Hankinnat pienelle ja itselle

Tietenkin apuvälineet saattaa hidastaa lapsen kehitystä, jos lapsi on niissä loputtomasti. Sellainen silloin tällöin käyttö ei pilaa yhdenkään lapsen kehitystä. Jos lapsi pääsee vain liikkumaan ja olemaan tarpeeksi monipuolisesti, niin antaa palaa vain!

Meille ostetaan sitten ehkä joskus sellainen hyppykiikku ja lekkkimatto sellaisen kaaren kanssa myös. Sitteristä en ole ihan varma, kun se vie taas sitä kullanarvoista tilaa:confused: Tutuilla on juuri sellainen puolelta toiselle keinuva sitteri ja hyvin näytti toimivan. Heidän vauvansa on sellaista helposti kyllästyvää sorttia, ettei kyllä mitään virheasentoja kerkiä siinä saada:wink Sen takia juuri mietin sitteriä. Jos lapsi ei siinä edes kunnolla viihdy ja se vie tilaa ja rahaa, niin miksi hankkia. Ehkä hankin jos vauvan synnyttyä tulee tarve.

Rintapumppu pitäisi jostain hankkia. Tekisi mieli hommata käytettynä, mutta jotenkin tällä hetkellä ällöttää ajatus:eek: :wtf: Mistäköhän johtunee tuollainenkin tunne! Tuttipullojakin pitäs hankkia jokunen. Vaikka täysimettäisi, niin tarvitsee niitä silti vettä varten tai iskän antamaa ''imetystä'' varten.

Vähän alkaa tuo ajan puute painaa päälle kun kumminkin on ''enää'' viitisen viikkoa siihen, että vauva saattaa putkahtaa ulos! :woot:
 
Toiset suhtautuu intohimolla autoiluun, vai mitä likat :wink

Ja joo, totta kai nuo hilavitkuttimet passivoi vauvaa, jos se lapsi on niissä aina, mutta harvalla taitaa olla. Itte oon käyttäny sitteriä lähinnä silloin kun piti tiskata tai laittaa ruokaa ja nostin vauvan sitteris keittiön pöydälle. Myöhemmin kiinteitä aloitellessa niitä harjoiteltiin syömään sitterissä. siis noiden vanhempien lasten aikaan.
 
Pookkana, muakin ällöttää ajatus käytetystä rintapumpusta. Ajattelin ostaa uutena. Ei onneksi maksa maltaita.
En myöskään halua tutteja ja tuttipulloja käytettyinä.

Me ostettiin Tiny love rocker napper 3 in 1 sitteriksi/alakertaan mahdolliseksi päikkärisängyksi.
 
Mulla on sellainen mielikuva, että lelukaaret leikkimatossa tai sitterissä aktivoi vauvaa siten, että vauva kurottelee ja potkii niitä kohti. Saa kokemuksia ja oppii kun on eri materiaaleja puristeltavana tai ääniä. En tiiä onko väärä mielikuva. Tarkoitus ei tietenkään ole, että vauva päivät viihdyttää itseään noissa, vaan silloin kun on, ois jotain tekemistä.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kävin kurkkaa kelan sivuilla äp:n 2015 ja oon kade niille jotka saanu sen, siis aivan ihanat värit/kuosit! Mäki haluuuuun sen:wideyed:

oon samaa mieltä noista käytetyistä pumpuista/tuteista/pulloista:sick009 itse en osta kirppareilta noita, kukin saa tietty tehdä tyylillään. kaiken voi steriloida tietysti.

Ostettiin fisher pricen lelumatto kaikilla mahdollisilla hilavitkuttimilla ja katotaan kelpaako sillä leikkiä, jos ei ni myyn pois...en usko että tollanen vaikuttais kehitykseen.
Emman sitteri saatiin lainaan, sellasia täryttäviä kattelin, mutta epäilin sen tarpeellisuutta ja eikös niissä ollu joku ikäraja? Vai muistanko ny iha väärin:hilarious:
 
Uteliaisuuttani kävin minäkin kurkkimassa uutta äippäpakkausta, mutta en tykännyt. 2014 pakkaus ehdottomasti mun mieleinen.
 
