@Jenspaaa Kiitos kauniista sanoistasi
Nyt on jo yli kaksi vuotta tuloksettomasti (yhden kerran olin kunnolla raskaana ja se raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon ja muuten säännöllisesti aina välillä selkeästi raskausoireisia kiertoja) yritetty. Tein hölmösti vähän aikaa sitten ja luin tieteellisiä artikkeleita terveysasioihini liittyen ja siitä, miten ne kytkeytyy lapsettomuuteen. 35-73 prosentin keskenmenomahdollisuus jo yhdellä niistä ja minulta löytyy useampia negatiivisia terveysvaikuttimia, joille en oikein voi mitään (olen normaalipainoinen, syön terveellisesti, urheilen sopivasti, en käytä alkoholia)

Ei ehkä olisi pitänyt lukea, kun stressitasoa pitäisi laskea yritystä varten. Lääkärit sanoo, että syyt on tosiaan perinnölliset ja että jos en eläisi todella terveellisesti minulle olisi puhjennut vakavampia sairauksia. Onneksi olen niiltä siis välttynyt elämäntavoillani aivan tietämättäni. Harmikseni olen saanut sivuoireita kaikista lääkkeistä, mitä minulle on kokeiltu. Näin on aina ollut tähän mennessä ja Suomessa lääkäri sanoi, että johtunee siitä, että niitä lääkkeitä on testattu valtaväestölle sopivaksi ja minä sitten olen erilainen kuin ne testatut. Viimeisin lääkekokeilu aivan tavalliselle lääkkeelle, joka sopii tosi monelle täällä Saksassa vei sairaalaan asti

Eivät meinanneet edes uskoa päivystyksessä, että olisi lääkkeen sivuoire vaan epäilivät syöpää ja minut tutkittiin perinpohjaisesti. Lopulta erityislääkärillä selvisi, että tosiaan oli harvinainen oire lääkkeestä. Lopetettiin lääke kolmeksi kuukaudeksi ja oireetkin lakkasivat.
Mutta kuten kumppanini sanoi, näillä tsäänsseillä (viime raskaudessa gyne sanoi 50/50, että lapsi selviää) hän kyllä lottoaisi joka kerta ja niin me tehdään. Ja jos en voi saada lasta, niin teen kaikkeni tällä planeetalla, että teidän pienokaisilla on mahdollisimman hyvä elää tällä planeetalla tulevaisuudessa

Sitten kyllä pistän paukut yhteisen hyvän eteen
Sinulle myös voimia yritykseen

Toivottavasti pienokainen pian päättää, että nyt on oikea aika

Etähalaus ja paljon vauvatuulia