Haaveena esikoinen

Ei menkkoja, ei edes häivähdystä punaista kupissa, mutta testi oli taas niin totaalisen negatiivinen. Toki tässä on vielä 3 päivää kierron heittoa, kun se on 24-29 ääripäistä lukien.

Mutta vuokramökki on aivan jees. Työstressiä en tunne pakanneeni mukaan. Pieniä miinuksia täällä on niinku ranta ei oo uimiseen. Liian matala ja kauheeta mutaa ja pohja rehottaa, mutta suppailuun kelpaa. Sängyt on trampoliineja, josta selkä vähän jumissa.
 
Täälläkään ei menkkoja, pari tummaa veritippaa vain, mutta ei semmosta tunnetta alavatsalla että ois alkamassa tänään. Nyt 14pv ovulaatiosta, joka yleensä ollut aika tarkasti mun luteaalin pituus. Tänään en testannut, huomenna kokeilen normitestillä (PC 25) aamupissasta, katsotaan näkyisikö siellä häivähdystäkään.. jos ei, niin aloitan Donafertyn litkimiset heti aamusta, ostin kahden kuukauden satsin niin katsotaan onko siitä apua. Nyt kp 33, olisi varaa lyhentää kiertoa (mitä myo-inositoli saattaa tehdä).
 
Jep, ja sitten kun monessa paikkaa hoitoihin on kuitenkin kuukausien jonot. Eli jos ottaa yhteyttä kun vuosi yritystä takana, saattaa se päästä tutkimuksiin kun on jo vuoden päälle useampi kuukausi yritystä takana
Näin juuri. Meillä tulee nyt vuosi yritystä täyteen. Sain tällä viikolla takaisinsoiton terveysasemalta ja lupasivat ajan ensikäynnille 3kk päähän ”hoitotakuun nimissä”. Eli luultavasti marraskuussa alkaa tutkimukset meidän osalta, jolloin yritästä sitten jo reilusti yli vuosi takana. Tämä jonotilanne Helsingissä.
 
Onnea muillekin plussanneille!😍
Ja isot tsempit niille jotka sitä tarvitsevat ❤️‍🩹

Tulin vain kertomaan että hiljenen tällä puolella, ehkä käyn välillä lukemassa muiden kuulumisia😊
Saatiin vihdoin se kauan odotettu plussa ja tänään Digi näyttää 3+🥰
 

Liitteet

  • IMG20240817162453.jpg
    IMG20240817162453.jpg
    2.7 MB · Katsottu: 55
Täällä alkoi viime yönä yrityskierto 5. Niin se vain oli, että ilmeisesti Gelee Royalet vaikutti edelliseen kiertoon niin paljon, että sain mulle aivan uusia oireita luteaalin ajaksi seurakseni. Ilmeisesti jotenkin buustasi hormonitoimintaa. Ainakin tunnen oloni paljon energisemmäksi ja aikaan saavammaksi, joten jatkan ehdottomasti näiden syömistä!

Tähän kiertoon nyt sitten alkaa myös Donaferty, jonka lopulta jo aloitin eilen, kun tuli pessimistinen varmuusfiilis illalla, että kyllä sen kierron sieltä on pakko pian alkaa.. Jospa ensimmäinen myo-inositolikierto olisi sitten meille se THE kierto! 🌈
 
Tähän kiertoon nyt sitten alkaa myös Donaferty, jonka lopulta jo aloitin eilen, kun tuli pessimistinen varmuusfiilis illalla, että kyllä sen kierron sieltä on pakko pian alkaa.. Jospa ensimmäinen myo-inositolikierto olisi sitten meille se THE kierto! 🌈
Mitä hyötyjä tolla Donafertyllä pitäis olla, tai tiedätkö mihin se vaikuttaa se myo-inositoli? 😊 Ja sit siinä on sitä alfalaktalbumiinia, mitä se on? 😅 Mietin että pitäiskö itekin kokeilla tuota.
 
