Haaveena esikoinen

En tiedä edelleenkään mikä dpo menossa, mutta uus kierto pitäis alkaa tässä ihan parin päivän päästä. Ajattelin etten testailis ennenkun jos ja kun menkat olis myöhässä, mutta huomenna olis yhdet juhlat tiedossa ja ajattelin että tekisin nyt kuitenkin testin. Niin selkä negatiivinen kun olla ja voi. 😔 Tuli kyllä tosi paha mieli taas. Vaikka alussa ollaan tän prosessin kanssa niin paha mieli myös niiden puolesta ketkä paljon pidempään yrittäneet. Väkisin tulee itsellekin pelko että miten omalla kohdalla käy. 😔 Tsemppihalit taas kaikille💕 Ja onnea tietysti plussanneille😍
 
En tiedä edelleenkään mikä dpo menossa, mutta uus kierto pitäis alkaa tässä ihan parin päivän päästä. Ajattelin etten testailis ennenkun jos ja kun menkat olis myöhässä, mutta huomenna olis yhdet juhlat tiedossa ja ajattelin että tekisin nyt kuitenkin testin. Niin selkä negatiivinen kun olla ja voi. 😔 Tuli kyllä tosi paha mieli taas. Vaikka alussa ollaan tän prosessin kanssa niin paha mieli myös niiden puolesta ketkä paljon pidempään yrittäneet. Väkisin tulee itsellekin pelko että miten omalla kohdalla käy. 😔 Tsemppihalit taas kaikille💕 Ja onnea tietysti plussanneille😍
I feel you ❤️ onneks täällä saa vertaistukea ja on muitakin ketkä ymmärtää tän pettymyksen tunteen. Oon yrittänyt tän päivän tsempata itteeni taas valmistautumaan uuteen kiertoon ja mahdollisuuteen. Mut tuota pelkoa on vaikea vältellä ja ajatusta et mitä jos jokin onkin pielessä. Tsemppihalit täältäkin 🤍
 
I feel you ❤️ onneks täällä saa vertaistukea ja on muitakin ketkä ymmärtää tän pettymyksen tunteen. Oon yrittänyt tän päivän tsempata itteeni taas valmistautumaan uuteen kiertoon ja mahdollisuuteen. Mut tuota pelkoa on vaikea vältellä ja ajatusta et mitä jos jokin onkin pielessä. Tsemppihalit täältäkin 🤍
On ollut kyllä helpottavaa kirjotella tänne kun tietää että täällä muut ymmärtää fiiliksiä mitä ite käy läpi. Ja täällä on ollut kyllä tosi kiva ja tsemppaava meininki❤️ Yritetään taas kasata ittemme ja ajatukset ja kohti uutta kiertoa🍀❤️
 
En tiedä edelleenkään mikä dpo menossa, mutta uus kierto pitäis alkaa tässä ihan parin päivän päästä. Ajattelin etten testailis ennenkun jos ja kun menkat olis myöhässä, mutta huomenna olis yhdet juhlat tiedossa ja ajattelin että tekisin nyt kuitenkin testin. Niin selkä negatiivinen kun olla ja voi. 😔 Tuli kyllä tosi paha mieli taas. Vaikka alussa ollaan tän prosessin kanssa niin paha mieli myös niiden puolesta ketkä paljon pidempään yrittäneet. Väkisin tulee itsellekin pelko että miten omalla kohdalla käy. 😔 Tsemppihalit taas kaikille💕 Ja onnea tietysti plussanneille😍
Tunne on tuttu 💕 🙏 onneksi täältä saa aina vertaistukea, tsemppiä tai muuten vain purkaa omia tuntojaan.

Ja asiaahan tietysti ei auta se ihana PMS joka pistää jo itsessään mielen maahan ja tunteet sekaisin. Siihen kun vielä lisää pettymyksen, ettei kierrossa napannut niin kyllä siinä on hetkeksi tekemistä. Onneksi yleensä vuotojen jälkeen alkaa mieli kirkastumaan ja elämä voittamaan 🌈🩷 Tsemppiä sinulle ☀️
 
