Haaveena esikoinen

@Pepino mää kans ajattelen tunnistavan oireet tosi selkeesti ja tavallaan sen mutuilun varmentaa katsomalla kalenterista mut sitähän ei tiiä varmuudella missä kohtaa ne oireet tulee et just tuleeko ne paljon huippua etukäteen vai vähän sen jälkeen.
Niinpä. Mielenkiintoisia nuo testit, kun saa lisää dataa tutkittavaksi. 🤓
 
Noihin testeihin liittyen, onko kellään kokemuksia noista cbn digitesteistä? Itsellä nyt toista kertaa käytössä. Eilen näytti tyhjää naamaa. Tänään menin aamulla vessaan ja tajusin siinä pöntöllä ollessani että ei hemmetti, sinne meni pissat pönttöön 🤣 eli en saanut tehtyä sitä ekasta pissasta (mikälie aamuaivo taas) ja ohjeissa luki että tee heti kun mahdollista, mutta voi antaa korkeamman tuloksen jos ei tee ekasta aamupissasta. No se sitten alkoi välkyttää hymynaamaa. Eli liekö uskominen että lähestytään h-hetkeä vai että tulos meni nyt pieleen oman sekoilun takia?😂
 
Noihin testeihin liittyen, onko kellään kokemuksia noista cbn digitesteistä?
Minä kyselisin samaa🤔 Oliko siis täysin välttämätöntä just siitä ekasta vessakäynnistä testi tehdä eikä esim ilta käy? Mietin, että herkästi voi kyllä aamulla unohtua klo 6 silmät sikkurassa 😅 liuskatestejä tein itse yleensä aamun tokasta ja sit illalla silloin aiemmin.

Kun joku tuossa kyseli aiemmin päivityksiä, mitä meidän hoitoihin kuuluu, niin Teroluteilla alkoi nyt kierto, gonal f jääkaapissa ja huomenna pistämään 37,5 annoksella. Kp 9 ovulaation testaus alkaa digeillä ja eka ultra kp10. Sairaanhoitaja vähän epäili, että tuskin yhdellä ultralla selviää. Pomo varmaan tykkää, mut eihän tälle nyt oikein mitään voi🙄
 
Minä kyselisin samaa🤔 Oliko siis täysin välttämätöntä just siitä ekasta vessakäynnistä testi tehdä eikä esim ilta käy? Mietin, että herkästi voi kyllä aamulla unohtua klo 6 silmät sikkurassa 😅 liuskatestejä tein itse yleensä aamun tokasta ja sit illalla silloin aiemmin.

Kun joku tuossa kyseli aiemmin päivityksiä, mitä meidän hoitoihin kuuluu, niin Teroluteilla alkoi nyt kierto, gonal f jääkaapissa ja huomenna pistämään 37,5 annoksella. Kp 9 ovulaation testaus alkaa digeillä ja eka ultra kp10. Sairaanhoitaja vähän epäili, että tuskin yhdellä ultralla selviää. Pomo varmaan tykkää, mut eihän tälle nyt oikein mitään voi🙄
Testeissä kannattaa noudattaa valmistajan ohjeita. Ilmeisesti osassa saa tehdä myös illalla, kunhan tekee sen joka päivä samaan aikaan!
Mulla oli aikoinaan wcpöntön kannen päällä tyhjä kori muistuttamassa asiasta. Tiedän myös joidenkin ottavan pissaa johonkin puhtaaseen astiaan/ purkkiin hetkeksi talteen, niin ennättää silmät avata ja aivot käynnistyä ennen testien esiin kaivamista.
Plussatuulia kaikille eri testien kanssa eteneville....
 
Pancake89, 💙95, ya 8/22*, Oulu
Liljankukka🌸, 28v, ehkäisy pois 10/21, ya 10/23
Lampsu_, 33v, ya 8/23, Lahti
Norleviira, 26v, ya 2/24, Lahti
Burkei, 26v, ehkäisy pois 5/23, ya 1/24
Minis24, 31v, ya 11/22
MariAnn14 35v, ya 8/23, Keski-Suomi
Pepino, 35v, ya 1/24
Memilia, 30v, ya 11/2022
Nekkuu, 30v, ya 10/2023
Hannietta, 36, ya 11/2023, Pirkanmaa
Ness, 33, ya 09/2023, Espoo
 
