Haaveena esikoinen

@*Ninni* Toivotaan, että sulla tärppää tässä kierrossa! :smiling-eyes::thumbs-up:

Ja mitä oon kuullu niin PMS oireet on suurelta osin samankaltaisia kuin alkuraskauden oireet. Toki omalla kohdalla ei ole koskaan ollut näin pahoja pms oireita, varsinkaan närästys, pahoinvointi ja oksentaminen ei ole koskaan kuulunut mulla pms oireisiin, vaikka usein juuri nämä oireet tulee ensimmäisenä mainituksi aiheesta kesksutellessa. Enkä ihan jaksa uskoa, että olisin ollut vatsataudissa viimeiset 2 viikkoa putkeen :smiling-eyes: Mun koira tossa vielä alkuviikon ja vielä perjantaina oli hyvin huolehtiva, vartioiva, ei todellakaan päästänyt mua silmistään ja oli erityisen huomionkipeä mitä muulloin ei todellakaan ole, mutta lauantaina koiran käytös muuttui "normaaliksi" (jokin muuttui?). Luulen, että oli kaikki valmiudet raskauden alkamiseen, ei vaan alkanut koskaan kunnolla. Ei ole eka kerta kun näin käy, eikä varmasti vika, mutta näin pahoja oireita ei ole koskaan ollut. :Upside Down Face:

Ajattelin päivittää tilannetta, menkat nyt jo 6 päivää myöhässä, totaaliväsymys, pahoinvointi ja oksentaminen jatkuvat. En kyl tiedä mitä ajatella, testiä en ole tehnyt uudelleen lauantain negan jälkeen. Edellinen nega oli jo shokki 🫣 Mut hei ehkä mulla on joku superpitkä vatsatauti? Nyt jo kestänyt yli toista viikkoa pahoinvointi ja kohta oksentaminenkin 😂 Megapitkää kiertoakin mietin syynä, mut nää oireet ei siihenkää oikein sovi.

Muokattu viimeksi:
Ajattelin päivittää tilannetta, menkat nyt jo 6 päivää myöhässä, totaaliväsymys, pahoinvointi ja oksentaminen jatkuvat. En kyl tiedä mitä ajatella, testiä en ole tehnyt uudelleen lauantain negan jälkeen. Edellinen nega oli jo shokki 🫣 Mut hei ehkä mulla on joku superpitkä vatsatauti? Nyt jo kestänyt yli toista viikkoa pahoinvointi ja kohta oksentaminenkin 😂 Megapitkää kiertoakin mietin syynä, mut nää oireet ei siihenkää oikein sovi.
Minä varmaan testaisin sinuna uudelleen kaiken varalta. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Sitten jos on edelleen nega niin voi jo ottaa terveydenhuoltoon yhteyden, kun ei kai mikään vatsatauti noin pitkään kestä!

Täällä kp 27??? Olen todella hämmentynyt, koska kierto on ollut tähän asti kaikkea 9 päivän ja kolmen viikon väliltä. Mitään PMS-oireitakaan ei ole, vaikka varuiksi ostin jo suklaalevynkin kaappiin odottamaan. :tears: Ehkä toivoa on, että kierto vielä tasoittuu!

Joo, mäkään en malttaisi kyllä @Lumi1254 olla testaamatta uusiksi, tai just sitten lääkäriin yhteydessä :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mutta tsemppiä kovasti, ja on kyllä kumma kierto! Ja jännä myös @Maijjja, että mitä tapahtuu ja milloin :Face Without Mouth: Suklaa on aina hyvä!

Mä veikkaan että mulla on nyt ovulaatiosta noin 10 päivää. Aattelin loppuviikosta tehdä seuraavan testin, ehkä to. Mutta luulen että olin viikonloppuna vaan vainoharhainen, "oireet" on lieventynyt. Tai rinnat on edelleen kipeät joo, ja vatsassa on tuntemuksia, mutta aika maltillisia oikeesti. Tänään mulla on ollut flunssainen olo vähän, mutta hyvin voi olla jotain oikeaakin pöpöä se. Ja huonoa oloa ei ole ollut eilen tai tänään yhtään. Mutta ei kai ne aikaiset oireet kuitenkaan vielä kerro siitä että tuleeko plussa vai ei, välttämättä? :Face Without Mouth:

