Haaveena esikoinen

Tänään dpo 10 ja odotan kuukautisia alkavaksi. Tänään en viitsinyt edes tehdä raskaustestiä, kun niin menkkatuntemuksia ja kaksi aikaisempaa varhaista raskaustestiä negoja. Tänä aamuna oli pää kipeä ja uskaltauduin ottaa buranankin kun oon niin varma etten oo raskaana.

Mä oon miettinyt että toivonko vauvaa oikeasti edes vauvan takia vaan ennemminkin siksi kun oon niin tyytymätön mun työhön. Jos tulisi vauva niin pääsisin pois töistä. Kun vauvaloma ois ohi niin minulla on sitten opinnot valmiit ja voisin sitte vaihtaa työtä mielekkäämpiin tehtäviin. Tällä hetkellä työpaikan vaihtaminen ei oikein oo vaihtoehto kun nykytyöni sopii osa-aikaisella työajalla ja muilla ominaisuuksilla hyvin meidän perheen elämäntilanteeseen. Oon kyllä katsellut muita töitä mutta jos niissä ois mielekkäämpi työn sisältö niin olisi jotain muuta huonoa: reilusti huonompi palkka, liian suuret työtunnit elämäntilanteesemme, sijainniltaan kaukaa kotoa, ilta- ja viikonlopputyötä jne. Eli ei oikein auta muu kuin sinnitellä tässä nykytyössä joko siihen saakka että pääsee vanhempainvapaalle tai että saan opinnot suoritettua joka mahdollistaa mielekkäämmän työn. 🙄
 
Tänään dpo 10 ja odotan kuukautisia alkavaksi. Tänään en viitsinyt edes tehdä raskaustestiä, kun niin menkkatuntemuksia ja kaksi aikaisempaa varhaista raskaustestiä negoja. Tänä aamuna oli pää kipeä ja uskaltauduin ottaa buranankin kun oon niin varma etten oo raskaana.

Mä oon miettinyt että toivonko vauvaa oikeasti edes vauvan takia vaan ennemminkin siksi kun oon niin tyytymätön mun työhön. Jos tulisi vauva niin pääsisin pois töistä. Kun vauvaloma ois ohi niin minulla on sitten opinnot valmiit ja voisin sitte vaihtaa työtä mielekkäämpiin tehtäviin. Tällä hetkellä työpaikan vaihtaminen ei oikein oo vaihtoehto kun nykytyöni sopii osa-aikaisella työajalla ja muilla ominaisuuksilla hyvin meidän perheen elämäntilanteeseen. Oon kyllä katsellut muita töitä mutta jos niissä ois mielekkäämpi työn sisältö niin olisi jotain muuta huonoa: reilusti huonompi palkka, liian suuret työtunnit elämäntilanteesemme, sijainniltaan kaukaa kotoa, ilta- ja viikonlopputyötä jne. Eli ei oikein auta muu kuin sinnitellä tässä nykytyössä joko siihen saakka että pääsee vanhempainvapaalle tai että saan opinnot suoritettua joka mahdollistaa mielekkäämmän työn. 🙄

Mulla on just päinvastainen fiilis. Mua voisi sanoo suoraan, että surettaa pois jäänti. Yhtä projektia tehny 2 vuotta mihin tuskin tulisin palaamaan äitiyslomalta.
 
Meillä osui yritykset täsmälleen (luultavasti) ovispäivälle, mutta koska se jäi ainokaiseksi yritykseksi niin vähän pohdituttaa että onko mahiksia. 😅 Ovis olikin muutaman päivän odotettua aiemmin, joten en ehtinyt testailemaan kun vasta ovista edeltäneestä päivästä kun viivat ei enää olleetkaan ihan täysin tasavahvat ja lähti siitä vaan haalistumaan. Oireiden perusteella oletan että ovis oli silloin kuitenkin eikä aiemmin.

Mä en oo toistaiseksi havainnut gelee royalesta hyötyjä, ennemmin tuntuu että limat oli nyt tavallista vähäisemmät. Toisaalta ovis oli tosiaan odotettua aiemmin eli en tiedä voiko sillä olla ollut vaikutusta. Nyt mulla on myös akupunktiojakso meneillään, eka kerta oli päivää ennen ovista. Mielenkiinnolla odotan onko siitä mitään apua mun kierto-ongelmiin, niukkoihin menkkoihin ym. 😁

@Kaaho mä samaistun tohon työasiaan! Tykkään kyllä mun työstä tosi paljon mutta viime aikoina oon ollut todella kuormittunut ja tuntuu että tauko tulisi tarpeeseen. Ja tuntuu jotenkin ihan kamalalta että ajattelen näin.
 
