Haaveena esikoinen

@Pancake89 monille kai kuitenkin tuo inseminaatio on se ensimmäinen hoito. Mä nyt kovasti täältä ainakin rohkaisen lähtemään sitä kohti, jos vaan mitenkään mahdollista.

Mulle se ainakin nyt hetkellisesti toi taas ihan uutta toivoa. En nyt varsinaisesti edes odota, että nämä varmasti sitä plussaa toisi, koska ei tää nyt ole mikään kovin tehokas hoito. Mutta tuntuu hyvältä, että on varmistettu, että siellä on ollut hyvä folli ja kohdun limakalvo ja sitten on oikeaan aikaan ruiskutettu pestyt siittiöt ja niiden speksit saa myös kuulla.

Onhan se vähän masentavaa, jos silti ei onnistu, mut mulle on jotenkin vapauttavaa tietää, että tässä on nyt luotu kaikinpuolin hyvät edellytykset 😄
 
No meillä on ollut vaan ensikäynti, oliko se helmikuussa ja miehen näytteestä löyty heikkoutta, joten tarttuivat siihen oletuksena olevan syy lapsettomuuteen. Mua ei tutkittu muuta ku sisäultralla ja olikohan ajankohta sille sit kuin hyvä, kun oli just sillon menkat 🤷🏻‍♀️ Sain kuitenkin nyt kesällä puhuttua itelle ton progetuen, kun luteaali on niin lyhyt.
Peestä kyllä tuommoinen että ei molempia voitu tutkia kerralla vaan toinen joutuu ikään kuin jäämään 'odottamaan' että no jos näillä ensimmäisille toimenpiteillä nyt onnistuis 🤦‍♀️
Varmasti syö kyllä motia, kuten muutkin vastoinkäymiset - eikös sulla ollut keväällä ainakin yksi kemiallinenkin? Siitä on niin pitkä aika että ihan nolottaa kysyä, mutta miten oot jaksellut sen jälkeen?
 
Täällä uusi haaveilija. Kiva foorumi, olen jo hetken lukenut eri keskusteluja. Vauvakuume on kova, mutta silti itseä jotenkin ärsyttää "käskystä" harrastaa seksiä. Halut ei ole muutenkaan ikinä ollut kovin korkeat, mikä on aina harmittanut. Parhaimmillaanhan ne tästä vaikka nousee.
Olen jo hermoillut tässä hedelmällisyyden laskemisesta. Saman tien kun tehtiin päätös, että yritetään, niin kierto lyheni 2-3pv ja ovulaatio on nyt jo kp 10, ja valkovuoto/ovislimat vähäisempää, kuin 3kiertoa tasksepäin. Ikää itsellä 35 ja miehellä 39. Tuore parisuhde tuo myös oman jännityksessä tähän. Mutta koska molemmat haluaa j worst case skenaariot on puhuttu auki, päätettiin olla villejä ja alkaa yrittään 3 kk seurustelun jälkeen 😅
 
Peestä kyllä tuommoinen että ei molempia voitu tutkia kerralla vaan toinen joutuu ikään kuin jäämään 'odottamaan' että no jos näillä ensimmäisille toimenpiteillä nyt onnistuis 🤦‍♀️
Varmasti syö kyllä motia, kuten muutkin vastoinkäymiset - eikös sulla ollut keväällä ainakin yksi kemiallinenkin? Siitä on niin pitkä aika että ihan nolottaa kysyä, mutta miten oot jaksellut sen jälkeen?

Kyllä se kemiallinen painoi mieltä jonku aikaa ja ehkä siitä se lähti, että katos se lapsen saannin kaipuu eikä se vieläkään oo samaksi palannut. Ohan se ehkä vähän helpompaa, ettei tarvi huutoitkeä jokaista epäonnistunutta kiertoa, mutta toisaalta mielen päälle raskasta myös se, että nyt ajattelen välillä haluunko oikeesti ees.. Hirvein epävarmuus tämä, kun elämän suurinta päätöstä pitää yhtäkkiä taas keikutella vaakakupeissa. Kuitenkin uskon tämän olevan itsesuojelua siihen, että jos se ei ole onnistuakseen niin mieli olisi helpommin sinut asian kanssa.
 