Heissan! Ihanaa et on ensikertalaisille oma ryhmä 🤩🥰 tänne mielelläni tulen myös pulisemaan. Yritystä ei takana kovin kauan. Tässä kierrossa ekaa kertaa tikuttelen ovista. Lämmöt olleet jo pidempää seurannassa (ehkäisynä ollut ehkäisytietokone jo useamman vuoden), joten niistä huomaa ihan kivasti et milloin ovis olisi tapahtunut, mut näin raskautumisen kannalta tieto tulee liian myöhään 🤣

Ovistesteinä nyt siis raskauskeijun liuskat. On näyttänyt nyt jo 5pv ihan haaleaa hailuraa, mut tänä aamuna tämmöinen. Onks tää jo plussa vai plussa tuloillaan? 🙈 olen ihan ulalla näiden kanssa, et kuinka tumma ton viivan täytyy olla.. se näyttää olevan tummempi tuosta toisesta reunasta
 

Liitteet

  • IMG_9618.jpeg
    IMG_9618.jpeg
    204.7 KB · Katsottu: 74
Tyhmä kysymys 🤓 mut vähän tekis mieli kokeilla osuisko ovis liuskaan, kun muistaakseni os liuskoja on kaks jääny kaappiin. Mut onko kahdesta mihinkää? Moneenko viivaan sitä tulosta pitää vertailla 🙈 en oo sisäistänyt et kuin helvatisti niitä testejä kuluu kierrossa 🤣 Millon sitä tikuttelis? Premom ennustaa ovulaation 18.pvä ja toinen kalenteri 17.pvä eli noina päivinäkö? Ku näkee liuskojen kuvamerta täällä paljon niin onko se ees yhellä testillä ikinä varma 🫣 en tiiä miten ovulaation metsästys on mulle jotain rakettitiedettä nyt kun siihen yritän perehtyä 😂 🚀🧑‍🔬📊📡
 
Tyhmä kysymys 🤓 mut vähän tekis mieli kokeilla osuisko ovis liuskaan, kun muistaakseni os liuskoja on kaks jääny kaappiin. Mut onko kahdesta mihinkää? Moneenko viivaan sitä tulosta pitää vertailla 🙈 en oo sisäistänyt et kuin helvatisti niitä testejä kuluu kierrossa 🤣 Millon sitä tikuttelis? Premom ennustaa ovulaation 18.pvä ja toinen kalenteri 17.pvä eli noina päivinäkö? Ku näkee liuskojen kuvamerta täällä paljon niin onko se ees yhellä testillä ikinä varma 🫣 en tiiä miten ovulaation metsästys on mulle jotain rakettitiedettä nyt kun siihen yritän perehtyä 😂 🚀🧑‍🔬📊📡
Mäkin olen nyt yhdessä kierrossa ennen tätä testaillut ovista lähinnä siksi että tapahtuukohan sitä edes ja milloin ja huomaanko jotain oireita, niin oppisi tuntemaan omaa kehoa paremmin.
Mä testasin viimekierrossa varmaan 9 tikkua...:tears: Mutta puolustaudun sillä että ei mitään tietoa koska se voisi olla!
Ja mulla ainakin kävi vielä niin että luulin oviksen tulleen esim kp20 mutta sainkin kp21 vielä tummemman viivan. Ja sitten tein vielä kp22 testin jolla varmistin LH:n laskeneen.
Eli itsellä ei onnistuisi kahdella testillä ellei aika tarkalleen tiedä mikä päivä se tapahtuu. :tears:
 
Mulla oli aikoinaan wcpöntön kannen päällä tyhjä kori muistuttamassa asiasta. Tiedän myös joidenkin ottavan pissaa johonkin puhtaaseen astiaan/ purkkiin hetkeksi talteen, niin ennättää silmät avata ja aivot käynnistyä ennen testien esiin kaivamista.
Tää on hyvä vinkki, alan kyllä soveltamaan itselle myös 😊 tänään aamulla ei vaan aivot toimineet senkään vertaa, taisivat herätä vasta myöhemmin 🤣 Noh, katsellaan mitä testi huomenna näyttää.
 
