Haaveena esikoinen

Mä en ollut tarpeeksi aktiivinen ovistestien kanssa tässä kierrossa - yksi lähes posi ja sitten seuraava olikin jo nega. Niin oon nyt siinä tilanteessa, missä en haluaisi olla eli en tiedä ihan mikä dpo menossa 😄 Ehkä 9? Aika loppukierrossa kuitenkin mennään täälläkin. Tää onkin tämän vuoden viimeinen mahdollisuus, koska seuraava ovisaika vietetään eri puolilla maailmaa. Eli mitään joulun ihmettä ei ole tiedossa tänne 🤶🏼🎅🏽

Täällä oli testi nega. Ei ollut raskausoireita, joten toiveet oli aika vähäiset, mutta on se silti pettymys. Jotain jännää pistekuviota tuli testiviivan kohdille testiajan jälkeen, mutta en usko että se on roskishaamu vaan enemmänkin jotain testin oikuttelua.

Harmittaa, kun joutuu ihan tosissaan suunnittelemaan, millä strategialla lähtee hoitoihin noin kuukauden päästä. Mietin, pitäisikö yksityisellä tehdä jotain inseminaatiota julkiselle pääsyä odotellessa.

Täällä ollaankin nyt sairastettu oikein olan takaa. Reilu viikko sitten oli viimeksi lämpöä, välissä muutama päivä taukoa ja viime yönä nousi sitten kuume ja olo muutenkin aika hirveä :Grimacing Face: En tiedä onko tämä edelleen se sama tauti vai tarttuiko pikkujouluista joku uusi pöpö. Toivotaan joka tapauksessa, että tämä menisi suht nopeasti ohi niin pääsen takaisin työharjoitteluun, rästitunnit kun jäävät korvattavaksi myöhemmälle...

Nyt tosiaan yk1, kp5 ja ovulaatioon aikaa n. 11 päivää. Toivottavasti olo paranee tässä välissä tai muuten tallettelut jää varmasti aika vähiin :Face With Tears Of Joy: Aloitin viikonloppuna raskausvitamiinin niin siinä mielessä ei haittaa, vaikka yrittämisen aloitus siirtyisi tammikuulle; ainakin sitten olisi tullut syötyä päivittäin foolihappoa jo n. 1,5 kk. Olen tosin syönyt foolihappoa epäsäännöllisemmin koko vuoden ajan.

Millä fiiliksillä muut lähdössä uuteen viikkoon? :red-heart:

Täällä oli testi nega. Ei ollut raskausoireita, joten toiveet oli aika vähäiset, mutta on se silti pettymys. Jotain jännää pistekuviota tuli testiviivan kohdille testiajan jälkeen, mutta en usko että se on roskishaamu vaan enemmänkin jotain testin oikuttelua.

Harmittaa, kun joutuu ihan tosissaan suunnittelemaan, millä strategialla lähtee hoitoihin noin kuukauden päästä. Mietin, pitäisikö yksityisellä tehdä jotain inseminaatiota julkiselle pääsyä odotellessa.
Pahoittelut negasta💕

En tiedä missä päin asut, mutta meillä pk-seudulla meni lähetteestä noin 2kk 1vk ensikäyntiin. Ei siis onneksi mikään ihan mahdoton odotus. Varmaan kannattaa odottaa myös sen verran, että mikä on lapsettomuuden syy, jos se ei teillä ole vielä tutkittu. Inssi ei esim ole paras hoito jos on miehestä johtuva lapsettomuus.

Täällä ollaankin nyt sairastettu oikein olan takaa. Reilu viikko sitten oli viimeksi lämpöä, välissä muutama päivä taukoa ja viime yönä nousi sitten kuume ja olo muutenkin aika hirveä :Grimacing Face: En tiedä onko tämä edelleen se sama tauti vai tarttuiko pikkujouluista joku uusi pöpö. Toivotaan joka tapauksessa, että tämä menisi suht nopeasti ohi niin pääsen takaisin työharjoitteluun, rästitunnit kun jäävät korvattavaksi myöhemmälle...

Nyt tosiaan yk1, kp5 ja ovulaatioon aikaa n. 11 päivää. Toivottavasti olo paranee tässä välissä tai muuten tallettelut jää varmasti aika vähiin :Face With Tears Of Joy: Aloitin viikonloppuna raskausvitamiinin niin siinä mielessä ei haittaa, vaikka yrittämisen aloitus siirtyisi tammikuulle; ainakin sitten olisi tullut syötyä päivittäin foolihappoa jo n. 1,5 kk. Olen tosin syönyt foolihappoa epäsäännöllisemmin koko vuoden ajan.