Käykö teillä muilla koskaan niin että kun huomaatte kunnon ovislimat ja sitten harrastatte seksiä niin sen seksin jälkeen sitten limat häviävätkin? 😦 Pahoittelut tästä yksityiskohtaisesta kysymyksestä 😅 mulla nimittäin limat aina häviää yhdynnän jälkeen ja mietin et onko se normaalia, sekoittuuko sperma sinne jotenkin vai onko siinä kenties joku ongelma. Tää on nyt vähän ahdistanut mua tässä viime päivinä kun alkais olla ovis käsillä taas. Mulla muutenkin alkaa limat tosi aikaisin, siis useita päiviä, ehkä jopa 6 päivää ennen ovista. Ei aina ihan niin aikaisin. Sit se saattaa välillä vähentyä ja sit taas lisääntyä. Outoa.
 
Käykö teillä muilla koskaan niin että kun huomaatte kunnon ovislimat ja sitten harrastatte seksiä niin sen seksin jälkeen sitten limat häviävätkin? 😦 Pahoittelut tästä yksityiskohtaisesta kysymyksestä 😅 mulla nimittäin limat aina häviää yhdynnän jälkeen ja mietin et onko se normaalia, sekoittuuko sperma sinne jotenkin vai onko siinä kenties joku ongelma. Tää on nyt vähän ahdistanut mua tässä viime päivinä kun alkais olla ovis käsillä taas. Mulla muutenkin alkaa limat tosi aikaisin, siis useita päiviä, ehkä jopa 6 päivää ennen ovista. Ei aina ihan niin aikaisin. Sit se saattaa välillä vähentyä ja sit taas lisääntyä. Outoa.
En tiedä olisko tällä merkitystä hedelmöittymisen kannalta🤔 Itse en ole bongannut ”varmaa” ovislimaa koskaan, ja niin se uimari vaan löysi perille😅 Onhan tuolla varmasti muitakin liukasteita ohjaamassa siittiöt perille!
 
Kyllä se kemiallinen painoi mieltä jonku aikaa ja ehkä siitä se lähti, että katos se lapsen saannin kaipuu eikä se vieläkään oo samaksi palannut. Ohan se ehkä vähän helpompaa, ettei tarvi huutoitkeä jokaista epäonnistunutta kiertoa, mutta toisaalta mielen päälle raskasta myös se, että nyt ajattelen välillä haluunko oikeesti ees.. Hirvein epävarmuus tämä, kun elämän suurinta päätöstä pitää yhtäkkiä taas keikutella vaakakupeissa. Kuitenkin uskon tämän olevan itsesuojelua siihen, että jos se ei ole onnistuakseen niin mieli olisi helpommin sinut asian kanssa.
Kyllä itse tässä kahden vuoden yrityksen aikana on kans käynyt mielessä, et josko antais vaan olla. Kyllähän noi pettymykset aina syö. Varsinkin kierron alkupäivät on hankalia.
Tietenkään ei olla vielä luovutettu ja uskollisesti joka kierto yritetty. Nyt toivon, että tässä kierrossa päästäisiin ekaan Pas:iin.
Mut kyllä mä ajatuksissani käyn läpi sitäkin, ettei koskaan saada lasta ja yritän valmistautua siihenkin. Vaikka tietenkin kovasti toivoo, että vihdoin olis jo meidänkin vuoro!
 
Täällä ovisplussa yllättäen bongattu jo kp14 (aikaisemmin olleet yleensä 20-25 väliltä). Olisiko se nyt donaferty joka tasoittanut ja aikaistanut sitä ovista. Nyt viimeiset 3 kiertoa ovisplussa tullut 14-17 kiertopäivän välillä, sitä ennen huiteli siellä 20-25 paikkeilla. Eli about viikolla on lyhentynyt kierrot. Ei enää niitä 39 päivän horror kiertoja🙏 onko muilla vastaavia kokemuksia donafertystä?
 
