Haaveena esikoinen

Näköjään monella täällä samanlaista pohdintaa lapsen saamisen suhteen, kuin itsellänikin. Itselläni on ollut viime aikoina päällimmäisenä ajatus, että katuisin, jos en antaisi edes tätä mahdollisuutta raskaudelle, vaikka varmaankaan mitään ei enää tässä iässä (39) tapahdu...
Todella turhauttavaa tää menkkojen odottelu! Tein vielä perjantaina täysin negan raskaustestin ja eilen alkoi pieni juhliminen alavatsassa ja henkinen ärsytys, joten ehkä ne kohta alkaa. 😅 Nyt kp 32.

@Syssymyssy
Jaa-a. Olin kai aina pitänyt itsestäänselvyytenä että musta tulee äiti. Ennen lapsettomuutta tulin hyvin toimeen pienten lasten kanssa ja luulen heidän tykänneen minusta. Miehelläni myös ollut vauvakuume pitkään.

Lopullinen päätös yrityksen aloituksesta tuli kai ikäkriisistä. Mietin ettei me kuitenkaan tehdä mitään järkevää niin sama hankkia lapsi. Nykyisellään en tiedä haluanko enää lasta, mutta kyllä sitä positiivista testiä aina kuukautiskierron loppuvaiheessa toivoo.

Huomenna ivf:n suunnittelukäynti ja jotenkin nää asiat on taas pinnalla, nyt ehkä enemmän kuin koskaan. Stressiunia ollut viikon ajan. 😖

Mä olen myös viime päivinä varsinkin miettinyt haluanko sittenkään lasta edes. Ja sen tajusin jos olisin tämän yrittämisen olevan näin vaikeaa kun jo nyt yli vuosi sitten aloitettiin tämä epätoivoinen yrittäminen en olisi todellakaan tähän ryhtynyt ja tuhlannut näin paljon aikaa tähän. Mutta harmi kun sitä ei voi etukäteen tietää... 🥴 Olisin vaan sanonut miehelle että jäädään lapsettomiksi. Mutta kun naiivi olin ja olin vielä vähän ennen viimeisintä keskenmenoa.. Niin näin kauan varmaan sen voimalla jaksettu. Nyt toki alkaa huumori ns loppumaan että onko liian myöhäistä lopettaa tämä helvetinmoinen pelleily jolta tämä mulle nyt varsinkin tuntunut.

Sain alkuviikolla lugesteronit, en tainnut tänne sitä mainita. Uusi kierto alkoi myös eilen eli yk12 meille. Vituttanut aina kun käyn vessassa, varsinkin kun vuoto lähentelee joulukuun keskenmenon vuotoa. 😵 Ei tosin läheskään niin kivulias ja ilman jättimäisiä kananmunan kokoisia hyytymiä, mutta muuten verta kyllä aivan järkyttävän paljon normi kuukautisvuodoksi.

Kävin lukemassa ja tykkäilemässä teidän kirjoituksia tässä välissä 💜 Tällä hetkellä olen vähän ollut vähemmän aktiivinen täällä, enkä niinkään kirjoitellut takaisin, kun mulla tuli pitkästä aikaa taas aivan selkeä ja kirkas ovisplussa testiin 😍 Toivo heräsi ihan rytinällä ja Clearbluen hymynaama pitää kiireisenä!

Toivon teillekin ovisplussia ja toiveikasta yrittämistä💛💫💛

Täällä menossa jo tai tuntuu enemmän että vasta kp10... Tosin jo yk12 niin ei sinänsä enää intoa tai toivoa täynnä ollenkaan ole ollut edellisten kahden yrityskerran aikana ja tuskinpa tulee nytkään. 🤷‍♀️ Muuten mieliala parempi kuin viikkokin sitten. Alkaa tuntuu rutiinilta jo tämä yritys. Kuukautiset sitten odottelee ovulaatiota, testaa ovulaatio ja sitten odottelemaan raskaustestin tekemistä ja sitten kuukautiset ja alkaa kaikki alusta. Muutamaa kertaa lukuunottamatta jolloin hetkiä raskaana ollut. 😴 Aika turhauttavaa alkaa tämä touhu olla.