Paljon paranemisia! Onneks ovulaatioon vielä hetki aikaa, ja voihan sitä vähän puolikuntoisenakin talletella kun tietää hyödyt 🙈

Täällä pitäis olla tällä viikolla ovulaatio, lauantaina jos tulee samaan aikaan kun viime kierrossa. Oireiden perusteella vois kyllä tulla jo vähän aiemminkin 🤞🏻 alkukierto on menny suht nopeesti ja ajatukset ei oo ollu yrittämisessä niin paljoa, joten vähän odottelen kauhulla piinailuaikaa kun varmaan taas sekoaa

Pahoittelut negasta💕

En tiedä missä päin asut, mutta meillä pk-seudulla meni lähetteestä noin 2kk 1vk ensikäyntiin. Ei siis onneksi mikään ihan mahdoton odotus. Varmaan kannattaa odottaa myös sen verran, että mikä on lapsettomuuden syy, jos se ei teillä ole vielä tutkittu. Inssi ei esim ole paras hoito jos on miehestä johtuva lapsettomuus.
Kiitos 💖 Varattiin tammikuulle yksityiselle puolelle jo käynti, josta pyydetään lähete julkiselle. Samalla voidaan keskustella, voisiko odotellessa tehdä asialle mitään. Pari kuukautta ei tosiaan olisi paha odotusaika. Sitä mietin myös, että varmaan yksityiselläkin katsottaisiin ensin siemennesteanalyysi, mutta ajattelin että sen voisi ehkä hoitaa jo ennen tuota käyntiä, jotta olisi tulokset lääkärillä valmiina. 🤔 Samoin ajattelin itse, että ostaisin jonkun raskautta yrittävän labrapaketin ennen käyntiä ja antaisin lääkärille sitten tulokset käteen, jolloin ei tarvitsisi maksaa niitä samoja kokeita paljon kalliimmalla. Toki en tiedä, mitä kaikkia verikokeita siellä haluttaisiin tietää. Synlabin paketissa olisi ainakin AMH ja kymmenen muuta.

Pitikös teillä @Ness olla se ensikäynti ihan lähiaikoina?

Paranemisia! Toivotaan että menisi nopsaa ohi! Meiltä meni flunssan takia yksi ovis kokonaan sivuun, kun kroppa keskittyi selkeästi paranemiseen. Kaikki testit oli negoja, mutta toivotaan, ettei näin teille käy (varsinkin kun on vielä aikaa tuohon)!🫶

Itsellä fiilis tosi hyvä ollut viimeiset pari päivää, ja oon 100-varma että johtuu hormooneista😂 ovis pitäisi olla tässä ihan lähipäivinä, ja hirveästi houkuttaa käydä vielä ostamassa clearbluen digitestesti, jotta osais vielä paremmin ajottaa. Sitten alkaakin piinaviikot ja pelottaa jo vähän etukäteen, että sieltä menkat alkaa ja taas ollaan jossain tosi syvissä vesissä. Toivotaan ettei ja nyt vielä mennään positiivisella asenteella✨

@Pepino tuo on kyllä hyvä suunnitelma. Mä otin myös toukokuussa sen Synlabin paketin missä katsottiin mm. Prolaktiini, AMH, kilpparit jne. Nää samat sit kuitenkin piti käydä antamassa myös ennen ensikäyntiä julkisilla. Mut oli mun mielestä ihan hyvä paketti. Itselleni oli se hyöty, että kun kilppariarvot oli koholla, niin olen nyt sitten saanut HUSin ensikäynnin kautta ns. ”kontrollin” tuohon kilppariin.

Simppa-analyysin ottaminen jo nyt on varmasti ihan hyvä, koska jos sieltä löytyy jotain poikkeavaa, julkisella haluavat ottaa 3kk päästä kontrollin ennen kuin mahdolliset hoidot aloitetaan. Mut en sit tiedä miten julkkari noita yksityisen labran simppa-analyyseja käsittelee, vai vaatiko et otetaan siellä heillä kuitenkin uudet näytteet ja edetään heidän protokollan mukaan 🤷‍♀️ Ja jos olette ottamassa sen simppa-analyysin ennakkoon, niin suosittelen että otatte ennen tuota yksityisen puolen lähetekäyntiä. Lääkäri voi sitten suoraan kirjoittaa lähettelle sen analyysin tulokset.

