Hankinnat tulokkaalle

rattaista: me hankitaan varmaan sellaset yhdistelmävaunut niillä täytettävillä renkailla. oon kuullu joiltakin kokeneemmilta että niillä täytettävillä pääsee paremmin kelillä kuin kelillä. ja merkeistä varmaan emmaljunga on tosi hyvä, mutta kallis. ite en oo vielä käyny kauheesti niitä erimerkkejä kokeilemassa, mutta sellanen missä olis säädettävä se "kahva" että saa isukkikin sitten työnnellä ilman selkävaivoja....minä kun oon tällanen kainalosauva mieheen verrattuna[:)] tällä viikolla varmaan käyn niitä tutkailemassa.
 
Mä olen ihastunut noihin Quinnyn 3-pyörä yhdistelmiin. runko painaa 6 kg ja siihen saa autosta suoraan kaukalon kiinni. Kaveri sanoi ettei siihen kannata hommata sitä ns vaunuosaa jos niissä ei meinaa nukuttaa. Meillä kun ois tarve 2 vaunuille, yhdet kotiin ns nukutusvaunuiksi ja toiset sellaiset mitkä kulkee helposti mukana. Pitää nyt katsella että mitä noiden kanssa tekee [:D]
 
Ilmakumit ehdottomasti, on tämän mamman mielipide!
Parhaat ever. Ja viimeksi ei menny kertaakaan rikki.
 
Ilmakumirenkaat: Omaa kokemusta ei ole, mutta tuttu niistä on varoitellut. Kyllä niissä tulee sellainen pumppu mukana, mutta eipä siitä ole paljoa apua, kun pitäisi vaunujen kanssa lähteä liikkeelle ja rengas onkin tyhjä, kun on tullut reikä. Näin oli käynyt tuttavalle, kun oli pitänyt neuvolaan kerran lähteä. Itsellä ei ainakaan ole taitoa korjata sitä sisäkumiin tullutta reikää, eikä se taida keneltäkään ihan niin nopeasti onnistua, että just ennen neuvolaa saisi korjattua. Ja samaten niitä renkaita pitää kuulemma täytellä jatkuvasti. Itsellä ei ainakaan ole niin pitkä pinna, että jaksaisin renkaita täytellä kovin usein, joten oon niihin ilmakennopyöriin päätynyt ihan suosiolla, ei ainakaan ole renkaiden kunnosta kiinni se, että pääsee sitten vauvelin kanssa uloskämpästä. Mutta kait se renkaiden kestävyyskin on vähän merkkikohtainen, sitä en tiedä minkä merkkiset vaunut tällä tuttavalla on. Luulisi, että jos Emmaljungista maksaa sen 800+, että siihen hintaan saisi jo kestävät renkaatkin oli ne sitten ilmakumit tai kennot[8|]

Eilen tosiaan käytiin katselemassa noita Emmaljungia. Tai siis käytiin katsomassa kaikkia vaunuja, mutta se myyjä jostakin syystä esitteli vaan noita kalliimpia ja olin siinä vaiheessa jo niin pääpyörällä kaikista niistä ominaisuuksista, että en enää jaksanut kauheasti muuta kysellä. Ihanathan nuo olisivat, mutta hinta on vähän periaatteen vastainen. Jotenkin haluan uskoa, että saa sitä hyvät ja kestävät vaunut halvemmallakin ja käytän sitten sitä jäänyttä rahaa johonkin muuhun, kun kuitenkin on kaikenlaista hankittavana. Brio ja Cresent -merkkisiä vaunuja käyn ainakin vielä katsomassa, enkä tosiaan sulje pois niitä ihan halvimpiakaan. Mutta eilisen perusteella totesin, että nähdä ne vaunut pitää, ennen kuin voi ostaa, ettei ihan netistä voi heti tilata, koska jopa noissa Emmaljungissa oli sellaisia malleja, mitkä näytti jo kaukaa sellaisilta, ettei niitä ole tehty meidän perheelle (minun makuuni[;)][:D])

Lista ominaisuuksista, mitä toivoisin:
Yhdistelmät
Ilmakennorenkaat x4
Iso makuukoppa
Säädettävä työntöaisa
Iso tavarakori
Korin korkeus maasta, mahd. ylhäällä

Eli nyt vielä ainakaan ole niin kauhesti noita toiveita kertynyt. Mitä ominaisuuksia te muut pidätte tärkeinä? Olisi kiva kuulla, että tietää mitä ei ole itse tullut ajatelleeksi.
 