Mikä ihmeen retrokausi nyt on menossa? Musta toi uusi pakkaus jatkaa samalla linjalla kuin edellinenkin, tosin vähän enemmän mun mieleen. Kai mulla on tässä lopussa tapahtunut joku "hurahtaminen" kun haluankin vauvalle söpöjä vaatteita (vaikka alussa mieli oli ihan toinen) :grin
 
No siis sitä mieltä mäkin olen et niitä sittereitä ym voi käyttää, just jos vaikka ite imuroi, tuskaa ym. Tuskin yksikään vauva niissä viihtyy loputtomiin ja jotenkin koen että ne voi helpottaa hommaa just niinku joku mainitsi et oli alkanut maistelemaan vanhempien lasten kaa kiinteitä ym. Mut noo meinaa perhevalmennus terkka nyt on muutenkin niin negatiivinen kaiken suhteen ja tosiaan käski täysimettämään 9 kk... Et joo, jos vaan käyttäisi sitä maalaisjärkeä ja jättäisi noi neuvot omaan arvoon.
 
Ja vähä ihana se uus äitiyspakkaus! Mää haluun sen mieluummin kun tän mikä me saatiin. En kauheasti tykkää ruskeasta ja oranssista, mut tossa uudessa oli tollasia keväisiä värejä mm vaalean vihreetä ja keltaista.
 
Tää meijän äitiyspakkaus oli ihan kiva ja tykkäsin tosi paljon esim. makuupussista, mutta kyllä toi 2015 vuoden on ihana!:Heartred Just mun silmää miellyttäviä värejä vaikka kyllä tässä saamassanikin oli kivoja värejä. Mietin just, että jos heti hankkiutuis raskaaks tän vauvelin jälkeen, niin ehtis just saada sen:wink:p
 
Vauvan vaatteet pestynä :)
ja tänään saadaan ne senkkiin paikoileen. Viikonloppuna mein makkari uusikis.
Kerta tää pieni ilmottelee jo tulostaan ni hyvä alkaa varautuun, jos ne haluu mut ottaa vuode lepoon jo ens viikolla ni ei ainakaan stressaa niin paljoo tekemättömät vauvahommat.

Ompelu jäänyt vielkin, en vaan pysty ko toi lapa on niin kipee.. :/
 
Täällä alkaa kaikki olla ojennuksessa, enää vaavi puuttuu! :) Vaatteet on pestynä lipastossa ja kaikki tarvittava ja vähän ylimääräistäkin hankittu :P Enää pitäisi kehtoon laittaa petivaatteet, mutta oon koittanut hillitä itseni etten vaikuta ihan pöpiltä :D
Ja kävin pari päivää sitten vähän shoppailemassa imetykseenkin soveltuvia vaatteita, ja löysin ginasta alesta parilla eurolla aivan ihania paitoja, jotka meni nytkin päälle! koko on xs, että ehkä mä en oo niin norsu kun oon kuvitellut :D
Ja hm:ltä ostin alesta ihanat joogapöksyt ja sporttirintsikat, jotka nekin menee nyt päälle ja uskon että istuvat myös raskauden jälkeen :) on muuten ihanat päällä.
 
Jee, vaatteet meni vauvanvaate lipastoon, vanhat rattaat myyty,
Uusia odotellaan, saaapunee ens viikolla. :)
Ne muutamat vaippiksenkuoret saapu tänään hintaa jäi siis 4,5 e per kuori / uutena.. :Heartred

Mut se mein sakan tlilaus ei ole vieläkään tullut..
Olivat tänään laittaneet viestiä et turvaistuimen pitäisi saapua ensiviikon aikana.
Voi vitsi ko koko pulju on alkanut ärsyttään!!!
pah. 2-3 viikon toimitus aika, tuplaantuu pian!
 