Täällä menossa jo tai tuntuu enemmän että vasta kp10... Tosin jo yk12 niin ei sinänsä enää intoa tai toivoa täynnä ollenkaan ole ollut edellisten kahden yrityskerran aikana ja tuskinpa tulee nytkään. 🤷‍♀️ Muuten mieliala parempi kuin viikkokin sitten. Alkaa tuntuu rutiinilta jo tämä yritys. Kuukautiset sitten odottelee ovulaatiota, testaa ovulaatio ja sitten odottelemaan raskaustestin tekemistä ja sitten kuukautiset ja alkaa kaikki alusta. Muutamaa kertaa lukuunottamatta jolloin hetkiä raskaana ollut. 😴 Aika turhauttavaa alkaa tämä touhu olla.
Kiitos, sanoitat todella osuvasti ja ihanan kuivasti tän elämänmenon myös täällä. <3

Alkukierron oon ollu hiljasempi täällä, mutta seuraillut teidän viestejä. Halauksia kaikille ajatustenne kanssa❤️ Nyt mulla oletettavasti dpo 9-11, en myöskään tässä kierrossa testaillu ovista. Jotaki tuntemuksia on, mutta enpä niistä uskalla vielä iloita🫣 tsemppiä jokaiselle!!

@Jenspaaa Täällä on nyt myös suunnilleet samat dpo:t ja tunsin toissapäivänä sellaisia nipistelyjä / muljahduksia, joita tunsin viime raskauden alussa. Nyt toivon tosi hurjan paljon, että tällä kertaa olisi kiinnittyminen onnistunut ja kaikki sujuisi hyvin😭🤍🤍🤍 Otin reissuun mukaan niin kuukautiskamppeet kuin raskaustestinkin. Täysin 50/50 olo😭💛💛💛

Edit: Tunsin viime yönä myös sellaisia pieniä vetäviä oloja kohdun seutuvilla, joita myös tunsin raskaana. Joulun aikaan oli myös vastaavaa ja silti tuli isot krampit ja menkat, mutta silti.. keho selkeästi yrittää jälleen! Ehkä onnistuu🥲🧡

@Kali Joo! Minäkin oon ruvennut puuhastelemaan kaikenlaisia yritysrutiineita. Ne tuo jotenkin turvan tunnetta kaiken epävarmuuden keskellä. Ostin esimerkiksi erilaisia Keski-Euroopassa raskautumisen tueksi tarkoitettuja yrttejä ja sekoitin omat satsit kierron eri vaiheille. Ja nyt juon niitä säännöllisesti. Jotenkin nämä pienet rituaalit tuo selkeyttä kaikkeen kummaan, mitä tapahtuu. Vaikkei nuo teet mitään vaikuttaisi niin ainakin ne tuo rytmiä arkeen yrityksen kanssa ja auttaa rentoutumaan aina hetkeksi aiheen äärelle ja sitten voi taas jatkaa muita juttuja 🥰

Hullua vaan, että tää supervahva ovistestitulos tuli näitä teitä lipittäessä. Sattumaa tai ei, olen iloinen 😄

Pakko vielä kirjoittaa tämä teille… 😆 Selkeästi alan jo höperöityä tämän yrittämisen myötä. Piti avata reissusovellus ja tarkistaa vaihtojunan aikataulu. Avasin vahingossa ajattelemattani Flo:n 🤣🤣🤣
Mulla on käyny samanlailla, pitänyt avata joku muu sovellus ja avannut fertility friendin tai premomin sen sijaan aivan vahingossa. 🤣

Tsemppiä kaikille jännäämiseen!

