Haaveena esikoinen

Päivitystä tännekin omasta tilanteesta. Neljäs inseminaatio ei myöskään tuottanut tulosta, joten siirryttiin IVF-hoitoon. Nyt on hormonipistokset menossa ja munasolujen punktio joko pe tai ma. Jännittää hirmuisesti: ei niinkään nämä operaatiot (vaikka kyllä nekin), vaan lopputulos. Toivottavasti on munasolujen laatu priimaa ja saadaan hyvä määrä alkioita. Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin! Toivon tärppejä meille kaikille. 🤞🏻
 
Päivitystä tännekin omasta tilanteesta. Neljäs inseminaatio ei myöskään tuottanut tulosta, joten siirryttiin IVF-hoitoon. Nyt on hormonipistokset menossa ja munasolujen punktio joko pe tai ma. Jännittää hirmuisesti: ei niinkään nämä operaatiot (vaikka kyllä nekin), vaan lopputulos. Toivottavasti on munasolujen laatu priimaa ja saadaan hyvä määrä alkioita. Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin! Toivon tärppejä meille kaikille. 🤞🏻
Toivotaan että saavat kerättyä hyvän määrän ja että olisivat hyvälaatuisia🤞🤞🤞🌈 Paljon tsemppiä!
 
Tervetuloa mukaan! Täältä löytyy aina vertaistukea tilanteeseen kuin tilanteeseen ☺️ Aika samassa tilanteessa olet kuin minäkin. Nyt kun vuosi tulee täyteen, niin ajattelitteko hakeutua tutkimuksiin, vai jatkaa yrittämistä rauhakseltaan?
Kiitoksia! 🤗 itseasiassa soitin jo ja sain lähetteen verikokeisiin. Ymmärsin jonojen olevan pitkät, joten katsotaan kauanko odotamme pääsyä edes yleislääkärille terveyskeskukseen… Asumme siis Helsingissä. Odotusajan yrittelemme sitten rauhassa kotona, vaikka pientä väsymystä yrittämiseen on kyllä ilmassa. Oletko sinä ajatellut ottaa yhteyttä nyt?
 
Kiitoksia! 🤗 itseasiassa soitin jo ja sain lähetteen verikokeisiin. Ymmärsin jonojen olevan pitkät, joten katsotaan kauanko odotamme pääsyä edes yleislääkärille terveyskeskukseen… Asumme siis Helsingissä. Odotusajan yrittelemme sitten rauhassa kotona, vaikka pientä väsymystä yrittämiseen on kyllä ilmassa. Oletko sinä ajatellut ottaa yhteyttä nyt?
Hienoa kuulla että olit jo yhteydessä :) Toivottavasti saisitte ajan pian! Mulla on itseasiassa huomenna soittoaikaa työterveyslääkärille, niin hommaan sitä kautta sen lähetteen tutkimuksiin. Ei se varmaan kauheasti nopeuta prosessia, mutta katsotaan. Jotain verikokeita olen jo itse omakustanteisesti käynyt ottamassa, mutta ei niissä ollut kauheasti mitään sanottavaa (dvitamiinit rajan alapuolella ja kilpparit vähän koholla). Täytyisi kysellä, et mitähän muita kokeita tulisi sitä ensikäyntiä varten käydä ottamassa. Mä asun Espoossa, ja mitä täältä palstalta lueskellut, niin jonot täällä pk-seudulla olisi about 3kk siihen ensikäyntiin. Eli kotona yrittely jatkunee sen aikaa 😀
 
Oletteko muuten ikinä sortuneet tekemään sormustestiä, jonka pitäisi näyttää tulevien (ja myös jo olemassa olevien) lasten lukumäärä ja sukupuoli? 😅 tein tuon testin eilen sekä itselleni että miehelleni ja tuli sama "tulos", yksi tyttö ja yksi poika 😄 oikeasti en testiin usko mutta nyt haluan tähän tulokseen uskoa.

Täällä dpo 4 menossa. Tallettelut osui hyvin ja nyt on käytössä lugesteron tiputteluvuotoon ja pidentämään luteaalivaihetta, toivottavasti on avuksi.
 
