Hankinnat vauvaa varten

Meillä oli kanssa käytössä trikoinen kenguruliina eikä reppua lain. Syynä tähän oli meidän vanhempien suuri kokoero ja se, että liina meni vastasyntyneestä aika isoon lapseen. Vaatihan tuo toki aluks totuttelua, mutta oli mun mielestä tosi kiva ja luonnollinen sitten käytössä. Liinaa ei tosin sitten lopulta käytetty enää 1-vuotiaanakaan, koska vauhti alko olla pojalla liian kova ja esim. selkään sitomisesta ei tullu yhtään mitään, kun tyyppi karkas paikalta :p
 
Mä oon ihan onnesta soikeana, kun sain just ystävältä muovikassillisen heillä jo käytöstä jääneitä vauvanvaatteita! Ja itellekin parit pöksyt! Tästä tulee koko ajan konkreettisempaa, kun maha pyöristyy ja sieltä aikanaan ulos tulevalle tyypille on jo vaatteitakin odottamassa :)
 
Noita liinoja ja reppuja pitäis varmaan päästä jo ite kokeilemaan jossain. Ja itse asiassa kannattais varmaan mennä ihmettelemään niitä jo nyt ennen kuin vatsa kasvaa ja on tiellä!
 
Repussa tykkäsin just siitä nopeudesta ku se on semmosta syliin-ite kävelen-syliin-ite kävelen.. ni saa muutamassa sekunnissa kyytiin ja pois. Ja toi Tula samoin sääty ihan sekunneissa sopivaks mulle tai miehelle vaikka mies on parimetrinen hoikkeli ja mä taas alle 170cm pullukka. Mut siinä liinassa on kyl kivaa just se pehmeys yms

Niin juu ja suosittelen opettelemaan liinan sitomista jo ennen vauvan syntymää vaikka nuken tai pehmolelun kanssa jos semmosta suunnittelee käyttävänsä! Nimittäin treenamisen jälkeenki se alku oikean vauvan kanssa on riittävän haastavaa :D Mulla ainakin tuskanhiki virtas ja meinasin antaa olla.. vaikka se sitten muuttui suht pian helpoksi.
 
Mulla on trikoinen kantoliina, se jäi vähälle käytölle kun esikoinen oli niin tyytyväinen tapaus ja viihtyi lattialla, kun esim. laitoin ruokaa. Opettelin vaan yhden sidonnan, sen perus kietaisuristi 2:n. Nyt tekis mieli hankkia kantoreppu lisäksi, se ois varmaan enemmän miehenkin makuun. Tulaa tai manducaa oon ajatellut, yritän löytää käytettynä.
 
Aijai, mä sorruin :sad001 kävin robinhoodista hakemassa autoon tuulilasin pesu ainetta ja erehdyin pyörähtämään lasten vaate osastolla :grin Siellä oli bodyja 3€/kpl, ja näteillä kuoseilla, joten oli pakko ostaa muutama. Löytyi hyvin myös sukupuoli neutraaleja värejä :happy:

Siinä sitten bodyja ihastellessa unohdin koko tuulilasinpesunesteen, kotona mies kyseli että täytinkö auton säiliön kun ollaan reissuun lähdössä :oops: Lopulta mies tokaisi "Laita raskaana oleva nainen hakemaan tuulilasin pesunestettä niin saat bodyja kaupasta riippumatta" :hilarious:
 
Mäkin tein ton saman virheen pari päivää sitten Hemsku! :D mutta vielä pystyin sulkemaan sivun.. :D
 
Hahah, ihanan vaatimattomat hankinnat sulla kotivalo :D

Me ei olla hankittu vielä mitään, kaukalo pitäisi ostaa, täytys alkaa valikoimaan jo tutustua!
 
Meillä ei ole vielä hankittuna oikeastaan mitään. Hypistellyt olen vaatteita, mutta en ole vielä sortunut.. Syyskuulle kuitenkin vielä aikaa!
 
Mä ostin yhden vaatesetin jotta tää raskaus alkais tuntuu todellisemmalta :) sit rakenneultran jälkee jossa toivottavasti selviää sukupuoli alan koluaan kirppareilta vaatteita, mutta siihen nyt on vielä aikaa kun eka ultrakin on ens viikolla tulossa. Kaverilta luvannu ostaa kaukaloon lämpöpussin sitten jossain vaiheessa.
 
Tulipa tuosta turvakaukaloasiasta mieleen, että osaako joku viisaampi sanoa noista turvaistuintesteistä (autoliitto niitä tuloksia suomessa kertoo), että jos joku istuin on saanu vuonna x sen vuoden mallillaan erittäin hyvän/erinomaisen tuloksen, niin onko ne saman mallin myöhäisemmät versiotkin todennäköisesti yhtä turvallisia? Huuuh, olipa pitkästi esitetty kysymys. :grin

Kun siis miehen kans on niitä tutkailtu, niin joka vuosi ei tietenkään ole samoja malleja testailtu, niin mistä voin tietää, onko juuri se tänä vuonna kaupoissa oleva yksilö yhtä turvallinen? :nailbiting:
 
Heii, meinaako ihmiset hankkia semmosen vauvakirjan? Mihin siis täytellään kaikkia tietoja yms.. Mulle on täytetty ja onhan se kiva muisto. Me käytiin eilen jo selailemassa sellaisia, mutta vielä jäi mietintään kun iski valinnan vaikeus :D
 
Mistä löytyy paljon valinnan varaa? Pitääkin pohtia asiaa ultran jälkeen. Tosin oon niin laiska täyttään, mut olishan se kiva :)
 
Suomalaisessa ainakin oli valinnanvaraa. Me käytiin kahdessa ja isommassa toki enemmän malleja. Citymarketissa taisi olla vain yksi tai kaksi erilaista.
 
Täytyykin käydä tutkailemassa. Ajattelin ens viikolla ehtiä vähän kauppoihin kiertelemään, jos ei oo töitä.
 
Mä hankin esikolle vauvakirjan kun oli jo 3kk, mutta hyvin vielä sai kaikkia juttuja täytettyä kun ei ainakaan tuossa kirjassa (Muumi) ollu kauheesti mitään synnytystä edeltäviä juttuja. Tunnollisesti oon suunnilleen kerran kuussa koittanu selata kirjan läpi ja täyttää aina sitä mukaan kun on uusia taitoja ja ikää tullut :)

Tokallekin ehdottomasti hankin, mutta taas varmaan vasta syntymän jälkeen.
 
Takaisin
Top