En tiedä edelleenkään mikä dpo menossa, mutta uus kierto pitäis alkaa tässä ihan parin päivän päästä. Ajattelin etten testailis ennenkun jos ja kun menkat olis myöhässä, mutta huomenna olis yhdet juhlat tiedossa ja ajattelin että tekisin nyt kuitenkin testin. Niin selkä negatiivinen kun olla ja voi. 😔 Tuli kyllä tosi paha mieli taas. Vaikka alussa ollaan tän prosessin kanssa niin paha mieli myös niiden puolesta ketkä paljon pidempään yrittäneet. Väkisin tulee itsellekin pelko että miten omalla kohdalla käy. 😔 Tsemppihalit taas kaikille💕 Ja onnea tietysti plussanneille😍
Ihan samoilla ajatuksilla tänä aamuna itse♥️ mekin taipaleemme alkumetreillä esikoista yrittämässä, menkat pitäisi alkaa tänään tai huomenna, ja testit negatiivisia vaikka päällään seisoisi, myös tänä aamuna dpo 13 testatessa. Tänään lähtö itselläkin reissuun, joten seuraavat testailut jää sitten maanantaihin, ellen saa nyt menkkoja ja sen myötä myös törkeitä vatsakipuja reissuseuraksi kuten tällä hetkellä ounastelen. Ainakin nyt juilii alavatsaa sen verran, että taisi jäädä tällä kierrolla yritykseksi. Plussaonnea muille! ♥️
 
Voih, oliko vielä joku loppukierron piinailija täällä vai alkoiko kaikilla jo uusi kierto tai nega testattu? 😔💕

Musta tuntuu, että tää mun kierto nyt oikein matelee. Vasta dpo4! Ei voi vielä edes miettiä, että olisko jotain oireita tai tuntemuksia 😄
 
Voih, oliko vielä joku loppukierron piinailija täällä vai alkoiko kaikilla jo uusi kierto tai nega testattu? 😔💕
Täällä dpo 5! Ja aika matelee täälläkin. Toisaalta nää ekat päivät on aina isoin toiveikkuus, kun ei vielä tuu myöskään lähestyvien menkkojen oireita, kaikki on vielä mahdollista 🌈 tuntuu välillä naiivilta uskoa, kun joka kerta viedään matto jalkojen alta 💔

Meillä toinen letrokierto ja ovulaatioita on nyt tullut joka kierto (aiemmin alle joka toinen kierto), joten todennäköisyydet on kasvaneet, mutta silti joku takaraivossa kolkuttelee, ettei se olisi meidän ainoa este, jää nähtäväksi.
 
Voih, oliko vielä joku loppukierron piinailija täällä vai alkoiko kaikilla jo uusi kierto tai nega testattu? 😔💕

Musta tuntuu, että tää mun kierto nyt oikein matelee. Vasta dpo4! Ei voi vielä edes miettiä, että olisko jotain oireita tai tuntemuksia 😄
Mulla on dpo 12. Yhden negatiivisen testin tein (dpo 8). En oo nyt testannut, mutta alkuviikosta ajattelin. Ehkä siihen testausvimmaan vaikuttaa se etten ole kotona piinailemassa😁
 
Harmillisen vähän tullut nyt plussia tässä, oletin että useampi pääsisi siirtymään huhtikuisiin!

En varmaan ole ainoa, joka täällä on toivonut kevään lasta, ja tuntee nyt painetta siitä, että nyt on alkanut uusi kierto, jossa laskettu aika osuisi viimeiselle kevätkuukaudelle.. En sano ei kesälapsellekaan, mutta itse kesälapsena soisin mieluiten lapselleni synttärit kouluajalle, että kaveritkin voisi päästä synttäreille, eikä aina olisi jotain reissua tms just silloin kun juhlat järjestää..

Onneksi aika on tuntunut menevän nopeasti, koska meillä oli vieraita tällä viikolla, viikko vain hurahti ohi! Nyt pääsee aloittamaan taas tallettelut kun on rauhaa. Toivon, että ovulaatio tulee tässä kierrossa aikaisemmin Donafertyn (myo-inositoli) vaikutuksesta!

En tiedä onko vaikutus myo-inositolista vai gelee royalesta, mutta olen huomannut, että hormonitoimintani on vahvistunut. Ennen edellisiä menkkoja mulla oli paljon uusia oireita, kuten esim. mielialavaihtelut ja monenmoiset nipistelyt alavatsalla, ja nyt uuden kierron myötä (nyt kp 7) myös mun hiki on alkanut haisemaan pahalta, kun on aikaisemmin ollut lähes hajutonta! Jotain siis ainakin tapahtuu.
 
