Hankinnat vauvaa varten

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sinsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu Suski semmonenhan mulla oliki, eikä mikään pullo. Hyvä minä, jälleen kerran!

Mulla oli kans maidonkerääjä, mut se jäi vähälle käytölle.

Näytin miehelle heti sitä uutta äitiyspakkausta netistä kun tuli kotiin. Arvasin että se tykkää noista pöllöistä. Aika paljon kuulemma vaatteita. "Ei kai se enempää tarvi?" Eipä vissiin... :rolleyes:

Mulla mies totes eilen "rattaat ja muut isot hankitaan hyvissä ajoin, että katsellaan tarjouksia yms. Mutta vaatteita voidaan ostella sit syyskuussa." Sitten huomautin sille, että laskettuaika on 4.9 et saa yksinään ostella sillon :D

Joo jostain syystä miehiä ei toi vaattepuolen hankinta tunnu kiinnostavan yhtä paljon ku rattaat, turvaistuimet jne teknisemmät vempaimet :D

Mä eka aattelin et taidan jättää laatikon ottamatta ku esikoisen 2013 laatikko kamppeineen löytyy ja siitä moni juttu jäi käyttämättä..mutta itse asiassa ne jäi osin siks että kuosit otti omaan silmään niin pahasti.. ja jotkut oli oikean kokoisia väärään aikaan eikä oikein koskaan oikean mallisia. Mut tossa pakkauksessa on kyllä niin monta kivaa juttua, et taidanpa sittenki ottaa sen :grin Tuo haalarin turkoosi on menettelevä ja toi on tosi kiva ominaisuus että siitä saa ton pussin! Esikolla haalari oli jätti silloin heti synnyttyä ja tänä talvena se oliki jo selästä liian lyhyt, eli jäi aika vähälle käytölle. Tällä kertaa osuu ajoitus nappiin :)

Mulle kans passaa kirkas pinkki ja kyllä esim semmonen vähän lämmin vaaleanpunainenkin on ok.. mutta en tykkää jos kaikki on vaaleanpunaista enkä varsinkaan että on possunpunaista ja vaaleanpunaista eri sävyissä päästä varpaisiin :D Saattahan se olla että jossain vaiheessa tyttö ite innostuu sellasista mutta toistaiseksi vaaleanpunaista on kohtuudella eikä pelkästään :cat:

Aloin tässä lomalla ollessa tutkimaan jo vähän yhdistelmärattaita. Yhdet varteenotettavat sitten löysinkin, hartmanin topline x-mallin. Ja jos uskaltais tilata saksasta (mitä monet ilmeisesti tekee) säästäisi kyllä jonkinverran. Ensin ajattelin katsella myös käytettyjä mutta anoppi oli sitä mieltä että ei kannata :P Ja vielä on vähän aikasta hankkia niitä jalkoihin pyörimään mutta kiva niitä on kyllä jo tutkia :) jos nyt ensin pääsis sinne ultraankin asti toteamaan että kaikki on hyvin(toivottavasti).

Me saatiin nyt meidän äidiltä rattaat, jotka ollut ainoastaan nuorimmalla veljelläni. Hyvä kuntoiset ja muistelisin, että ihan kivat työnnelläkin :)

Mutta saa nähdä, mikä on fiilis lähempänä. Mutta nyt ainakin ihan varteenotettava vaihtoehto! :)

Meillä on mun isän luona vaunut vm.1993, oiskohan ne miten varteenotettavat työnneltävät :wink Kuosi on väriltään jotain viininpunasen ja auringonpolttaman ruskean välimaastossa :p
No, ei me niitä olla oikeesti ottamassa. Ne on kätevät siellä, niin ei tartte lastenlapsien ottaa landelle mukaan omia vaunuja kun mennään kylään :) Mä oon ihastunu nyt Brioihin, mitä oon vilkuillu. Pitää käydä kesällä koeajamassa muutama malli, niin eiköhän se oikea sit löydy :)

Mun ystävä työnteli vauvaansa vaunuissa, joissa itse oli maannut hamalla 80-luvulla! Olivat aika hauska näky kaikkien nykyisten teknisten ja modernien kärryjen keskellä :)

Meille sukulaiset lupaili niiden vanhoja vaunuja, mutta tarttee katella sit kesällä. Mulle on aika sama mitkä on, kunhan jotkut on, että pääsee liikkumaan.

Afrikan matkalla muuten laskin kaikki näkemäni lastenrattaat. Kahden viikon aikana näin ehkä seitsemät. Yhtä poikkeusta lukuun ottamatta kaikki oli valkoisilla ostoskeskuksissa :D Ei siellä ole mitään kävelyteitä, missä voisi lykätä vaunuja! Lapsia kannetaan liinalla selässä tai ihan sylissä kunnes ne oppii kävelemään, ja siitä lähtien ne sit kävelee.

