Hankinnat - turhat ja tarpeelliset

Mulla oli raskausaikana pitkän tyynyliinan sisällä kaks tyynyä ja se oli ihan paras apu nukkumisessa. En halunnut mitään ylimääräistä silloin hankkia, kun kaikesta pitää sitten päästä joskus eroonkin.
Imetystyynyä en koskaan kokenut kaipaavani, kun muutama sohvatyyny ajoi hyvin asian. Välillä kaverin luona kokeilin imetystyynyä, mutta yhtä hyvin pärjäs muutamalla sohvatyynyllä. (Toinen vauvan alle niin että vauva nousee tarpeeksi ylös ja toinen pystyyn sivuun tukemaan omaa kättä että ei tarvi kannatella vaan voi lepuuttaa käsiä sen aikaa.)
Mutta jos joku sellaisen haluaa hankkia, niin mun suositus on sellainen jämäkkä ja tukeva. Ei sellaista missä on kahisevaa täytettä, sen luulis häiritsevän lastakin, kun korvan alla kahisee.
Sitä jämäkkää tyynyä voi käyttää myöhemmin moneen muuhunkin tarkoitukseen vauvan ja taaperon kans.
 
Itselle imetystyyny oli kyllä hyvä ostos. Sohvatyynyistä en vaan millään saanut koskaan tehtyä tarpeeks ergonomista asentoa itselle ja kolmen viikon jälkeen taisin marssia kauppaan ostamaan tyynyä. Esikoinen saatto sen parikin tuntia roikkua tissillä putkeen niin hyvä asento oli todella tärkeä.
 
Mulla oli loppujen lopuksi imetystyyny selän takana ja ihan normi tyyny sylissä imettäessä :D eli meille ihan turha ostos kans :)
 
Itse erehdyin viime raskaudessa hankkimaan NG Baby raskaustyynyn joka oli omasta mielestä aivan surkea kovaäänisyyden vuoksi (rakeita sisällä).

Onko muilla kokemuksia unipesästä vauvalle? Onko hyötyä?

Me taas tykättiin unipesästä. Oli kiva laittaa vauva siihen ja sohvalle köllöttelemään ettei vaan lattialla tarvinnut olla. Ja oltiin sitten samassa huoneessa kaikki, eikä vauva yksin omassa sängyssään. Nukkui siinä usein, vaikka imuroitiinkin vieressä. Tietenkin kun alkoi kääntymään niin ei se enää sitten toiminut. Silloin laitettiin pesä lattialle ja vauva nukahti siihen yöunille. Yhdessä kannettiin koko paketti (pesä + vauva) sitten yöksi sänkyyn.
 
Mää tein siskon vauvalle unipesän ja ne tykkäs siitä kovasti. Nukku yöt aina siinä. Yrittivät pariin otteeseen laittaa nukkumaan ilman unipesää niin siitähän ei sitten tullu mitään :D tytteli siis tykkäs nukkua siinä pesässä.
 
Mää tein siskon vauvalle unipesän ja ne tykkäs siitä kovasti. Nukku yöt aina siinä. Yrittivät pariin otteeseen laittaa nukkumaan ilman unipesää niin siitähän ei sitten tullu mitään :D tytteli siis tykkäs nukkua siinä pesässä.

Nii no mietinkin et ihan pienethän ilmeisesti tykkää niistä varmasti mut kui vaikeeta ois sit se poissiirtyminen siitä unipesän käytöstä..?
 
Mä tein aina pinnasänkyyn peitosta pään yläpuolelle semmosen kaareen ettei sänky tuntuis vauvasta niin tyhjältä :D
 
Ensimmäisen raskauden loppuvaiheessa iski hirveä pesänrakennusvietti jonka aikana valmistui muun muassa unipesä johon käytin rakkaimmat kangasaarteeni kaiken osaamiseni; ajattelin että se on loistava paikka laittaa vauva nukkumaan. Sitten kun kokeilimme sitä ensimmäisen kerran tuli vauvalta hirveet puklut sinne ja koska hän ei muuten oikeastaan puklinut nyt päättelimme että se johtui unipesästä ja käyttö loppui siihen.:shifty: Eihän se varmaan pesästä johtunut mutta koska silloin kaikki oli niin uutta ja sekavaa, halusimme minimoida kaikki riskit. Annettiin se sitten eteenpäin, en tiedä onko se ollut käytössä uudessa kodissaan.
 