Oletteko muuten ikinä sortuneet tekemään sormustestiä, jonka pitäisi näyttää tulevien (ja myös jo olemassa olevien) lasten lukumäärä ja sukupuoli? 😅 tein tuon testin eilen sekä itselleni että miehelleni ja tuli sama "tulos", yksi tyttö ja yksi poika 😄 oikeasti en testiin usko mutta nyt haluan tähän tulokseen uskoa.

Täällä dpo 4 menossa. Tallettelut osui hyvin ja nyt on käytössä lugesteron tiputteluvuotoon ja pidentämään luteaalivaihetta, toivottavasti on avuksi.

Enpä ole kuullutkaan semmosesta testistä, miten se tehdään? :D
 
Enpä ole kuullutkaan semmosesta testistä, miten se tehdään? :D
Otetaan sormus ja hius (ilmeisesti myös vaikka lanka käy, myös neulalla on jotkut tehneet sormuksen sijaan), hius pujotetaan sormuksen läpi niin, että syntyy "heiluri", hiuksen päät peukalon ja etusormen väliin. Sormus asetetaan kämmenelle ja sitten nostetaan varovasti n. sentin korkeudelle kämmenestä. Sormuksen pitäisi kohta alkaa liikkua (pidä käsi mahdollisimman vakaana ja liikkumattomana). Jos sormus alkaa tehdä ympyräliikettä, tarkoittaa se tyttöä. Jos edestakaista liikettä, tarkoittaa poikaa. Kun lapsiluku on täynnä, sormus pysähtyy. Tästä on eri versioita, toisten mukaan sormus pitäisi itse pysäyttää "lasten välillä" ja toistaa testi, kunnes sormus ei enää liiku, toisten mukaan sen voi antaa liikkua niin kauan kuin liikkuu ja pysähtyy kun pysähtyy. Googlettamalla löytyy paljon keskustelua ja eri tulkintoja 😁
 
Gynekäynti takana ja niin luottavainen fiilis taas kaikkeen! Etsin nyt siis täysin uuden gynen itselle, entisen kanssa oli se 10v historiaa mutta halusin vähän lähempää ja eri ”portfoliolla” olevan ja olen kyllä tyytyväinen! Kysyin kaikki mahdolliset mieltä askarruttavat kysymykset ja sain nyt hyvän suunnitelman eteenpäin. Ei mitään toppuutteluja ”kun ei vuotta ole vielä yritetty” vaan kun on ollut selkeää ongelmaa tuon lyhyen kierron ja etenkin lyhyen luteaalin kanssa.

Nyt ei niin paljoa stressaa edes se että jos sunnuntaina alkaa tiputtelu vaan saa seuraavaan kiertoon terolutit käyttöön (labra tulossa myös pe) 🙏
 
@Lottanen1234 ihana kuulla että oli positiivinen käynti! Mahtavaa et pääset labroihin ja saat terolutit.

Mäkin kävin tänään gynellä ja kyllä siitä tuli mielenrauhaa 🙌 Hän lupaili tehdä lähetettä tutkimuksiin heti alkuvuonna, jos ei tärppää sitä ennen. Hyvät mahikset pitäisi olla raskautua luomustikin. Ovis oli juuri ollut, kuten itsekin arvelin testien ja bbt:n perusteella, eli nyt sit taas odotellaan...
 
Nyt ei mee kierto yhtään kalenterin mukaan 🙄 Se olettas, että tänään pitäs olla ovulaatio, mut ehei ku mun keho meinaa, että kp1 on koittava. Kierto jää ehkä 22 päivään??? Oikee ovulaation ajankohta jäi vähän epävarmaksi, kun äppi tulkitsi mielestäni väärin, mutta oletan sen olleen siinä kp12 mistä laitoinkin kuvia. No luteaali pysyy uskollisen lyhyenä 10 päivässä 😑 voiko tää jotenki johtuu siitä viime kierron progesteronista, että se sekottaa tätä kiertoa? Nyt en sitä syönyt, kun ei ollu yritystäkään, mut ovulaatiota haeskelin ihan vaan tilaston ylläpitämiseksi.

