Haaveena esikoinen

Onnea plussanneille 💕🌸

Mä pidin vähän hiljaiseloa täältä, kun uusi kierto alkoi torstaina ja olin ihan depiksessä. Nyt onneksi tunteiden vuoristorata tasoittunut. Meillä tulee nyt syyskuussa vuosi täyteen (yk11 alkoi), niin menen kyllä sit suoraan työterveyteen hakemaan sen lähetteen julkiselle. Mut aika hurjaa kyllä jos 3kk jonot ensikäyntiin pk-seudulla 🫠 Eikai siinä muuta kuin venailemaan…
 
Onnea plussanneille 💕🌸

Mä pidin vähän hiljaiseloa täältä, kun uusi kierto alkoi torstaina ja olin ihan depiksessä. Nyt onneksi tunteiden vuoristorata tasoittunut. Meillä tulee nyt syyskuussa vuosi täyteen (yk11 alkoi), niin menen kyllä sit suoraan työterveyteen hakemaan sen lähetteen julkiselle. Mut aika hurjaa kyllä jos 3kk jonot ensikäyntiin pk-seudulla 🫠 Eikai siinä muuta kuin venailemaan…
Tsemppiä uuteen kiertoon 🧡 Valitettavasti varsinkin julkisella lapsettomuushoidot on tosi paljon odottelua. Odottelua odottelun perään.
 
Onnea plussanneille! 🥰 Ja toivottavasti edes joku meistä tämän hetken piinailijoista pääsee liittymään taas siihen joukkoon.

@Ness toi kyllä turhautti sillon aikanaan niin paljon. Mekin heti haettiin lähete ja lopulta 1,5 vuoden yrittämisen jälkeen saatiin konkreettista apua. Toki tuossa matkan varrella saa kaikenlaista tietoa, että kyllä siinä välillä tuntuu, että asiat silti etenee 😊

Meillä oli tänään eka insiminaatio! 🤞🏼🧡
 
Onnea plussanneille! 🥰 Ja toivottavasti edes joku meistä tämän hetken piinailijoista pääsee liittymään taas siihen joukkoon.

@Ness toi kyllä turhautti sillon aikanaan niin paljon. Mekin heti haettiin lähete ja lopulta 1,5 vuoden yrittämisen jälkeen saatiin konkreettista apua. Toki tuossa matkan varrella saa kaikenlaista tietoa, että kyllä siinä välillä tuntuu, että asiat silti etenee 😊

Meillä oli tänään eka insiminaatio! 🤞🏼🧡
Yaiks, on nämä kyllä projekteja 😅 olen myös miettinyt, että voisiko itse vauhdittaa tätä jotenkin esim käymällä labran ja ”ensikäynnin” jossa ultratrattaisiin jne yksityisellä… mutta vaativatko sitten julkisella kuitenkin, että käydään prosessi heidän järjestyksessä läpi, eikä voi hyödyntää noita yksityisen löydöksiä julkisella?

Hirmuisesti tsemppiä ja sormet ja varpaat ristiin täältä ekaan inssiin🙏🙏
 
Voihan jännitys! Tänään on dpo 11-12 ja tein aamulla hetken mielijohteesta testin, johon piirtyi haalea, mutta selkeä toinen viiva! :loudlycrying::red-heart:

Melkein heti testin teon jälkeen alkoi kuitenkin tuhruttamaan niukasti verta... voi kunpa vuoto menisi ohi ja testi jatkaisi vahvistumista :loudlycrying:

Meillä on jo kaksi alkuraskauden keskenmenoa takana ja juuri tullut vuosi täyteen yritystä. Ajatuksena oli hakeutua lääkärin juttusille tämän kierron jälkeen. Voi kunpa sinne ei tarvitsisi mennä.
 
