Haaveena esikoinen

Tsemppiä Sandra! Mä olen käynyt läpi ikäkriisejäni asian suhteen ajattelemalla kutakin mennyttä parisuhdetta vuoron perään, ja on jotenkin lohdullista huomata, että ei sieltä ennen nykyistä kumppania oikeasti löydy kovin montaa jaksoa, jolloin olisi oikeasti ollut hyvä ja turvallinen koti lapsen tulla. Alkaessani riiailla nykyistä puolisoani olin sitten jo ensimmäisellä treffi-tapaamisella jämptinä että minä sitten muuten jossakin vaiheessa haluan lapsia, enkä biologisista syistä voi odottaa loputtomiin kun hedelmällisyys alkaa jo kääntyä hiipumaan päin. Pieni ihme ettei poikaystävä-ehdokas heittänyt minua sen siliän tien pihalle - kai sen sitten voi laittaa luontaisen vastustamattomuuden piikkiin että ainakin yritysvaiheeseen päästiin 😉
Heh, joo mäkin tein selväksi, että haluan lapsia ja onneksi kanssa tää mies ei hetkahtanut asiasta 😀😀
 
Joo tosiaankin sillä mä mietinkin, et nää voi olla monelle ihan normaaleja oireita ennen menkkoja, mutta mulle ei. Oon ollu keväästä asti ilman ehkäisyä, mutta sitä ennen pelkällä kondomilla viime kesästä lähtien, ja sitä ennen yli 10v kuparikierukan kanssa, eli uskon tuntevani luonnollisen kiertoni aika hyvin. Sitä oon tässä pohtinut, että jos en olekaan raskaana, edes kemiallista saa kiinni, niin onko sitten esim se gelee royale, jota olen syönyt nyt useamman viikon, voinut vahvistaa jotenkin hormonitoimintaani niin, että olen saanut uusia, luonnollisia loppukierron oireita, sekin tietysti voisi olla mahdollista! Mutta totta kai toivon sitä parasta syyllistä näihin oloihin :smiling-eyes:
 
Eipä oo mitään merkkejä, että huomenna olisi alkava uus kierto. Yleensä niitä on, mutta alkaa ne joskus ilmankin ennakkovaroituksia. Mutta eipä oo merkkejä oikeestaan toiseenkaan suuntaa. Moneskohan yk se omalla kohdalla jo ois..

Muoks Nopeasti laskettuna yk24 😑
 
Muokattu viimeksi:
Siis enpä muista milloin ois ollut näin kivuliaat menkat 😫 En tiedä johtuuko nää kivut ja rajut menkkaoireet nyt siitä että on eka kierto ilman ehkäisyä 🤔

Tilasin nyt raskauskeijulta ovulaatiotestejä lisää eli alan tikutella ovulaatiota, koska kierron pituuskin nyt vähän mysteeri kun tämä kierto venähti 🙈
 
Eipä oo mitään merkkejä, että huomenna olisi alkava uus kierto. Yleensä niitä on, mutta alkaa ne joskus ilmankin ennakkovaroituksia. Mutta eipä oo merkkejä oikeestaan toiseenkaan suuntaa. Moneskohan yk se omalla kohdalla jo ois..

Muoks Nopeasti laskettuna yk24 😑
Hurjasti tsemppiä! Hyvin samoissa mennään. Täällä lähtee nyt käyntiin YK25.
 
Milloin @Aurinko88 aiot testata?
Testasin edellispäivänä puhtaan negan, ja tänään negan, mutta tällä kertaa saan kuviteltua siihen ehkä jotain.. Luulen kyllä että tässä on niin vahva toive mukana että oikeasti vain kuvittelen :sad-face: Tänään kuitenkin jo dpo 11 niin pitäisi näkyä jo jotain selkeämpää kuin ehkä mahdollisesti aavistus jostain. Menkkoja taidan sitten alkaa odottelemaan, oviksesta laskettuna pitäisi alkaa lauantaina. Taidan myös laittaa myo-inositolivalmisteen tilaukseen. Sitten on kunnon arsenaali nappeja syötäväksi, katsotaan jos niistä ois yhdessä jotain apua. Menee jo foolihappo/mama vita vaihdellen, D-vit, rauta, gelee royale, kalsium (en juo maitoa).

Eilinen oli myös iltaan saakka oireeton, ainoat erot normaaliin oli huonompi ruokahalu ja viime yö, kun heräsin monta kertaa enkä aina meinannut saada uudelleen unta (normaalisti nukahdan heti ja nukun kuin tukki). Tämä lienee nyt sitten joku mulle uusi keltarauhasen aiheuttama juttu, helpottanee sitten parissa päivässä...
 
Kesälomalta palattu tänään töiden ääreen, joten samalla foorumillekin!