Meillä ensikäynti tiedossa perjantaina ✨

Kirjoitin tänään ylös ajatuksia ja tunteita, joita tää matka liittyen haaveeseen esikoisesta on herättänyt. Halusin jakaa pienen osan teille sitä toiveikkuutta, jota olen saanut itselleni pala palalta kerättyä viimeisten viikkojen aikana ❤️

Sydän täynnä
Poskelle vierineitä kyyneleitä
Kipua ja kaipuuta
Yksin ja hänen kanssaan
Toivon ja pelon säikeitä
Jotka yritän kutoa kankaaksi
Joka ottaa meidät kiinni
Jos tipumme

Sydän täynnä
Pakahduttavaa rakkautta
Niin sinuun kuin häneenkin
Vaikken sinua vielä tiedä
Mutta tunnen
Olet hänen ja minun
Ihan pian
Aiemmin kuin huomaankaan.

@Ness Hyvä tietää tuosta mahdollisesta kontrollikoeodotuksesta! Varmaan päädytään ottamaan simppatesti ennen tuota lääkärikäyntiä. Muistatko, otettiinko muita erikoisempia verikokeita ennen tuota ensikäyntiä kuin AMH? Esim FSH tai LH tai progesteroni? Tietäisi vähän millä kokeilla varautua. :) Puhdilla näytti olevan ihan hyvä Black Friday -tarjous nyt. Tsemppiä ensikäyntiin! Tule kertomaan, millaista siellä oli. 🤩

Ihana runo @Auringonkukkanen ❤️❤️

@Pepino ei tehty ensikäyntiä varten mitään noista. Ainoastaan D-vitamiini, AMH, prolaktiini, tsh, t4v ja sit hiv & hepatiitit. Toi on se perussetti millä lähdetään etenemään. Oletan että lisää testejä saattaa tulla eteen jos on jotain syytä epäillä että noissa on häikkää. Mulla kuitenkin ovis todistetusti tapahtuu joka kuukausi (näkyy testeissä) ja ei ole mitään kiertohäiriöitä (ei tiputtelua, ei megalyhyet tai pitkät kierrot jne.)

Moi! Uus täälä! Oon lähinnä sivusta seurannut keskusteluja, mutta nyt päätin aktivoitua itsekkin kun tässä tosissaan aletaan yrittämään 😆 Ehkäisykapseli poistettu 9/23 ja sen jälkeen useampi kk ehkäisynä kortsu. Puolisen vuotta sitten päätettiin että noh antaa tulla jos on tullakseen eli ilman ehkäisyä menty siitä asti. Nyt fiilis alkaa olla että olispa kiva kun tuliskin pikku vaava, joten viime kierrossa tikutin jo ovista ja se löytykin kivasti, mutta kerran päästiin silloin vaan hommailemaan. Ei napannu, tänään kp1 plääh. Uutta yritystä siis kehiin 😄 ikää itsellä 35 ja mies pari vuotta vanhempi.

Mieliala aika pohjalla. Mies kuumeessa, joten tässä kuussa ei todnäk sitten talletella. Pisteenä iin päälle saa lukea lehdistä, kuinka pienen lapsen kasvoja on pesty höyrymopilla. 🥺 Vähän semmoinen "toiset ne pahoinpitelee lapsiaan, me ei saada yhtäkään" -olo, vaikkei asia todellisuudessa niin olekaan.

Täällä oviksen metsästyskausi menossa! Kävin kp 12 gynellä tsekkaamassa että millainen tilanne limakalvon ja munarakkuloiden kanssa että tapahtuuko siellä mitään vai pitääkö pohtia oviksen buustaamista mutta mitä vielä! Kuulema limakalvo oikein hyvässä kunnossa kiertopäiviin nähden ja 2(!) 12mm johtofollia kypsymässä vasemmalla munasarjassa. Kyseli että onko suvussa kaksosia ja kyllähän niitä muutamat löytyy joten jännäks laittaa tän homman jos tästä kierrosta plussa tulee :D Fiilis on että joko tänä iltana tai huomenna ovistesti on jo plussaa.

Lisättiin myös terojen annostusta, sanoi että sinällään se rusehtava tuhru ei ihan tiputtelua ole eli se nyt on vaan "värjäytynyttä valkovuotoa" eikä sinällään estä kiinnittymistä siten että sieltä limakalvo liian aikaisin lähtis vuotamaan pois.

Juteltiin myös ovistesteistä ja kyselin sitä aikaikkunaa mikä monissa testeissä on että ei ekasta aamupissasta ja vain 10-20 välillä on näkyvissä huiput niin siihen gyne totesi että eihän se hormoni kellonajoista tiedä ja toki suositteli että testin mukaisella ohjeistuksella mennään, mutta näytti myös käyriä että osalla voi olla hyvinkin laaja se LH huippu ja vaikea erottaa sieltä määristä sitä "kirkuvaa positiivista" ja osalla sitten hyvinkin nopeasti nouseva jolloin se sieltä erottuu. Ja mitä nyt itse oon aamupissasta testannut niin ei ainakaan väärää positiivista sieltä saa.