@Ness Minua kiinnostaa myös tuo, että voiko ns vauhdittaa ja avustaa yksityisen kautta mahdollisia aloituksia. Eli en osaa suoraan auttaa tähän, voisin kuvitella että kaikki tutkimukset mitä on aiemmin tehty on vaan plussaa tuossa tilanteessa. Ja tsemppiä paljon teille <3

@Pepino eikä! toivottavasti gyneltä saa sitten apuja tuohon tiputteluun, sama mulla kysymyslistalla jos syyskuun gynekäynnille mennään raskautumatta nyt tässä kierrossa.

ON: Meinasin eka olla tänne päivittämättä kun pakko pitää nää stressikierrokset mahdollisimman alhaalla mutta nyt kun tien päällä olen ja vähän jutteluseuraa saatavilla niin pakko tänne purkaa tuntoja.😰 Eli nyt siis dpo8/9 ja eilen aamulla vv oli vaaleanpunaista. Mutta vain yhdellä vessakäynnillä, loppupäivänä ei sitten mitään väriä nähtävillä. Menkkajomotuksia tai sitten vaan autossa istuminen laittaa alaselän koville, tiedä häntä. Ja sama homma tänään aamulla vessassa, vaaleanpunaista vv ja vaan yhdellä vessakäynnillä. Parhaassa tapauksessa kiinnittymisestä johtuvaa mutta tiputtelua on muissakin kierroissa ollut, joten yritän olla liikaa ajattelematta mutta ainahan se vessassa käydessä jännittää ja koitan asennoitua siihen että eipä tässäkään kierrossa tärpännyt. Toivon nyt vaan että sunnuntaihin asti ei ainakaan enempää nyt olisi mitään väriä missään paperissa että vois sunnuntaina tehdä sitten testiä. Huh. Hajamielisyys vahvasti läsnä, poistuin eilen ravintolasta maksamatta laskua..
 
Yaiks, on nämä kyllä projekteja 😅 olen myös miettinyt, että voisiko itse vauhdittaa tätä jotenkin esim käymällä labran ja ”ensikäynnin” jossa ultratrattaisiin jne yksityisellä… mutta vaativatko sitten julkisella kuitenkin, että käydään prosessi heidän järjestyksessä läpi, eikä voi hyödyntää noita yksityisen löydöksiä julkisella?

Hirmuisesti tsemppiä ja sormet ja varpaat ristiin täältä ekaan inssiin🙏🙏
Meillä miehen sperma tutkittiin yksityisellä ennen lähetettä julkiselle. En tiedä nopeuttiko tämä asiaa juurikaan. Lähetteestä n. 3kk meni ensikäyntiin ja ensikäynnistä suoraan ivf aloitukseen 3kk. En sitten tiedä miten eri sairaanhoitopiireissä toimitaan.

@hitchhiker toivotaan että pysyy matkassa 🤞❤️

ON: Täällä stressaa tämä kierto myös oikein urakalla 🤯 kp 29/26-30 menossa. Dpo 15 (ovis bongattu ja hyvin hyödynnetty) ja tuhruttanut jo 6 päivää mutta menkat eivät ala. Samalla taistelen täällä tulehtuneen olkapään kanssa johon sain viime viikolla kortisoonipistoksen mutta kipu on tällä hetkellä lähes sietämätön. Tänään aamuyöstä tein testin joka oli aivan selkeä nega. Testin tein lähinnä sen takia että uskaltaisiko napata tulehduskipulääkkeitä. Buranaa otin aamusta mutta nyt mieli taistelee sen ajatuksen kanssa jos testi olisikin näyttänyt väärää tulosta. Järjellä mietittynä hullu ajatus mutta tämä kierto on kyllä outo! Tuhruvuoto on minulle normaalia mutta ei tuhruta koskaan näin pitkään. Vaikuttaako sitten kortisoonipiikki, kipu ja stressi menkkojen alkuun 🤷🏼‍♀️
 
Mullakin on tuhruttanut ja se taas ei oo mulle yhtään tyypillistä. Pari päivää ovulaation jälkeen mulla alkoi muutaman päivän niukka ruskea vuoto, joka loppu kyllä jo ja nyt vasta dpo 9. Jännittää, että voisko liittyä raskauteen vai mikä homma 🤭

Viime kierrosta, josta raskauduin mulla tuli samanlaista tuhrua siihen aikoihin kun menkat olisi pitänyt alkaa, mutta tää tuli jo paljon aikaisemmin🤔 onko kellään kokemusta vastaavasta?
 