Sellanenki vaikutus näytti progesteronilla olevan, että vuoto kesti pitempään. Määrällisesti ei välttämättä enempää, mutta poistuu jotenkin hitaammin. Viime kierrot ollut sellasia et vuoto tulee tehokkaasti kahessa päivässä ja kolmantena vähän jos sitäkään. Nyt on mennyt 4 päivää laiskasti vuotaen, tiiä vielä vaatiiko kupin varauilta viidenneksi.

Huoh kisakunto on taas ihan nollissa 😑 mikähän yk se nyt lähteekään ku vasta laskin.. 25? 26? Luovuttaminen pyörii jo mielessä eikä meillä taida olla varaa alottaa hoitoja vielä ku mies opiskelee. Tiputtaakohan ne meidät pois polilta, jos ei aloiteta nyt hoitoja vaan ehkä 6-12kk päästä. Miettisköhän ja tutkiskohan ne muita keinoja tukea luomuraskautta vai oisko se vaan joko tai, isommat hoidot tai ulos.
 
@Pancake89 tunnistan täysin tuon että kisakunto on nollissa, täällä kuitenkin yhtä pitkä taival takana. Mä oon loppukesän ollut aivan pohjamudissa uskon kanssa mutta pikkuhiljaa sitä taas jaksaa uskoa. Mä en usko että he teitä pois sieltä tiputtaa jos että vielä hoitoja halua aloittaa. Klassinen järjestyshän hoidoille julkisella on ovulaatioinduktio, inseminaatio ja IVF. Viimeisimmäksi mainittuun alueesta riippuen voi olla puolen vuoden jonot. Rahallisesti IVF on isoin panostus lääkkeiden ja käyntimaksujen kanssa mutta ovulaatioinduktia ja inseminaatio huomattavan edullisempia (toki riippuu siitä riittääkö esim letrozol vai tarvitaanko pistettävä lääkettä ovulaation tukemiseen /irrottamiseen).
 
@Pancake89 mikä teidän tilanne olikaan, et ootteko jo käyneet joissain tutkimuksissa tai onko tietoa, että millä hoidoilla voisitte aloittaa?

Meillä on siis oi + iui ja saataisiin tosiaan ihan itse päättää, että halutaanko kokeilla kaikki kerrat putkeen tai jos tuntuu syystä tai toisesta, että tarvitaan taukoa niin sellaista voi pitää 😊 En tiedä kuinka paljon sitten voi tulla hintaeroa riippuen lääkkeistä, mutta mulla on letrot ja irrotuspiikki niin niiden kanssa ainakin pysyy tämän homma maltillisen hintasena 😄
 
Täällä kp 25 ja vahva tunne, että menkat alkaa ihan lähiaikoina. Mulla on ollut melko säännöllinen 28 päivän kierto, mutta selkeästi tämän vuoden puolella parilla kolmella päivällä lyhentynyt. Tässä kaiken pähkäilyn lomassa hoksasin, etten ole saanut ovulaatiota kiinni sen jälkeen, kun huhti-toukokuussa (muistaakseni) kokeilin sen lyhyen pätkän Donafertyä. En tiedä, onko sattumaa vai saiko 2-3 viikon käyttö oikeesti mun kropan johonkin tilttiin 😮 Pco:ta nyt ei vieläkään todettu gynellä, vaikka täsmääviä oireita on paljon.

Gyneltä mulla tosiaan on se lähete verikokeisiin, jos niistä selviäisi miksi ei ole tärpännyt. Mietin, että yrittäisin päästä julkisen labraan ne ottamaan (toki siis maksullisena), ilmeisesti nykyään meidänkin labraan pääsee ilman ajanvarausta. Tuo ajanvarauksella meneminen on niin hankalaa, kun näytteet pitää ottaa kierron tietyssä vaiheessa, ja eihän niitä vapaita aikoja enää ole siinä kohtaa, kun tietää uuden kierron alkaneen. 😤 Mietin, että ehkä kokeet olisivat kuitenkin hieman edullisemmat näin, yksityisellä ne tosiaan ovat kai jotain 350-500e, tarkkoja hintoja en netistä löytänyt.
 
@Pancake89 mikä teidän tilanne olikaan, et ootteko jo käyneet joissain tutkimuksissa tai onko tietoa, että millä hoidoilla voisitte aloittaa?

