Haaveena esikoinen

Ootteko yhtä fanaattisia oireiden analysoijia? :D
Kyllähän sitä ihan eri tavalla nykyään tarkkailee kehoaan kuin ennen, ei ennen pienessä mielessäkään käynyt kirjailla sovellukseen ylös valkovuotokoostumuksia, jokaista lemmenhetkeä sun muuta olennaista 😆 toisaalta oman kehon tunteminen on hyödyllistä joka elämäntilanteessa, joten joku ehkä ajattelee fanaattisena oireiden analysoijana, mä sanoisin, että pyritään vaan maksimoimaan meidän kehotietoisuus 😉😇

Vähän omia pohdintoja ja juttuja pyörittelen taas tänne, kun ei ole oikein muuta paikkaa jossa jutella näistä (sanokaa jos menee hermot!). Terolutista nyt 7/10 syöty, ei mitään oireita, että kuukautisia tulisi.
Ei todellakaan mene hermot, päinvastoin tää on just se oikea paikka purkaa ja omanapailla 🥰 onko vielä eiliseen muutosta? Vertaistuki on kyllä todella arvokasta, toivottavasti täältä sellaista löytyy 💛

Täällä mennään kp13 ja ovis ennustettu keskiviikolle, mitä epäilen suuresti, koska viime kierto oli 10päivää pisintä kiertoa lyhyempi ja sovellus näyttää ennustavan tätä kiertoa yhtä lyhyeksi. Tikuttelu aloitettu eilen.

Tsemppiä teille, joilla piinapäivät meneillään! Se on tosi ärsyttävää, kun miettii jokaista mahan muljahdusta, nipistelyä ja ylikorostunutta hajuaistia yms..

Vähän omia pohdintoja ja juttuja pyörittelen taas tänne, kun ei ole oikein muuta paikkaa jossa jutella näistä (sanokaa jos menee hermot!). Terolutista nyt 7/10 syöty, ei mitään oireita, että kuukautisia tulisi. Tottakai lapsettomuusharmituksen ja tälläisen vuoksi liikunnan määrät juoksun suhteen ovat vähän kasvaneet (ihan maltillista kuitenkin, joku 30 km/viikko max + kävelyitä ja kevyt salitreeni) ja ne herkästi sit saa taas ne kuukautiset taas loppumaan.
Miten teillä muilla, joilla kierto toimii normaalisti - paljonko urheilette/harrastatteko kestävyyslajeja tmv (kyselin tätä jo joskus aiemmin tuolla lapsettomuus-puolella)? Oon ihan tosi turhautunut, kun periaatteessa omalla kohdalla liikunnan suhteen on suositukset tosi "ota ihan rauhallisesti", vaikka nykyisin normaalipainossa onkin. Tässä kun viimeiset pari vuotta suunnilleen taistellut tämän paino- ja liikuntarajoitusten suhteen, alkaa mieli olla aika loppuun palanut😔 Ja toisaalta, kun kukaan läheinen ei ole näistä kärsinyt niin hankala saada sellaista vertaistukea/valoa tulevaan. Anteeksi omanapainen purkaukseni🙁
Omanapaisuus on täällä sallittu ja joskus jopa toivottu😁

Mistähän tää johtuu tai onko näillä jokin merkitys. Viime kierrossa olin myöhässä pari päivää ja sit menkat alko ihan voimalla, mutta kestivät kunnolla vaan 2 päivää, normaali on 3-4, mut sit ne ei kunnolla loppuneet, tiputtelua tai sellasta ruskeeta töhnää tullut vielä vaikka on jo kp8. En muista ennen olleen tämmöstä tai en tiiä tutkiiko sitä vaan itteensä enempi nyt.

Latasin nyt tuon premomin, mut siinä on kauheesti kaikkea yhellä ruudulla, etten oikein pääse heti kärryille 😅 toivottavasti testit tulevat postissa pian. Paitsi ne on niitä digejä joten niitten kanssa ei kai ole arvuuttelun tarvetta. Mietin et onko se liuskojen kuvaus sen tueksi. En oo ihan varma millon testailu pitäisi alottaa 🤷🏻‍♀️ en tiiä onko musta näin tieteelliseksi tekijäksi 😂📈🧪📉🧮📊🧬=🤰🏻 Ihan pihalla kaikesta.

Latasin nyt tuon premomin, mut siinä on kauheesti kaikkea yhellä ruudulla, etten oikein pääse heti kärryille 😅 toivottavasti testit tulevat postissa pian. Paitsi ne on niitä digejä joten niitten kanssa ei kai ole arvuuttelun tarvetta. Mietin et onko se liuskojen kuvaus sen tueksi. En oo ihan varma millon testailu pitäisi alottaa 🤷🏻‍♀️ en tiiä onko musta näin tieteelliseksi tekijäksi 😂📈🧪📉🧮📊🧬=🤰🏻 Ihan pihalla kaikesta.
Mitä testejä tilasit ja mistä?

