Haaveena esikoinen

Mä sain tänään testiin haalean plussan ❤️ seitsemän päivää siirrosta. Mutta missä on mun oireet? Oon kerran plussannut ennen ja sillonkin oli tosi vähän oireita, mut suun kuivuminen oli sillon selkeä. Nyt ei oo mitään, ei mitään tuntemuksia rinnoissa, eikä muuallakaan. Siis vaan tosi ei-raskaana olo 🤣 Toivottavasti ei silti enteilis huonoa.
Mut ihanaa, et ainakin yrittää kiinnittyä 🥰

Hei ihan mahtavaa @Piisku , paljon onnea :smiling face with heart-eyes: Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja testit vahvistuu! Teitkö tänään uutta testiä? :smiling-eyes:

Mulla oli viime kierrossa (?) kans tuota suun kuivumista, joka on itselle tosi epätyypillistä, ja olin tietysti hyvin toiveikas. Mutta ei se ollut kyllä plussakierto mulla sitten kuitenkaan.. Mutta silloin kans googlailin että voisi olla alkuraskauden oire!

Itsellä tänään kp 59 (!) ja ei vieläkään menkkoja. Raskaustestin (negan) tein viimeksi keskiviikkona. Mutta kävin tällä viikolla gynellä, ja se oli tosi rauhoittava käynti kun hän sanoi että kaikki vaikuttaa olevan aivan hyvin ja normaalisti. Ultrasi kohdun ja munasarjat, ja sanoi niiden olevan oikein normaalit, munasoluja hyvin reservissä eikä monirakkulaisuutta näkynyt. Hän näki, että ovulaatio on todennäköisesti tässä kierrossa tapahtunut. Kilppariarvot otettiin kanssa ja nekin normaalit. Toki hän sanoi että alle 40 päivän kierrot olisi normaaleja, mutta ei hän ollut huolissaan siitä että välillä on näitä pidempiä. Eikä suositellut mitään lääkettä nyt tähän hetkeen, vaan enemmän oli sitä mieltä että ne voivat jopa enemmän sekoittaa kiertoa, joka periaatteessa kuitenkin toimii säännöllisesti ja ovulaatio tapahtuu. Joten koitan olla mahdollisimman zen ja odottaa että uusi kierto alkaa kun sen aika on :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Varuiksi ostin kuitenkin tänään kaappiin lisää raskaustestejä...

Hei ihan mahtavaa @Piisku , paljon onnea :smiling face with heart-eyes: Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja testit vahvistuu! Teitkö tänään uutta testiä? :smiling-eyes:

Mulla oli viime kierrossa (?) kans tuota suun kuivumista, joka on itselle tosi epätyypillistä, ja olin tietysti hyvin toiveikas. Mutta ei se ollut kyllä plussakierto mulla sitten kuitenkaan.. Mutta silloin kans googlailin että voisi olla alkuraskauden oire!

Itsellä tänään kp 59 (!) ja ei vieläkään menkkoja. Raskaustestin (negan) tein viimeksi keskiviikkona. Mutta kävin tällä viikolla gynellä, ja se oli tosi rauhoittava käynti kun hän sanoi että kaikki vaikuttaa olevan aivan hyvin ja normaalisti. Ultrasi kohdun ja munasarjat, ja sanoi niiden olevan oikein normaalit, munasoluja hyvin reservissä eikä monirakkulaisuutta näkynyt. Hän näki, että ovulaatio on todennäköisesti tässä kierrossa tapahtunut. Kilppariarvot otettiin kanssa ja nekin normaalit. Toki hän sanoi että alle 40 päivän kierrot olisi normaaleja, mutta ei hän ollut huolissaan siitä että välillä on näitä pidempiä. Eikä suositellut mitään lääkettä nyt tähän hetkeen, vaan enemmän oli sitä mieltä että ne voivat jopa enemmän sekoittaa kiertoa, joka periaatteessa kuitenkin toimii säännöllisesti ja ovulaatio tapahtuu. Joten koitan olla mahdollisimman zen ja odottaa että uusi kierto alkaa kun sen aika on :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Varuiksi ostin kuitenkin tänään kaappiin lisää raskaustestejä...
Joo tein. Ehkä inan tummempi viiva, mut tiistaina on virallinen testipäivä, niin sillon seuraavaks! Jotenkin en oo lainkaan niin peloissani, kun viimeksi vaan tyytyväinen, et kiinnittyminen onnistui heti ekassa PAS:issa ja vaikka tässä kävis huonosti niin on 10 vielä pakkasessa. 🥰