Kävimme jo kauan sitten vertailemassa noita rattaita, varsinkin kun meilläkin isäntä on pitkä emäntään verrattuna. Lisäksi rattailla tulee päästä niin kaupungissa kuin maastossakin. Silläpä olin onnestä ymmyrkäinen kun sain huudettua 3-pyöräiset yhdistelmärattaat Hercules Raptor 3-spinnit - edullisesti.


  • Iso plus näissä on se, että kaikki kangasosat on irroitettavissa ja laitettavissa pesukoneeseen, jonka jälkeen ne on myös helppo kyllästää uudelleen.

  • Nämä ovat todella tukevat, kaasuiskuvaimennetut täysikumipyörät, joten lasinsirpaleita ei tarvitse pelätä.

  • Kasaan / työntökuntoon menevät helposti, mutta ovat aavistuksen isommat kuin Quinnyn tai BabyJoggerin mallit.

  • Kopan voi asentaa kumpaan suuntaan tahansa, sekä kopan kuomu tulee todella alas häikäisysuojaksi.

  • Työntäaisa on hyvin säädettävissä eri kokoisille työntäjille ja näistä rattaista löytyy myös käsijarru.

  • Kolmipyöräiseksi malliksi tässä on syvä ja erittäin tilava tavarakori. Tämän lisäksi rattaissa itsessään on kännykkätaskua yms. tarvikkeita varten.


Käyttökokemuksia siis odotellessa. =0)

Tuosta sisaruslaudasta on siskon perheestä todella positiivisia kokemuksia. Isommat lapset ristivät sen "keikkumalaudaksi" ja siitä oli suorastaan kina kuka saa vuorollaan seistä. Tuota täytynee itsekin jossain vaiheessa harkita jos Luoja suo sisaruksia. =0)
 
Moikka!

Tärkeinpiä ominaisuuksia minulle (ei järjestyksessä):

* ei kirkas väritys
* neljä pyörää (myös kolmipyöraisiä kokeilleena)
* ilmakumit
* iso ja kestävä tavarakoti
* heittoaisa
* yhdistelmät, joissa puolikova kantokoppa
* helposti kasattavat

siinäpä muutama...

On tää aikamoinen viidakko noiden vaunujen kanssa[&:]
 
Me ollaan jo päätetty että ostetaan Brion Sing-yhdistelmät travel systemillä. Tuntuu tosi näpsäköiltä, niissä on just toi travel system se että kaukalon saa suoraan runkoon kiinnii ja vastaavasti suoraan auton adapteriin. Vaunukoppa on ihan ok oloinen myöskin ja ratas osa on monikäyttöinen lapsen koon mukaan. Väriä ei vielä olla päätetty mut ehkäpä mustaan kuiteski kallistun, helpoin ja hyvä myydä sit etiäpäi :)
 
Me varattiin Emmaljungan Duo Edget Sport-rungolla, niissä saa kahvan tarpeeks ylös kun mies on melko pitkä.. Värinä Pro Forest eli sellanen vihreä.
 