Meillä on siis oi + iui ja saataisiin tosiaan ihan itse päättää, että halutaanko kokeilla kaikki kerrat putkeen tai jos tuntuu syystä tai toisesta, että tarvitaan taukoa niin sellaista voi pitää 😊 En tiedä kuinka paljon sitten voi tulla hintaeroa riippuen lääkkeistä, mutta mulla on letrot ja irrotuspiikki niin niiden kanssa ainakin pysyy tämän homma maltillisen hintasena 😄

No meillä on ollut vaan ensikäynti, oliko se helmikuussa ja miehen näytteestä löyty heikkoutta, joten tarttuivat siihen oletuksena olevan syy lapsettomuuteen. Mua ei tutkittu muuta ku sisäultralla ja olikohan ajankohta sille sit kuin hyvä, kun oli just sillon menkat 🤷🏻‍♀️ Sain kuitenkin nyt kesällä puhuttua itelle ton progetuen, kun luteaali on niin lyhyt. Häirinnyt vähän se, ettei varmistella enempää oisko mussakin mahdollisesti jotain, tuntuu ajan haaskaukselta, että tutkitaan vaan toista, mutta empä mää mistään mitään tiiä. Miehellä on ollut hyvä vaste lääkitykseen, uus näyte pitäs tutkia syyskuussa. Käynnillä käytiin läpi hoitovaihtoehdot ja sanottiin et aikasintaa syksyllä niitä suunnitellaan enkä tiiä yhtää millä sitä alettas. Motivaatio meinaa olla vaan niin heikko tähän kaikkeen. Varmaan sekin sitä itsensä suojelua et jotenki alkanut näkee asioita joiden näkökulmasta lapsi ei sopisi meidän tulevaisuuteen. Oispa ehtinyt tehä lapset nuorempana 😑 tai voinu yrittää tehä..
 
Täällä tuhrut alkaneet. Nyt vaan toivotaan ettei venyisi kauhean pitkiksi ja kunnon vuoto alkaisi pian, sillä pääsisin sitten käymään labrassa ja samassa kierrossa menkkojen päätyttyä aukiolotutkimuksessa. Jos ei ole menkat loppuneet vielä ensi viikon aikana niin sittenhän tämä homma siirtyy taas koska me lähdetään reussuun heti ensi viikon lopulla. Oon jo niin kyllästynyt tähän ainaiseen odotteluun.
 
Heippa kaikille! Olen hetken tuolla raskaaksi 2024 ketjussa kirjoitellut, mutta ajattelin nyt tännekin kirjoitella. Ehkäisy jätettiin pois viime kuussa. Edellinen kierto venyi ja paukkui koska oli koronaa ja eka luomukierto ilman ehkäisyä. Nyt siis menossa yk2 ja kp 15. Ovista on koitettu bongailla, mutta ainakaan ovistesteihin en ole plussaa saanut. Lauantaina ja sunnuntaina olin jotain ovisliman tapaista havaitsevinani. Sanotaanko näin että toukokuun laskettuaika olisi aika unelma, mutta katsotaan nyt kuinka käy :No Evil Monkey: Meillä mies suhtautuu tähän vauvan yritykseen varsin rennoin ottein kun itse taas toivoisi sitä plussaa testiin mahdollisimman pian :No Evil Monkey:
 
Heippa kaikille! Olen hetken tuolla raskaaksi 2024 ketjussa kirjoitellut, mutta ajattelin nyt tännekin kirjoitella. Ehkäisy jätettiin pois viime kuussa. Edellinen kierto venyi ja paukkui koska oli koronaa ja eka luomukierto ilman ehkäisyä. Nyt siis menossa yk2 ja kp 15. Ovista on koitettu bongailla, mutta ainakaan ovistesteihin en ole plussaa saanut. Lauantaina ja sunnuntaina olin jotain ovisliman tapaista havaitsevinani. Sanotaanko näin että toukokuun laskettuaika olisi aika unelma, mutta katsotaan nyt kuinka käy :No Evil Monkey: Meillä mies suhtautuu tähän vauvan yritykseen varsin rennoin ottein kun itse taas toivoisi sitä plussaa testiin mahdollisimman pian :No Evil Monkey:
Meilläkin mies suhtautuu koko tähän yrittämiseen kovin leppoisan pessimistisellä asenteella, kun itsestäni on - tapani mukaan - kuoriutunut kunnon pikaraskautumisaktivisti, kun tottakai sitä pitää tulla raskaaksi nyt hetipaikalla kun yrittäminen aloitettiin🙈😆 siinä mielessä tuollainen rento asenne ois tosi kiva, niin pettyisi vähemmän, jos plussaa joutuu pidempään odottamaan. Toivotaan siulle parasta, että la toukokuulle napsahtaisi!🤞🏼
 
Takaisin
Top