Hankinnat/ ostokset ja lahjukset

Mä täällä tuskailen vain vaunujen kanssa :D
Meillä on Emmaljungan super vikingit ja oon kyllä tykännyt näistä. Nyt vaan kyllästyttää ( :hilarious: ) ja tiedän 100% varmana ettei esikoinen suostu sinne alaosaan istumaan, jos näistä tekee päällekäis tuplat.
Haaveilen Bugaboon Donkey Duo:sta, mutta sitten taas mietityttää että kuinka kauan edes tarvittaisiin tuplia (toki, noista saa myös ne yhden hengen rattaat) :grin
ois vaan kiva päästä talvella kulkemaan vähän rivakammin kerhoihin yms, eikä haahuilla keräilemässä kaikkia luminokareita jossain räntäsateessa :wink

Esikoinen olisi siis vauvan saapuessa 2,5v

Mä en nyt aio ostaa tupla rattaita, saa tämä uusi tulokas käyttää noita mitkä jo löytyy. Kun en saa nykyäänkään esikoista rattaisiin kirveelläkään niin tuskin onnistuu enää tuolloinkaan. On kumminkin tämän syntyessä jo 2v9kk:) toki aika haahuilua se meno tuppaa olemaan välillä :joyful:

Meillä myös super viikkarit. Niistä tehtiin tuplat kuopuksen syntyessä (esikoinen tuolloin 2v2kk) ja eniten kadun, etten vaihtanut silloin vaunuja vierekkäin istuttaviin. En ensisijaisesti voi suositella päällekkäin istuttavia, todella todella raskaat työntää ja alla istujalla tila on todella rajallinen vaunukopan kanssa. Mutta makukysymys, mä en enää ikinä ostais, vaikka hyviä puoliakin oli paljon, mm. nopea muunneltavuus ja pieni koko tupliksi.

Nyt vaihdan vaunut bugaboo donkey2 duo vaunuihin. Vaihtoehtona oli mountain buggyt, Emmaljunga Douple vikingit ja bugaboot. Nyt kuitenkin tajusin, että ainoat meidän tarvetta vastaavat on joko mountain buggyt tai bugaboot, koska niistä saa myös yksiköt sivukorilla. Emmaljungiin olis tarvinnut ostaa myös pelkän viking rungon, eikä siinä olis ollut mitään järkeä. Bugaboot voitti sitten mountain buggyt. Tykkään eniten ulkonäöllisesti, sekä kankaiden että säätöjen takia emmaljungista, mutta kaipa ne bugabootkin sitten toivottavasti pärjää niille, varsinkin se uusin malli.

Meillä ei ole autoa, eikä tule vielä aikoihin, joten vaunujen täytyy toimia sekä kauppakassina, että sitten kolmen lapsen kuljettimena. Esikoiselle tulee sitten se seisomalauta. Nuorimman ja tulevan vauvan ikäero olisi jotain reilu 1v10kk.

Aiotteko muuten ostaa vaunut uusina vai käytettyinä? Mä en ymmärrä noista vaunuista mitään. :D Kriteerit olisi että on helppo työntää myös lumessa ja hiekalla kun koiran kanssa lenkkeillään, ja että saa helposti kasaan kun autolla kans paljon liikutaan niin että vaunut tarttee mukaan. Mutta mistä noista tietää :D

Meil on kans Emmaljungan Super Vikingit meidän kakkosella ollu ja nyt sit pitää niihin vaan ostaa koppa ni saadaan ne sit vauvalle.

Turquoise: Kannattaa kiertää muutamat kaupat läpi ja kokeilla eri vaunuja ja kysellä myyjiltä. Itse oo. Tykänny noista super vikingeistä.