Onko kellään kokemusta Pireus Lux vaunuista? Tai ootteko kuullu kehuja/haukkuja? Tuolla keskustelupalstoilla niitä niin haukutaan kuin kehutaankin, mutta ajattelin kysellä täältä viisaammilta. ;)
 
Mun veli meinas äitienpäivänä, että mun pitäis hommata sellaset vaunut mitkä saa polkupyörään kiinni [:-] Piti kattoo sitä hetken ku idioottia ja kysyy et koska se on viimeks nähny mut fillarin selässä [:D] Eihän siinä sinänsä, saisha niitä työnnettävänä versionaki, mut näyttävät ihan koirankopilta ja hinta pyörii siellä 700€ nurkilla ILMAN lisäosia (kuten etupyörää/pyöriä)... ei niitä minulle kiitos [:D] Mä ihastuin Tallinnassa ROAN-merkkisiin vaunuihin, mut koska ne makso 337€, ni meinaan kyllä vielä kattoa löytäisinkö vastaavia Suomesta. Oli ihanan korkeella se vaunuosa [:)] ja tooodella kevyet työntää (siis joo tiiän että ovat ku ei painoa ole kyydissä, mut jotkut vaunut on jo valmiiks painavantuntuset)... Mut oon päättäny, et vaunut ostetaan sit vast heinä-elokuussa. Kaikkee muuta voin kattoa jo nyt [:)]
 
Tässä meidän tulevan tyttären huonetta, ei millään ole malttanut olla laittamatta sitä jo kuntoon :P suurin osa on saatu lahjaksi mut jotain tietysti on ostettukin! Ja kuva myös ensimmäisen joulun tonttupuvusta joka saatiin lahjaksi myös [:)]

 
Annie: Mä ostin ihan saman setin kun sinäkin h&m:ltä :) mul oli vaan vähän erikuosiset noi kolmen parin sukat. Laitan isyyspakkaukseen noi daddy judut ;) plus vielä pitäs keksii vaik mitä :).

Tänään tää mamma lähtee tukholmaan ja tulee torstaina takasin, ihana päästä hieman shoppailee ja laivalle buffettiin bulskistumaan. Mut nyt pakkailee kamat kassii ja laivaan lompsis! Viikonjatkoja ja nauttikaa (ainaki pääkaupunki seutulaiset) loppuviikon kesähelteistä ;)
 
H1987: ÄÄÄApua!! Kauniisti olet laitellut, odotan kanssa että saan vauvan omaa nurkkausta alkaa sisustelemaan, kunhan ensin tuo makkarin remppa on saatu valmiiksi. Ei olla vielä haettu pinnasänkyä (olis vaan tiellä) ja hoitopöytää meille ei tulekkaan, kunnei mahdu. Sen alustan aijon kyllä hommata, en vaan tiedä missä sitä säilyttelen[8|]
Laitetaan hyllyjä seinille, ja sinne sitten koreja jonne voi laitella kaikennäköistä. Lipasto tietty vaatteille[;)] Muutoma pieni pehmolelu on hankittu, mitään kirjoja en ostele(vielä ainakaan) kun meillä on hylly täynnä lasten kirjoja. (ikäluokasta 1v.->)

Rattaista, ehdottomasti kunnon tavarakori pitää olla, heittoaisalla, säädettävä työntöaisa ja mielellään kovalla kopalla. Ollaan nyt vähän kahden vaiheilla ilmakumien kanssa, vaihtorenkaat maksaa uutena 50e, ettei tarvis hakata päätä seinään, jos puhkee kumi. Onhan tässä aikaa vielä... Monet hyvät on tullu (käytettynä) vastaan, mutta isännälle ei ole vielä ollut mieleisiä. Vaikea ukkeli [:D]
 
Mamma_76 kiitos, vielä on vähä sotkusta kun tavarat ei vielä oikein tiedä omaa paikkaansa :) Tänään hakkaan seinälle pari hyllytasoa, minne sit pistän kirjoja ja kaikennäköstä :) ihanaa tämä vauvan odottelu! <3 <3

Laittakaa muutkin kuvia vauvanne huoneista, jos alkaavat olla sillä mallilla et viitsii jo kuvia napata [:)]
 
H1987 Ihanasti laitettu [:D] kiinnitin huomiota ihanaan sitteriin, heti utelen mistä on hankittu?
 
Kirsikka86 : Kuopion lastentarvikkeesta lähti kampanja hintaan, 29,90e kun oli kuljetuksessa hieman naarmuuntunut metalliosat (ei siis haittaa millään tavalla muuten kuin ulkonäöllisesti) 
 
Takaisin
Top