Mä olen jo hetken seuraillut keskusteluja ja nyt vihdoin itsekin esittelen ja laittelen viestiä 😊

Meillä ehkäisy jätetty pois 10/21 ja lapsettomuushoitoihin saatu lähete jo kaksi vuotta sitten. Miehen reissutöiden vuoksi ei olla pystytty yrittämään joka kierrossa. Nyt aloitettiin ovulaatioinduktiot ensimmäistä kertaa.
 
Mitä hyötyjä tolla Donafertyllä pitäis olla, tai tiedätkö mihin se vaikuttaa se myo-inositoli? 😊 Ja sit siinä on sitä alfalaktalbumiinia, mitä se on? 😅 Mietin että pitäiskö itekin kokeilla tuota.


Myo-inositoli mm. säännöllistää kuukautiskiertoa (yleensä aikaistaa ovulaatiota) ja siten auttaa epäsäännöllisiin kuukautisiin, parantaa munasolujen laatua, madaltaa testosteronitasoa, parantaa insuliiniherkkyyttä.. Vaikuttaa siis juuri niihin ongelmiin, joita PCOS aiheuttaa. PCOS on hormonihäiriö, jossa testosteronitasot ovat liian korkeat ja kudosten insuliiniherkkyys on vähentynyt (lisäksi yleensä monirakkulaiset munasarjat).

Mulla ei ole diagnosoitua PCOS, mutta oireiden perusteella epäilen vahvasti että mulla olisi. Toivon parannusta epäsäännölliseen kiertoon ja epäsäännölliseen ovulaatioon, sikäli kun sitä edes tapahtuu.. Saan kyllä sen kiinni testeillä, mutta aina eri aikaan, kuin keholla olisi vaikeuksia onnistua ovuloimaan.

Tässä vähän lisätietoa myo-inositolista (mutta toki mainoskirjoitus, kun sivustolla myydään tätä): https://fi.intelligentlabs.org/25-houkuttelevaa-syyta-aloittaa-inositolin-kaytto/
Kokemuksia myo-inositolin käyttäjiltä: https://forum.vau.fi/threads/myo-inositol.1592270/page-1
 
Täällä vielä mukana… Kolmas ivf-hoito alkanut ja perjantaina aamulla ultraan. 🤞Toivottavasti kasvaa hyvin solut. Viimeinen hoito ilmeisesti omilla soluilla. Huhti/tokokuussa tuli kaks vuotta yrittämistä täyteen. Nyt pitkä hoitokaava ensimmäistä kertaa. 🤞
Tsemppiä kaikille. Joillakin tärppää nopeammin, joillakin voi mennä kauankin. Toivon, että saadaan tänne plussa-aalto
pian. 🥹❤️
Ja onnea plussanneille tietenkin!🫶🏻
 
Toivon kovasti että teillä @Sandra84 nyt onnistaisi 🤞🏼

Täällä dpo8 ja hirvitys päällä, kun tämä on perinteisesti ollut se tiputtelupäivä. Saa pelätä aina kun käy vessassa. Rinnat on tosi arat, en muista näin vahvasti aiemmin olleenkaan.
Miten muilla piinailijoilla sujuu?
@Pepino Toivotaan parasta!🍀
Täällä ihan ok, ehkä vähän sekavat, kun en edes tiedä mikä dpo nyt menossa😵‍💫😅 Edellinen kierto oli normaalia pidempi ja tässä kierrosss ovistuntemukset tuli jo normaalia aikasemmin, ovistestien tekoon meni vähän moti, kun niistäkään en oikein saanut selvää. Laskin just että ekoista ovistuntemuksista mennyt nyt 12päivää.
 
