Hankinnat vauvaa varten

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja sinsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olipas kivan näköinen tuo uus pakkaus! :) Muutama jotka ei oikein iskenyt mutta muuten kiva! Mekin varmaan otetaan pakkaus kun esikoinen kyseessä ja nyt näytti tosiaan just olevan ihan ok tavaraa siinä!

Täytyy nyt kuitenki vielä sanoa, että itellä ehkä eniten kumminki tökki just tuo toppahaalari ja tylsääkin tylsempi pussilakana, ja sen takia tuntu, että ihan p**** pakkaus, mutta onhan siinä paljon hyvääkin: makuupussi on ihan hauska, valkoset bodyt ihan käytännöllisiä ja yksväriset puolipotkarit, (ainaki äkkiseltään katottuna) yhen koon taskuvaippa on varmaan käytännöllisempi kuin joku pieni vaippa vain, kuumemittari ja kylpylämpömittari, peitto jne jne.

Että kuitenki semmosia perusjuttuja, jotka on vuodesta toiseen hyviä, ja vähän eri hyvää meillekki. :)

:signs004 Vuodesta toiseen oon kyllä noita kondomejakin ihmetellyt, kun ei ne saman kokoiset käy kuitenkaan läheskään kaikille, että eikö olis parempi laittaa vaikka joku kokolajitelma, että kukanenki SAATTAIS löytää sopivan...

Joo tai jättää ne kortsut pois ja laittaa tilalle vaikka vauvalle tumput. Mä luulen, et perheissä nuo kortsut jää monella kyllä käyttämättä syystä tai toisesta...

Eiks siellä oo sellane tasku, johon se "imuosa" laitetaan. Kai. En mä nyt ihan mee taas takuuseen, mut oletan :p

Niin just, et joku kestovaippasysteemi. Kaikki ihan uutta. Sama, kuin noi rintalaput vai mitkä olivatkaan :D Mä tartten kyllä vauvanhoito-oppaan. Enhän mä ees tiedä, miten sitä käsitellään :D

Kestovaippojen perusoppitunti #1: Kestovaippa koostuu kolmesta perusosasta. On imuosa, joka imee sen pissan, kuoriosa, joka pitää housut kuivana ja sit jokin sellainen materiaali, joka pitää pyllyn kuivana :) Nuo taskuvaipat on sellaisia, joissa on nuo kuivana pitävät kerrokset ja tasku, johon voi laittaa niitä imuosia sen verran, mitä lapsi tarvitsee. Kestovaippoja sieltä helpommasta päästä siis, kun on vähemmän liikkuvia osia :)

Tarkotakko Minis noita pestäviä liivinsuojuksia. Mää ku menin ekalta laitokselle en ymmärtäny ottaa liivinsuojuksia mukaan. Oli pakko laittaa ukko niitä kaupasta hakemaan. Voi sitä maidon määrää, ku se lähti nousemaan...

Juu, just niitä tarkoitin :D Ne siis laitetaan rintaliivien kuppeihin?

Juurikin niin minis :) Ite tykkäsin ihan älyttömästi paljon enemmän noista kankaisista, kun kertakäyttösistä. Ne oli todellakin niin kertakäyttösiä, että kun tuli yhtään enemmän maitoo, niin ne meki sellasiks koviks muhkuroiks vaan. Ihan turha kuvitellekaan, että ois voiku laittaa samat takasin, toisin kun noiden kankaisten kanssa.

Juu, ku maito lähtee nousemaan sitä tulee helposti niin julumetusti, että yks liivinsuojus on hetkessä litimärkä. Kun imettää, niin toisesta valuu samaa tahtia. Ite jouduin imettäessä laittaan aina toisen tissin eteen harson, ku ei nuo liivinsuojukset riittäny mihinkään.

Hyvällä vai huonolla tavalla eläimellinen... ?
Noh, nyt en halua ees miettiä enää. Kiva olla raskaana. :) :hilarious:

Raskaus on eläimellistä ja kuinka eläimellistä sen jälkeen elämä onkaan :D nisäkkäitähän tässä taidetaan kaikki olla että sinänsä normaalia

Kyllä mulle ainakin kieltämättä tulee välillä olo, että on varsinainen lehmä. Ensin kasvaa ihan muodottomaksi puuskuttajaksi, joka lyllertää eteenpäin vauvan pää jalkojen välissä ja vähän päästä valuu maitoa niinku joku paraski lypsylehmä.

Kyllähän siinä ennen ja jälkeen synnytyksen monet tunteet joutuu läpikäydä. Sekä hyvät että huonot. En yhtään ihmettele että jotkut sairastuu synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Herkistymistä kuitenkin kaiketi tulee kaikille synnyttäneille.

Takaisin