Täällä ei oo mitään jännättävää, koska mies oli ensin reissussa ja nyt influenssassa. 🙄 Mihinkään lähes neitseelliseen raskautumiseen en sentäs usko, koska nyt kp16 eikä oo ollu mitään toimintaa. 😅 Viime kierto oli 33 päivää. No, pientä toivoa vielä tän kierron suhteen on, jos 1. ovulaatio ois vasta viikonloppuna, kuten oletan 2. mies tervehtyy siiheksi ja 3. en tule itse kipeäksi. Mutta joopa joopa joo...

@Jenspaaa Täällä on nyt myös suunnilleet samat dpo:t ja tunsin toissapäivänä sellaisia nipistelyjä / muljahduksia, joita tunsin viime raskauden alussa. Nyt toivon tosi hurjan paljon, että tällä kertaa olisi kiinnittyminen onnistunut ja kaikki sujuisi hyvin😭🤍🤍🤍 Otin reissuun mukaan niin kuukautiskamppeet kuin raskaustestinkin. Täysin 50/50 olo😭💛💛💛

Edit: Tunsin viime yönä myös sellaisia pieniä vetäviä oloja kohdun seutuvilla, joita myös tunsin raskaana. Joulun aikaan oli myös vastaavaa ja silti tuli isot krampit ja menkat, mutta silti.. keho selkeästi yrittää jälleen! Ehkä onnistuu🥲🧡

Oi😍 olispa ihanaa jos molemmilla nyt tärppäis!! Mulla ollut nyt viikon mittaan kohdun alueella semmosta vihlontaa ja ”paineen” tunnetta. Ja nämä tuntemukset ei ole enää edes siellä munasarjojen kohdalla vaan ihan tuossa keskellä🫣 lisäksi välillä on kylmä ja välillä kuuma, pari viime yötä ollu hirmu katkonaisia. Eilen oli joku ihan megahimo hedelmiin ja vitsit appelsiini maistu niin hyvältä, aivan ku karkilta. Normaalisti kierron tässä vaiheessa himottaa suklaa, mutta nyt ei jotenki yhtään tee sitä mieli. Että en nyt tiiä onko nämä jotaki merkkejä siitä, että olis tärpänny, mutta 50/50 fiilikset mullaki.

Edellinen kierto oli 36 päivää, vaikka normaalisti 29-30 päivää. Vielä saa siis muutaman päivän jännätä ellen sitte huomenna aamulla kokeile tehdä aikasta testiä. Luulisin, että näillä dpo:lla (tänään dpo 10 tai 11, eli huomenna 11/12) varhainen testi näyttäis plussaa jos niikseen olisi. Tänään kävin ostamassa rsfu:n varhaisen testin ja pregcheckin testiliuskoja. Harmittaa kyllä sinänsä tehä vielä näin varhain, jos se taas on negatiivinen, mutta toisaalta se keventäis mieltäki. Jänniä päiviä elellään siis🤭

Muokattu viimeksi:
Oi😍 olispa ihanaa jos molemmilla nyt tärppäis!! Mulla ollut nyt viikon mittaan kohdun alueella semmosta vihlontaa ja ”paineen” tunnetta. Ja nämä tuntemukset ei ole enää edes siellä munasarjojen kohdalla vaan ihan tuossa keskellä🫣 lisäksi välillä on kylmä ja välillä kuuma, pari viime yötä ollu hirmu katkonaisia. Eilen oli joku ihan megahimo hedelmiin ja vitsit appelsiini maistu niin hyvältä, aivan ku karkilta. Normaalisti kierron tässä vaiheessa himottaa suklaa, mutta nyt ei jotenki yhtään tee sitä mieli. Että en nyt tiiä onko nämä jotaki merkkejä siitä, että olis tärpänny, mutta 50/50 fiilikset mullaki.

