Haaveena esikoinen

Täällä ollut aika tunteikas päivä. Pääsin vihdoin käymään aukiolotutkimuksessa, mikä ei onneksi ollut niin paha mitä ajattelin. Samalla käytiin muutenkin kaikkia tuloksia läpi ja mietittiin jatkoa. Itkuilta ei vältytty ja vollotinkin kuin mikäkin.

Putket oli auki, miehen sperma on ihan priimaa ja muutenkin molemmilla verikokeitten perusteella kaikki ihan ok. Mulla tosin munasolut vähentyneet. 😞 Muuten ei mitään selitettävää syytä löytynyt vaikka noita tuhrujakin tulee.

Heti oltais päästy aloittaa järeimmillä hoidoilla, eli ivf-hoidoilla, mutta päätettiin eka koittaa inseminaatiota, mahdollisesti ensi kierrosta jos ei nyt mitään esteitä tule.

Tuli niin paljon asiaa ja kun olin tuollaisessa mielentilassa niin meni kyllä paljon ohikin, vaikka paljon myös kerrattiin asioita siellä ja ainahan heiltä voi kysellä uudestaan.

Ovulaatio lähestymässä ja ultrassa näkyikin munarakkula kypsymässä.
 
Onpa hyvä @Emri että pääsit nyt tutkimuksiin ja tuloksetkin suurilta osin positiivisia! Siitä se lähtee nyt etenemään. 🙏🏼 Mielenkiinnosta kyselen selvisikö, miksi tarjottiin heti järeämpää hoitoa? Eivät kuitenkaan suositelleet keltarauhastukea tuhruvuotoon?
 
Onpa hyvä @Emri että pääsit nyt tutkimuksiin ja tuloksetkin suurilta osin positiivisia! Siitä se lähtee nyt etenemään. 🙏🏼 Mielenkiinnosta kyselen selvisikö, miksi tarjottiin heti järeämpää hoitoa? Eivät kuitenkaan suositelleet keltarauhastukea tuhruvuotoon?
Ei tarjottu keltarauhastukea tuhrutteluun. Sanoivat että edellytykset olisi jos haluaisi heti aloittaa ivf-hoidoilla ja varsinkin jos toivoo useampaa lasta. Mulla myös ikää 37v. En muista oikeen tarkalleen kun olin vähän pois tolaltani niin meni asioita ohi eikä kaikki jäänyt niin hyvin muistiin. 🙈
 
Ei tarjottu keltarauhastukea tuhrutteluun. Sanoivat että edellytykset olisi jos haluaisi heti aloittaa ivf-hoidoilla ja varsinkin jos toivoo useampaa lasta. Mulla myös ikää 37v. En muista oikeen tarkalleen kun olin vähän pois tolaltani niin meni asioita ohi eikä kaikki jäänyt niin hyvin muistiin. 🙈
Varmasti menee asioita ohi tuossa tilanteessa, on paljon sisäistettävää. Hyvä tietää että itsellekin tuo IVF voi olla heti tyrkyllä iänkin puolesta siinä vaiheessa kun hoitoon hakeutuisi, jos siihen asti täytyy mennä. Tietää vähän miettiä etukäteen.
 
Täällä jäi eka yrityskerta haaveeksi ja menkat tuli oikein rytinällä kaksi tuntia testin tekemisen jälkeen. Seuraavaa ovista odotellessa ☺️ Mieli voi tehdä näköjään kunnon tepposet oireiden suhteen, kun olin aivan vakuuttunut että oli jo tärpännyt.
 
Täällä jäi eka yrityskerta haaveeksi ja menkat tuli oikein rytinällä kaksi tuntia testin tekemisen jälkeen. Seuraavaa ovista odotellessa ☺️ Mieli voi tehdä näköjään kunnon tepposet oireiden suhteen, kun olin aivan vakuuttunut että oli jo tärpännyt.
Miulla kävi viime kierrolla (yk1) ihan samoin, eli kun alkoi kiinnittämään ekstrahuomiota ihan kaikkiin oireisiin ja vielä ylianalysoimaan niitä kaikkia pieniäkin tuntemuksia, niin sitä sai itsensä ihan vakuuttuneeksi että nämä on nyt alkuraskausoireita - kunnes menkat alkoi 🙈
 
Musta tuntuu joka kierrossa, että nää on varmasti niitä raskausoireita sitten kuitenkin petyn kun uusi kierto alkaa.