Mitähän tää vois nyt kertoa ongelman olevan 🤔 onko muilla näin, jos ovulaatio tulee aikaisin niin kiertokin on aina lyhyt? Kuuluuko sen mennäkin niin? Oonko taas vaan liian tietämätön omasta kehosta 🤡
 
Nyt ei mee kierto yhtään kalenterin mukaan 🙄 Se olettas, että tänään pitäs olla ovulaatio, mut ehei ku mun keho meinaa, että kp1 on koittava. Kierto jää ehkä 22 päivään??? Oikee ovulaation ajankohta jäi vähän epävarmaksi, kun äppi tulkitsi mielestäni väärin, mutta oletan sen olleen siinä kp12 mistä laitoinkin kuvia. No luteaali pysyy uskollisen lyhyenä 10 päivässä 😑 voiko tää jotenki johtuu siitä viime kierron progesteronista, että se sekottaa tätä kiertoa? Nyt en sitä syönyt, kun ei ollu yritystäkään, mut ovulaatiota haeskelin ihan vaan tilaston ylläpitämiseksi.

Mitähän tää vois nyt kertoa ongelman olevan 🤔 onko muilla näin, jos ovulaatio tulee aikaisin niin kiertokin on aina lyhyt? Kuuluuko sen mennäkin niin? Oonko taas vaan liian tietämätön omasta kehosta 🤡
Mulla menee ainakin aina just noin että jos ovis on aiemmin niin kierto on lyhyempi, luteaali on aina yhtä pitkä. Jostain oon myös lukenut että se menis yleensä just noin.

Täällä alkoi taas tuttu tiputtelu päivää ennen menkkoja, eli huomenna jälleen uuteen kiertoon. 😭 Jotenkin sitä näin 1,5 vuoden jälkeen tajuaa että mitään ei tuu hoidoitta tapahtumaan, mutta kun ollaan sovittu että ens vuonna vasta hoitoihin niin ei auta kun odotella. Raskasta kyllä.
 
Tänään KP20/28 ja DPO7, ja tänään alkoi perinteinen rusehtava valkovuoto/tiputteluvuoto, mikä minulla tyypillisesti alkaa noin viikkoa ennen menkkoja. Voinee alkaa asennoitua siihen, ettei tällä kertaa tärpännyt 😅 Optimistinen saattaisi ajatella, että ehkä kyseessä on kiinnittymisvuotoa, mutta epäilen hieman, kun niin tyypillinen oire ollut tämä juuri tähän aikaan kierrosta ennenkin. Katsellaan toki nyt rauhassa kierron loppuun asti mutta suuria toiveita en kyllä enää tän kierron kohdalla elättele. Eilen kuulostelin koko päivän kummallista nippailua alavatsassa, mutta tuskinpa se siis mitään isompaa nyt merkitsikään🤭
 
Tänään KP20/28 ja DPO7, ja tänään alkoi perinteinen rusehtava valkovuoto/tiputteluvuoto, mikä minulla tyypillisesti alkaa noin viikkoa ennen menkkoja. Voinee alkaa asennoitua siihen, ettei tällä kertaa tärpännyt 😅 Optimistinen saattaisi ajatella, että ehkä kyseessä on kiinnittymisvuotoa, mutta epäilen hieman, kun niin tyypillinen oire ollut tämä juuri tähän aikaan kierrosta ennenkin. Katsellaan toki nyt rauhassa kierron loppuun asti mutta suuria toiveita en kyllä enää tän kierron kohdalla elättele. Eilen kuulostelin koko päivän kummallista nippailua alavatsassa, mutta tuskinpa se siis mitään isompaa nyt merkitsikään🤭
Mulla sama homma, täytyy valmistautua henkisesti siihen, et menkat ne sieltä kohta taas tulee.. Kp 27 ja dpo n. 11-14, veikkaan nyt että mennään jo dpo 14 ja menkat alkaa huomenna. Tänään tein herkän testin, jossa näkyy vaan kuivumisen jälkeen viivanpaikka. Aamupäivän ajan on tuntunut erilaisia nippailuja ja jomotuksia alavatsalla, jotka taitaa liittyä tuleviin menkkoihin.

