakin mulla on, mut jotenki en vaan saanu siihen PikkuIhmettäkään asetettua, niin tuskin tulee kakkosenkaan kanssa käyttöön..
 
Me ei olla uskallettu vielä hankintoja miettiä. Varmaan sitten vasta kesällä näitä mietitään. Meillä on pieniä lapsia suvussa useampia, joten uskon että käytettyinä saadaan sitä kautta ainakin joitakin juttuja edullisesti/ilmaiseksi/lainaan. Varmasti ihan uutta ja omaakin vauvalle sit ostetaan, mutta ensin katsastetaan ehdottomasti mitä meidän sisarusten lapsilta on jäänyt :)
 
Mekin aletaan tehdä ensimmäisiä hankintoja vasta kun ne 12 viikkoa ovat tulleet täyteen ja isommat sit puolivälin jälkeen :)
Saadaan myös kavereilta/sisaruksilla heiltä jääneitä tavaroita niin ei tarvitse hirveästi uutena ostaa.
 
Oh no, MarjaKu, noinko se meneeki? :eek: :D
 
Mäkin ajattelin kyllä että vauva kulkis kantoliinassa ja esikoinen rattaissa, ja tuplat ostan vasta sitten jos tuntuu että tarve niille olis! Etukäteen en osta mitään, ettei jää käyttämättä... Kaikki vauvatavara on vielä esikoisen jäljiltä tallessa, mutta jos tyttö tulee niin vaaleanpunaista vaatetta tulee varmasti hamstrattua!:p
 
Mä päätin, että jos ensimmäisessä ultrassa näkyy elämää, niin sen jälkeen on lupa ostaa ensimmäinen juttu vauvalle :)
 
MarjaKu Esikoinen on noin 1,5v kun vauva syntyy. Esikoinenkaan ei ole hirveästi ollut vaunuissa, nukkunut lähinnä päiväunia ja muutamia kertoja mitä käyty kauppakeskuksessa, ni sillon ollu vaunuissa. Kaupas kun käydään, ni pienenä oli kaukalossa ja nyt istuu jo kärryissä. Maaseudulla kun asutaan, ni ei sillee tuu kärryteltyä ja kaupoille ku lähtee, ni autolla sitä sinne mennää ja sielä sit heti ostoskärryyn pistetty poika.
 
Meillä esikoisen jäljiltä löytyy melkein kaikki tarpeellinen. Tuplarattaat aion hankkia lenkkeilykäyttöön, lapsille tulee 2 vuotta ikäeroa. Toivon löytäväni käytettynä jotkut, joissa on kunnolliset isot pyörät, että pääsee sit lumessakin eteenpäin. Manduca/muu kantoreppu ois myös ajatuksissa, kauppareissuja ym. varten.
 
Meillä ei oo mitään. Paitsi mun yläasteella tekemä vauvahaalari mutta sillä ei pitkälle pötkitä. Eli jos tiedätte jotain hyviä kirppiksiä tms. niin antakaa vinkkiä. Tai jos joku on myymässä esim. vaunuja niin kaikelle on tarve :D
 
Täällähän on tuo oma kirppispalsta, kannattaa Hemsku katella sieltä varmaan olisko mitä sopivaa tarjolla :)
 
Turun tienoolla asuville vinkiks PikkuSiili kirppis, on Manhattanilla.
 
Savon suunnalla vaatteita kannattaa katella noista Elävän kaupan myymälöistä. Ainakin Siilinjärvellä oli viimeksi ihan hirveä määrät (toki myös sai valkata niitä todella paljon). Ja Kuopiossahan on keskustassa ihan lasten kirppis PikkuVanha. Nuita tullu kierrettyä, toki muitakin mut nuo sellasia laadukkaan olosia ja hinnat kohdillaan kirppistyyliin.
 
Takaisin
Top