Hankinnat pienelle ja itselle

Samasta syystä päädyin cervuun. Ne nelivetobemsut vähillä kilometreillä maksoi ihan ministi liikaa.
 
En muista kysyinkö tätä jo, mutta minkä kokoisia vaatteita olette ostaneet? Ostin eilen ekat bodyt ja päädyn ottamaan kokoa 62cm. Toivottavasti saan tutuilta lainata niitä kaikkein pienimpiä kokoja. Äiti väittää ettei niitä lainkaan tarvita?
 
Itsellä on 50/56 cm vaatteita ihan reilusti. Tietenkin riippuu siitä minkä kokoinen vauva on syntyessään. :) luulen että kannattaa vähän pienempiäkin hankkia :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Mulle kiitos porttikielto lasten kirppiksille! :shy: Vois luulla että on vitoset tulossa..
 
Ekan kans ostin 56senttisiä mutta kun käyttö jäi pienelle niin nyt oon sen jälkeen ottanu 62senttisiä ja 3kk. Mut muutama pikkuinen siis mielestäni riittää... Ei se vauva välitä vaikka hihat tai puntit kääritty. Kunhan ei huku vaatteisiin. :-)
 
Meillä on muutamat 50cm ja vähän useampi 56cm :p Esikoiselle en ostanu sillo ku pari 56cm enkä yhtään 50cm ja sehän hukkui pitkän tovin niihin isompiin :woot:
 
Juu toi kyllä vaihtelee niin vauvan mukaan. Just eilen kaverin kanssa muisteltiin esikoistemme kokoeroa. Syntyivät neljän päivän ikäerolla, painoeroa oli 2,4 kg ja pituudessakin 5cm. Omani oli se 4,3-kiloinen, 52cm pitkä neitokainen joka käytännössä siirtyi heti laitokselta kotiuduttuamme käyttämään 62-kokoa, ainakin osittain. Kättärin pienemmät vaatteet ei mahtuneet hälle ollenkaan päälle :-D

Tämä pienempi neiti (syntyi viikolla 38) taas hukkui niihin 50-kokoisiinkin ja käytti vielä varmaan puolivuotiaanakin 62-kokoa. Sitten kyllä otti pyrähdyksen ja meni ohi minun tytöstäni. Aika vaikea sanoa, tuleeko käyttöä pienille vaatteille siis...

Itse en ole 50-kokoa ostanut ollenkaan, mutta 56-kokoa löytyy kyllä ihan useampi body. En tykkää siitä, että vaatteet pyörii vauvan päällä, toki tämäkin on makuasia. Mutta vastauksena kysymykseen, kyllä muutaman pienemmän hankkisin etukäteen ja pääseehän varastoja sitten täydentämään, mies kauppaan vaan jos ei itse kykene!
 
Itse en ole ostanut kokoa 50cm olleenkaan. Minä ja mieheni ollaan kummatkin oltu reilusti yli sen 50cm. Sukulaisetkin ovat kaikki sanoneet, että niitä 50cm kokoisia pysty käyttää pari ekaa viikkoa, jos sitäkään. Äitiyspakkauksen 50cm ja parit tutuilta saadut saa riittää. Loput on sitten 56cm alkaen. Itse ajattelin vielä hankkia niitä 60cm kokoisia ja sitten loput koot hommaan varmaan kun vauva on jo syntynyt. Ei ole kovin suuria tiloja meillä varastoimista varten, niin ajattelin hankkia tavaraa sitä mukaa kun niitä oikeasti tarvitsee. Toki jos jostain saa ilmaiseksi jo nyt, niin en niistä kieltäydy:wink:p
 
Minäkin ostin kokoja 56-60cm muutamat bodyt,housut ja "kietaisu"paidat. Vain muutama vaate on 50cm, koska sattu olee sopivasti alessa h&m:ssä. 62-68cm vaatteita on saatu jo paljo anopilta ja pari muovipussia löysin vanhempien ullakolta omia vauvavaatteita 80-luvulta:grin:grin Toivon että kukaan ei anna enempää vaatteita, koska muutamat pikkuset olis kiva ostaa vielä itsekkin, kunhan saa selville tuleeko pinkkiä vai sinistä:p
 
Mulla on vaatteita jo oikeesti liikaakin. Noita 50cm mulla on ainoastaan ne äitiyspakkauksen vaatteet ja yhen 56cm haalarin ostin, muutoin kaikki on 60cm ->. Isoimmat taitaa olla öööö 80-90 cm. Muutamat haalarit ja potkupuvut/bodyt oon ostanu, muut on tullu sukulaisilta ja kavereilta.
 
