Hankinnat vauvaa varten

Meki on ajoitettu laivamatkat yleensä keskelle viikkoo, paljon vähemmön on ollu örveltäjiä. :grin
 
Oiskohan tämmönen kätsä!? Sitä voi käyttää sitterinä tai päikkärisänkynä, ja siinä on sekä keinu- että värinä myös.
 

Liitteet

  • 11079216_10152944970728197_1994977551_n.jpg
    11079216_10152944970728197_1994977551_n.jpg
    68.4 KB · Katsottu: 67
Niin paljon kaikkia tämmösiä hauskoja, mitä tekisi mieli hankkia! :D mutta vielä en olisi valmis hukuttamaan asuntoa vauvan tavaroihin..
 
Paras sitteri kuulemma sellainen, jota pystyy samalla jalkaterällä keinuttaa esim. jos kokkaa samalla tai on sohvalla.
 
Minis no sitten toi ruskee on parempi varmasti. Tajusin painorajoituksenkin kattoa nyt ja ruskealla max paino on 18 kg kun taas vihreässä mainitaan vain ikä 0-6 kk. Eli taitaa tuo ruskea mennä aika paljon pidempään...
 
Toi Rocker napper on ihan huippu! Siskolla oli se ja sen jälkeen kaikki odottavat äidit ovat sen ystäväpiiristämme hankkineet. Helppo siirrellä ja vauvalle alkuun oivallinen paikka nukkua. Elättelen toiveita, että joku ystävistä malttaisi luopua omastaan :p
 
Mun 2.5-vuotias on nyt 16kg. Sitä ei sais mihinkään sitteriin enää millään ilveellä, joten ehkä tossa 18 kilossa on jo ylimäärästäkin kestävyyttä. Toki joku yli 6kk vanhakin vois vielä suostua sitterissä istumaan.
 
Kyl mäkin veikkaan, et sit kun lapsi lähtee konttaan, niin ei sitterissä enää kiinnosta sidottuna oleminen.
 
Mä suosittelen, ettei opeta lasta hytkytykseen, eli ei siis hytkytä uneen. Lapsi tottuu nopeesti, eikä välttis osaa nukahtaa ilman. Me ostettiin tutuilta käytettynä baby björnin balance, (http://www.prisma.fi/fi/prisma/babybjorn-balance-babysitteri) siinä lapsi saa ite hytkytettyy itteensä jos haluaa. Syömiset myös aloitettiin tuossa. Hommattiin tuo tosin vasta, ku vauva oli 4-5 kk, mä ajattelin että paras paikka lapselle on lattialla, jossa motoriikka kehittyy parhaiten.
 
Just jossain ton tyylisessä kaverit hytkytelly siis, jos lapsi on itkenyt, niin on hytkyttelystä hiljentynyt. Tuskin kukaan jaksaa hytkyttää vauvaa uneen saakka.
 
Mä tiiän ainaki monia, jotka hytkyttää uneen. Sitterissa, sylissä, vaunuissa.
 
Aa, okei. Mähän en mistään mitään tiedä, kun ei oo kokemusta :D
 
Mulla oli tuo baby balance mut jäi käyttämättä ku ei vauva siinä viihtyny vaikka olis miten vatkannu, ihan muutamina ekoina päivinä suostu jonkun minuutin siinä olemaan. Lattialla viihty lyhyitä aikoja ku viihdytti mutta muuten niin nukkui kuin valvoi lähinnä sylissä (liinassa/repussa pitkälti). Vauva kyllä itki siihen malliin etten olis mitenkään voinu olla kantamatta ja hytkyttämättä vaikka 24/7 (mitä pitkälti teinkin). Vauvoja on niin erilaisia :) Musta meidän tyttö on aina "tehnyt parhaansa" vaikka alku olikin.. vaativa on aika laimea ilmaus, tiedä häntä olisko ollu jotain kipuja tai muuta sellasta. Kuitenki asiat on sitte ajallaan onnistuneet ilman että kukaan saa traumoja.. lattialla alkoi viihtyä vasta kun oppi konttaamaan yms toimimaan itsenäisesti. Mut kaikki välineet on vähän sellasia että ei voi etukäteen tietää onko ne arjen pelastajia vai täysiä turhakkeita, koska se riippuu pitkälti vauvasta. Ite säästin kyllä sitterin haaveksien leppoisasta syyskuisesta.. :D Nyt oon miettiny raaskisiko sitä törsätä sähkökäyttöseen rintapumppuun.. käsikäyttöisellä puutu kädet ennen ku maitoa tuli pulloon nimeksikään mutta tällä kertaa toivoisin et vauva osais juoda pullostakin tarvittaessa joten jos sähköpumppu toimis niin siitä olis hyötyä.. on vaan aika kallis kapine kokeilla ja todeta et kun ei heru pumpulle, ei heru sähköisellekään.
 
Tänään "tupsahti ovesta" brion turvakaukalo telakoineen, leikkimatto ja sellainen peili, jonka avulla voi vauvaa vakoilla autoa ajaessa. Kaverin vauva alkaa olla jo niin isoa miestä, ettei niitä enää tarvitse. Tarjosivat siis niitä meille hyvään hintaan. No ainakin ollaan hyvissä ajoin varustautuneita. Isommista hankinnoista puuttuu enää ne yhdistelmät.
 
Takaisin
Top