Mä en oo laittanu vielä mitään valmiiksi :oops:. Mut mun ei tarvikaan kuin kaivaa harsot ja pienet vaatteet komerosta säilytyslaatikosta, ne on käyttövalmiita suoraan, kun vastahan ne on sinne laitettu. Kaikki muu tarvittava on jo hoitopöydällä, paitsi pikku vauippoja pitää hommata. Ja turvakaukalon päälliset pitää pestä, et eipä noihin kovin kauaa tarvi aikaa varata, hyvin kerkee nämä mun valmistelut tehdä. Siinä mielessä kätevää, kun toinen on hädintuskin vauva-ajasta ulos, niin kaikki tarvittava on vielä olemassa ja osittain käytössäkin.
 
P_K, joka hetki kun järjestelen näitä vauvatavaroita mietin juuri tuota. Ensi kerralla on sitten kaikki jo valmiina! Ah sitä luksusta.

Olen niin väsynyt, etten jaksaisi oikeen hankkia mitään. Tänään vielä tuo pyykkikone sanoi sopimuksen irti!:banghead: Että se siitä uusien vaatteiden pesemisestä... Onneksi ihanin mies lupasi heti seuraavan vapaan hetken saavuttua katella konetta, että onko korjattavissa. Huolettaa tämä rahapuoli, että jos nyt pitäis vielä jotain pyykkikonetta alkaa ostelemaan...:wtf:

No, inventoin tossa juuri vaatetilannetta ja vois viikonloppuna köpötellä läheiselle kirpparille kattomaan tarjontaa. Ostan kyllä nyt ensiksi vain niitä ihan pienimpiä kokoja. Vauvan serkulta varmasti jää isompia kokoja vielä pieneksi ja niihin kokoihin on vielä sen verran aikaa, että voin sitten vauvan kanssa kierrellä ostamassa.

Muuten enää taitaa puuttua vain tuttipullot, rintapumppu, kestovaippoja ja kaikkia rasvoja yms. Ajattelin aloittaa vähemmällä määrällä tavaraa ja ostaa sitten lisää, jos tulee tarve.:p
 
Oletteko jo hankkineet imetysvaatteita? Mietin tässä, että imetysliivit ovat varmaankin todella tärkeät, mutta mitenköhän on noiden imetyspaitojen ja muiden laita? Itsellä kun ei ole imetyksestä kokemusta niin mietin ovatko ne oikeasti tarpeellisia vai pärjääkö ihan tavallisilla vaatteilla yhtä hyvin. Jos teillä on kokemuksia niin millaisia olette käyttäneet ja mistä olette ne hankkineet?
 
Joo, imetysvaatevinkit olis täälläkin tarpeen! :) ite tilasin hm:ltä kaksi imetystoppia ja ginan alesta ostin parilla eurolla muutaman paidan, joissa on sellanen leikkaus että on helppo vetää edestä pois.. jotkut liivitkin pitäs varmaan ostaa synnäriä ennen, mut toi koon arvailu on ihan mahdotonta. Meiän sairaalassa kun ei mitään oo myytävänä :/
 
imetystopit ehkä eniten jees, niiden kanssa kun voi pitää sitten neuletakkia tms. On se imetyspaita siinä mielin mukava, ettei näy kaikki masumakkarat tai koko daisarit ole tiskissä kun vauva on tissillä. Siis esim kyläillessä, kotonahan se ei kenellekään kuulu.
 
Mä oon menny aiemmin iha normi vaatteilla paitsi tietty imetys liivit ollu,. Mut tää vauva tulee olee kesäkuumalla pieni ni meinasin muutaman topin hommata josko olis kätevät..
 
Mulla on pari h&m toppia ja pari paitaa jotka toimivat sekä raskauden aikana että imetyspaitana. Liivejä en ole vielä uskaltanut ostaa kun en osaa arvailla kokoa.
 
Takaisin
Top