Muokattu viimeksi:
... toisaalta mielen päälle raskasta myös se, että nyt ajattelen välillä haluunko oikeesti ees.. Hirvein epävarmuus tämä, kun elämän suurinta päätöstä pitää yhtäkkiä taas keikutella vaakakupeissa. Kuitenkin uskon tämän olevan itsesuojelua siihen, että jos se ei ole onnistuakseen niin mieli olisi helpommin sinut asian kanssa.
Päivä kerrallaan, tulee jos on tullakseen ❤️ Ja onhan sulla (ja mulla, kun olen yhtä vuosimallia vanhempi 😉) vielä muutama vuosi aikaa kypsytellä ajatusta hoidoista, jos juuri nyt ei tunnu voimavarat tai tilanne muutenkaan siltä että niihin olisi valmis.

Ja tsemppiä kovasti toipumisprosessiin kemiallisesta, jos se on vielä kesken!
 
Täällä ovisplussa yllättäen bongattu jo kp14 (aikaisemmin olleet yleensä 20-25 väliltä). Olisiko se nyt donaferty joka tasoittanut ja aikaistanut sitä ovista. Nyt viimeiset 3 kiertoa ovisplussa tullut 14-17 kiertopäivän välillä, sitä ennen huiteli siellä 20-25 paikkeilla. Eli about viikolla on lyhentynyt kierrot. Ei enää niitä 39 päivän horror kiertoja🙏 onko muilla vastaavia kokemuksia donafertystä?

Mä luulen, että mun ovulaationi tuli kans nyt tosi aikaisin, kun tässä kierrossa oon käyttänyt Donafertya! En oo tikuttanut, mutta eilen tuli voimakkaat kivut munasarjoihin, samanlaiset mitä oon tuntenu tikutetun ovisplussan aikoihin. Lisäksi ovislimat bongattu eilen ja edellispäivänä. Eilen oli kp 13, kun taas edellisissä kierroissa ovulaatio on ollut kp 19, kp 27, kp 17, kp 21.. Eli havaittavissa selkeä aikaistuminen :smiling face with heart-eyes: Ihanaa, kun tämä tarkoittaa sitä että ei tarvi odotella aina seuraavaa mahdollisuutta niin kauhean kauaa! Vaikka totta kai toivon että tää ois vipa kierto eikä tarvittais enää toista mahista :Smiling Face With Halo:

Oon nyt flunssassa, mutta siitä huolimatta ollaan jaksettu touhuta nyt viikon ajan joka päivä tai joka toinen, eli (mahdollinen) ovis on hyvin hyödynnetty. Ja onneks oon ehtinyt seurailla palstoja niin pitkään, että tiedän, että flunssan ei pitäisi vaikuttaa mahdollisuuksiin, mutta en tietenkään oo käyttänyt nyt mitään lääkkeitä tän olon parantamiseksi. Taking one for the team BABY :Flexed Biceps:
 
Löysinpä itselleni jotain mielekästä tekemistä tähän piinailuajankohtaan! Neulon pehmoista vauvan peittoa ja kuuntelen samalla Kätilön kahvitunti-podcastia sohvalla :smiling-eyes: On muuten rauhoittavaa puuhaa, ja mielenkiintoista infoa tuo podi täynnä, vink vink :Winking Face:
 
Täällä dpo 4 ja aika luonnollisesti matelee. 🥴 Kiitos @Aurinko88 podivinkistä! Yritän itsekin keksiä kaikkea mielekästä tekemistä nyt lisää että jaksais tätä. Oon käynyt taas pitkästä aikaa juoksemassa, se on tuntunut kivalta omalta ajalta. 😊 Että jotain positiivistakin tulee tästä piinailusta kun tulee keksittyä ahkerammin tekemistä. 😅
 
Täällä dpo 4 ja aika luonnollisesti matelee. 🥴 Kiitos @Aurinko88 podivinkistä! Yritän itsekin keksiä kaikkea mielekästä tekemistä nyt lisää että jaksais tätä. Oon käynyt taas pitkästä aikaa juoksemassa, se on tuntunut kivalta omalta ajalta. 😊 Että jotain positiivistakin tulee tästä piinailusta kun tulee keksittyä ahkerammin tekemistä. 😅
Hei me mennään samoissa, dpo4 täälläkin 😅 voi kuin aika menisi tällä viikolla nopeasti 😆
 
Kiva keskustelu! Etsin pitkään inseminaatio-keskustelua mutten löytänyt :D .. meillä dpo6 ja ensimmäinen letrozol-kuuri ja inseminaatio (IUI) takana. Tietenkin toivon että tää on nyt se juttu kun yli kaksi vuotta yritystä takana (pari melko varhaista keskenmenoa). Mutta ei auta kuin pidellä peukkuja ja vähän toppuutella.... Tsemppiä kaikille!
 
