Lopetin kanssa ehkäsyn 2022 elokuussa. Kävin sillon myös melkeen heti gynellä, koska mulla alko todella runsaat menka ja ollut anemiataustaa. Toki meillä osittain keskeytetty ehkäsy käytössä 2023 alkuvuoteen.
Huomasin kyllä nopeesti, että kaikki ei ollu ihan kunnossa. Kierrot oli koko ajan reippaasti yli 40 päivää ja vaikka olikin keskeytetty ehkäsy, itellä oli kokoajan toiveena raskautuminen, niin jokanen neg testi tuntu aika kamalalta. Elokuussa 2023 menin uudestaan gynelle. Tällön kierrot oli jo 54-65 päivää ja tuli aina välillä satunnaista tiputtelua. Alko vahvasti olemaan semmonen olo, ettei oikein ovulaatioita tapahdu. Tällä käynnillä tehtiin uudestaan ultraus jollon todettiin, että molemmat munasarjat on PCO-tyyppiset, mutta koska ei ollut muita selkeitä pcos oireita ei sitä voitu todeta. Olen myös normaalipainoinen.
Gyne laittoi meistä lähetteen lapsettomuushoitoihin lokakuussa ja se meni läpi todella nopeasti. Meillä hoitoihin pääsy hidastui koska menkat ei tahtonut alkaa verikokeiden ottoa varten. AMH arvo oli mulla 13.8 eli todennäkösimmin ovulaatiota ei hirveen spontaanisti tapahdu. Puolisolla myös siittiöt priimaa :D
Meillä ensikäynti ens viikolla. Odotan sitä todella innolla ja samalla jännittää, että miten ne etenee, kun muillakin joudutaan siirtämään.
On kyllä ollut tosi raskas vuosi. Kokoajan kokee olevansa huonompi, kun muut kertoo miten helppoa on seurata appeista omaa kuukautiskiertoa ja ovulaatiota ja itellä se ei ole mahdollista. Samalla joka viikko tulee jonkun kaverin, tutun tain vaikuttajan raskausuutinen. Olen perusluonteelta aika positiivinen ja optimistinen, mutta huomaan, että alkaa sisäinen katkera akka heräämään ja se vähän hävettää.
Varasin ens maanantaille akupunktiokäynnin kun kuulin, että ystävän kaveri kävi pcosn ja lapsettomuuden takia siellä ja sitten 3kk päästä ”tärppäs”. Greippejäkin aloin syömään ja harkistin myo inositolin tilaamista xD
Tsemppiä ihan hirveesti kaikille!
Pahoittelut viestin pituudesta. Innostuin kun näin niin samanlaisen kokemuksen kun itellä ollu xD