Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Siis minä en kestä, kun tunsin oikein tuskaa kun luin tämän. Meillä oli varmaan 10kk mennyt siitä, kun päätettiin jättää ehkäisy pois, ei yhtään ovulaatiota, avauduin ystävälle surusta ja huolesta ja ystävä tokaisi, että pitäiskö lopettaa yrittäminen, kun hänen ystävä tuli heti raskaaksi, kun vaan lakkasivat yrittämästä.Joo se vissiin oli sen verran pieni että ei koon puolesta sopinut kystan määritelmään, vaikka näytti ultrakuvassa massiiviselta! Kiitos tsempeistä, toivotaan parasta
Joo olettaisin myös että hyvää tarkoitetaan! Vähän vaan tuntuu keljulta kun vertaillaan että tutulla tärppäsi 2 kuukaudessa ja mulla oli siinä kohtaa mennyt 3kk ilman ovulaatiota, jolloin oli ihan vaan mahdotonta tärpätä, kuten sitten yritin hänelle selittää. Mutta ehkä sitä ei pidä ottaa henkilökohtaisesti!![]()
Voin kuvitella että monella niitä kokemuksia on! Harmi kun mulla on kavereissa pelkästään vapaaehtoisesti lapsettomia niin on välillä vähän hankalaa saada vertaistukea, kun kukaan kaveri ei yritä tai edes halua yrittää.
Toivovat toki meille onnea mutta en viitsi jatkuvasti asiasta puhua. Työpaikalla on työkavereina pelkästään miehiä, toki kahdella on jo vanhempia lapsia niin voihan olla että heillä olisi kokemuksia lapsettomuudesta yritysajalta vuosien takaa, mutta en ole töissä vielä asiasta puhunut, ei tunnu työpaikalla vielä sopivalta kun ei vielä vaikuta työjärjestelyihinkään. Sen takia tämä on kiva yhteisö
Oon kyllä miettinyt että sitten kun tärppää ja on pari kk takana, pitää varmaan jonnekin laittaa ilmoitus että etsitään äitikavereita!
Toivon mukaan pääsen sen pian itsekin kokemaan! Ja kivasti sanottu tuo nimiäisissä ollut lause!Voi ei, kauheaa että on ollut samaa ongelmaa, ja karmeaa kyllä tuo kommentti siinä kohtaa! Sympatiat sinne suuntaan!Siis minä en kestä, kun tunsin oikein tuskaa kun luin tämän. Meillä oli varmaan 10kk mennyt siitä, kun päätettiin jättää ehkäisy pois, ei yhtään ovulaatiota, avauduin ystävälle surusta ja huolesta ja ystävä tokaisi, että pitäiskö lopettaa yrittäminen, kun hänen ystävä tuli heti raskaaksi, kun vaan lakkasivat yrittämästä.
Mietin, että mikä yrittäminen? Seksin harrastaminen..? Juuri koska ei mitään mahdollisuuksia mielekkään oikealle yrittämiselle edes ollut ollut. Vitsi, että voi tuntua perseelle![]()
Kyllä mä ymmärrän että varmaan itsekin rauhoittelisin esim. 22-vuotiasta ekaa yritystä aloittelevaa jos pariskunnasta molemmilla on terveys kohdallaan ja ovulaatio tapahtuu normaalisti joka kierrossa ja vasta muutama kuukausi yritystä takana, mutta juurikin tuo että jos mulla on jo tiedossa että en ovuloi ja huolettaa että miten tästä nyt päästään eteenpäin, niin se "kyllä muilla tärppää" tai "varmaan teilläkin onnistuisi jos et stressaisi" ei siihen hetkeen auta yhtään.
Onneksi lääkärit ovat olleet mukavia ja kaikki sanoneet että PCOS ja ovuloimattomuus on "kätevimpiä" hoitaa kun vaste hoitoihin on hyvä, siitä on saanut vähän toivoa vaikka aina menkkojen saapuessa tuleekin menkka-alhossa sellainen olo että keho on ihan rikki eikä koskaan onnistu. Mitä lääkitystä sulla on ollut käytössä jos saa kysyä? 