Ja kannattaa muistaa, et saman koon vaatteissakin on merkistä riippuen paljon kokoeroja. Tutta-vaatteet on meillä ainakin olleet kooltaan niin reiluja, että kun muut käytettävät merkit on jo seuraavasta koosta (esim.68) Tutan vaatteissa se edellinen (62) on just sopiva.
 
Täällä on vihdoin tehty vähän hankintoja. Nyt meillä on brion turvakaukalo ja emmaljungan city cross rattaat. Rattaat ostettiin käytettynä edullisesti, kun tori.fi:ssä tuli myyntiin ihan lähiseudulta. Vaikuttivat kyllä todella hyvältä, kun kokeiltiin niitä kotimatkalla.

Serkultani ollaan saatu vaatteita lainaksi. Sain ne vihdoin lajiteltua kaappiin ja huomasin, että meillä on nyt todellakin riittävästi vaatteita. Paljon on koossa 50-56 ja vielä enemmän 60-70. Myös muutama 70+ ja niitä saadaan lisää, kun kummilapsi tuosta kasvaa. Vaatteet olivat lisäksi juuri omaan makuuni, ei ollut ainuttakaan autoprinttiä (en voi sietää, että kaikkiin poikien vaatteisiin pitää aina laittaa kuva autosta).

Olen miettinyt vähän sitteriä. Onko teillä kokemusta niistä? Olen kuullut, että monet vauvat eivät ollenkaan viihdy sitterissä, jos siitä puuttuu se värinätoiminto. Mietin, että pitäisikö ensin kokeilla ihan normi sitteriä ilman värinää vai suosiolla jo heti hankkia värinällinen. Sitteri, jossa vauva oikeasti haluaa istua, on varmaankin tosi hyödyllinen niin pääsee tekemään esim. ruokaa rauhassa.
 
Meillä on sitterin virkaa toimittanut turvakaukalo sen mitä on tarvinnu.. Eipä siinä pitkään oo viihdytty ku sitten on pitäny jo liikkeelle jättää ja nähä vähän enempi ympäristöä.. :)
 
Meillä on ollut babybjörnin sitteri. Siinähän ei ole mitään värinätoimintoa, mutta keinahtelee hieman itsekseen. Myöhemmin vauva voi itse keinuttaa itseään siinä heiluttamalla jalkoja. Olen ollut tyytyväinen, toisaalta ei ole kokemusta värinätoiminnollisista joten en osaa niihin verrata. Tuo on ainakin ergonomisesti oikein muotoiltu mikä on pienen selän kannalta tärkeää! Meidän tytteli siinä viihtyi ihan hyvin.

Yhdellä kaverilla on tämmönen Nuna Leaf- sitteri, siihen pukataan pikkasen vauhtia itse ja sitten keinuttaa vauvaa sivuttain hyvän tovin, ei siis ole millään paristoilla toimiva. Näytti kyllä toimivalta, mutta ehkä vähän massiivinen verrattuna babybjörniin.

http://www.lastenverkkokauppa.fi/nuna-leaf-keinusitteri-bisque-p-1384.html
 
Meilläkin ollut vain tavallinen sitteri, ajoi ihan asiansa, keinutella pystyi vähän ja lapsi viihtyi siinä ihan hyvin siihen asti, kun oli tarvis. Itse en olisi mitään värisevää tai tärisevää kyllä hankkinut. Eriasia sit nää kaikenlaiset koliikki-jutut, jos sellaista tarvii.
 