Minäkin palailin taas tänne, tosiaan helmikuussa iloitsin haamuista, ja digitestillä raskaana-tekstin sain, mutta se ilo ei kestänyt kuin viikon ja menkat tuli eli toinen kemiallinen ☹️
Oli jotenkin todella kova pettymys ja mietin, että yritetäänkö seuraavassa kierrossa edes. Yritettiin ja tänään ois menkkojen alkupäivä ja dpo11.. normaalia myöhemmäksi meni ovis kuin ennen, ja olo on kyllä ihan normaali joten en usko tärpänneen. Jotenkin se että ei menkat alkanutkaan tänään, sekoittaa päätä ja samaan aikaan kropassa ei oo mitään vihjettä tärpistä😅 ei ainakaan turvota yhtään! Kuten aiemmin..
Sovittiin miehen kanssa, et jätetään tämä tuleva kierto välistä jos ei tärpännyt ja annetaan vähän aikaa 🫶
Mut sehän meinaa sit sitä että baby2025-unelma siirtyy 😅

Sellasta siis tänne 🙌 kiva lukea muiden kokemuksia ja tsemppiä myös kaikille muille ❤️

Täällä alkoi menkat tänään, eli ensimmäinen normaali kierto, jee. :tears: Letrozol olisi tarkoitus aloittaa nyt kierron alkuun. Onko kellään täällä siitä kokemusta?
Olen käyttänyt nyt kaksi kiertoa letroja, ainoa sivuoire on ollut kuumat aallot, muuten en ole huomannut mitään. :) Joillakin kai ovulaatio aikaistuu, itsellä se on ollut nyt molempina kuukausina säännöllisesti kp15, ennen on vaihdellut päivällä tai parilla suuntaan jos toiseen. Tuolla lapsettomuuspuolella on myös keskustelu letrozolin käyttäjille, jos kaipailet enemmän kokemuksia aiheesta. 😊

Täällä oli eilen ovulaatioplussa, saapa nähdä tuleeko joulukuun vauva. 😄 Ensikäynti julkisellakin jo häämöttää nurkan takana, kiinnostavaa tietää,mitä sieltä tulee seuraaviksi askeleiksi.

Minäkin palailin taas tänne, tosiaan helmikuussa iloitsin haamuista, ja digitestillä raskaana-tekstin sain, mutta se ilo ei kestänyt kuin viikon ja menkat tuli eli toinen kemiallinen ☹️
Oli jotenkin todella kova pettymys ja mietin, että yritetäänkö seuraavassa kierrossa edes. Yritettiin ja tänään ois menkkojen alkupäivä ja dpo11.. normaalia myöhemmäksi meni ovis kuin ennen, ja olo on kyllä ihan normaali joten en usko tärpänneen. Jotenkin se että ei menkat alkanutkaan tänään, sekoittaa päätä ja samaan aikaan kropassa ei oo mitään vihjettä tärpistä😅 ei ainakaan turvota yhtään! Kuten aiemmin..
Sovittiin miehen kanssa, et jätetään tämä tuleva kierto välistä jos ei tärpännyt ja annetaan vähän aikaa 🫶
Mut sehän meinaa sit sitä että baby2025-unelma siirtyy 😅

Sellasta siis tänne 🙌 kiva lukea muiden kokemuksia ja tsemppiä myös kaikille muille ❤️
Voi ei, oli kyllä varmasti pettymys :sad-face: Onneksi uusi kierto käynnyistyi hyvin! Meinaatko milloin testata jos menkkoja ei kuulu? Tsemppiä kovasti, toivotaan plussaa vaikka oireita ei olisikaan :Smiling Face With Smiling Eyes:

Kannattaa testata uudelleen ja sitten ottaa yhteyttä terveysasemaan ennen viikonloppua. 🤔

Hellou! Ihana kun on tullut uusia! On niin kiva lukea muiden kuulumisia kierroista ja toivoa tärppejä🙏🏻
Mulla ei ole hajuakaan mikä kierron päivä on menossa, mutta se ei haittaakkaan :D en haluais ihan välttämättä jousimies vauvaa, joten tässä kierrossa aattelin, et ei yrittämällä yritetä, mutta tottakai tiiän, että nyt tää kuluva (ja samalla myös meijän talviloma) viikko on talletteluviikko. Että osukin tosi sopivasti, koska kyllä silti talletellaan ja sit jos jouskari ois tulossa ni vedän jalat ristiin pariks viikoks😂😂🙏🏻

Ja siis pakko tulla vielä kerran jakamaan tätä ilosanomaa hormonikierron tukemisesta liikunnalla ja syömisellä. Mulla muutamat kierrot on olleet sellaset, että vaikka olis ovis, ei oo sellasia kunnon haluja ollut. Mutta sit nyt! Nyt on ja vois vaikka muille jakaa! Pakko jotain vaikutusta olla noilla, tai sit tosi hyvää sattumaa.

Kummin vaan, en vois olla tyytyväisempi ja varsinkaan jos tää ois se mikä auttais tärppäämiseen. Oon kuitenkin jo alkanu valmistautumaan siihen, että heinäkuussa päästäis hakeutumaan hoitoihin, jos ei sillon kaikki oo lomalla (mitä veikkaan että on).

