Hankinnat vauvaa varten

Me katseltiin semmosia, missä kummassakin on jo odotus-ajalle varattuna useampi sivu. Nyt annetaan hetki hautua ja tehdään päätös :D
 
Ja siis siksi oon niin kovasti tsempannu, että tulee kirjaa täytettyä, kun itellä oma vauvakirja on masentavan tyhjää täynnä. Oon kolmas lapsi ja kun kattoo mun isoveljien kirjoja, niin vanhimmalla selkeesti eniten täytetty, sitten keskimmäisellä toisiks eniten ja mulla tosi vähän. Niin haluun omille lapsille ahkerammin täytellä.
 
Meillä on esikoisella parikin kirjaa, mut jotenkin se täyttäminen on jäänyt..pitäs paremmin täyttää.. Tosin oon tehny sellasen muistolaatikon, jossa on tärkeitä muistoja, kuten kotiuttamisvaatteet, eka tutti, itse tehtyjä vaatteita, ristiäiskortit ja ohjelmalappunen ja paljon muutakin juttua. Sinne saa sit ajan kuluessa lisäillä kaikkee tärkeetä. :)
 
Hei hyvä kun teillä tuli vauvakirjat puheeks. Täällä on yks pikku kirjakauppa alottamassa loppuunmyyntiä huomenna, huomasin lehdessä et kaikki tuotteet on puoleen hintaan. Käynkin kattomassa niiden vauvakirjatarjontaa :) Ehdottomasti halutaan sellanen täytellä. Ja tuo muistolaatikkoidea on kiva myös! Vau! Sitähän vois alottaa ultrakuvasta jo :wink
 
Mä oon keränny kans likalle kaikkee semmoseen lootaan. Ajatus lähti siitä, että laitan neidin kortit johki talteen mutta on sinne tullu muitakin juttuja säilöttyä :) Ja sen vauvakirjan ohella oon tosiaan semmosta "kirjekirjasta" kirjotellu raskausajasta lähtien aina sillon tällön. Saa sen sitte täysikäsenä :)
 
Niissä vauvakirjoissa, mitä katseltiin, niin oli oma paikkansa ultrakuvillekin :) mutta muistolaatikkoon saisi sitten kaiken mitä ei kirjasen väliin voi pistää :)
 
Muistolaatikko oiskin tosi hyvä idea!

Vauvakirjoista mä oon ihastunu sellaseen Mauri Kunnaksen kuvittamaan. Mä en oo todellakaan mikään sukupuolineutraali kasvattaja, mutta silti mua ärsyttää sellaset joko vaaleanpunaiset tai vaaleansiniset kuvitukset, joissa on siirappisia piirroksia vauvoista. Noi Kunnaksen kirjat on hauskoja ja sopii kivasti tytölle tai pojalle.
 
Katoin kans suomalaisesta noita kirjoja, kun siskon vauvalle semmonen käytiin ostamassa just. Ne semmoset "vanhanaikasen" (siis ei mitkään coolit retrot vaan muuten vaan vanhat :D ) näköset ei oikein inspaa, mutta siellä oli muutama ihana, raikas kirjakin, jotka kävi sekä tytölle että pojalle :)
 
Me katseltiin Herra Hakkaraista sekä sitten semmosta hmm.. Ääh, taaskaan en muista niiden nimeä. Niitä kuvia, missä vauvat on tyyliin kukkasessa tms :D kukaan saa varmaan mitään koppia, mutta.. o_O juu, emme vain osanneet valita :)
 
Tarkotat Abu varmaan Anne Geddes:n vauvakirjaa -ne kuvat on niin hienoja :)
Mullakin ollu hankintalistalla tuo vauvakirja, on niin hatara pää nykyään, et on sekin unohtunu ostaa :D
Muistolaatikko kuulostaa ihan huipulta idealta myöskin.
 
Wau, joku ymmärsi minua! Juuri hänen :) se oli ihana kirja kyllä. Mutta niin on hakkarainenkin :D saa nähdä mihin sitä kallistuu..
 
Minä tilasin tuon vau:n kirjapaketin (aloituspaketti) ja siinä tuli täytettävä vauvakirja. Paketin sisältö vaihtelee, joten en tiedä kuuluuko vielä pakettiin.
Esikoiselle mulla oli kaksi kirjaa. Toinen oli samanlainen kuin minun oma vauvakirjani. Ja samanalaisen haluan myös nyt vauvalle. On niin helppo verrata tietoja omasta vauvakirjasta, kun tiedot ovat samanlaisia ja sivujärjestys sama. Tuossa toisessa vauvakirjassa oli myös odotusajan juttuja sekä taskuja joihin pystyi muistoja tallettamaan. Sain sen lahjaksi.
 
Mä tilasin myös Vau:n aloituspaketin (oletin kyllä sisällön olevan se mitä kuvassakin, ei sitten ollukkaan...) ja siinä vauvakirja oli ihan kiva kuitenkin! Kattoo nyt jos ostaa vielä jonkun toisenlaisen. Mulla ja siskolla on kans vauvakirjat, mut eipä niitä ihan hirveästi oo täytelty.. riittävästi kuitenki:) niissä on hiuskiehkurat kiinni, sellanen sukupuu-juttu ja mitä vielä. Kiva lueskella!

Mun piti perjantaina mennä töitten jälkeen kaupungille, mut olin sit niin väsy ja viikonloppuna huono olo, ettei tullu mentyä ostoksille. Keskiviikkona ajattelin ruokiksella käydä kääntymässä kaupungilla:) Mulla on siis kyllä laatikollinen vauvanvaatteita 62-98cm ostettuna jo (alelöytöjä).. mutta jotenkin musta tuntuu, että ne on ostettu tavallaan ilman tarkotusta, nyt jos menis ostamaan niin olis kohdekin selvillä ja vois olla vähän eri fiilis mennä kassalle. ainiin ja täällä on benettonissa loppuunmyynti, vitsit ehtisköhän sinnekin jossain välissä..!
 
Hih, mitäköhän sellasen teini-ikäisen suusta mahtaa tulla, kun haastattelee tollasta kirjaa varten :wink Painokelvotonta tekstiä, veikkaan :P
Mutta kiva ajatus, tollasta olis mukava lueskella itsestä! Mun oma vauvakirja ei taida montaakaan vuotta käsittää muistaakseni. Mut ihanan tarkkaan äiti on sen täytellyt. Siellä on hiussuortuvat ja kaikki teipattuna :Heartred
 
Esikoisen iloja on säntillisesti täytetty vauvakirja :D Nuoremmilla sisaruksilla hyvä jos jotain on välillä sinne hutastu. Mut sellasta se elämä on.
 
Eilen sorruin ostamaan ensimmäisen bodyn ja housut vauvalle. :) Vielä en ole muuta uskaltanut ostaa. Toki anoppi toi jo monta viikkoa sitten kasan ostamiaan vaatteita.. :smiley-bounce022 Ollaan miehen kanssa sovittu, että ajoitetaan hankinnat sitten tuonne rakenneultran jälkeiseen aikaa. Onhan sitä onneksi silloinkin useampi viikko vielä aikaa. :)
 
Takaisin
Top