Mäkin kirjotan tänne taas pitkästä aikaa. Tein tänään elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin. Tuntuu aika uskomattomalta ja olen vielä aika shokissa. Yritystä ollut nyt takana kaksi vuotta. Toki jännittää miten tämä etenee, mutta nyt annan itseni iloita tästä 🥰
Tsemppiä kaikille!! 💕

Heipä hei taas. Kiva lukea muiden plussista! :smiling face with heart-eyes: Täällä on vietetty hiljaiseloa. Edellinen kierto meni ilman yhden yhtäkään tallettelua, koska ollaan miehen kanssa oltu vuorotellen sairaslomalla ja siihen päälle vedin älyttömän ylityöviikon töitä. Tänään alkoi menkat eli kp1. Mulla on nyt kierrot ollut tooosi epäsäännöllisiä ja lyhyitä. Soitin ja pääsin julkiselle puolelle naistentaudeille jonoon. Eli nyt odotellaan vaan kutsua sinne. Mietin kyllä, pitäisikö vaan kokeilla työterveyden kautta saada lähetettä.

Mutta jotain positiivistakin, pääsin sormuskaupoille, eli varattiin vihkimisaika. Pidetään hyvin pienimuotoinen tilaisuus vain lähimmille. Toivottavasti kukaan ei kysele lapsiaikeista. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Täällä testattu nega tänään, DPO11. Olemme lähdössä reissuun, niin poikkeuksellisesti tein testin vaikka ne yleensä aiheuttavat vain ahdistusta. Ei tällä kertaa, olo oli tyyni. Ehkä 1,5 vuotta pettymyksiä on jo opettanut hallitsemaan tunnetta. Tuudittaudun myös toivoon, että tämä on viimeisimpiä kiertoja ennen hoitoja/hoitosuunnitelmia. Lähetteemme hyväksyttiin 3.2, kävimme 6.2 verikokeissa ja 11.2 puoliso kävi jättämässä uimari-näytteensä. Nyt odotellaan. 🤗 💫

Plussanneille vielä tätäkin kautta onnittelut. ❤️ Kiva, että teillä molemmilla tutkimusputket etenee @Maijjja ja @Harrets!

Näin yöllä todentuntuista unta positiivisesta raskaustestistä, tuli kyllä niin vahva kaipuu kokea se tunne oikeasti. 🥹 Vielä on kuukausi aikaa ensikäyntiin ja viime yönä jo valvotti ajatukset inseminaatioista ja IVF:stä. Ei ihmekään, että unetkin on sitten tuollaisia. Nyt on dpo5 ekaa letrokiertoa, pitäisi keksiä muuta ajateltavaa.

Täällä nyt toka inseminaatio takana. Tälläkin kerralla oli follikkeli ehtinyt puhjeta. Toivoin vähän että nyt olisi ollut vielä ehjä. Ei jotenkaan kovin suurta luottoa tähän kiertoon. 😕 Yksi inssi olisi vielä jäljellä, mutta mietin jo että siirtyisiköhän vaan suoraan jo IVF jonoon.

Toivottavasti inssistä tulee iloinen yllätys @Emri 🌈 Sitä juuri yöllä pohdiskelin, että kannattaako inssiä kokeilla vai mentäisiinkö suoraan IVF-jonoon, jos sitä sitten tarjotaan. Riippunee vähän aikatauluistakin toki, että miten kesätauko julkisella tulee väliin.

@Pepino me oltaisi päästy aloittamaan suoraan IVF:stä, mutta ajateltiin että kokeillaan eka inseminaatioita. Joillakin kuitenkin toimii jo ne hyvin! Omalla kohdalla vähän alkaa kuitenkin tuntumaan että meneekö tässä vaan aikaa ja rahaa hukkaan, kun olisihan se IVF kuitenkin varmempi. Toivotaan nyt kuitenkin parasta että tästä onnistuisikin. Nuo kesäsulut on kyllä inhottavat, siinä ja siinä ehdittäisikö mekään enää ennen sulkuja. 😕

@Pepino me oltaisi päästy aloittamaan suoraan IVF:stä, mutta ajateltiin että kokeillaan eka inseminaatioita. Joillakin kuitenkin toimii jo ne hyvin! Omalla kohdalla vähän alkaa kuitenkin tuntumaan että meneekö tässä vaan aikaa ja rahaa hukkaan, kun olisihan se IVF kuitenkin varmempi. Toivotaan nyt kuitenkin parasta että tästä onnistuisikin. Nuo kesäsulut on kyllä inhottavat, siinä ja siinä ehdittäisikö mekään enää ennen sulkuja. 😕
Sepä se, kun ei voi tietää riittäisikö kuitenkin inssi jo onnistumiseen. Jos olisi kristallipallo, niin voisi katsoa. 🔮 Kauanko kesäsulku kestää? Sitä ei varmaankaan lasketa jonotusaikaan mukaan?