Onpa nätti!!Mekko saapuiPituutta liikaa useita kymmeniä senttejä ja nyörien takana oleva sluibare vähän repeytyi kun pitihän sitä sovittaa.
Kyllä, itsekin kun tästä alkoi enemmän ymmärtää niin huoli on huomattavasti pienempiVoi ei, kauheaa että on ollut samaa ongelmaa, ja karmeaa kyllä tuo kommentti siinä kohtaa! Sympatiat sinne suuntaan!Kyllä mä ymmärrän että varmaan itsekin rauhoittelisin esim. 22-vuotiasta ekaa yritystä aloittelevaa jos pariskunnasta molemmilla on terveys kohdallaan ja ovulaatio tapahtuu normaalisti joka kierrossa ja vasta muutama kuukausi yritystä takana, mutta juurikin tuo että jos mulla on jo tiedossa että en ovuloi ja huolettaa että miten tästä nyt päästään eteenpäin, niin se "kyllä muilla tärppää" tai "varmaan teilläkin onnistuisi jos et stressaisi" ei siihen hetkeen auta yhtään.
Onneksi lääkärit ovat olleet mukavia ja kaikki sanoneet että PCOS ja ovuloimattomuus on "kätevimpiä" hoitaa kun vaste hoitoihin on hyvä, siitä on saanut vähän toivoa vaikka aina menkkojen saapuessa tuleekin menkka-alhossa sellainen olo että keho on ihan rikki eikä koskaan onnistu. Mitä lääkitystä sulla on ollut käytössä jos saa kysyä?
![]()
TÄMÄ!Hei olipa ihana lukea näitä teidän viestejä.Vertaistuki parasta! Itellä tuntuu et melkein puolet vaikeista oloista tulee siitä että ihmiset ympärillä ei ymmärrä yhtään mistä tässä on kyse, vähättelee ymmärtämättömyyttään, menee sitten ja onnistuu ite ekalla yrityksellä ja on sitten neuvomassa niitä jotain vitamiinipillereitä tai kukkaseppeleitä tai mitä lie soopaa joka nyt sitten on just Se Juttu minkä takia me ei olla vielä onnistuttu. Toi katumusharjoitus oli kyllä hyvin sanottu @Sinertävää
. Mut hyvä kyllä tosiaan rajata kenelle kertoo ja sit kiva kuulla että faktat pöytään -linja on auttanut kans.
tähän aiheeseen liittyy kyllä kummallisen paljon kaikenlaisia uskomuksia, joihin tarrataan kun ei osata selittää (siis näin kahvipöytäkeskusteluissa). Mut hyviä puolia tässä se että ainakin lapsi on tosiaan kovasti odotettu sitten tullessaan, ja ehkä tässä ehtii muutamat ajatusprosessit käydä läpi jo etukäteen.
Äh ei näin!TÄMÄ!
Mulle henkilökohtaisesti on ollut ihan hirveää, että yhtäkkiä viisaat ja rakkaat ihmiset on alkanut käyttäytyä ja puhua kuin sketsihahmotMun läheisillä tosiaan raskaudet alkaneet joko vahingossa tai 1. kierrosta, ja oon saanut kommentteja kuten esimerkiksi:
- "pitäiskö teidän hankkia koira?"
- "kai ymmärrät, ettei vauvalle ole tilaa tulla, kun stressaat niin paljon?"
- "ehkä niin ei ole tarkoitettu"
- tää legendaarinen "pitäiskö teidän lopettaa yrittäminen" ihmiseltä, joka tuli raskaaksi vahingossa
Siis kun haluisit vaan tukea, et joku kuuntelee, ja sit saat kuulla tämmösiä![]()