Hankinnat - turhat ja tarpeelliset

Viuhti mäkin sain sellaiset mamaliciouksen matalat paksut "jegginsit", en vaan tajua miten me pysyy kenenkään päällä :hilarious: tai mulla ainakin on muuhun kroppaan verrattuna kapea lantio ja semipieni hanuri niin tuntuu ettei ne pysy ylhäällä sekuntiakaan vaan koko ajan saa olla nykimässä. Ja se on tosi sääli koska ovat pehmoiset ja lämpimät!

...käytän mä niitä silti... :joyful:

Viuhti mäkin sain sellaiset mamaliciouksen matalat paksut "jegginsit", en vaan tajua miten me pysyy kenenkään päällä :hilarious: tai mulla ainakin on muuhun kroppaan verrattuna kapea lantio ja semipieni hanuri niin tuntuu ettei ne pysy ylhäällä sekuntiakaan vaan koko ajan saa olla nykimässä. Ja se on tosi sääli koska ovat pehmoiset ja lämpimät!

...käytän mä niitä silti... :joyful:

Hanurin kasvatukseen siis! :hilarious: Mie saan pysymään jalassa ihan vaan siks, kun on vyötäröllä sellaiset säädettävät kuminauhat. Ja on miulla kyllä hanuriakin eli liekkö se pitää sit housutkin kohdillaan :wacky: Tokihan niitä pöksyjä saa nykiä vähän väliä vähän ylemmäs, mutta muuten ovat oikein ihanat!

Sain kaverilta vaunut/rattaat. Vanhat ku taivas, 4llä olleet, mutta toimii. Vaikuttivat siisteiltä ja päteviltä. Ilmakumirenkaat ja kaikki. Briot tais olla.
Täytyy katsoa sitten kun lapsi saapuu, että onko ne meille käypäset...kun on ekaa kertaa pappia kyydissä niin ei tiedä mitä tarvitsee
Leluja oon ostanu tyypille lekmerillä oli hyviä tarjouksia.
Lähdetään tänään miehen kanssa käymään mun isovanhempien luona. Suunnittelin että jos matkalla pysähtyis jossain katselemaan kankaita, olis hirveesti visioita mitä tyypille tekisi. Ensi viikon olen vielä kotona niin ehtis...unipesä, pussilakanoita, uni/kaukalopussi. Noita ainaki oon pyöritellyt mielessä.

Minäkin saan edullisesti ostaa kaverilta rattaat, tuttipullot, hoitopöydän, vaatteet, leluja jne. Olen todella iloinen tästä! Helpottaa paljon kun tietää, että sa kelpo vaunut järkevään hintaan ettei joudu vararikkoon jo pelkästään vaunujen takia. :)

Mä haaveilin yli tonnin Bugiksista mutta ostettiinkin siskon kaverilta halvalla yhdistelmät :joyful: katsotaan sitten kun Kirppu saapuu että viihtyykö ylipäätään vaunuissa ja missä asutaan sillon ja monta muutakin muuttujaa jotka voivat vaikuttaa vaunuasiaan :p

Millainen kokemus teillä on taitettavista kylpyammeista? Kestävätkö käyttöä tai hajoavatko heti? Meillä on todella pieni asunto ja kaikki tilaa säästävät ratkaisut täytyy ottaa huomioon. Mitä sanotte, yay or nay?

Millainen kokemus teillä on taitettavista kylpyammeista? Kestävätkö käyttöä tai hajoavatko heti? Meillä on todella pieni asunto ja kaikki tilaa säästävät ratkaisut täytyy ottaa huomioon. Mitä sanotte, yay or nay?

Vaivahan ei välttämättä tarvi ammetta. Ihan hyvin voi pestä käymällä suihkussa vauvan kanssa.

Meillä oli stokken flexi bath ja myytiin se aika pian eteenpäin, oli liian kapea ja muutenkin hankala meidän käyttöön. Mutta tämähän ei tarkoita ettei se teille sopis, meillä oli iso vauva joka ei tykänny vedestä niin se tietty vaikutti asiaan :) jos hommaat niin ehdottomasti kannattaa se vauvatuki hankkia myös, ilman sitä oli kyl tosi hankalaa...

Ei ole kokemusta, mutta minustakin tuntuu että ilman ammettakin pärjää, ellei välttämättä halua sitä hankkia. Suihkussa käytiin esikoisen kanssa pienestä pitäen ja oli ihanaa pitää pientä ihoa vasten siellä lämpimässä, vauvakin tykkäsi ihan eri tavalla suihkusta kuin ammeesta. Toki vanhempana nauttii myös kylpyammeestakin kun saa leikkiä kylpyleluilla ja räiskyttää vettä ym. :) Mutta vauva on kyllä helppo pestä kun ei mitään saippuoita tarvitse, vaikka voihan se alkuun olla vähän hankalaa käsitellä liukasta vauvaa. Mutta niin se voi olla alkuun kylvetys ammeessakin, että eiköhän molempiin totu. :)

Kiitos kokemuksista! Vauvatuen olin kyllä ajatellut hankkia siinä tapauksessa. Luuletteko että pyöreä pesuvati voisi ajaa sama asia? Itse en haluaisi lavuaarissa kylvettää, mutta jos pärjää ilman ammetta olen kyllä tyytyväinen siihenkin ratkaisuun. Jos alkuun kokeilisi suihkussa ja jos mahdoton ottaisi ensiapuun pesuvati avuksi?