Tyhmä kysymys 🤓 mut vähän tekis mieli kokeilla osuisko ovis liuskaan, kun muistaakseni os liuskoja on kaks jääny kaappiin. Mut onko kahdesta mihinkää? Moneenko viivaan sitä tulosta pitää vertailla 🙈 en oo sisäistänyt et kuin helvatisti niitä testejä kuluu kierrossa 🤣 Millon sitä tikuttelis? Premom ennustaa ovulaation 18.pvä ja toinen kalenteri 17.pvä eli noina päivinäkö? Ku näkee liuskojen kuvamerta täällä paljon niin onko se ees yhellä testillä ikinä varma 🫣 en tiiä miten ovulaation metsästys on mulle jotain rakettitiedettä nyt kun siihen yritän perehtyä 😂 🚀🧑‍🔬📊📡
Niissä on varmaan kans joku ohjeellinen aloituspäivä, että mikä kp kantsii alkaa testailemaan. Viime kierrossa mulla meni digejä 6kpl; 3 tyhjää, 2 vilkkuvaa naamaa ja 1 niin sanottu plussa. Eli en oikein tiedä tuosta 2kpl, että voisko niillä saada kiinni. Vois kai sitä kokeilla esim tuolloin 17 ja 18 pvä ett mitä näyttää?😊 ja tuosta varmuudesta en tiedä, siks tuhlaan rahaa digeihin ettei mun yliajattelijapää saa valtaa viivojen tulkitsemisessa😂 toki ei nekään varmaan 100% varmoja oo, mutta oon sopinu itteni kanssa että sen tulkinnoilla mennään. on tää kyllä kieltämättä melkosta oppimista ja rakettitiedettä koko ajan 🤣
 
Heissan! Ihanaa et on ensikertalaisille oma ryhmä 🤩🥰 tänne mielelläni tulen myös pulisemaan. Yritystä ei takana kovin kauan. Tässä kierrossa ekaa kertaa tikuttelen ovista. Lämmöt olleet jo pidempää seurannassa (ehkäisynä ollut ehkäisytietokone jo useamman vuoden), joten niistä huomaa ihan kivasti et milloin ovis olisi tapahtunut, mut näin raskautumisen kannalta tieto tulee liian myöhään 🤣

Ovistesteinä nyt siis raskauskeijun liuskat. On näyttänyt nyt jo 5pv ihan haaleaa hailuraa, mut tänä aamuna tämmöinen. Onks tää jo plussa vai plussa tuloillaan? 🙈 olen ihan ulalla näiden kanssa, et kuinka tumma ton viivan täytyy olla.. se näyttää olevan tummempi tuosta toisesta reunasta
Minusta tuo on plussa👍
 
Heissan! Ihanaa et on ensikertalaisille oma ryhmä 🤩🥰 tänne mielelläni tulen myös pulisemaan. Yritystä ei takana kovin kauan. Tässä kierrossa ekaa kertaa tikuttelen ovista. Lämmöt olleet jo pidempää seurannassa (ehkäisynä ollut ehkäisytietokone jo useamman vuoden), joten niistä huomaa ihan kivasti et milloin ovis olisi tapahtunut, mut näin raskautumisen kannalta tieto tulee liian myöhään 🤣

Ovistesteinä nyt siis raskauskeijun liuskat. On näyttänyt nyt jo 5pv ihan haaleaa hailuraa, mut tänä aamuna tämmöinen. Onks tää jo plussa vai plussa tuloillaan? 🙈 olen ihan ulalla näiden kanssa, et kuinka tumma ton viivan täytyy olla.. se näyttää olevan tummempi tuosta toisesta reunasta
Minustakin tämä on tasavahva eli plussa. 😊

Itsellä kului ekassa kierrossa varmaan 9-10 liuskaa, kun en tiennyt koska se ovulaatio voisi olla muuta kuin noin viikon tarkkuudella. 😄 Tein testin aamuin illoin, jotta ei huippu ainakaan mene ohi. Viivojen vahvuudet vaihteli paljon, joten en vertaillut niitä keskenään. Positiivinen oli ihan selkeästi positiivinen. 😊 Seuraavana päivänä olikin sitten jo haaleampi.
 
Minustakin tämä on tasavahva eli plussa. 😊

Itsellä kului ekassa kierrossa varmaan 9-10 liuskaa, kun en tiennyt koska se ovulaatio voisi olla muuta kuin noin viikon tarkkuudella. 😄 Tein testin aamuin illoin, jotta ei huippu ainakaan mene ohi. Viivojen vahvuudet vaihteli paljon, joten en vertaillut niitä keskenään. Positiivinen oli ihan selkeästi positiivinen. 😊 Seuraavana päivänä olikin sitten jo haaleampi.