Tästä kierrosta on nyt sanottava, että kierrosta on tulossa lyhyin varmaan ikinä, Donaferty selkeästi on aikaistanut ovulaatiota onnistuneesti, mikä on ihanaa! Donaferty on myös boostannut omaa hormonitoimintaa, ja oireet on muuttunu nyt niin paljon, että mun vuosia kestänyt oireiden seuranta sai lentää ikkunasta ulos, on ihan uusia ja erilaisia oireita normikiertoon verrattuna. On kuitenkin toiveikas olo, että nyt tää mun kroppani on alkanut toimimaan niin kuin pitää, ja nyt on varmasti paremmat todennäköisyydet raskautua!

En silti voi mitään sille harmitukselle, että tässä meni viimeinen kevätvauvan mahdollistava kierto, ja seuraavaksi tulisi todennäköisesti sitten juhannusvauva, jos ensi kierrosta tärppää.. :sad-face: en haluaisi jouluvauvaa enkä juhannusvauvaa, siinä tietää että tässä kulttuurissa ei ole helppoa järkätä synttäreitä, mikä voi olla lapselle itselleen ikävää.. Ei kuitenkaan jätetä yrittämättä. Sen sijaan ajattelin, että voisin käydä hakemassa taas ovulaatiotestejä ensi kiertoon, tykkäsin kyllä enemmän kierroista, joissa oli varmuus dpo:sta.
 
Mulla on nyt dpo7-9 menossa ja ostin nyt varalta pari testiä kaappiin. 🫢 Nännit on niin kipeet et niitä oikein särkee välillä. Muitakin oireita ollu koko tän viikon. Huomenna on tarkoitus viettää iltaa kaveriporukassa ni jos huomenna tulee edes pienikin haamu testiin, ni tiedän olla ottamatta alkoholia. 😁
 
Onpa hyvä @Emri että pääsit nyt tutkimuksiin ja tuloksetkin suurilta osin positiivisia! Siitä se lähtee nyt etenemään. 🙏🏼 Mielenkiinnosta kyselen selvisikö, miksi tarjottiin heti järeämpää hoitoa? Eivät kuitenkaan suositelleet keltarauhastukea tuhruvuotoon?
Palaan vielä tähän kun lueskelin tuota omakantaa. Miksi olisi heti ollut mahdollisuus aloittaa ivf-hoidoilla, oli tosiaan ikä, sekä tiedoissa luki että munasarjareservi alentunut. Meillä ollut noin 1,5v yritystä enkä ole ollut kertaakaan raskaana, ainakaan niin että tietäisin. En tosin testailekkaan ennen kuin menkat on myöhässä.
 
Tänään tuli ensimmäinen positiivinen ovulaatiotesti sitten toukokuun! 🤩 Viime kierto oli sen normaalin 28 päivää, kesän ajan kierrot olleet noin 25 päivää ja en varmaan ole ovuloinut kertaakaan sinä aikana.
Tuli taas hitusen positiivisempi mieli. En oo edelleenkään päättänyt, mitä teen niiden gynen määräämien labrojen suhteen. Tän kierron vuotopäivinä niiden ottaminen ei edes onnistunut, kun osui just viikonlopulle ne tietyt päivät.
 
Täällä kans oon koittanu kuulostella tuntemuksia. Mistä mä tiedän mitä tukilääkkeet aiheuttaa? Nännit on isot, illalla etoo, vatsassa vihloo tai en tiedä mikä se tunne on 🤷🏼‍♀️ Tää alkaa ärsyttää kun en saa tehdä testiä ennen tiistaita (ivf). Mä en vaan uskalla toivoo ja uskoo mihinkään, niin monet kerrat oon pettyny. Turvottaakin, maha on sen näköinen että olis raskaana ja sit jos ei oo niin mulle iskee joku itseinho.
 
Täällä on pientä harmistusta ja epävarmuutta ilmassa tästä kierrosta. Tänään on kp6 ja ovuloin yleensä päivän 15 tietämillä. Minulla alkoi kymmenen päivän mittainen antibioottikuuri häämatkalta saadun suolistoloisen häätöön. Lääkäri sanoi, ettei lääkkeellä ole haittavaikutuksia raskauden kannalta mutta netissä oli toistakin tietoa. Pitäisikö yrittää raskautumista tässä kierrossa vai koittaa hoitaa oma terveys kuntoon ensin... Kaikenlaista sitä sattuukin.
 
Takaisin
Top