Hankinnat vauvaa varten

Työn puolesta tänään lapsi-messuilla. Lähinnä vietettiin päivä "odottajan olohuoneessa" luentoja kuunnellen mm. Koliikista, synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, imetyksestä jne. Muuutta kyllähän sieltä jotain tarttui mukaan itselleenkin :)
e9d34b970afe45a857a4e32f6864af58
 
Mä kyllä niin tahdon ensi vuonna noille messuille! Oliko ne hyvät? :)
 
No olihan siellä sitten.. ja ihan hyvin näköjään tarttu tavaraa mukaan :) Pitää ens kerralla yrittää kanssa päässä käymään.
 
Mä alan panikoimaan, kun en mistään mitään tiedä, että mitä pitää ostaa ja mitä tarvitaan! Kuukauden päästä tuun tänne sitten ruinaamaan apua, jollei tää itsestään valkene..
 
Mulla on ihan hukassa oleva olo hankintojen suhteen. Esikoinen on jo koululainen ja jotenkin tuntuu, että olen kokonaan unohtanut vauva-arjen ja kaiken mitä se tuo tullessaan. Hirveän vaikea miettiä mitä ominaisuuksia esim. vaunuilla pitäisi olla. Toisaalta, yritän lohduttaa itseäni, että vauva pärjää yllättävän pienellä määrällä tavaroita/vaatteita aluksi ja että hankintoja voi täydentää sitten, kun tarve havaitaan.

Itseni tuntien viimeistään kesällä tuo ajatus ei enää lohduta...
 
Sama homma täällä Jookus15 ja Vega8! Ihan pihalla kaikista ihme jutuista niinku vaunujen adaptereista ja turvakaukaloiden hifistelyistä ja masuvöistä ym. Tarvii ehkä sitten h-hetken lähestyessä mennä jonnekin liikkeisiin vähän kierteleen ja kerään informaatioo. Monet asiat tuntuu olevan kyllä ihan kun olis autoo hankkimassa :D
 
Oon miettiny että onko sellainen kantoreppu tai liina hyvä hankinta? Esikoista odotan ja näyttää niin kätevältä kun lapsi on tuossa lähellä ja kädet vapaana. Onko selälle sitten kuinka rasittavaa?
 
Mulla oli kantoliina esikoisen kanssa ja tykkäsin siitä kovasti. Kantorepusta ei ole kokemusta. Varmastikin helppokäyttöisempi aluksi kuin liina. Sidontojen harjoittelu liinan kanssa voi tuntua varsin turhauttavalta aluksi, mutta kun ne sujuu, niin ihan helppo sitä liinaa oli käyttää. Tosin en koskaan oppinut tekemään selkäsidontoja ja ne olisi ollut ihan käteviä lapsen kasvaessa isommaksi. Aion ottaa tulevalla pienellä liinan käytöön, mutta mieleenpalauttamista se tulee vaatimaan aika paljon.
 
Esikoinen on siis syntynyt -06, joten se kuinka rasittavaa kantaminen oli selällä tuntuu kokonaan unohtuneen.
 
Mulla on sen verran hyvä tilanne, että tällä hetkellä yhdeltä ystävältä on tulossa kylpytuki ( joka on kuulemma kätevä), pinnis, sitteri ja turvakaukalon makuupussi tjs. Lahjoituksena saadaan pieni hoitopöytä ja lainaan kantoliina ja kantoreppu.
Imetystyynyn meinasin ostaa, ajattelin jos siitä olis apua jo kohta nukkumisessa mahan kanssa :)
 
Musta imetystyyny ja sitteri ainakin olleet käteviä. Imetystyyny onkin vielä tallessa, vois sen ottaa sänkyyn unitueks, kiitos vinkistä Maggie! :-)
 
Olisi kyllä ihanaa, kun jotain saisi tuttujen kautta. Haaveeksi taitaa jäädä, kun ei oikein kellään ole lapsia. Mutta.. Onneksi tässä on aikaa ostella :)
 
Täälläkin vähän sama.. kaikilla kavereilla on kyllä lapset, mutta ne on suurin osa jo 2-vuotiaita ja kaikki vauvajutut on tietenkin laitettu myyntiin muutama kuukausi takaperin :woot: Eli itse ostamaan.
 
Mä sain niskan ja hartiat imetyksessä tosi jumiin, sit vasta tajusin ostaa imetystyynyn. Eli mulle ainakin oli hyvä ostos! Sitteri meillä jäi vähälle käytölle, ostettiinkin se vasta ku vauva oli 4 kk ja lähinnä siinä syötiin ennen ku sai syöttötuolis istuttaa.
 
Sennna: ei mulla oo siis mitään kokemuksia imetystyynyistä, mutta ajattelin, et sitä vois yrittää käyttää tukena, kun en oikein muussa asennossa osaa nukkua kuin mahallaan, toinen jalka koukussa..
Millaisia imetystyynyjä teillä on? Niitä kun on eri mallisia, onko joku malli ylitse muiden?
 
Imetystyyny ja sitteri oli meillä tosi hyödyllisiä, ehdottomasti kannattaa hankkia, saahan niitä edullisestikin ja ne kyllä helpottaa elämää vauvan kanssa. Mä hankin sekä kantoliinan että repun (manduca). Liinaan en saanut vauvaa kertaakaan rauhoittumaan, en tiedä mistä johtui... Mutta tiedän että joillain se on ollut elämän pelastus! Manduca alkoi toimia 6 kk iässä, kun muistin taas kokeilla sitä. Siitä on ollut meillä paljon hyötyä erityisesti matkoilla (lentokentillä jne) ja joskus nukutin siinä päikkäreillekin muuten vaan.
Turha hankinnoista on stressata, myöhemminkin voi tosiaan hankkia kun huomaa tarpeen ja tosi vähälläkin pärjää! Mutta ainakin se turvakaukalo kannattaa olla ajoissa, että saa sen vauvan tuotua kotiin. :grin
 
Takaisin
Top