Mulla alko yöllä kurkkukipu ja tänään ollu vähän flunssanen olo. Kiva vaa ku just pari viikkoa sitten tuli oltua kipeenä ja 1,5vko saikulla. En kestä jos taas iskee kunnolla joku tauti. 🤧 Dpo8 tai dpo9 täl hetkel menossa. Ei millään malttais odottaa viikonloppuun et pääsis testaileen. 🤭

Tuohon työjuttuun pakko kans mainita. Itse ihan mielellään jään kyllä sit äippälomalle vaikka työstäni kyllä tykkäänkin. Se vaan on sen verran raskasta henkisesti, että pidempi aika pois tekis pääkopalle ihan hyvää.
 
Tää on kauheeta, miten tuntuu että omat ajatukset pyörii tällä hetkellä vain ja ainoastaan tän asian ympärillä. Mietin, että eihän omasta normaalista elämästä tuu mitään, jos tää on vaan tätä koko ajan. Toki toivon, että kyseessä on nyt vaan asian "uutuudenviehätys" kun on vasta eka yrityskierto, mutta samaan aikaan jotenkin tuntuu että oon avannut jonkun Pandoran lippaan tän asian kanssa ja nyt en enää saa omia ajatuksia ollenkaan kuriin. Ylianalysoin ihan jokaista oiretta ja tuntemusta, enkä pysty hillitseen itseäni yhtään noiden testien kanssa. 😫

Hassuinta on se, että vielä vuosi sitten en edes ollut varma, haluanko koskaan lapsia, mutta sitten kun se idea iskeytyi muhun se vaan alko kasvaa, ja nyt kun oikeesti alkoi tää yrittäminen niin tää on vielä lisännyt kierroksia tähän pakkomielteeseen.

Pystyykö joku samaistumaan tähän tai onko joku kokenut tän ja sit keksinyt jonkun keinon miten chillaa itsensä kanssa?
 
Tää on kauheeta, miten tuntuu että omat ajatukset pyörii tällä hetkellä vain ja ainoastaan tän asian ympärillä. Mietin, että eihän omasta normaalista elämästä tuu mitään, jos tää on vaan tätä koko ajan. Toki toivon, että kyseessä on nyt vaan asian "uutuudenviehätys" kun on vasta eka yrityskierto, mutta samaan aikaan jotenkin tuntuu että oon avannut jonkun Pandoran lippaan tän asian kanssa ja nyt en enää saa omia ajatuksia ollenkaan kuriin. Ylianalysoin ihan jokaista oiretta ja tuntemusta, enkä pysty hillitseen itseäni yhtään noiden testien kanssa. 😫

Hassuinta on se, että vielä vuosi sitten en edes ollut varma, haluanko koskaan lapsia, mutta sitten kun se idea iskeytyi muhun se vaan alko kasvaa, ja nyt kun oikeesti alkoi tää yrittäminen niin tää on vielä lisännyt kierroksia tähän pakkomielteeseen.

Pystyykö joku samaistumaan tähän tai onko joku kokenut tän ja sit keksinyt jonkun keinon miten chillaa itsensä kanssa?
Tunnistan tästä itseni ihan täysin! Jopa tuosta, että en ollut aiemmin varma edes haluanko lapsia. Löytyi onneksi ihana mies ja ajatus alkoi kypsyä!