Mutta kaiken kaikkiaan nyt vaan tähdet ja kuut kohdalleen 🌈 :Sparkles:

Mulla on menossa tosi ristiriitaiset fiilikset, ja kauhean hämmentynyt olo. Minulla tosiaan oli keskenmeno/kemiallinen niin että 7.-10.11. kovat vuodot ja kivut. Ei meinannut alkuun lähteä testi haalenemaan, ja halusin päästä välissä käynnistämään lääkekokeilun jota ei voinut raskaana testata.
Niin kävin sitten ultrassa yksityisellä 15.11., ja siellä todettiin että kohtu tyhjä ja limakalvo on ohut eli kkm mennyt ns "hyvin" että kierto tod näk voi pian käynnistyä uusiksi. Testi oli tässä vaiheessa ihan todella todella haalea, ei täysin nega mutta kuitenkin selkeästi haalistunut.
Tänään tein testin ajatuksella että näen että onko mennyt täysin negatiiviseksi....
Sain räikeimmän positiivisen mitä kertaakaan aikaisemmin, ja en tiedä mitä tehdä. Neuvolasta sanovat vaan että on normaalia että keskenmenon jälkeen viikkoja vielä positiivinen. Mutta ei kai viivan pitäisi tummua aikaisemmasta??
1000073310.jpg

Mulla on menossa tosi ristiriitaiset fiilikset, ja kauhean hämmentynyt olo. Minulla tosiaan oli keskenmeno/kemiallinen niin että 7.-10.11. kovat vuodot ja kivut. Ei meinannut alkuun lähteä testi haalenemaan, ja halusin päästä välissä käynnistämään lääkekokeilun jota ei voinut raskaana testata.
Niin kävin sitten ultrassa yksityisellä 15.11., ja siellä todettiin että kohtu tyhjä ja limakalvo on ohut eli kkm mennyt ns "hyvin" että kierto tod näk voi pian käynnistyä uusiksi. Testi oli tässä vaiheessa ihan todella todella haalea, ei täysin nega mutta kuitenkin selkeästi haalistunut.
Tänään tein testin ajatuksella että näen että onko mennyt täysin negatiiviseksi....
Sain räikeimmän positiivisen mitä kertaakaan aikaisemmin, ja en tiedä mitä tehdä. Neuvolasta sanovat vaan että on normaalia että keskenmenon jälkeen viikkoja vielä positiivinen. Mutta ei kai viivan pitäisi tummua aikaisemmasta?? View attachment 139178
Itsellä tulee mieleen, että aiemmissa näytteissä pissa on voinut olla laimeampaa tai sitten jotain vuorokausivaihtelua. Mietin myös olisiko pissassa voinut olla jotain muuta testiä häiritsevää. Noihan eivät varsinaisesti mittaa raskaushormonin määrää, vaikka viivan paksuus antaakin osviittaa. Verikoe olisi tarkempi, mutta sekin pitäisi ottaa kahdesti niin näkisi onko laskenut ja sehän maksaa pirusti. (Musta raskautta yrittävillä voisi olla kestolähete raskaushormonimittaukseen niin säästettäisiin kaikki miljoonat raskaustestit!)

En tiiä, itse varmaan seurailisin tilannetta. Ohut kohdun limakalvo kuulostaa siltä ettei ketään ole kasvamassa, mutta ihmeitäkin tapahtuu joskus. Piinapäivät siis jatkukoon.

Ehkä tätä voi kysyä vielä neuvolasta, jos et aikaisemmin heidän kanssaan asioidessa tullut sanoneeksi että viiva oli selvästi haaleampi pian km:n jälkeen?
Neuvolaan mäkin koittasin olla vaan sitkeesti yhteydessä ja koittaa päästä hcg-mittaukseen missä näkis että laskeeko vai nouseeko. Sit mietin kans että ei kai voi olla kohdunulkoinen, mitä ei oo ultratessa huomattu 😬 On kyllä omituinen juttu.

Sain räikeimmän positiivisen mitä kertaakaan aikaisemmin, ja en tiedä mitä tehdä. Neuvolasta sanovat vaan että on normaalia että keskenmenon jälkeen viikkoja vielä positiivinen. Mutta ei kai viivan pitäisi tummua aikaisemmasta?? View attachment 139178

En halua pelotella, mutta viiva ei saisi kyllä enää uudelleen alkaa vahvistumaan keskenmenovuodon jälkeen. Tämä voi viitata kohdunulkoiseen raskauteen. Suosittelisin itse hakeutumaan uudelleen ultrattavaksi, aina kohdunulkoinen raskaus ei välttämättä näy ultraajalle ellei osaa varta vasten etsiä. Paljon tsemppiä epävarmaan tilanteeseen!

Takaisin