Edellinen kierto oli 36 päivää, vaikka normaalisti 29-30 päivää. Vielä saa siis muutaman päivän jännätä ellen sitte huomenna aamulla kokeile tehdä aikasta testiä. Luulisin, että näillä dpo:lla (tänään dpo 10 tai 11, eli huomenna 11/12) varhainen testi näyttäis plussaa jos niikseen olisi. Tänään kävin ostamassa rsfu:n varhaisen testin ja pregcheckin testiliuskoja. Harmittaa kyllä sinänsä tehä vielä näin varhain, jos se taas on negatiivinen, mutta toisaalta se keventäis mieltäki. Jänniä päiviä elellään siis🤭
Tähän päivitystä! Tein nyt heti aamusta testin, negahan sieltä tuli🙄 eli eiköhän nyt ollu huti tämäki kierto. Toisaalta ei haittaa ollenkaan, mutta sitte toisaalta olisin toivon tärppiä, jotta tietäisin kaiken olevan kunnossa🥹

@Jenspaaa 🤍 Voi ei! Vielä on pieni mahdollisuus, ettei vain vielä näy testissä tietysti, mutta onhan tuo kurjaa, kun toivoo ja sitten taas mahdollisesti joutuu pettymään. Olen huomannut, että itsellä on ollut sekä ennen raskautta että noin viikko ennen kuukautisten alkua vastaavanlaista painetta ja välillä myös tuikkaisuja ja kivistystä kohdun seutuvilla. Tämä on siis toistuva kaava, jonka olen huomannut vasta oireita kartoittaessani 🥹 Oireet voi siis olla hähmäisiä ja tosi samankaltaisia toisiinsa nähden. Tänään minulla on ollut tuikkaisuja niin kohdun vasemmalla kuin oikeallakin puolella ja sellaista on myös kuukautisia ennen siis. Yö meni myös katkonaisesti, kuten sinullakin 🥹 Heräsin viisi kertaa ainakin ja tuntui kummallisia tuntemuksia alavatsalla. Tuota hirmuista himoa appelsiineja kohtaan oli raskauden alussa niin kyllä aloin miettiä viestisi luettua, että josko sittenkin.. on tämä raskaus/pms-oireiden samankaltaisuus kyllä välillä niin turhauttavaa🥹🤍

@Jenspaaa 🤍 Voi ei! Vielä on pieni mahdollisuus, ettei vain vielä näy testissä tietysti, mutta onhan tuo kurjaa, kun toivoo ja sitten taas mahdollisesti joutuu pettymään. Olen huomannut, että itsellä on ollut sekä ennen raskautta että noin viikko ennen kuukautisten alkua vastaavanlaista painetta ja välillä myös tuikkaisuja ja kivistystä kohdun seutuvilla. Tämä on siis toistuva kaava, jonka olen huomannut vasta oireita kartoittaessani 🥹 Oireet voi siis olla hähmäisiä ja tosi samankaltaisia toisiinsa nähden. Tänään minulla on ollut tuikkaisuja niin kohdun vasemmalla kuin oikeallakin puolella ja sellaista on myös kuukautisia ennen siis. Yö meni myös katkonaisesti, kuten sinullakin 🥹 Heräsin viisi kertaa ainakin ja tuntui kummallisia tuntemuksia alavatsalla. Tuota hirmuista himoa appelsiineja kohtaan oli raskauden alussa niin kyllä aloin miettiä viestisi luettua, että josko sittenkin.. on tämä raskaus/pms-oireiden samankaltaisuus kyllä välillä niin turhauttavaa🥹🤍
Eilen illalla nukahin sohvalle telkkarin ääreen ja yöllä ei sitte meinannu mulla uni tulla🫣 tänään jomotellu alamasua koko päivän ja välillä pieniä kramppeja. Pieni toive vielä elää, mutta nyt on enemmän fiilikset, että tulispa ne menkat jo. Toivotaan parasta molemmille meille❤️

Mites @Jenspaaa ja @Elliania lopulta meni?