Mä en tiedä mikä dpo mulla on nyt, kun en päässyt tikuttelemaan ajoissa koska olin vaelluksella. Jos tulisi edellisten kiertojen mukaan niin ovis+ olis ehkä ollut torstaina, eli nyt olisi dpo 3. Perjantaina illasta kun pääsin tikuttamaan oli ainakin nega ja la vielä haaleampi, joten oletan että oli jo siinä aiemmin. Tallettelut ei nyt osuneet ehkä ihan parhaiten, joten odotukset ei ole korkealla.
 
Flo'n mukaan dpo6 menossa, mun laskuni mukaan on dpo7 😅 Ilmeisesti alkaa laskea päiviä vasta kun fertility on "high" tasolla sen ovulaation ympärillä olevien "highest" jälkeen. Mulla onneksi kalenteri aivan täynnä sunnuntai aamuun asti, joten silloin voisi aamulla tehdä herkällä testillä, silloin olisi flon laskujen mukaan dpo12. Kauheesti mieli tekee koko ajan kaikkia oireita mutta yritän pitää etäisyyttä kyllä nyt mielen temppuiluun, tuntuu että ihan mahotonta välillä saada ajatuksia hiljaiseksi ja rauhoituttua kun ei nyt ole mitään mitä asialle voisin tehdä.

Muutama finni tuli tasan kellonlyömällä oviksen jälkeen ja turvotusta on ollut ehkä tavallista enemmän mutta noi on myös kaikki normaaleja hormoneja jotka myllää ja senkin takia koitan olla jokaisesta nippasusta ja närästyksestä olla ajattelematta että olisi nimenomaan _raskaus_ oireita. Kehon lämmöt ei myöskään oo olleet vielä *niin* korkealla kuin edellisen kierron lopussa mutta ehkä ne tässä nousee vielä.

Varasin syyskuulle gynen ja nyt katsoin että jos kierto alkaa normaalisesti niin gyne olisi seuraavan kierron oviksen jälkeen. Onko tällä väliä missä kohtaa kiertoa käy esim nopsassa sisächekissä/ultraus ja jos saa labroihin lähetettä tms? Saako enemmän irti jos käy nimenomaan arvioidun ovulaation jälkeen että sais varmistuksen siitä että ovulaatio on tapahtunut, vai ei? Mulla aikalailla ovulaatio on tapahtunut kp 14 mennessä nyt pillereiden lopettamisen jälkeen. Kommentteja asiaan?
 
Muokattu viimeksi:
Ihanaa ku meitä on monta nyt piinailemassa! Tai ihanaa ja ihanaa, mut toivotaan et meillä kaikilla kävis tuuri! ❤️

Täällä dpo 8 ja oon yrittänyt tietoisesti olla ajattelematta kehon joka merkkiä, koska se on stressannut aiemmin niin paljon. Mut mitään isompaa en ole olossa huomannut vielä. Eilen ja tänään muutamia etovan olon hetkiä, pistokipuja ja kevyttä menkkajomotusta on ollut, mut noista mikä vaan voi johtuu mistä vaan. Lisäks tuntuu ku ois joku flunssa tulossa päälle. 🤧 Aamulämmöt pysyny korkealla n. 36,8 tietämillä oviksen jälkeen koko ajan.

@Lottanen1234 mä varasin myös sen gynen silleen syyskuulle, et ovis ois jo mennyt! Aattelin et se on hyvä aika tsekata mikä limakalvojen tilanne ja onhan ovis tapahtunut. Mua jotenkin huolettaa erityisesti se limakalvojen paksuus, et onko se riittävä ku menkat ollu nii niukat.