Mä luulen että meillä äiti haluis ostaa meille kun en antanu esikoiselle ostaa niin osti sitten oman kummitytön lapselle :D mut luulen etten anna nytkää ostaa, nekin rahat voi käyttää johonki muuhuun. Meillä toimi tää peittosysteemi hyvin :D
 
Haluaisin ostaa jo vaikka mitä! Ihme vimma iskenyt.... No, ehkä jotain pientä malttaa. Onko kokemuksia/vinkkejä kellään maaseudulla soratien varrella asumisesta ja vaunuilusta? Varmaan jotkut ralli-ilmakumipyörillä olevat vaunut hankittava?
 
Taiga86, ei oo kokemusta maaseudusta mutta hiekkateistä ja mukulakivistä kyllä. Meillä on nyt esikoisella Britax B-Motion 3 rattaat kun luovuttiin yhdistelmistä, ja nämä kyllä rullaa hienosti. Eli ilmakumipyöriä kyllä suosittelen. Meillä oli yhdistelmissä sellaset kovat renkaat ja vaikka oliki kevyt työntää ni tuntu et ne ei yhtään joustanu töyssyissä ja kauheesti tärisivät vaan et ei varmaan ollu mukavaa olla kyydissä..
 
Taiga86, ei oo kokemusta maaseudusta mutta hiekkateistä ja mukulakivistä kyllä. Meillä on nyt esikoisella Britax B-Motion 3 rattaat kun luovuttiin yhdistelmistä, ja nämä kyllä rullaa hienosti. Eli ilmakumipyöriä kyllä suosittelen. Meillä oli yhdistelmissä sellaset kovat renkaat ja vaikka oliki kevyt työntää ni tuntu et ne ei yhtään joustanu töyssyissä ja kauheesti tärisivät vaan et ei varmaan ollu mukavaa olla kyydissä..

Kiitos tiedosta Nautilus! :)
 
Haluaisin ostaa jo vaikka mitä! Ihme vimma iskenyt.... No, ehkä jotain pientä malttaa. Onko kokemuksia/vinkkejä kellään maaseudulla soratien varrella asumisesta ja vaunuilusta? Varmaan jotkut ralli-ilmakumipyörillä olevat vaunut hankittava?

Me asutaan viel hetki taajaman ulkopuolella ja käytössä oli Emmaljunga city cross yhdistelmät. Tosi hyvät niin asfaltilla, soratiellä, kuin metsäpolulla. Eikä talvellakaan ollut pulassa lumihangessa.
 
Meillä baby merk vaunut jotka olleet hyvät hiekkatiellä ja lumihangessa. Myös mettässä ihan ok työntää.
 
Viimeksi tänään mietin, et jos käytettynä ostaisin, vois kohta alkaa jo jotain kuulua. Mut toisko se vaan turhaa stressiä jos ei aina sais kuuluviin.:/ viime raskaudessa pärjäsin hyvin ilmankin, mutta kivahan niitä olisi kuunnella, kun ei noita neuvoloita ja ultria niin usein ole. Mut tuskin tulee hankittua sit kuitenkaan.
 
Sama, jos (netti)kirpparilla tulee vastaan edullisesti niin varmaan hankin mutta tuskin muuten (:

Me ollaan pinnis jo päätetty ja mun toiveesta hommataan Tripp Trapp -tuoli ja siihen se baby-osa. Jostain syystä puhutaan hankinnoista aina saunan lauteilla :joyful:
 
En ole ajatellut hankkia. Ellei tää naisen mieli sitten muutu yhtäkkiä :grin
 
Mie en ollu ajatellut hankkivani doppleria, mutta kaveri sanoi lahjoittavansa mulle omansa niin.. Kiinnostais kyllä, mutta aiheuttaisko se tosiaan vaan huolta ja stressiä jos ei saa kuulumaan mitään, varsinki nyt kun viikkoja on vasta 7+3. Että koskakohan sitä uskaltais kokeilla.
 
Takaisin
Top