Sain eilen tietää lapsettomuustutkimusten aloitusverikokeista AMH-arvoni olevan vain 0,32 mikä on erittäin matala. Saimme tänään aamulla soiton HUSsilta ja meille tarjottiin peruutusaikana ensikäyntiä ylihuomiselle, mutta olemme hiihtolomareissussa joten saimme ajan vasta 4.4. Tilanne taitaa olla huono 😞 Olen 33v, en olisi ikinä ajatellut AMH olevan noin alhainen. Taustalla pian 2v yritystä ja 1 kohdunulkoinen raskaus Lokakuussa. En ole lokeroinut itseäni edes kärsimään lapsettomuudesta, jotenkin naiivisti ajattelin että meillä on ollut vain huonoa tuuria. Nyt vain rukoilen että joku voisi meitä auttaa. Olin toiveikas hoitojen aloittamisesta ja suhtauduin positiivisesti IVF-mahdollisuuksiin, mutta nyt on aika selvää että hoitovasteeni IVF:ssä tulee olemaan heikko. Yritän olla liikaa analysoimatta ja googlailematta, mutta kyllä tästä tuli ”game over” fiilis. Lomamatka myös aivan pilalla, vaikka yrittääkin parhaansa. Toivon teille kaikille muille niin paljon helpompaa polkua ja parempia tuloksia :)

Olen pahoillani @Harrets 😞 Olen ymmärtänyt, että alhainen AMH ei kuitenkaan kerro laadusta, eli yksikin hyvä munasolu riittäisi. ❤️ Ei varmaan lohduta nyt huonojen uutisten jälkeen, mutta uskon, että lääkärit osaavat auttaa. Paljon tsemppiä, toivottavasti voitte silti vielä nauttia reissusta! Jos et ole vielä tuolla lapsettomuusosion salaisella puolella, niin sieltä löytynee vertaistukea tähänkin asiaan.

Sain eilen tietää lapsettomuustutkimusten aloitusverikokeista AMH-arvoni olevan vain 0,32 mikä on erittäin matala. Saimme tänään aamulla soiton HUSsilta ja meille tarjottiin peruutusaikana ensikäyntiä ylihuomiselle, mutta olemme hiihtolomareissussa joten saimme ajan vasta 4.4. Tilanne taitaa olla huono 😞 Olen 33v, en olisi ikinä ajatellut AMH olevan noin alhainen. Taustalla pian 2v yritystä ja 1 kohdunulkoinen raskaus Lokakuussa. En ole lokeroinut itseäni edes kärsimään lapsettomuudesta, jotenkin naiivisti ajattelin että meillä on ollut vain huonoa tuuria. Nyt vain rukoilen että joku voisi meitä auttaa. Olin toiveikas hoitojen aloittamisesta ja suhtauduin positiivisesti IVF-mahdollisuuksiin, mutta nyt on aika selvää että hoitovasteeni IVF:ssä tulee olemaan heikko. Yritän olla liikaa analysoimatta ja googlailematta, mutta kyllä tästä tuli ”game over” fiilis. Lomamatka myös aivan pilalla, vaikka yrittääkin parhaansa. Toivon teille kaikille muille niin paljon helpompaa polkua ja parempia tuloksia :)
Itseltäni mitattiin AMH ensimmäistä kertaa viime kesäkuussa ja arvo oli 0,96. Olin harmissani tuloksesta, kun ikää on tosiaan saman verran kuin sinulla. Ultrauksen mukaan tilanne oli kuitenkin mukaan parempi kuin mitä AMH-arvo antoi odottaa. AMH otettiin uudestaan nyt lokakuussa ja tulos oli 1,7. Eipä se vieläkään mikään erityisen korkea ole, mutta kuitenkin melkein tuplat. Syytä näin suureen vaihteluun ei kukaan osannut sanoa🤷

Eli odottelisin vielä, että lääkäri ultraa ja katsoo miltä tilanne näyttää :) Tsemppiä!

Takaisin