Tsemppiä @Pepino @Kesätyttö92 @Emri ja kaikki muutkin 🤍
 
@Lottanen1234 Itsekin mietin tuota ennen ajanvarausta. Jälkikäteen ajateltuna olisi tämän tiputtelun osalta varmaan pitänyt käydä heti kuukautisten jälkeen, jotta kohdun näkyvyys olisi ollut parempi niin ei olisi tarvinut odottaa uusintakäyntiä muutamaa viikkoa. Toisaalta taas nyt ainakin tiedän, että ovulaatio oli tapahtunut ja limakalvo ei ainakaan ollut liian ohut. Ja toisaalta jos kävisi ennen ovulaatiota niin varmaan näkisi onko siellä follikkeli kasvamassa ja ovulaatio lähellä. Olettaisin että kaikissa kierron vaiheissa on varmaan omat hyvät puolensa kunhan ei ihan kuukautisten aikana mene, ja vähän mikä omassa tilanteessa eniten kiinnostaa. Kokeneemmat voi toki korjata, jos olen ihan hakoteillä. 😁
 
Kivaa piinailla yhdessä! 😍 tosin täällä vasta dpo0, vielä en pidättele hengitystä. Ultrassa (letrozol vaste) maanantaina lääkäri sanoi ovulaation arvioksi perjantain, liekö meneillään oleva korona vähän viivästytti ovista. Hassua, kun ultran/lääkärin mukaan ovulaatio tapahtuu nyt oikealta, mutta tuntemukset oli vasemmalla. En oo koskaan saanut tikulla kiinni oikealta ovulaatiota ja nyt vahvin viiva koskaan, joten vähän lisäjännitystä voisko nyt tärpätä 🤞 kummasti sitä jaksaa kehitellä itelleen toiveita ties mistä ja sit taas sukelletaan, kun lopputulos epätoivottu 😅

Tsemppiä kaikille! 💝
 
Myo-inositoli mm. säännöllistää kuukautiskiertoa (yleensä aikaistaa ovulaatiota) ja siten auttaa epäsäännöllisiin kuukautisiin, parantaa munasolujen laatua, madaltaa testosteronitasoa, parantaa insuliiniherkkyyttä.. Vaikuttaa siis juuri niihin ongelmiin, joita PCOS aiheuttaa. PCOS on hormonihäiriö, jossa testosteronitasot ovat liian korkeat ja kudosten insuliiniherkkyys on vähentynyt (lisäksi yleensä monirakkulaiset munasarjat).

Mulla ei ole diagnosoitua PCOS, mutta oireiden perusteella epäilen vahvasti että mulla olisi. Toivon parannusta epäsäännölliseen kiertoon ja epäsäännölliseen ovulaatioon, sikäli kun sitä edes tapahtuu.. Saan kyllä sen kiinni testeillä, mutta aina eri aikaan, kuin keholla olisi vaikeuksia onnistua ovuloimaan.

Tässä vähän lisätietoa myo-inositolista (mutta toki mainoskirjoitus, kun sivustolla myydään tätä): https://fi.intelligentlabs.org/25-houkuttelevaa-syyta-aloittaa-inositolin-kaytto/
Kokemuksia myo-inositolin käyttäjiltä: https://forum.vau.fi/threads/myo-inositol.1592270/page-1
Aivan Okei, kiitos infopaketista! 😁 Toi ei kyllä varmaan mulle oo ehkä se juttu koska kierto on niin säännöllinen. Mua huolettaa enemmän toi mun kuukautisten niukkuus suhteessa aiempaan. Mut mitään selittävää ei oo kyllä löytynyt. 🤷🏻‍♀️ Meillä on kyllä ylipäätään yritykset ollut vähän niin ja näin, jää liian vähäiseksi ja satunnaiseksi. Varmaan aika yleinen ongelma pitkään yrittäneillä että tuntuu tosi paineistetulta eikä sit oikein tee mieli. 😬😅
 
Täältä myös yksi piinailija ilmoittautuu joukkoon. Inseminaatio oli perjantaina, ovulaatio todnäk lauantaina tuntemusten perusteella. Eli nyt olisi dpo2. Milloin saa alkaa testailemaan? 😀 Toivon hirmuisesti onnea matkaan kaikille, olisipa just tämä kaikkien meidän kierto!
 
Takaisin
Top