Tässä kierrossa on ollu tosi oireetonta ennen kun tein ekan testin. Eilen ja tänään on ollu välillä aika koviaki alavatsakramppeja. Vähä pelottaa kun noi testit vahvistuu niin hitaasti.

IMG_4549.jpeg
 
Minusta näyttää ihan hyvältä vahvistumiselta @M3tti, varovaiset onnittelut! 🤗

Yritän täällä tulkita ovulaatiotestejä, sahaavat vähän ylös ja alas. Toisaalta vähän hassua edes yrittää tässä kierrossa, koska olen keltarauhashormonikuurilla kierron säätämiseksi sitä hysteroskopiaa varten, enkä tiedä onko ovuloiminen tai raskautuminen edes mahdollista. 😅 Mutta ehdin tehdä raskaustestin ennen tähystystä, niin tekee mieli kuitenkin kokeilla.
 
Musta tuntuu joka kierrossa, että nää on varmasti niitä raskausoireita sitten kuitenkin petyn kun uusi kierto alkaa.

Tässä kierrossa on ollu tosi oireetonta ennen kun tein ekan testin. Eilen ja tänään on ollu välillä aika koviaki alavatsakramppeja. Vähä pelottaa kun noi testit vahvistuu niin hitaasti.

View attachment 136776
Dpo 10 ja 12 välillä on kuitenkin hyvä väriero, en olisi ainakaan tämän perusteella huolissani vahvistumisesta☺️
 
Huh kun tuli nyt illasta Donafertyn juomisesta etova olo, ei ole aikaisemmin tullut! Nyt kyllä testi polttelee kaapissa entistä kuumempana, mutta pakko malttaa aamuun.. Huomenna dpo jotain 8-11 väliltä, niin voisi jo suuremmalla todennäköisyydellä näkyäkin jotain.

Oonko muuten ainoa, joka ei kehtaa edes kertoa miehelle, kuinka usein tulee noita testejä ostettua ja tehtyä....? Hän on sitä mieltä et jos menkat ei tuu ni sitte testataan, ja mäkin olin ennen sitä mieltä, mut sit ku yrittäminen käytännössä alkoi, niin en muistaakseni edes ekassa kierrossa onnistunu malttamaan sinne asti :No Evil Monkey: On menny joku pari kolme testiä per kierto :Smiling Face With Halo:
 
Onnea plussanneille ja tsemppiä meille kaikille, joilla juuri alkanut tai alkamassa uusi kierto. Ja toivotaan plussia niille, jotka piinailee! :red-heart: Täällä kp1 eli yk3 starttaa tästä. :Flexed Biceps:

Vähän piti etäännyttää itteensä keskusteluista, kun alko ahdistamaan, mutta nyt oon jotenkin ihmeen positiivisella fiiliksellä tästä kierrosta. Tuntuu, että noi kaks ekaa yk:ta oli sellasta sekoilua ja ovulaatiotakaan en kunnolla löytänyt kummastakaan, mutta nyt mulla on kunnon lämpömittari ja aion tikuttaa sitkeästi loppuun asti, kun vaikuttaa siltä että mun ovulaatio tapahtuukin vasta kp20 tienoilla ja siks en varmaan löytänyt sitä kun lopetin liian aikaiseen testaamisen.

Tiedän, että on vähän hölmöä surra tätä, mutta harmittaa vähän, että nyt ei voi enää tulla kevätvauva, vaan menee sitten kesäkuun puolelle ja laskurin mukaan aika lähelle juhannusta. En tiedä onko se hyvä vai huono, jos on juhannuksena synttärit. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mutta toisaalta kesävauvaa on ainakin ehkä helppo pukea, kun on varmaan jo lämmin ja voi skippaa välikausivaatteet, ehkä.. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

@Aurinko88 Mä en kans kehtaa kertoo miehelle kuinka monta testiä teen! :No Evil Monkey: tai sit sanon vaan vähän sillee ohimennen välillä, jos jotenkin huomaa mun mielialasta, että harmittaa. Ja mulla on menny enemmän, varmaan joku 5-6 per kierto kun oon ollu niin hukassa mun dpo:n kanssa niin oon välillä ihan vääriin aikaan testaillut. :rolling: Mutta aion nyt (taas) parantaa tapani ja tässä kierrossa testaa vasta, kun menkat on myöhässä! (katotaan miten käyX))
 
