Mä koitin kestoja mutta jotenki ei vaan lähteny. Niissä ennakkoajatuksena oli just se luonnollisuus, mutta itse asiassa ainakin ne mun oli täyttä muovia (pul, microfleece jne) eikä missään tapauksessa siis kemikaalittomampia kuin joutsenmerkityt kertsit jotka täälläpäin ainakin menee vielä käytettyinä poltettavaksi eli energianlähteeksi. Joutsenmerkityillähän on tiukat tuotteen elinkaarikriteerit joten pidän niitä ekologisena vaihtoehtona. En oikein osaa sanoa mikä kaikki kestoissa eniten pisti vastaan, mutta jotenkin petyin enkä halunnutkaan sit käyttää niitä vaikka löysin sinällään toimivan ja aika helppokäyttöisen kokonaisuuden. Kertseillä on ihokin pysyny parempana täällä mutta näähän on yksilöllisiä juttuja, jokainen listaa omat plussat ja miinukset ja valitsee :) Mun mielestä "sekakäyttö"kin on kyllä kaikin puolin ok!
Esikon kanssa oli maito ykkösruokaa yksivuotiaaksi ja lisänä sormiruokailu, mitään kaupan ruokia ei oo suostunut syömään tai soseita. Nykyään sit tavallinen kotiruoka ja reissulla/hätävarana kaupan ruuat. Ne kyllä uppoaa aika huonosti mutta en varsinaisesti ihmettele, oon maistanu kaikkia mitä oon ostanu ja niiden maku on kyllä poikkeuksetta joko kuvottava tai tosi kuvottava..

Puurot ja hedelmäsoseet on maultaan ihan hyviä. Epäilen ettei niiden vitamiinipitoisuus voi olla kovin hyvä jos säilyvyys on useamman vuoden joten pidän niitä samalla tavalla hyvänä vaihtoehtoina ku purkkihernaria, tietyissä tilanteissa pätevää murkinaa mutta ihan hyvä syödä muutakin :D Eipä sillä, purkkiruuallakin tiedetään terveitä lapsia kasvaneen :)
Bola tekis mieli hankkia.. mut en tiiä meniskö itellä oikeesti hermo semmoseen kilinään.. Miten te joilla on ollu, koitteko oikeesti rauhoittavana vai tuntuiko jonkun ajan päästä ettei jaksais kuunnella? Ainakaan sitä ei voi käyttää ennen ku tieto raskaudesta on julkinen
Vaunut! Mä päädyin Teutonian prestige malliin. Tilasin saksasta kovan vaunukopan ja yhdistelmäratasistuimen, siis semmoset vanhanaikaiset vaunut ja rattaat erikseen. Rattaisiin olis vaihtoehtoisesti voinu ottaa pehmeän kopan mikä tulee ratasosan päälle. Rattaisiin kesä- ja talvipussin, talvipussi on lammasta ja on kyllä ollu lämmin päiväunikäytössä kovemmillaki pakkasilla. Ei ole kääntyvät etupyörät mikä oli mun kriteeri

En tykkää siitä vempuloivasta fiiliksestä ja kun ei olla niin paljon kauppaksekuksissa yms pyöritty.. näppärästi mielestäni kääntyy vaikka ei tietty niin näppärästi kuin kääntyisi kääntyvillä pyörillä. Turvaistuinadapteri oli alkuun kätevä!
Heittoaisa on kätevä esim pienessä hississä tai jos haluaa kääntää kesken matkan lapsen itseen/menosuuntaan päin.
Nämä on tämän tyyppisistä kevyimpiä mutta tietty ei mitkään kaikista kevyimmät, kasaan taittuu helposti ja tilaa vie semi vähän.
Ilmakumirenkaat ja jousitus sopii aurmattomille ja epätasaisille teille.
Yleisesti helpot ja hyvät säädöt, saa täysin makuuasentoon. Ainoa miinus selkänojan säätöportaiden vähyydestä, itse olisin kaivannut paria väliasentoa.
Näitä voin oman käyttökokemuksen perusteella lämpimästi suositella, mutta ensisijaiseen kaupunkikäyttöön ei oo optimaalinen. Hinta oli siellä suolaisen puolella.
Tuo pakkausjuttu onkin visainen! Kun kaikki jutut sieltä jo löytyy.. pitää sännätä tiistaina kuvia tutkimaan!