Tänään sain yllättäin havahtua ovulaatio-oireisiin (limat, vv, vatsakipuilu ja mietin myös aamulla, että mistä johtuu aiheeton vitutus 😅) Piti sitä kalenterista mennä kummasteleen et ei kai se ny vielä - kp12 🤨 Viime kierrossakin oli aikaisemmin kp15, mutta sitä aiemmat vasta jotain kp18. Premomin tulkintaa testistä ihmettelin kun omaan silmään viivojen vahvuus yllätti 😯 mut äppi sanoo silti low 0.75?
 

Liitteet

  • Screenshot_20240902_183601_premom.eh.com.ehpremomapp_edit_150256577775340.jpg
    Screenshot_20240902_183601_premom.eh.com.ehpremomapp_edit_150256577775340.jpg
    32.8 KB · Katsottu: 46
@Auringonkakku meillä sama tilanne, että ekat letrot ja inssi takana 😊

Lapsettomuuskeskusteluista löytyy kyllä salainen puoli ja sieltä hoidoissa oleville oma keskustelu, jos et siellä jo ole. Mut itekin olisin kaivannut nimenomaan vaan inseminaatioissa käyville omaa keskustelua.
 
Täällä kp2 ja huh huh tätä vuodon määrää 😄 Ihanan toiveikasta monien tosi niukkavuotoisten kiertojen jälkeen että vitsit, näin hyvän limakalvon kuitenkin onnistuin kehittämään - pitkästä aikaa sellainen olo että nyt kroppa toimii niin kuin pitää 🌈Ja nyt kun tässä kierrossa meni ajankohdat niin pahasti ristiin ettei ollut yritysmahdollisuutta, ihanaa päästä kokeilemaan uudestaan.
 
Tänään sain yllättäin havahtua ovulaatio-oireisiin (limat, vv, vatsakipuilu ja mietin myös aamulla, että mistä johtuu aiheeton vitutus 😅) Piti sitä kalenterista mennä kummasteleen et ei kai se ny vielä - kp12 🤨 Viime kierrossakin oli aikaisemmin kp15, mutta sitä aiemmat vasta jotain kp18. Premomin tulkintaa testistä ihmettelin kun omaan silmään viivojen vahvuus yllätti 😯 mut äppi sanoo silti low 0.75?
No onpa outoa että se appi sanoo noin, mä oon kyllä ainakin tollaset tulkinnut positiivisiksi. 🤔
 
Olen pitkään jo keskustelua seurannut ja ajattelin nyt kommentoida, kun inssi-vaiheessa olijoita näyttää oleva muitakin paikalla :) Meillä yritystä 02/23 alkaen ja nyt tehty kolmas inssi. Tämä tehtiin lääkkeelliseen kiertoon (Gonal f), aiemmat on ollut luonnolliseen. Ilmeisesti yksi inssi tämän jälkeen vielä tehdään ja sitten siirtyminen IVF:ään..
 
No onpa outoa että se appi sanoo noin, mä oon kyllä ainakin tollaset tulkinnut positiivisiksi. 🤔

Yleensä äppi on ollu tolkun oloinen noissa tulkitsemisissä 🤷🏻‍♀️ nyt ku vertaa viime kierron tuloksiin niin musta selkeesti nyt on tummemmat 🤨
 

Liitteet

  • Screenshot_20240902_231247_premom.eh.com.ehpremomapp_edit_159027376520401.jpg
    Screenshot_20240902_231247_premom.eh.com.ehpremomapp_edit_159027376520401.jpg
    49.5 KB · Katsottu: 31
Takaisin
Top