Hankinnat/ ostokset ja lahjukset

Mä olin esikoisesta töissä loppuun asti. Kun äippäloma alkoi oli muuttolaatikoiden purkua sekä uuden talon rakentamista. Muistan kun ryömin talon alapohjasta ulos, tuli juuri putkimies käymään ja se vähän ihmetteli että eikö sun pitäis pikkuhiljaa jo synnyttää... joo synnytin sit rv 41+1 56cm ja 4380g pojan :wideyed:

Toisesta jäin saikulle 2vko ennen äippälomaa, kun oli niin hirveät liitoskivut. Tämä neiti viihtyi häätöön asti rv42+1, ja painoa 4600g o_O synnytystapa-arviossa sanoivat että n.3500g on...

Että mun vauvoille ei ole 50cm vaatteet mahtuneet ikinä. Mutta harvinaistahan se on... :dummy:

Hankinnoista tuli mieleen että sellainen lämpöpussi turvakaukaloon ehdottomasti hankittava. Voi helpottaa lähtöjä aika lailla kun vauvalle riittää joku jumppis tms ja pipo automatkoille ym. Riittää kun taistelee esikoiselle ulkokamat päälle.

Hankinnoista tuli mieleen että sellainen lämpöpussi turvakaukaloon ehdottomasti hankittava. Voi helpottaa lähtöjä aika lailla kun vauvalle riittää joku jumppis tms ja pipo automatkoille ym. Riittää kun taistelee esikoiselle ulkokamat päälle.

Mä käytin äp-pukua tohon tarkotukseen ku sen saa siihen pussimuotoon nykyää

Mä käytin äp-pukua tohon tarkotukseen ku sen saa siihen pussimuotoon nykyää

Joo se varmaan toimiikin. Me ei vaan aiota ottaa pakkausta niin ehkä ostan sillä rahalla jonkun ihanan muhkean pussin :rolleyes:

Meil oli jo esikolla käytössä kaukalopussi. Tosi kätsy.. Kypärämyssy päähän ja sisävaatteissa pussiin ni kyllä tarkeni. :) esim. Kaupassa oli sit hyvä vähä raottaa pussia ettei iha paistu pussiin. Ja kotona jos jatko unia kaukalossa ni pussi vaa auki ni hyvä tuli.

Meillä oli (tallessa toki edelleen) esikoisen kanssa Baby’s Only lämpöpussi turvakaukalossa. Voin vain suositella! :)
Nyt mietinnässä ostanko vielä toisen vaunuihin, vai ostaisiko ihan untuvapussin myös.. hmmm.

Kaikkea ihanaa ois vauvalle kun selaa nettisivuja. Mutta mietin vaan millä rahalla ne sais :,)
Joo sanopas muuta :D paljon on kaikkea, mitä ei välttämättä tarvitsisi.. mutta meikäläinen niin helposti ihastuu kaikkiin kauniisiin vauvajuttuihin :grin

Meillä oli (tallessa toki edelleen) esikoisen kanssa Baby’s Only lämpöpussi turvakaukalossa. Voin vain suositella! :)
Nyt mietinnässä ostanko vielä toisen vaunuihin, vai ostaisiko ihan untuvapussin myös.. hmmm.

Meillä oli just Babys only lämpöpussi rattaissa sit seuraavana syksynä/talvena kun piti siirtyä ratasosaan mutta ei juuri kävellyt vielä itse. Se oli kyllä niin lämmin ja paras :happy:

Mä niiin odotan, että saan alkaa tehdä kirppisostoksia vauvalle! Täällä Helsingissä on Ipanaisen kirppis, jossa on tosi hyvälaatuista tavaraa halvalla, sekä aktiiviset kaupunginosakirppikset, joista myös voi tehdä löytöjä. Alle puolivuotiaan vaatteet on yleensä ihan priimassa kunnossa, vaikka olisi parillakin ollut käytössä, kun käyttöaika on niin lyhyt eikä tahrojakaan yleensä tule.