Ihan noin hc en meinaa olla, mutta kantoliina/reppu kyllä kovasti kiinnostaisi. Onko teillä kokemuksia?

Minnicrue, mulla on ollut hartan topline s yhdistelmävaunut ja voin lämpimästi suositella. Olen käyttänyt niitä vauvasta aina nyt kolmevuotiaalla saakka ja aina ollut tyytyväinen. Ja jatkan tietysti käyttöä tulevalla vauvalla. Kirjoitin niistä jo aikaisemmin tähän ketjuun jotain.

Mulla on Manducan kantoreppu ja olen siihenkin ollut tyytyväinen. Ostaessani ajattelin, että hyvä kun sitä voi käyttää isommallakin lapsella, mutta eipä ole taidettu käyttää kuin alle 1,5 vuotiaalla. Muistelen, että joskus kotona touhutessa tuli turhan kuuma kun vauva nukkuu repussa, mutta hartioita se ei painanut ollenkaan. Mulla on ollut aina hartioiden kanssa paljon ongelmia. Minä käytin vauvan kanssa massun puolella ja ulkoretkillä mies kantoi lasta selässä.

Kantorepuista muuten stokkella on kans hyvä..tosi kallis mut hyvä.. tukevampi kun manduca ja tuolla saa kuljettaa kasvot menosuuntaan. Meillä esikoinen ei pienempänä tykänny olla kasvot kantajaan päin, joten oli hyvä et sai toisinkin päin. Painoraja on 15kg stokkella eli vähä vähemmän ku manducassa.

Okei cinderella :) mennyt varmaan ohi kun näitä viestejä tulee niin paljon. Mutta hyvä tietää. Siinä x mallissa ei taida muuta eroa olla kun että kaikki pyörät on samankokoiset. Sit asia mitä pohdin myös että kova vai pehmeä kantokoppa. Mitä nyt eri foorumeilta lukenut niin sekin jakaa mielipiteitä. Kyllä on pähkäilemistä :) onnex vielä on aikaa.

Mulla on ollut kovakoppa ja se oli kyllä meille ihan ok. Nyt olen miettinyt, että pitäiskö toiselle lapselle ottaa lisäksi pehmeä koppa. Jos joutuu kantamaan koppaa irrallaan, niin silloin varmaan tuo pehmeä koppa on mukavampi kannettava. Nyt olis sellainen tilanne, että voisin jättää rattaat varastoon ja kantaa pelkän kopan sisälle. Ennen ajoin koko kärryn aina asuntomme parvekkeelle.
Mielelläni kuulisin kokemuksia miksi kova tai pehmeä koppa?

Mulla on ollut kovakoppa ja se oli kyllä meille ihan ok. Nyt olen miettinyt, että pitäiskö toiselle lapselle ottaa lisäksi pehmeä koppa. Jos joutuu kantamaan koppaa irrallaan, niin silloin varmaan tuo pehmeä koppa on mukavampi kannettava. Nyt olis sellainen tilanne, että voisin jättää rattaat varastoon ja kantaa pelkän kopan sisälle. Ennen ajoin koko kärryn aina asuntomme parvekkeelle.
Mielelläni kuulisin kokemuksia miksi kova tai pehmeä koppa?

Mamaanton liinoista pienellä tykkäsin kovasti trikoisesta kantoliinasta.. vaati kyllä opettelua ja alkuun pitkää pinnaa.. mutta kantovälineistä oon täysrakastunut Tulan kantoreppuun kun se on niin hyvä päällä ja niin nopee ja helppo säätää! Mun tyttö oli ihan alkuun (kovassa) vaunukopassa lenkillä mutta sisällä ihan hirveästi liinassa tai tossa kantorepussa kun oli semmonen syliäinen etten olis saanu mitään ikinä tehtyä muuten. Sit aika pian teki täysstopin vaunu- ja ratasajeluille ja kulki mukana ulkonakin yksinomaan tossa repussa yksivuotiaaksi, jolloin suostui rattaissa istuun ja toisaalta oppi istumaan lonkalla aika tukevasti itse ja reppuilu on jääny vähän vähemmälle. Jos Suomen olosuhteissa kantaa paljon ulkona, niin kantovälineen lisäks semmonen kantopaneeli on kätevä minkä voi laittaa leventimeksi omiin takkeihin ja silloin vauvaa ei tarvi puke niin hirveen paksusti.
Niin ja kova koppa on talvivauvalla hyvä kun pehmeä jää nopeemmin pieneks toppavaatteissa. Mutta jos koppaa tarvii kantaa esim varastosta sisään niin että vauva nukkuu siellä niin eikös se pehmeä oo silloin järkevämpi.

Takaisin