Kiitos! Onhan näitä liuskoja nyt itselläkin mennyt tuhottoman paljon. Etenkin kun kierto vaihtelee 31-38 päivän välillä niin ei viitti kovin myöhään jättää testailua. Sen lisäksi ensikertalaisen säätöä et kuin tumma nyt on plussa jne 😅

Ehkäpä tää nyt sit huomenna jo haalistuu.
 
Pitäsköhän pitää taukoa tältä sivustolta 😮‍💨 en tiiä auttaako se silti mitään, mielessä nämä asiat pyörii varmaan silti. Tää kierto menee sairastelun vuoksi ohi ja se ettei oo ees pientä toivoa on niin hajottava tunne. Parisuhde koetuksella ku niin paljon paineita kasautuu siihen yhteen viikkoon. Ei puhettakaan, että voisin "vaatia" kuukaudessa enempi niin sitten se kaikki mitä voi saada on aikataulutettava ja sehän vasta on tervettä tekemistä. Ikä ja mahdolliset ongelmat painaa, ettei haluaisi haaskata ovulaatioita ollenkaa.. Jälleen sitä kummastelen miten lapsen voi saada vahingossa.
 
Samassa ikäveneessä, siinä rajoilla ehdinkö äidiksi ennen kuin täytän marraskuussa 35v. Mää oon paria miestä pitemmän aikaa katsonut et oisko niistä isäksi, mutta onneksi en niitten kanssa siihen ryhtynyt. Nykyisen kanssa joutui sitten vähän odottelemaan, että hänkin ehtii aikuistua 😅 kun keksiin puumaksi vielä alkaa näin kriittisillä hedelmällisyyden laskevuuden vuosina 😬

Mää oon kans tehnyt kalenterimerkinnät alkujaan väärin et tiputtelussa jo laskenut. Mullakin tuo tiputtelua alkaa samalla aikavälillä ja samaa mietin et onko se merkki jostain ikävästä.
Oon myös ymmärtänyt, että kp1 on vasta, kun alkaa kunnollinen vuoto ja tosiaan klo 18 myöhemmin alkavat lasketaan vasta seuraavalle päivälle. Vähän harmittaa, kun ennen lapsiajatuksia ei tullut kovin tarkkaan merkattua oireita, kiertoja jne, kun ei tuntunut tärkeältä, olis vähän viisaampi ehkä nyt omista kierron vaiheista 😅

Kuinka paljon nuorempi mies sulla on? Täällä meinaan kans yks puuma (mies 8v nuorempi) 🤭 mies on kyllä kypsynyt onneks lapsiasiaan jopa mua aiemmin!

Tilattiin samana päivä cb digit ja samana päivänä näytti tulleen perillekin! Ja päädyin samaan ratkaisuun, en tässä kierrossa enää ottanu niitä käyttöön.

@Aaltokukka on meidän aloittelijoiden oikea tietopankki, kiitos siitä 😍

Nyt tässä kiertoja tarkemmin analysoineena oon huomannut, että joka toinen kierto on aikalailla 31pv pitkä ja joka toinen vaihtelee sitten 35-41 välillä. Samalla oon huomannut, että alavatsan kivut vaihtelee puolta joka kuukausi, näin ollen oikean puolen kipua seuraa aina epäsäännöllinen kierto ja niukat menkat, kun taas vasemmalta puolelta tulee klönttisempää tavaraa (anteeksi mielikuva 😆), voikohan tästä päätellä mitään? Esim. etten ovuloi oikealta puolelta? Ovistesteistä on mielestäni saa vahvoja viivoja juuri koskaan, joten niihin en ihan luota.
 
Pitäsköhän pitää taukoa tältä sivustolta 😮‍💨 en tiiä auttaako se silti mitään, mielessä nämä asiat pyörii varmaan silti. Tää kierto menee sairastelun vuoksi ohi ja se ettei oo ees pientä toivoa on niin hajottava tunne. Parisuhde koetuksella ku niin paljon paineita kasautuu siihen yhteen viikkoon. Ei puhettakaan, että voisin "vaatia" kuukaudessa enempi niin sitten se kaikki mitä voi saada on aikataulutettava ja sehän vasta on tervettä tekemistä. Ikä ja mahdolliset ongelmat painaa, ettei haluaisi haaskata ovulaatioita ollenkaa.. Jälleen sitä kummastelen miten lapsen voi saada vahingossa.