Täällä tuosta iästä ollut puhetta, ite olin kanssa jotenki mielikuvissa haaveillut että ennen kun 37 täyttää nii ois se oma lapsi, mutta toisin kävi, ei toteudu tuo enää. Tietysti järjellä ajatellen joku kuukausi sinne tänne, mutta samalla jotenkin ei lohduta. Tuntuu nii hullulta, että vuosien ajan "pelkäsi" että tulee suunnittelematon raskaus ja nyt pelkää, että ei tule suunnitellenkaan. Vaikka samalla lähipiirin raskaudet ja syntymät tietyllä tavalla vetää mielen apeaksi, niin ehkä samalla vähän itelle tuonut lohtua että ehkä se on kuitenki mahdollista. On tosiaan ollut nyt muutama omassa ikäluokassa, joita onnistanut pitkän yrityksen jälkeen.

Oltiin kesälomalla vähän matkailemassa ja retkeilemässä, niin jäi myös tästä kierrosta ovistestit väliin, mutta peittoa heilulultiin ahkeraan niillä main kiertoa kyllä 😁 nyt lähipäivinä pitäs uuden kierron alkaa, jos alkaa. Sen yhden plussakierroksen jälkeen oon kyllä taas ihan ylianalysoinut tuntemuksia ja oireita ja vertaillut, mitä oireita olin kirjannut silloin minäkin päivänä. Ei ilmeisesti mahda itselleen mtn. Ei kyllä olot mätsää oikeen mihinkää kiertoon.
 
Täällä parin viikon piinailut taas edessä. Dpo 3 tänään. Mittaan ekaa kertaa lämpöjä nyt tässä kierrossa, ja oli helpottavaa nähdä et ne "todensi" ovulaation tapahtuneen. Edelleen kyllä mietin, et onko jotain pielessä ku ovuloin aika aikaisin kierrosta ja mietityttää vaikuttaako se raskautumismahdollisuuksiin. Ensi kierrossa ajattelin ehkä käydä gynellä oman mielenrauhan takia, jos ei nyt tärppää.

Tsemppiä kaikille loppukierrossa jännittäville! ❤️
 
ON päivitystä. Jännitys jatkuu. Menkkatuntemuksia ei oo ollenkaa. Mitähän sitä keksis muiksi oireiksi. Rinnat on vähän turvonneet ja yölämpö oli nyt +0.6. Huomenna dpo11 testaan. Varasin eilen hyvin extempore hermolomaksi mökkivklopun, kun töissä on ihan hirvee hässäkkä. Aivoissa ei riitä kapasiteetti kaiken järjestelemiseen 🫨 Pitänee sit ajatella josko testi on nega niin sit voi rentoutua saunajuoman kera. Voihan se tietty olla nega myös vaan liian aikaisuuttaan.
 
Menkkatuntemuksia ei oo ollenkaa. Mitähän sitä keksis muiksi oireiksi. Rinnat on vähän turvonneet ja yölämpö oli nyt +0.6. Huomenna dpo11 testaan. Varasin eilen hyvin extempore hermolomaksi mökkivklopun, kun töissä on ihan hirvee hässäkkä.
Oi, täällä jännätään mukana! Mutta oli sen tulos mikä vain, toivottavasti mökkiviikonloppu palauttaa, kuulostaa että hermolepo tekisi hyvää työhässäköiden jälkeen. 👍
 
Me ollaan @minttutuuli ihan samassa, täälläkin on nyt DPO4 🤗 Voin suositella gynellä käymistä.

Eilen oli pientä jomotusta, en tiedä ärtyikö kohtu gynen tökkimisestä vai mitä se oli, mutta seuraan mielenkiinnolla. Luin vielä gynen kirjauksen, ja ilmeisesti toinen munasarja on aika kiinni kohdussa, eli siellä saattaa olla jokin kiinnike. Vähän hirvittää, kun en tiedä onko lievää endometrioosia vai mitä tuolla sisuksissa tapahtuu. Ja vaikuttaako kiinnike ovulaatioon toisesta munasarjasta. 🤔 Tässä kierrossa olin onneksi ovuloinut juuri toiselta puolelta.

Pitkästä aikaa saa piinailla ihan kunnolla. Olisi niin kiva että nyt onnistuisi. 🙏🏼 Varasin jo ensi kiertoon uuden gyneajan niin toivottavasti saa lisää tietoa sitten.
 
@Pepino toivotaan parasta! 🤍
Onko teillä mones yk? Täytän ite 35 ens viikolla ja ihan iänki puolesta haluaisin käydä gynellä tsekkaamassa et kaikki on varmasti ok. Tuntuu, et ei viitsis hukata aikaa kauheesti jos jotain vikaa vaikka oliskin minkä sais hoidettua.
 