Medän esikoisella oli ihan normaali sitteri, ei värinää eikä keinutusta. Viihtyi siinä paremmin kuin lattialta kun näki vähän enemmän ympärilleen :) Laitettiin lelukaari siihen yläpuolelle niin oli sitten käsillekkin puuhaa :) Ja myöhemmässä vaiheessa siinä oli helppo alkaa harjotella syömistä kun ei heilunu kuin heinäseiväs :wink

Nyt ollaan hurahdettu aivan Stokkeihin ja meillä onkin nyt Steps ja siihen sitteri :) Stepsi oli näppärämpi vielä kuin Tripptrap kun määki mahdun siihen istumaan :woot: Esikoinen toki valloittanut sen nyt käyttöönsä, eikä vauva sitä tietty aikoihin tarvikkaan :rolleyes: Mutta on tosi näppärän olonen kun saa sitterin kiinni syöttötuoliin! Ei tarvi kyykkiä ite lattialla niin paljon :) Varsinkaan kun tää selkä on ollut nyt yhtä tuskaa :yuck:

Meille on myös tulossa stokken xploryt (tai siis on tullut mutta kaupan kanssa väännetään kättä tilauksesta kun kaikki kangasosat puuttui! eli vaunut ei oo käyttökelpoiset ollenkaan....kaks viikkoa ollaan nyt selvitetty missä vika ja tänään vasta aikoivat tilata meille uudet). Ja niihin Xploryihin sopiva Besafen turvakaukalo löytyy myös telakoineen :smiley-bounce016 Enää puuttuu se vauva... (tuletuletule huhtikuu...) ja tietty ne ehjät vaunut...
 
Täälläkin puuttuu enää vauva. kaukalon voi ukkeli hakea kavereilta vaikka sittenkin, kun tulee kotiin hakemaan :D ja siis tavarat on, tarvii vaan vähän pesukonetta ja paljon enemmän talon järjestelyä. Ai niin. Rintapumppu ja ne tykötarpeet täytyy muistaa siskolta hakea. Meille tulee Emman sitteri heiltä lainaan. Sekin ehtii sitten kun tulevat vauvaa katsomaan. Minä oikein odotan, että tästä yrjöilystä pääsisi eroon. Aamun sain taas halailla vessan pönttöä.
 
On kyllä ihmeellistä, että toisilla tuo yrjöily vaan jatkuu ja jatkuu. Tsemppiä, Lillukka! Itselläni nyt vatsatauti ja taas muistuu mieleen ne ekan puolikkaan yrjöilyt. En tiedä miten olisin jaksanut sitä yhtään pidempään...
 
Juu juu mitä autobrässäilyä,
Meillä auto vielä viime vuosituhannelta, myyntiin piti mennä ja päivittään vähä uudempaan,
mutta joku ihana naapuri ilmeisesti oli vetässyt mein etu puskuriin ja nyt sekin viel hirveen näkönen!! :/ :/
 
Meillä ei onneks autoa sentään tartte vaihtaa, just vuosi sitten vaihtu. Ollaan oltu tyytyväisiä ja kaikki tarpeellinen on mahtunut jotenkin aina mukaan. Ehkä sitten viimeistään menee vaihtoon, jos meillä on 3 turvaistuimessa olevaa palleroa.

Meillä just viime vkolla perhevalmennuksessa haukuttiin kaikki sitterit, hyppykeinut, leikkimatot kaarineen yms. Ne kuulemma passivoivat liikaa vauvaa ja voivat hidastaa vauvan kehitystä jne. Vauva ei kuulemma ala kääntyilemään jos on lelukaari, ei ala ryömimään jos istuu vaan sitterissä ja on leikkimatto täynnä hilavitkuttimia. Ja ovat merkki äidin laiskuudesta tai liian mukavuuden halukkuudesta. Ja böh sanon minä! Eipä toi sitterissä istuminen oo mua aikoinaan hidastanut saati lelukaari estänyt kääntyilemästä. Ja tässäkin asiassa jos maalaisjärkeä käyttää nii pääsee pitkälle. Ja kuten tuolla salaisella puolen on käynyt ilmi niin tää meijän perhevalmennuksen terkan tiedot oo ihan ajantasalla....
 
Takaisin
Top