Itse yritän taistella turhautumisen kanssa. 😅 En tullut itse kipeäksi ja mieskin on lähes terve. Tuntemusten perusteella ovulaatio vois olla tänään, mutta nyt on kyllä jo kp20. 🙄 Tosin kierrot voi olla sekasin, kun vasta joulukuussa lopetin minipillerit. Oon nyt yrittänyt ajatella positiivisesti, että ainakaan ei kulu turhaan raskaustestejä tähän kiertoon. 😅 Jos menkkoja ei kuitenkaan maaliskuun alussa näy, niin sitten vois tarvittaessa testata. Ostin graavilohtakin, ainakin kuukausi lisää aikaa syödä sitä ja muita ei suositeltuja herkkuja. 🙄

Mites @Jenspaaa ja @Elliania lopulta meni?

Itse yritän taistella turhautumisen kanssa. 😅 En tullut itse kipeäksi ja mieskin on lähes terve. Tuntemusten perusteella ovulaatio vois olla tänään, mutta nyt on kyllä jo kp20. 🙄 Tosin kierrot voi olla sekasin, kun vasta joulukuussa lopetin minipillerit. Oon nyt yrittänyt ajatella positiivisesti, että ainakaan ei kulu turhaan raskaustestejä tähän kiertoon. 😅 Jos menkkoja ei kuitenkaan maaliskuun alussa näy, niin sitten vois tarvittaessa testata. Ostin graavilohtakin, ainakin kuukausi lisää aikaa syödä sitä ja muita ei suositeltuja herkkuja. 🙄
Ovishan voi olla myöhempään myös!! En vielä luovuttais, laitan sormet ristiin täällä sulle🤞🏻

Mulla tosiaan kierto venyi lopulta 33 päiväseksi ja tänään kp1, eli ei vain ku uutta kiertoa kohti. Viime kierto oli taas tottua pidempi, mutta ei kuitenkaan pidempi ku sitä edeltäny. Loppujen lopuksi olen super tyytyväinen, että ei vielä tärpänny. Jos seuraavassa kierrossa tärppää, niin la menisi aika lähelle omaa syntymäpäivää🤭 mutta sitä en vielä mieti vaan keskityn nyt itteeni ja siihen, että mulla olis mahollisimman kiva kierto nyt☺️

@Pohjolanemma Ihanaa, kun kysyt. Ja ihana, kun nautit tässä kierrossa sitten niistä asioista, joita muuten et voisi tehdä 🧡

Aamulla lepolämpötila oli laskenut puoli astetta. Iltapäivästä alkoi tuhruttelu. Kohtalon ivaa, että vuoto alkoi samalla hetkellä, kun käveltiin lastenkarnevaalien lävitse pienessä vuoristokylässä. Ei oo koskaan ollut näin musertava kuukautisten alku. Pieniä suloisia lapsia nauramassa ympärillä joka puolella. Iloista musiikkia iltaan asti. Illasta alkoi vuoto. Itku alkoi puoli tuntia sitten. Kumppani silitteli ja nukahti juuri. Kuinka pitkään näitä kyyneliä voi vielä oikein tulla. En tiedä. Tällä kertaa siis rysähti oikein kovaa, korkealta ja aivan uskomattoman huonolla hetkellä. Mielessä vilahti jälleen ajatus siitä, että ehkä tässä ollaan jäämässä lopullisesti lapsettomiksi. Täällä takapajula-Keski-Euroopassa pitää maksaa kaikki lapsettomuushoidot yksityisesti jos ei ole naimisissa. Avioliittoon taas liittyy tiukemmat lait kuin Suomessa ja se ahdistaa. Selaisin taas eläinsuojeluyhdistysten kotia vailla olevat koirat läpi. Ehkä tämä tästä. Tai sitten itken kaiken nesteen ulos mitä lähtee ja näytän huomenna ihan kamalalta. Loppuviikosta pitäisi tutustua uuteen ihmiseen saman katon alla, kun yksi läheinen alkoi seurustella. Ei jaksaisi yhtään koota itseään.

Takaisin