Tuo on rankkaa, kun ei halut kohtaa, itselläkin kokemusta asiasta menneisyydessä. Mutta ei ainatauluttamisessa ole mitään väärää tai epätervettä, varsinkin kun on yhteinen tavoite. Minusta sellainen ikuinen spontaanius makuuhuoneessa on median luomaa höpötystä. 😄 Arjen keskellä on muutenkin pakko joskus varaamalla varata sitä yhteistä aikaa parisuhteen huoltamiseen, joten älä ota paineita siitä, että pitää aikatauluttaa. ❤️
 
@Pancake89
Myöskin psyykkinen puoli voi vaikuttaa raskautumiseen, kun menee liian yrittämiseksi ja stressaaamiseksi, niin ei onnistukaan niin helposti kun rennolla otteella...
Eikä se vahingossa raskautuminenkaan mitenkään rakettitiedettä ole, useita kertoja makkarin puolella, ilman paineita ja vaan nautinnon ilosta, sattumoisin ovulaatioviikko kohillaan ja fyysisesti kaikki ok niin sehän on hyvinkin todennäköistä että raskautuu🙊 ei ehkä ehkäsyäkään tarvittais jos sitä riskiä ei ois

Joten kannattaa yrittää myös rauhottaa mieltä ja pitää itsestään ja parisuhteestaan huolta ❤️ kyllä on suuri todennäköisyys että se vauva sieltä tulee, jos ei luomuna niin sitten apujen kautta! 🥰
 
Pitäsköhän pitää taukoa tältä sivustolta 😮‍💨 en tiiä auttaako se silti mitään, mielessä nämä asiat pyörii varmaan silti.
Mulla on ollu vähän samoja fiiliksiä. Mieskin sanoi eilen, että pitäis ehkä vähän vähemmän esim somessa viettää aikaa tän teeman ympärillä, vaikka ymmärtää että haluan toki tietoa ja vertaistukea.

Joten kannattaa yrittää myös rauhottaa mieltä ja pitää itsestään ja parisuhteestaan huolta ❤️ kyllä on suuri todennäköisyys että se vauva sieltä tulee, jos ei luomuna niin sitten apujen kautta! 🥰
Tää oli jotenkin ihanasti sanottu nyt taas tähän hetkeen ja päivään🥰
 
Pitäsköhän pitää taukoa tältä sivustolta 😮‍💨 en tiiä auttaako se silti mitään, mielessä nämä asiat pyörii varmaan silti. Tää kierto menee sairastelun vuoksi ohi ja se ettei oo ees pientä toivoa on niin hajottava tunne. Parisuhde koetuksella ku niin paljon paineita kasautuu siihen yhteen viikkoon. Ei puhettakaan, että voisin "vaatia" kuukaudessa enempi niin sitten se kaikki mitä voi saada on aikataulutettava ja sehän vasta on tervettä tekemistä. Ikä ja mahdolliset ongelmat painaa, ettei haluaisi haaskata ovulaatioita ollenkaa.. Jälleen sitä kummastelen miten lapsen voi saada vahingossa.
Mulle välillä toiminut, että ei ole pyörinyt lukemassa aiheesta mutta sitten toisaalta omaa mieltä lohduttaa että moni muukin pyörii samoissa aatoksissa. Kun ei näitä oikein muuten tule ventiloitua.

Esim just tuo harmitus siitä, että menee ovulaatioita hukkaan niin tuttu tunne 🙄 itteä melkein itkettää että jos tästö kierrosta ei onnaa niin kaks seuraavaa voikin olla tekemätön paikka kun miehellä pitkiä työmatkoja osuu just seuraaville kierroille 😤 mutta ei sille viitti asiasta liikaa näristä, kun tulee vaan kurja mieli molemmille.

Ja se, että yrittää ite pitää spontaaniutta yllä seksielämässä vaikka enemmän se on sellaista illuusion luomista toiselle (tasan tarkkaan ite tietää, että ne tietyt päivät ei kyl oo kauheen spontaaneja 🙄)
 
Takaisin
Top