Yaiks, on nämä kyllä projekteja 😅 olen myös miettinyt, että voisiko itse vauhdittaa tätä jotenkin esim käymällä labran ja ”ensikäynnin” jossa ultratrattaisiin jne yksityisellä… mutta vaativatko sitten julkisella kuitenkin, että käydään prosessi heidän järjestyksessä läpi, eikä voi hyödyntää noita yksityisen löydöksiä julkisella?

Hirmuisesti tsemppiä ja sormet ja varpaat ristiin täältä ekaan inssiin🙏🙏

En osaa myöskään sanoa, voisiko jollain tapaa nopeuttaa. Ensiköyntiä ei tööllö olisi kyllä voinut varmaan skipata, vaikka olisi käynyt missä. Tai siis että vaikka olis ite köynyt ultarassa ja muualla etukäteen niin me ainakin siinä samalla kuultiin, että mihin hoitoihin lähdetään, saatiin siihen liittyen ohjeistusta, allekirjotettiin papereita jne. Ja loput tähän käyntiin liittyvät verikokeet ja miehen kontrollilabra oli kaikki siinö ihan viikon sisällä. Ja ensikäynnillö siis ultra ja aukkari. Eli siinä kohtaa sitten tapahtuikin taas ihan pienessä ajassa tosi paljon, eikä tarvinnut odotella 😄 Tätä ennen olin jo yhdet verikokeet käynyt, jotka piti tsekata ennen kuin kirjotettiin lähete.

Jos mulla olis ollut jotain oireita, joiden perusteella epäilisin, että jokin olisi voinut olla pielessä (+ hyvö taloudellinen tilanne) niin olisin voinut käydä kyllä yksityisellä gynellä tai verikokeissa. Et jos niihin vaikka saisi sitten selvyyttä ja apua jo etukäteen.

Joo, tää nyt oli vähän tällästä ajatustenvirtaa vaan. Mutta sulle ainakin sellainen hyvä juttu, että pitköt kesätauot ei nyt ainakaan hetkeen katkaise asioiden etenemistä! 😄🙏🏼
 
Yaiks, on nämä kyllä projekteja 😅 olen myös miettinyt, että voisiko itse vauhdittaa tätä jotenkin esim käymällä labran ja ”ensikäynnin” jossa ultratrattaisiin jne yksityisellä… mutta vaativatko sitten julkisella kuitenkin, että käydään prosessi heidän järjestyksessä läpi, eikä voi hyödyntää noita yksityisen löydöksiä julkisella?

Hirmuisesti tsemppiä ja sormet ja varpaat ristiin täältä ekaan inssiin🙏🙏
Meille ainakin yksityisen lääkäri sanoi, että hyödyntävät julkisella yksityisellä tehtyjä tutkimuksia eikä tarvitse aloittaa kaikkea uudestaan alusta.

Meidän alueella ainakin julkisella pitää ensin käydä tk lääkärillä, joka laittaa lähetteen sitten eteenpäin. Ja meidän kohdalla tätä tk lääkärille pääsyä sai odotella puolisen vuotta🥲 Halusin jo nopeampaa omaan tilanteeseen selvyyttä ja kävin yksityisellä ensikäynnin ja päädyttiin sitten tekemään kaikki alkututkimukset ja ovulaatioinduktiot yksityisellä ja jos rankempiin (ja kalliimpiin) hoitoihin pitää siirtyä niin vaihdetaan julkiselle.
 