Helmitaululla on helppo helistää kun eri testien pitkiä minuutteja pitää johonkin yrittää kuluttaa! 🤭

Käytätkö muita sovelluksia? 🤩 Mulla premom ja flo, eikös se kahdenkertainen kirjanpito oo tässäkin asiassa oleellinen 🤭 pääset varmasti nopsaan kärryille sen käytössä!

Mäkin odottelen ovisdigejä saapuvaksi, pitäis tulla suoraan postilaatikkoon ja näillä pakkasilla kauhistuttaa selviääkö ne siitä jos en heti hae niitä lämpimään 😅

Tää on kyllä aikamoista tieteellistä tutkimusta 🤣 ite taidan käyttää sekä liuskoja että digiä tässä kierrossa, jos vaan digit ehtii ajoissa. Milloin sulla @Pancake89 ennustettu ovis? 🤩

@norleviira
Raskauskeijusta cbn digejä.

@Lampsu_
mulla on käytössä Kuukautisten seuranta (Leap fitness Group). Mun testit putoo postiluukusta, tilattiinkohan muuten samana päivänä 😄 Ovisennuste on 17.pvä mut en tiiä nostiko viime kierto tilastoja, että kierto on 27 päivää ja se oli aiemmin 25 tai 26 eli ehkä kannattaisi etsiä ovista testeillä. Tosin oon miehelle sanonut, että työviikko alkaa tänään 😆 En tiiä miten mulla oli sellanen luulo, että kierto on aika säännöllinen 🤣 mut ku selaa kalenteria taakse päin niin eipä se kyllä oo. Puolen vuoden aikana 24-29 päivää. Ehkä sitä on vaan oireet alkanu niin hyvissä ajoin, ettei menkat oo päässy missään välissä yllättämään, joten sitä ei oo ajatellut niiden heittelevän.

Nyt vasta hulluja ajatuksia saan, kun on niin kumma olo. Jomotusta selässä ja alavatsan sivuilla, vähän etova olo. Eihän nää ny voi ovikseen liittyä vielä. Kummittelee et mitä jos olikin valemenkat tai jotain. Ootteko kuullu näitä tapauksia ihan läheisesti, ettei naapurin kummin kaiman siskon tyttöllä oli 6 vuotta sitten ehkä näin.

Muokattu viimeksi:
Minäkin tulen mielelläni mukaan tänne. Olen lukenut taustalla eri keskusteluja mutta ehkä tänne voisi jotain päivitelläkin vertaistueksi :)

Olen 32v, mies 33. Aloitimme yrityksen ”kunnolla” 11/23. Ovista olen tikuttanut muutaman kierron, mutten koe sitä niin tarpeelliseksi - oireet ovat selkeät ja kiertoni on säännöllinen. Ainoa mietityttävä asia on tuhruvuoto joka alkaa aina viimeistään KP24 kohdalla. Toiveikkaana ja positiivisena täällä ollaan, vaikka joka kuukausi mietityttää aina enemmän.

Joku kyseli kestävyysurheilusta aiemmin. Itse en ole ajatellut asiaa yhtään, enkä ole nähnyt mitään negatiivista vaikutusta ovulaatiooni. Hiihdän 15-35km lenkkejä muutaman viikossa, ja lisäksi kuntosalia/juoksua päälle. Vaikutukset on tietenkin varmasti yksilöllisiä, ja omaa kroppaa kuulostellen on paras mennä - liikoja kuitenkaan stressaamatta :)

Tänään alkoi KP1 ja YK 5 ✌️

Kiva että tällainen keskustelu perustettu 😊 Oon tuolla raskaaksi -keskustelussa myös mukana, mutta esikoista yrittävälle välillä vähän ehkä ulkopuolinen olo, kun ei ole koskaan ollut raskaana tai yrittänyt aiemmin.

Meillä yritys aloitettu lokakuussa 23. Viime kierrossa testailin ekaa kertaa ovista cb:n digitesteille ja hymynaama saatiin sieltä kyllä, mutta ei sitten tuottanut tallettelut tulosta. Harmitti ihan tosi paljon, ja menin muutenkin siinä 2 vkon odotuksessa ihan sekaisin päästäni, ahdisti ja stressasi. Jos jollain on vinkkejä tähän niin otan vastaan 😂

Kierto on ollut noin 36 päivää, viime kierto tosin 32. En tiedä milloin alkaisin nyt ovista testailemaan? Kp12 nyt menossa.

Ja mitä tuohon liikuntaan tulee, voisin kuvitella että todella todella raskas liikunta vaikuttaa kroppaan negatiivisesti, mutta jos on liikkunut aiemmin säännöllisesti niin eiköhän kroppa ole siihen tottunut. Mutta tämä ihan mutuilua vaan 😊

Pancake89, 💙95, ya 8/22*, Oulu
Liljankukka🌸, 28v, ehkäisy pois 10/21, ya 10/23
Lampsu_, 33v, ya 8/23, Lahti
Norleviira, 26v, ya 2/24, Lahti
Burkei, 26v, ehkäisy pois 5/23, ya 1/24
Minis24, 31v, ya 11/22
MariAnn14 35v, ya 8/23, Keski-Suomi
Pepino, 35v, ya 1/24
Memilia, 30v, ya 11/2022
Nekkuu, 30v, ya 10/2023

Kaikki oireet kyllä hävinnyt nyt 🤔 näinköhän tosiaan ei napannut vielä!