Täällä myös @minttutuuli ja @Pepino meneillään laskujen mukaan dpo3, ehkä dpo4? :Hugging Face: Piinailut siis tosiaan menossa ja onneksi ensi viikolle on työreissua tulossa niin jos malttaa viikonloppuna olla testaamatta (koska negaa kuitenkin tulisi) niin ens viikko menee ihan hujauksessa.

@Pepino toivottavasti ei vaikuta ovuloimiseen kiinnike!

Itse varasin myös syyskuun alkuun gynen, nyt YK4 menossa vasta mutta edellisestä gynekäynnistä jo muutama vuosi aikaa joten hyvä aikakin sille. Jos tästä kierrosta ei tärppää niin voisi ottaa jo labrajutut puheeksi ja tsekata että kaikki on kunnossa, pillerit kun taustalla 10 vuotta ja niiden aikana kiertoa ei oikeastaan ollut, 1-2 menkat per vuosi 🤷‍♀️
 
@Pepino toivotaan parasta! 🤍
Onko teillä mones yk? Täytän ite 35 ens viikolla ja ihan iänki puolesta haluaisin käydä gynellä tsekkaamassa et kaikki on varmasti ok. Tuntuu, et ei viitsis hukata aikaa kauheesti jos jotain vikaa vaikka oliskin minkä sais hoidettua.
Meillä on nyt kahdeksas yk meneillään, vuoden alusta aloitettiin yritys. Itsellekin tuli jo 36v täyteen, niin sitä suuremmalla syyllä yritän tarkistaa kaikki mahdolliset viat ennen kuin julkiselle otetaan hoitoihin. Onneksi kävin nyt niin löytyi tuo mahdollinen polyyppi ja kiinnike, tietääpä ainakin että voi olla jotain korjattavaa. Samoin kilpirauhaskokeet ja ferritiinin sain aiemmin tarkistettua työterveyden kautta, niitäkin suosittelen pyytämään.
 
Meillä on nyt kahdeksas yk meneillään, vuoden alusta aloitettiin yritys. Itsellekin tuli jo 36v täyteen, niin sitä suuremmalla syyllä yritän tarkistaa kaikki mahdolliset viat ennen kuin julkiselle otetaan hoitoihin. Onneksi kävin nyt niin löytyi tuo mahdollinen polyyppi ja kiinnike, tietääpä ainakin että voi olla jotain korjattavaa. Samoin kilpirauhaskokeet ja ferritiinin sain aiemmin tarkistettua työterveyden kautta, niitäkin suosittelen pyytämään.
Kiitos vinkistä! Pitääkö siis yli 35vnäkin odottaa se vuosi ennenkuin pääsee julkiselle tsekkaa tilannetta? Oon aina ollut siinä käsityksessä, et jo puolen vuoden jälkeen voisi kysellä 🫣
 
Tsemppiä piinailijoille!

Mä kävin kanssa gynellä ennen kuin meidän ihan aktiivinen yrittäminen alkoi. Ehkä joku sellainen omaa mielenrauhaa tavoitteleva teko. Silloin ultralla katsoi ym, eikä mtn poikkeavaa ollu, mutta myöhemmin harmittelin, että olisiko pitäny osata kysyä enemmän. Tässä pillerien poisjätön jälkeen (useampi vuosi jo) viimesen vuoden aikana lisääntyny pienet polttelut ja vihlonnat alavatsalla ovulaation ja vuodon välillä, ja aloin miettimään kanssa, että oisko vaikka voinutkin olla jotai endoa. Toki sitä kai ei oikein ees aina täysin voi diagnosoida ilman tähystystä että varmaan on näkyny silloin gynekäynnillä se, mitä ua:lla nähtävissä olisi ollut. Ja aina täysin mahdollista se omien tuntemustensa ylianalysointi 😁

Mulla tänää kp29, ja tosiaan näillä main yleensä kierto vaihtunut. Eilen illalla alko olemaan sellaista jännää etovaa oloa, joka jatkunu tänään aalloissa, ja outo maku oli ilmestynyt suuhun kun heräsin ja pysyny koko päivän. Samat oireet tuli "puskista" siinä kierrossa missä plussasin. En kerenny aamulla tekemään testiä, huomenna varmaan. Eka kyllä ajattelin, että en edes tekisi ennen ku viikon olisin myöhässä mutta en tiedä malttaako mieli kuitenkaan 😅 viikonloppuna on myös kaverin synttärit, niin ihan siltä kannalta myös vois olla hyvä tietää. Tavallaan toiveikas, että voisiko olla onnekas että näin pian uudestaan plussaisi, mutta samalla pelokas, kun mielessä, että nopeesti se plussa viimeksikin muuttui.
 
Takaisin
Top