@Kirsikkala voin samaistua tuohon harmitukseen jos/kun meillekään ei nyt toukokuista ole tulossa toki täällä vielä menkkoja odotellaan mutta mutta.. Meillä siis molempien suvuissa paljon synttäreitä nimenomaan kesä-elokuussa. Olisin siksi nimenomaan toivonut että meille olisi tullut toukokuinen niin ei osuttas tuohon samaan "synttäriryppääseen".. Toki kesävauvassa olisi varmasti paljon ihaniakin puolia kuten tuo että helppo pukea jne. Toivon kuitenkin että tärppäisi nyt kuitenkin nopeasti vaikka sitten senkin uhalla että laskettuaika osuisi esim. juhannukselle :tears:
 
Mä oon myös toivonut kevätvauvaa, ja suruttaa jos tästä kierrosta ei tärppää.. Tänään testi oli yhä negatiivinen, mutta vielä on toivoa, kun dpo on jotain 8-11 väliltä. Siis mitä todennäköisimmin vielä ei näkyisi toista viivaa, vaikka olisinkin raskaana, silti oon ehtinyt tuhlata sen kaks herkkää.. nyt kyllä rauhotun ja otan itteeni niskasta kii. Pitää keskittyä harrastuksiin ja töihin, ja miettiä näitä sitte loppuviikosta uuelleen. Ainakin kovaa yritystä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
@Aurinko88 en mäkään yrityksen alussa kehdannut kertoa et kuinka monta r-testiä tuli tehtyä. Jotenkin siinä alussa oli itse niin innoissaan ja täynnä toivoa ja odotusta, et oikeen halusi testata dpo9 eteenpäin joka päivä vaikka negaa tuli 😁 Mut ei kai siitä mitään haittaakaan ole, jos vaan oma kukkaro antaa myöden testien ostelun 😆

Nyt kun yk11 menossa niin en enää jaksa testata ellei ole menkat myöhässä. Ainoot testit mitä teen niin on ovistestit ja niitä toki menee se about 5-10 per kierto, joka on ihan ok määrä 😁

Omaa napaa, dpo12 ja lämmöt alkaneet jo laskea 😔 Naturan Cycles ennustelee menkkoja alkavaksi torstaille. Noh, eipähän tarvi viikonlopun häissä keksiä selityksiä miksi holittomalla😅
 
Mulla ei ole nyt mitään hajua täs kierros, että mikä dpo menossa. Oon kuitenki melko varma et viime viikolla ti-to on ollu ovis. Nyt sit alkanu tulemaan sellaisia oireita et vois ehkä olla sittenki tärpänny, mut kuinka täs malttaa olla toivomatta liikoja.:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ja pelkään vaan että kuvittelen kaiken, on sitä ennenkin kehitelty tyhjästä raskausoireita.
 
Täällä kans yk12 meneillään ja oireet ovat sellaset, ettei varmasti tärpännyt. En ole tänne hirveästi aiemmin kirjoitellut, muutaman kerran vain kommentoinut. Olen 33v ja mieheni hieman vanhempi, Etelä-Suomesta. Syyskuusta23 asti toivottu esikoista. Kertaakaan en usko olleen edes lähellä vaikka tallettelut on ollut ok ja ovisplussakin testeillä löytyy. En testaile koskaan raskaustesteillä, minulla alkaa tiputtelu aina ja siitä tiedän ettei onnistunut. On ainakin surut sitten surtu ennen menkkoja… Ehkä alan kirjoitella tänne enempi vertaistuen vuoksi, joskus alkaa seinät kaatua päälle (esim tänään) … :)
 
Täällä kans yk12 meneillään ja oireet ovat sellaset, ettei varmasti tärpännyt. En ole tänne hirveästi aiemmin kirjoitellut, muutaman kerran vain kommentoinut. Olen 33v ja mieheni hieman vanhempi, Etelä-Suomesta. Syyskuusta23 asti toivottu esikoista. Kertaakaan en usko olleen edes lähellä vaikka tallettelut on ollut ok ja ovisplussakin testeillä löytyy. En testaile koskaan raskaustesteillä, minulla alkaa tiputtelu aina ja siitä tiedän ettei onnistunut. On ainakin surut sitten surtu ennen menkkoja… Ehkä alan kirjoitella tänne enempi vertaistuen vuoksi, joskus alkaa seinät kaatua päälle (esim tänään) … :)
Tervetuloa mukaan! Täältä löytyy aina vertaistukea tilanteeseen kuin tilanteeseen ☺️ Aika samassa tilanteessa olet kuin minäkin. Nyt kun vuosi tulee täyteen, niin ajattelitteko hakeutua tutkimuksiin, vai jatkaa yrittämistä rauhakseltaan?
 
Takaisin
Top