Pakkaus tännekki otetaan. Ja vauvan laitan ensin siihen laatikkoon nukkuun. Oon esikolle tehny siihen aikanaan semmoset reunuksat, saas nähä löytyykö niitä enää tai jos löytyy, niin onko laatikon koko vielä sama, että sopiiko ne siihen ympärille.
Vaunut joudutaan kans hommaamaan. Tosin me ostetaan käytetyt, kun ei sen jälkeen ole enää niille jatkokäyttöä, kuin korkeintaan mummolavaunuina :)
Aikaisemmissa vaunuissa oli semmonen vauva-koppa, jonka sai nostettua vaunuista pois ja se oli minusta hirveen kätevä. Mulle tärkeimpiä asioita vaunuissa on se, että pään puolelle ei jää helposti mitään rakoja, mistä tuuli voi päästä. Lisäks haluan, että vaunuissa on helposti säädettävä selkänoja niin että saa kätevästi istuma-asennosta makuuasentoon ja päinvastoin. Kolmas tärkee juttu mulle on se tavarakori. Haluan päästä käymään vaunuilla ruokaostoksilla, joten painoa pitää kestää ja tavaraa mahtua. Meillä kun ei ihan vähillä ruokaostoksilla selviä, maitoo menee helposti 6-7 litraa päivässä ja muut siihen lisäks.
Tietysti on myös hyvä saada ne helposti pieneen tilaan, koska paljon kuljen urheilukisoissa ja harjoituksissa, joten vaunut joutuu ottaa mukaan. Se ei kuitenkaan ole välttämättömyys, koska mulla on olemassa kevyemmät matkarattaat, jotka saa makuuasentoon, mutta niihin en ihan pienenä vauvaa voi ajatella laittavani.
Kääntyvistä etupyöristä en itse tykkää. Ja vaunujen työnnettävyyden keveydellä ei niin suurta merkitystä oo, ku oon vähä tämmönen härkä ja tottunu puskeen raskastaki kuormaa, joten pieni keveysero työnnettäessä ei oo mulle merkityksellinen.