Nyt tuntuu et kp1 tulee hirveellä raivolla, se on nyt vihoissaan ku on progella pitkitetty kiertoa 😒
Täällä kans ollut nyt harvinaisen kovat menkkakivut pari päivää!😣 Vaikuttaiskohan tuo kierron pitkittäminen lääkkeillä tosiaan🤔 Mikä lääke sulla on käytössä?
 
Täällä kans ollut nyt harvinaisen kovat menkkakivut pari päivää!😣 Vaikuttaiskohan tuo kierron pitkittäminen lääkkeillä tosiaan🤔 Mikä lääke sulla on käytössä?
Cyclogestiä kokeilin ekan kerran. Sain sillä luteaalin 10 päivästä 16 päivään. Kivut tuntuu nyt siltä et vuodan kuin pistetty sika mut sit kupissa ei ookku muutama pisara. Mut joo eipä nää kivut ihan älyttömän poikkeuksellisia ole, ne on ollu pahenemaan päin tänä vuonna, ihan saikulla joutunut oleen parikin kertaa.
 
Kiitos todella paljon vastauksista @Hertta7 , @Henko ja @Selja89 .

Ehkä mä jo oman mielenrauhani takia voisin jotain tutkimuksia käydä jos jonossa tarvii roikkua loppuvuoteen asti 😅 jotain perushommia olenkin käynyt jo tutkituttamassa ja sain kilpparikontrollinkin työterveydestä.
 
Ei tästäkään mitään tullut, valitettavasti... pari päivää vaan tuhrutti verta, mutta nyt aukesi hanat ihan kunnolla. Oli siis kemiallinen. Mieli aivan maassa. Onnistuukohan tämä ikinä?

Täällä ei ihan vielä oo hanat auki, mutta luultavasti tänää alkaa uus kierto. Tympii vähän tuo turha toivo mikä lääkityksestä tuli. Nykysin ajatusmaailma on "tulee jos on tullakseen tai tuskin onnistu, mutta minkäs teet". Sellanen minimaalinen "mitä jos kuitenkin" vielä roikkuu jossain mielen perukoilla. Ei yhtään jaksaisi alkaa taas ovulaation metsästykseen ja muuhun, mutta väliin jätetyt kierrot aina painaa. Pitäs varmaa käyä hoitopolulta lukemassa millon sitä oli seuraavia toimia tiedossa. Sitäkään ei oo vaan jaksanut. Työstressikin kääntää nyt ajatuksia "ehei tuu meille kyllä lasta, ei jaksa, ei kykene"-luokkaan ja sehän vaikuttaa myös fyysisesti kehoon.. Olipa sekavaa ajatuksenvirtaa.
 
Noniin eipä tarvinnu onneks paria päivää pitempään miettiä tuota tiputtelua kun nyt sit hanat aukes ja kp1 tästä päivästä tuli. Kaks edellisintä kiertoa siis 32p ja tää nyt 24p. Ihanan ennakoitavaa.. No gyne käynti lähestyy ja silloin ovulaatio on jo takana eli voi hyvin jutella tästä että luteaalivaihe jää max 10päivään.. kuitenkin ihan posi fiilis lähteä taas uuteen kiertoon kun ovisoireet on helposti tunnistettavissa ja sen suhteen ei ainakaan vielä ole ollut ongelmaa (koputan puuta)
 
Tuun tänne välihuuteleen vähän, että flunssaa pukkaa ja kp13 (ei merkitystä ehkä koska ivf-hoito päällänsä). Jos mulla ei oo huomenna kipeämpi olo, päästään aamulla ultraamaan munasarjat ja nähdään kasvaako siellä folleja 🤞 Eka ultra aina kuumottaa, koska siellä näkyy 30-40% todellisuudesta jostain syystä. Maanantaina sitten näkee kans, sillonkin on ultra ainakin varattuna. Maha on hienosti ainakin turvonnut…
Tsemppiä kaikille yritykseen! ❤️💪🏻
 
Takaisin
Top