Lupasin itselleni, että vasta perjantaina saa tehdä testiä kun silloin aikasintaan saattaisi jotai näkyä, jos mitään näyttävää on...

Odottavan (ja malttamattoman) aika on pitkä😅

Pancake89, 💙95, ya 8/22*, Oulu
Liljankukka🌸, 28v, ehkäisy pois 10/21, ya 10/23
Lampsu_, 33v, ya 8/23, Lahti
Norleviira, 26v, ya 2/24, Lahti
Burkei, 26v, ehkäisy pois 5/23, ya 1/24
Minis24, 31v, ya 11/22
MariAnn14 35v, ya 8/23, Keski-Suomi
Pepino, 35v, ya 1/24
Memilia, 30v, ya 11/2022
Nekkuu, 30v, ya 10/2023
Hannietta, 36, ya 11/2023, Pirkanmaa

Liityn kanssa tänne keskusteluun! Kiva vaihdella ajatuksia muiden ensimmäistään kaipaavien kanssa.

Kirjasinkin tuohon edelle, että meillä jokunen kierto yritystä nyt aktiivisesti takana. Tarkoitus oli aloitella jo aiemmin, mutta itellä oli kevyt burn out tuossa pari vuotta sitten (jolloin jätin epillerit pois) ja kun viime keväänä aloiteltiin uudestaan, sain tapaturmaisen vamman, jonka hoito ja kuntoutus ei oikein sopinut yhteen raskauden kanssa. Niinpä vasta nyt taas aktiivisesti yritetty.

Kaikenlaisia ajatuksia ja huolia itselläni tässä ollut, kun ikää jo (36) on, kun se kuuluisa hedelmällisyys, ja tässä kun omaa kroppaa on tutkinut niin alkanut vähän epäilyttämään voisiko jotkut omat oireet johtua endosta 😔

Nyt on kierron puoli väli menossa, epäilen että DPO 3.

Ensi kuulle varasin gynekologin, jolla käynyt aiemminkin, niin näitä omia murheitaan voi hänelle sitten esitellä.

Tällaisella vähän ankeusviestillä liityn siis ketjuun 😅 yleensä oon kyllä enemmän positiivismielisempi.

Liityn kanssa tänne keskusteluun! Kiva vaihdella ajatuksia muiden ensimmäistään kaipaavien kanssa.

Kirjasinkin tuohon edelle, että meillä jokunen kierto yritystä nyt aktiivisesti takana. Tarkoitus oli aloitella jo aiemmin, mutta itellä oli kevyt burn out tuossa pari vuotta sitten (jolloin jätin epillerit pois) ja kun viime keväänä aloiteltiin uudestaan, sain tapaturmaisen vamman, jonka hoito ja kuntoutus ei oikein sopinut yhteen raskauden kanssa. Niinpä vasta nyt taas aktiivisesti yritetty.

Kaikenlaisia ajatuksia ja huolia itselläni tässä ollut, kun ikää jo (36) on, kun se kuuluisa hedelmällisyys, ja tässä kun omaa kroppaa on tutkinut niin alkanut vähän epäilyttämään voisiko jotkut omat oireet johtua endosta 😔

Nyt on kierron puoli väli menossa, epäilen että DPO 3.

Ensi kuulle varasin gynekologin, jolla käynyt aiemminkin, niin näitä omia murheitaan voi hänelle sitten esitellä.

Tällaisella vähän ankeusviestillä liityn siis ketjuun 😅 yleensä oon kyllä enemmän positiivismielisempi.
Jos mahdollista niin käy ilman lähetettä verikokeissa ennen sitä gyneä. Esim joku naistenpaketti selventää paljon...

Mutta kyllä tässä vaan aina miettii että jos ei onnaa, että tulikohan odotettua liian kauan 😞 Ite halusi kuitenkin vakaan elämän ennenkö vauva tulee.. Ja pari vuotta sitten kun muuten kaikki oli ok, maailman tilanne oli niin hirvee että ajattelin etten tähän hetkeen kyllä vauvaa halua..
Tunnistan niin tän ajattelun. Samaa itellä pyörii päässä aika ajoin, mutta oon yrittänyt saada itteni stoppaan noi ajatusketjut, koska tilanne on mikä on, ja jos liikaa murehdin tätä, päädyn kyllä sellasiin syvyyksiin.

Ite murehdin parhaillaan sitä, että saisin miehen (37v) oikeesti paremmin ymmärtämään, että syytä olis peittoa heilutella aktiivisesti tärppipäivinä jos tulosta halutaan 😅 välillä tuntuu ettei oikein oo viesti uponnut 😁

Takaisin