Onks muilla tämmösiä, ettei haluais ehdointahdoin tiettyä horoskooppia vauvalle?😅

Mä en niinkään horoskooppien kautta mieti, mutta kyllähän se jossain vaiheessa mietitytti, että millaista olisi jos olisi loppuvuoden tai joulukuun vauva.. Mutta oon tullut siihen tulokseen että tulkoon milloin vaan, vaikka jouluaattona tontuksi, kunhan vaan joskus tulisi :red-heart: Ymmärrän silti hyvin, että monet näinä hetkinä haluaa vähän himmailla, eikä välttämättä yrittämällä yrittää.

Heippahei taas kaikille ja tervetuloa uusille! @Eloisasti harmi että jouduit palaamaan tänne, toivotaan ettei visiitti kauaa kestä! Meinaatko testailla ja jos niin milloin? :)

@Heipsy Me ei kyllä horoskoopin perusteella jätetä mitään kiertoa hyödyntämättä 😁 mies oli alkuun sitä mieltä että tää mahdollinen joulukuisen kierto skipataan, mutta kun ne vuoden ensimmäiset 2 kiertoa meni vihkoon erinäisistä syistä niin kyllä me nyt sitten yritetään. Täällä tänään kp 9, lämmöt tippui siihen malliin että tein jo ovistestinkin, mutta kovin oli haalea vielä. Jospa loppuviikosta sitten jo kunnon viiva ja päästäis nyt sitten eka kertaa kunnolla yrittämään. Lähipiiriin putkahtelee vauvoja ja vauvauutisia sitä tahtia että ainakaan ei yhtään omaa vauvakuumetta helpota, niin kovasti sitä vaan toivoo että kunpa mahdollisimman pian meillekin!

Sama kait se mille kuulle tähtää kun voi syntyä 3 viikkoakin etuajassa kuten itse olen aikoinaan tehnyt.. tai kuten veljen esikoinen syntyi myös.. ja sitten taas tuttava piirissä on venynyt laskettu aika kahdellakin viikolla... Että tuurissa on kyllä vaikka ja miten ajattelee.. tai kuten lähipiirissä syntyi kaksoset 6 viikkoa etuajassa ja toisen vielä pienempinä keskosina.. joten ei sitä ajoitusta kannata liikaa miettiä. 🤔

Varsinkin näin kun yritystä on takana 5 vuotta ja kaksi keskenmenoa.. niin ihan sama milloin onnistuisi.

Ehkä pitää alkukesästä lähteä käymään yksityisellä hankkimassa apuja taas lisää, jos ei kevät auringossakaan nappaa... 🙈

Muokattu viimeksi:
Jep, joo ei yrittämättä silti jätetty vaikka tulis se joulukuun pieni🥺 saa tulla jos tulee, mieluiten saa tulla vaikka sit just oliskin jouskari😂 meillä siis lähipiirissä kaikki jouskari-ihmiset on pieninä ollut tooosi hankalia, niin se varmana vaikuttaa siihen omaan ajatukseen, että sit vaikka jalat ristissä viimesillään raskaana ollessa😂

Mutta hei, tässä luteaalivaiheen alussa kun nyt oon, niin mietin, että onko muilla sellasta järkkyä nälkää tullut tässä kohtaa? Aiemminkin on saanu joo syödä tässä kohtii, mutta nyt tuntuu, että voisin syödä hevosen ja sekään ei riitä🥵 eilen söin oikeesti tosi paljon, aamusta lähtien jäätävä nälkä ja siis illasta vielä niin nälkä, että miehen kanssa tilattiin 3 lämmin ruoka. Voi olla, että liittyy tähän hormonitoimintaan, mitä nyt koittaa tasottaa, mutta ei tää kaamee nälkä niin kivaa oo😅 eikä oo ees sillain mitään mielitekoja, mitä aina puhutaan pms-oireina esim makeeta tai suolasta. On vaan nälkä🫣

@Heipsy On monesti tosi nälkä luteaalivaiheessa. Niin että söisi puolet enemmän kuin normaalisti. Ja toisinaan sitten nimenomaan niitä mielitekoja makeaa ja suolaista kohtaan. 😃

Joo nälkä on tuttu vieras täälläkin aina loppukierrosta, alkaa jo ovulaation aikaan niinkun nytkin. Tänäänkin söin töissä normaalisti lounaan ja siitä 2,5h päästä oli kiljuva nälkä, ihan kun en olis koko päivänä syönyt :D