Meillä taas se vauvatuki oli turhake. Turvallisemmalta tuntui pitää vauvasta itse kiinni. Mutta tämäkin on niin mielipiteiden jakaja, toiset vannoo tämän nimeen ja toiset ei tykkää yhtään.

Kävin siskon luo ja hän antoi kaikkea mukaan. Nyt tuntuu että jos ei just halua sitten ei tarvi ostaa mitään ainakin ensimmäisen vauvavuoden aikana :D Hänellä viisi tyttöä ja heistä tosi paljon tavaraa, sanoi vaan että kuin hänellä tulee yksi viellä sit voin antaa takaisin. Nyt suunittelussa on mutta ei viellä tulossa niin jää kuitenkin kuukausia väliin jos tuliski vaikka kohta raskaaksi :P mies katsoi tavaraa ja sanoi että eikö täs ole vähän liikaa, mutta hän ei kuvittele viellä hyvin kuinka nopeasti vauva kasvaa ja vaatekoko vaihtuu eikä sitä että vaatteita tulee useammin vaihettua kuin hänellä itsellä :D
Muuten olisin ostanut ehkä tarpeen mukaan kaikkea ja ei olis etukäteen varanut kovin paljon mitään. Mutta on se nyt aika kiva hypistella ja laittaa paikoilleen kaikkea :) Hetkeksi tuli pelko että mitä jos ei meneekin taas hyvin ja sit mulla on asunto täynnä vauvatavaraa mutta yritän olla positiivinen ja nauttia nyt kaikesta kuitenkin :)

Meilläkin mies katsoi miun tutuilta käytettynä ostamia vaatteita ja tuumi, että varmaan kyllä jo riittävät. :hilarious: Ei kuitenkaan tunnu paljolta, jos on noin 5-7 vaatekertaa/koko + pari erilaista ulkohaalaria. Eipähän tartteis joka päivä pyörittää konetta... Tai en tiiä vaikka joutuiskin. Hirmu vaikee ensikertalaisena arvioida vaatetarvetta.

Paljonhan se omakin sotkunsietokyky vaikuttaa tuohon vaatteidenvaihtoon, toiset vaihtaa heti ku vähänkin tippuu puklua ja ite taas laiskana vasta sit jos kunnolla holahtaa. Niskakakkojakaan ei viimeks tainnu osua ku ihan parit niin pääsin helpolla, mutta tosiaan mieluummin liikaa vaatetta ku liian vähän ni ei jää ulkoilut pyykkäämisestä kiinni. :) itelle voi hädässä hakee kaupasta uuden paidan tms kaupungilla ollessa mut vauvan vaatteet kyllä haluaisin aina käyttöönottopestä ensin niin en viitsis ottaa riskiä vaihtovaatteiden suhteen..

Ostin meille tuon vannan tukijaloilla. Itsellä tuo selkä meinaa krakata ja ainakin aiemmat muksut on olleet varsinaisia vesipetoja ja nauttineet pienestä asti vedestä. Kaupan päällisinä tuli tuo tuki, josta joku jo mainitsi. Saas nähdä tuleeko sille käyttöä. Nyt ainakin tuntuu ettei välttämättä meidän juttu oo.

Onko joku hankkinut jo tukisukat? Neuvolassa suosittelivat sellaisia kun olen seisomatyössä. En tosin itse tiedä kuinka tarpeelliset ne on mutta ajattelin jostain yhden parin nyt alkuun hakea ja kokeilla onko niistä mitään hyötyä.

Mulla oli pitkällä lennolla tukisukat ja helpotti selvästi turvotuksia jaloissa. Mulla lentokoneessa muutenkin hieman jalat aina turpoaa vaikka yrittää jaloitella. Tai ei ne mun sukat ihan normi tukisukat olleet, vaan sellaiset urheiluun tarkoitetut kompressiosukat (ajaa oikeastaan saman asian) ja ne on todella mukavat jalassa. Alkuun saattaa tuntua ahdistavalta mutta niihin tottuu. Mutta kyllä suosittelen myös jos tosi paljon pitää olla jaloillaan :)

Ootteko käyneet jo kirppiksiä kiertelemässä, jos löytyisi kivoja vaatteita käytettynä vauvalle? :) Itse ajattelin tällä viikolla käydä vähän kiertelemässä sillä silmällä ensimmäisen kerran. :D

Varma ai olenko? Hahahaha, mulla on kaappi täynnä ihania löytöjä. :) Ostin jo keväällä vähän, mutta silloin meni kesken. Säästin silti. Nyt olen kirppareilta ja tutuilta ostanut/saanut sen verran että pitäisi pärjätä koot 50-68 aika mukavasti. Enää aion ostaa jos löydän jotain vastustamattoman ihanaa. :D Tiedän, että joku saattaa olla sitä mieltä että on liian aikaista kun ru:ssa ei ole vielä käyty. Mutta haluan nauttia raskaudesta ja muuten vähän hankalassa elämäntilanteessa se antaa minulle todella paljon voimaa ja iloa suunnitella ja hankkia kaikkea pientä kohtuu hintaan. :)

Mulla kans ostoslistalla ne tukisukat lentoa varten mut tulevat varmasti käyttöön töissäkin viimeisinä kuukausina (: Ja kyllä, kirppiksiä on kierretty vähän liikaakin :joyful: lisäksi saan vielä lähipiirin vaatteet käydä läpi jos haluan sieltä jotain. Ollaan kyllä tosi hyvin saatu kaikkea hommattua 2nd handina, uutena ei ole kuin pari vaatetta ja tuttia.

Takaisin