Mitä lastenvaatemerkkejä suositte?
Mä tykkään eniten Noshin, Popin ja Miikkarin vaatteista, Lindexin Newborn-mallisto on kans hyvä. Sitten Melli, Hilla, Gugguu yms. vähän erikoisempi on kans kivoja, kunhan kuosit sattuu miellytämään ja saa ovh:ta halvemmalla. :)

Mä niiin odotan, että saan alkaa tehdä kirppisostoksia vauvalle! Täällä Helsingissä on Ipanaisen kirppis, jossa on tosi hyvälaatuista tavaraa halvalla, sekä aktiiviset kaupunginosakirppikset, joista myös voi tehdä löytöjä. Alle puolivuotiaan vaatteet on yleensä ihan priimassa kunnossa, vaikka olisi parillakin ollut käytössä, kun käyttöaika on niin lyhyt eikä tahrojakaan yleensä tule.

Mitä lastenvaatemerkkejä suositte?
Mä tykkään eniten Noshin, Popin ja Miikkarin vaatteista, Lindexin Newborn-mallisto on kans hyvä. Sitten Melli, Hilla, Gugguu yms. vähän erikoisempi on kans kivoja, kunhan kuosit sattuu miellytämään ja saa ovh:ta halvemmalla. :)

Mä käyn kanssa kirppareilla katselemassa aina :) täällä Espoossa tosi hyvä on ollut Nella&Nuttu. Juuri eilen hain esikoiselle sieltä vaatetta<3

Mä tykkään paljon KappAhlin Newbie mallistoista ja Lindexin myös. Popin vaatteet on hyvälaatuisia, mutta olen aika nirso kuoseista :D
Myös tykätään Gugguusta, Blaa:sta ja Mini Rodinista. Näitä ostan paljon kirppareilta ja aleista :)

Mä oon lastenvaatehullu ja harrastan suomalaisia merkkivaatteita. Puen lapset siis kotimaisiin merkkeihin ja marketti, tai ketjuliikkeitä en tue ollenkaan niin pitkälle, kuin se on mahdollista. Kirppareilta ostan 80% vaatteista, jolloin ostan myös ketjuliikkeen vaatteita, kunhan ovat käytettyjä. Meillä ei vaunujen lisäksi ole mitään isoja vauvahankintoja, joten voin hyvillä mielin hurahtaa vaatteiden ostoon. :)

Mä en juuri merkkejä metsästä.. Enimmäksee siis iha perus hm, kappahl, ciraf.. Kirpparilta teen mäkin löytöjä.

Meillä oli esikoisella vauva-aikana pääosin Newbieta. Vähän myöhemmin aloin sitten suosimaan suomalaisia merkkejä ja niitä nyt pääasiassa meidän vaatekaapissa. Varmaan tämän pikkukakkosen kohdalla mennään samaa kaavaa kun kaikki vauvavaatteet on tallessa niin en raaski niitä jättää käyttämättä. Joku Gg jumppis minikoossa on kyllä hankittava, ne on niin syötävän suloisia :happy:

Meillä oli esikoisella vauva-aikana pääosin Newbieta. Vähän myöhemmin aloin sitten suosimaan suomalaisia merkkejä ja niitä nyt pääasiassa meidän vaatekaapissa. Varmaan tämän pikkukakkosen kohdalla mennään samaa kaavaa kun kaikki vauvavaatteet on tallessa niin en raaski niitä jättää käyttämättä. Joku Gg jumppis minikoossa on kyllä hankittava, ne on niin syötävän suloisia :happy:
Joo sama suunnitelma! Pakko saada minikokoinen jumppis :)

Totta, Newbiet on kans tosi kivoja!

Meillä on sellainen erikoisuus, että ns. merkkiliikkeet ovat lähellä ja helposti saatavilla, kun taas lähimpään Prismaan tai Cittariin on pitkä ja vaikea matka. Muutenkaan en erityisemmin mene merkkien perässä, vaan laadun ja istuvuuden, nämä tykkäämäni vaatevalmistajat on todettu käytössä parhaaksi.

Takaisin