Tulihan ne menkat taas

Pari viime kiertoa on olleet pidemmät, mutta mietin voisko johtua siitä, että pillereistä voi mennä jopa 6kk että hormonit tasaantuu. Labrat kuitenkin syksyllä oli ihan ok (pl. ferritiini joka tais olla 50 luokkaa ja sekin kuitenkin viitearvojen yläpuolella), että ei niistä pitäs olla kiinni.
No sitten tähän kiertotietosuuteen. Ite sattumalta törmäsin Sonja Hannuksen sivustoon ja sitä kautta aloin tutkimaan vähän mikä on homman nimi. Sen instassa oli tosi hyviä vinkkejä, mitä esim kannattaa syödä mihinkin kierron aikaan ja siis tää ei ainakaan itelle ollut sinällään uutta, koska oon törmännyt myös esim siihen, että syödään granaattiomenaa ja vaikka ja mitä tukemaan raskauden alkua/ovista/yms.
Nyt sit piruuttani koska muutenkin oon alkanut syömään säännöllisesti, kokeilin lisätä ovisvaiheessa punasta paprikaa ja luteaalivaiheessa omenaa ja persikkaa listalle ja voi olla sattumaakin, mutta nyt esim ei ollut lähes ollenkaan pms-oireita mitä yleensä on (tosiaan rinnat olleet tosi kipeet, kramppeja, selkäkipuja, päänsärkyjä…) eikä menkat oo näinä ekoina päivinä lähes ollenkaan kipeet. Lisäks mulla just viime menkat oli toooosi kipeet ja just oli suolistoperäsiä kipuja, mihin jouduin ottamaan ihan panacodit käyttöön, niin toivon, että niitä ei nyt tulis!

alku ainakin on lupaava.
Pientä tuntemusta tottakai on ja aknea, mutta nyt sit jatkan kokeilua, jos oikeesti vois jeesata. Lisäks se puhuu liikunnasta jne ja sekin ihan järkevää, koska oon ite huomannut, että energiatasot muuttuu kierron mukaan. Ostin ihan sen e-kirjan nyt, ja ihan fiksuja juttuja puhuu, ja suosittelen just tutustumaan ekana podin ja instan myötä.
Tuntuuhan välillä ihan höpöhöpö jutuilta tämmöset asiat näin terveydenhuollon ammattilaisena, mutta samalla tiiän, kuin iso merkitys on oikeesti syömisellä ja liikkumisella terveyteen. Ja sit jos sais tällä ajatusta muualle, kun siihen yrittämiseen ja ei sitten stressais sitä hirveemmin
Mä myös aattelin jatkaa tätä etten tikuta ovista tässäkään kierrossa. Koitan nyt myös päästää irti noista sovellusten seuraamisesta ja lämmöistäkin, mutta katotaan. Seuraavaks osuu ovis aika todennäkösesti meijän talvilomaviikolle, että päästään tallettelemaankin hyvin

tulipa pitkä viesti tästä, soriii!