Mä taas oon miettinyt just noita super vikingeijä tuplina. Mä oon niin pätkä ettei tollanen työntökahva mikä noissa bugaboo rattaissa on sovi kun sitä ei saa taivutettua. Niissä joutis sit kävellä kiinni rattaissa jos haluis ne mahollisimman matalalle. Sehän noissa on se huono puoli et toisella on lapsista on aika pieni tila istua. Mut sit taas kaikki hyvät puolet. Esim se et saa sekä yhden että kahden käyttöön ja siihen saa kiinni sen cypexin kaukalon, josta on myös haaveillut. Muunneltavuus ja mahtuu pienen tilaan.

Tosta aisan pituudesta haluaisin kuulla kyllä kokemuksia. Mies on vajaa 190cm ja itse keskipituinen tappi, niin olen kuunnellut jo niin kauan valitusta siitä, miten super viikkareissa ei riitä aisan pituus. Mä ite tykkään just siitä, että sitä saa taivutettua mulle lyhyelle, mutta miehelle ei riitä se pystyinkään asento. Eli siis onko bugaboossa vieläkin lyhyempi?

Tapasin juuri ystävääni, jolla sama ikäero lapsilla kuin meillä tulee. Myös samat syntymä kuukaudet.. me tullaan vaan aina vuosi heitä jäljessä :D
Hän pärjäsi hyvin vain noilla super vikingeillä ja niissä seisomalauta. Nyt mietinnässä, että jospa mekin pärjättäisiin.. olen vaan niin mukavuudenhaluinen :hilarious:

Mä kanssa mietin tota seisomalautaa, mun poika vaan on niin hulivili että pysyyköhän siinä :sorry: kun ei oikein tällä hetkellä suostu mihinkään yhteistyöhön mikä helpottaisi elämää :D

Mä oon kans miettiny et seisomalauta tulee meille.. Lapsille tulee ikäeroo 2v2kk ja tyttö nytki mieluusti juoksee rattaiden vierellä..

Meillä on kanssa noi super vikingit ja ajattelin, että varmaan pärjää jos ostaa sen adapterin, että saa tupliksi. Esikoinen olisi 2v4kk tammikuussa. Muistankohan omiani, mutta mielestäni oon nähnyt, että joku pitänyt sitä koppaa alhaalla ja ratasosaa ylhäällä. Olisi isommalle tilaa. Jos vaikka sais tällä kertaa vauvan joka vaan nukkuu kopassa rauhassa, eikä tarviis sinne paljon kurkkia reissuissa :rolleyes:

Meillä on kanssa noi super vikingit ja ajattelin, että varmaan pärjää jos ostaa sen adapterin, että saa tupliksi. Esikoinen olisi 2v4kk tammikuussa. Muistankohan omiani, mutta mielestäni oon nähnyt, että joku pitänyt sitä koppaa alhaalla ja ratasosaa ylhäällä. Olisi isommalle tilaa. Jos vaikka sais tällä kertaa vauvan joka vaan nukkuu kopassa rauhassa, eikä tarviis sinne paljon kurkkia reissuissa :rolleyes:
Oon joskus nähnyt myös, mutta en kyllä talvella varsinkaan ite uskalla niin pitää. Kun ohjeiden mukaan tulee pitää koppaa ylhäällä oikean tasapainon vuoksi.
Tietty kokeilemalla selviää :D

Oon joskus nähnyt myös, mutta en kyllä talvella varsinkaan ite uskalla niin pitää. Kun ohjeiden mukaan tulee pitää koppaa ylhäällä oikean tasapainon vuoksi.
Tietty kokeilemalla selviää :D

Okei! Hyvä tietää, ettei ole ohjeiden mukainen. En mäkään sitten uskalla pitää niin.

Mulle koituu vielä suuren suuri ongelma ja vielä suurempi lasku kaikista hankinnoista ennen pikkuisen syntymää!! Olen viettänyt yli tunnin katselemalla pelkästään hoitolaukkuja :rolleyes: Oi miksi pitää olla niin kallis maku?? Oletteko suosineet ihan hoitolaukkua vai suurempaa ns normaalia käsilaukkua? :anyone

Takaisin