Ihana lueskella muiden intoa uuteen yritykseen! Jotenkin itsellä kolahti viimeksi menkkojen alkaminen tosi pahasti, että nyt muutama päivä niiden loppumisenkaan jälkeen ei ole sitä intoa tullut vieläkään, mikä aiemmin on ollut. Varmasti muillekkin tätä tullut, mutta onko vinkkejä sen kanssa painimiseen? Oletteko antaneet vain olla yritysten ja oviksen tikuttamisen silloin, vai siitä huolimatta sitä tehneet? Vai tuleeko se into sieltä sitten lähempänä ovista?
Tässä tulee pitkä vuodatus.
Ite en tikuta ovista, mutta ehkä aloitan ensivuonna kun on aika hankkiutua lapsettomuustutkimuksiin.
Menkat - ovis välillä ei oikeastaan tunnu miltään. Asiaan pystyy suhtautumaan rennosti ja ajattelee että ihan kivaahan tämä elämä on.
Ovis - menkat väli sitten on ihan kauhea. Toiveet nousevat korkealle, ja kaikki progesteronin aiheuttamat oireet (tissien lievä turpoaminen, mahakrampit, paineen tunne, itkuherkkyys) ovat ihan satavarmasti raskausoireita. Tunne on aina yhtä ihana ja kutkuttava, vaikka tietää ettei se todellisuuteen perustu.
Paria päivää ennen kuukautisten alkua tulee sellainen tietty kaivertava tunne, ja olen ihan varma että kuolen lapsettomana enkä saa ikinä lapsia. Kuukautisten alkamispäivänä selittelen itselleni etteivät ne ala, ihan turhaan laitan siteen, ehkä ne eivät alakaan kun eihän raskausoireita voi erottaa pms-oireista. Sitten kun kuukautiset alkavat niin pahaahan se tekee. Lapsettomuudesta lukeminen on auttanut tähän, tavallaan näkee etteivät ne hoidot niin karseita olekaan. Joskus teen testin menkkojen loputtua koska "jos se onkin kohdunulkoinen".
Pari kertaa mulla on menkat alkanut menkat vuorokausi seksin jälkeen. Yhdellä kertaa ne olivat peräti kivuttomat menkat. Ajattelin sen olevan hyvin epäilyttävää ja tein kotitestin - neg. En uskonut tulosta ja vaadin poikaystävää ottamaan minulta verikokeen ja sitten töissä salaa ajoin siitä P-hCg-tot* (älkää kertoko työnantajalleni!) ja negsuhan sekin oli.
Mulla on kaapissa aina 1-2 precheckin tikkutestiä ja säästelen niitä sitä hetkeä varten kun menkat ovat oikeasti myöhässä. Testejä mennyt jokin 10 kun olen testaillut etukäteen joten ei kovin hyvin mene. :D En näe oikein aikaisessa tikutuksessa pointtia, selittelen kuitenkin itselleni että olen raskaana ihan varmasti vaikka negsu on.
Kävin pahojen kipujen vuoksi gynellä kesällä. Olin taas varastanut työnantajalta ja ajellut tulehdusarvot ja raskaustestin*. Gyne näytti ultrasta munasolua ja selitti jotenkin optimistisesti miten siitä voi tulla alkio. Kysyin suoraan voiko raskaus olla mahdollinen jos hormoniarvo on alle 2 paria päivää ennen kuukautisia. Gyne totesi sen olevan "hyvin epätodennäköistä, mutta mahdollista". Tän jälkeen olen vielä penseämmin suhtautunut aikaiseen testaamiseen, vaikka mukavaahan täällä foorumilla on toisten viivoja tiirailla.
*ne joita nämä tiskin alta verikokeet huolettaa, niin luovutan kyllä auliisti verta kun tarvitaan kontrollinäytteitä ja harjottelijat saavat harjoitella, kai sitä nyt välillä voi saada jotain takaisin päinkin.
Eikä tää nyt mikään kovin usein tapahtuva juttu ole. Yhteiskunta säästi kun en mennyt päivystykseen!