Täällä elellään kp 14, ovulaatiohuippua en oo ainakaan vielä saanut kiinni tai sit mennyt ohi nopeasti. Toisaalta myöskään lämmöt ei oo tippunu sitä viiden päivän takaista lukuunottamatta ja vv aika olematonta vielä, joten ehkä on vielä tuloillaan. Talleteltu kyllä on varmuuden vuoksi loppuviikosta useampaan otteeseen, tuntuu että yhtä odottelua vaan tää koko ”projekti” 😁

Täällä alkoi tänään menkat, eli yk 5 kp 1. Oon hyvillä fiiliksillä, kun viimeksi eilen testasin negatiivisen testin, tiesin menkkoja odottaa, ja oon tosi iloinen siitä että tästä tuli mun mittakaavalla lyhyt kierto, 34 päivää. Uuteen kiertoon positiivisilla mielin siis!

Mä en ehkä itselläni tuota nälkää niin välttämättä tunnista tässä kierron vaiheessa. Tai tänään kyllä tekee nyt illalla mieli vaikka ja ties mitä, mutta aattelen että se johtuu ihan yleisestä väsymyksestä ja työstressistä myös :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Tsemppiä kaikille meneillään oleviin kiertoihin! Mä taas keskityn hetken muihin juttuihin (eli lähinnä töihin :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:) ja palailen parin viikon päästä taas, kun alkaa jotain tapahtua :Smiling Face With Smiling Eyes:

Voi ei, oli kyllä varmasti pettymys :sad-face: Onneksi uusi kierto käynnyistyi hyvin! Meinaatko milloin testata jos menkkoja ei kuulu? Tsemppiä kovasti, toivotaan plussaa vaikka oireita ei olisikaan :Smiling Face With Smiling Eyes:
Torstainahan ne menkat sieltä alkoi niin ei tarttenut testailla🫣 Nyt tässä taas uuden kierron äärellä silti hiipii mieleen pitäiskö tämäkin kierto hyödyntää vai pitää se taukoa mitä alunperin ajateltiin😂😅 Oon ollut jotenkin vastentahtoinen jouluvauvaan, mutta nyt kun tää yrittäminen kestää, niin jotenkin alkaa ajatella ettei sillä ajankohdalla niin väliä jos vaan tärppää🥹
Vajaa pari viikkoa aikaa pohtia kunnes ovis saapuu 😅😅🫶 onneks muitakin samoja mietteotä täällä😁

Hmm, nyt hämmentyneenä täällä kirjoittelen kun tämän päivän ovulaatiotesti todella haalea, viime viikolla loppuviikosta sain enemmän väriä.. testit pääsi loppumaan joten pidin alkuviikon taukoa tikuttelusta, kun lämpöjen tai limojen perusteella en myöskään arvellut huipun olevan niinä päivinä. Alan kallistua siihen että epäluulostani huolimatta se oli silloin viikko sitten, jonka huippu meni multa ohi taikka sitten tää on joku ovuloimaton kierto. Onko muilla kokemusta anovulaatioista? 😄

Mulle tyypillisten ovulaatioon viittaavien oireiden puuttuessa tilalla onkin nyt ollu yhtenä päivänä hetkellinen pistävä kipu munasarjojen(?) kohdalla, maha kipeä ja yhtenä päivänä ihan järkyttävä päänsärky. Ei tässä varmaan auta kun jäädä odottelemaan mitä tulevat viikot tuo tullessaan 🤭

Tänään tuli yhdestä työhommasta takapakkia kun CV ei kuulema ole riittävän pitkä että mut hyväksyttäisiin kilpailluimpia projekteja edes hakemaan. Pyh pah puh, olispa nyt poikaa jäädä äitiyslomalle niin että voisi laittaa hyvällä omalla tunnolla urapaineet hyllylle edes hetkeksi! 🤔 Vielä viikko tämän kierron testipäivään ellei menkat sitä ennen ala 🤞

En kyllä tiedä onko pysyvä plussa mahdollinen ennen kuin kilpirauhasarvot saadaan kohdilleen - pitää käydä hakemassa lääkkeet kokeiltavaksi seuraavan kerran kun palaan Suomeen ja varmaan pelata matka- ja aikatetristä Suomen visiittien kanssa muutenkin. Olin aikeissa käydä työpaikkakunnalla enää pari kertaa (ja tässä vaiheessa päivät oli jo jokseenkin fiksattu) ennen ulkomaille muuttoa, mutta katsotaan miten aikatauluja joutuu viilaamaan - tuntuisi turvallisemmalta jos labrat saisi otettua vielä Suomessa 4 vko:n lääkekokeilujakson jälkeen siltä varalta että uudessa asuinmaassa kestää ennen kuin pääsen sisään terveydenhuoltosysteemeihin tai muihin, mutta katsotaan miten se lutviutuu.

Takaisin