Mut joo, olin yk1 ihan sekaisin tän asian kanssa ja tuntu että mietin valveilla ollessa pelkästään raskautumista ja google oli kovilla ja tein ihan liikaa testejä. Sit sen jälkeen tuntui, et okei, oon etsinyt kaiken maailman tiedon jo aluksi 🤣 nii yk2 osasin olla vähä rennommin ja testasinki vaan 2x ku luteaali veny ja veny. nyt yk3 aluillaan niin saa nähdä. Yritän kuitenkin olla rennosti ja luottaa kehoon ja siihen että whatever happens is meant to be 🤞
 
Tää on kauheeta, miten tuntuu että omat ajatukset pyörii tällä hetkellä vain ja ainoastaan tän asian ympärillä. Mietin, että eihän omasta normaalista elämästä tuu mitään, jos tää on vaan tätä koko ajan. Toki toivon, että kyseessä on nyt vaan asian "uutuudenviehätys" kun on vasta eka yrityskierto, mutta samaan aikaan jotenkin tuntuu että oon avannut jonkun Pandoran lippaan tän asian kanssa ja nyt en enää saa omia ajatuksia ollenkaan kuriin. Ylianalysoin ihan jokaista oiretta ja tuntemusta, enkä pysty hillitseen itseäni yhtään noiden testien kanssa. 😫

Hassuinta on se, että vielä vuosi sitten en edes ollut varma, haluanko koskaan lapsia, mutta sitten kun se idea iskeytyi muhun se vaan alko kasvaa, ja nyt kun oikeesti alkoi tää yrittäminen niin tää on vielä lisännyt kierroksia tähän pakkomielteeseen.

Pystyykö joku samaistumaan tähän tai onko joku kokenut tän ja sit keksinyt jonkun keinon miten chillaa itsensä kanssa?
Mä pystyn kyl samaistumaan ihan täysin. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Meillä nyt toinen yrityskerta meneillään, mutta koko ajan mielessä pyörii raskausjutut. Koko ajan sitä tunnustelee mahdollisia oireita ja tulee mietittyä että onkohan nyt tämäkin joku uusi raskausoire. Nytki tullu nukuttua kaks viime yötä tosi katkonaisesti ja ihan ku olis viime yönä ollut vähän lievää pahoinvointiaki. Flunssa onneksi ei tunnu pahenevan, että sekin voi olla yksi raskausoire. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Tää on kauheeta, miten tuntuu että omat ajatukset pyörii tällä hetkellä vain ja ainoastaan tän asian ympärillä. Mietin, että eihän omasta normaalista elämästä tuu mitään, jos tää on vaan tätä koko ajan. Toki toivon, että kyseessä on nyt vaan asian "uutuudenviehätys" kun on vasta eka yrityskierto, mutta samaan aikaan jotenkin tuntuu että oon avannut jonkun Pandoran lippaan tän asian kanssa ja nyt en enää saa omia ajatuksia ollenkaan kuriin. Ylianalysoin ihan jokaista oiretta ja tuntemusta, enkä pysty hillitseen itseäni yhtään noiden testien kanssa. 😫

Hassuinta on se, että vielä vuosi sitten en edes ollut varma, haluanko koskaan lapsia, mutta sitten kun se idea iskeytyi muhun se vaan alko kasvaa, ja nyt kun oikeesti alkoi tää yrittäminen niin tää on vielä lisännyt kierroksia tähän pakkomielteeseen.

Pystyykö joku samaistumaan tähän tai onko joku kokenut tän ja sit keksinyt jonkun keinon miten chillaa itsensä kanssa?
Joo tätähän se on, valitettavasti :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Täällä nyt yk4, ja tässä kierrossa huomasin olevan helpompaa rauhoittua kp1 - ovulaatio väliseksi ajaksi, mutta nyt kun on dpo3, niin tää on taas ihan hullua, vipa asia mitä luen puhelimella sängyssä ennen nukahtamista ja eka asia mitä luen kun herään.. Onneksi on koirat ja työt niin on pakko keskittyä välillä muuhunkin :tears:

Ja jostain kumman syystä olen lukenut melkein joka kierrossa ovulaation jälkeen kaikki mahdolliset "oireet ennen plussaamista" ketjut läpi, mitä löydän :tears: tiedän ja muistan ulkoa jo, mitä oireita niissä mainitaan, mutta silti niitä on pakko lukea niinkuin se jotenkin rauhoittais tätä mun oloa :Grimacing Face:
 
Ja tähän liittyen, onkos kukaan löytänyt jotain kivoja ulkomaisia foorumeita tai muita sivustoja, missä ois samankaltaista höpinää englanniksi kuin täällä vau:n puolella suomeksi? Oon selaillu mm. redditiä, mut en oo löytänyt tämmöstä raskaushaaveeseen liittyvää communityä, enemmän ne on jo raskaana oleville..
 
Ihanaa (tai no ihanaa ja ihanaa :D) kuulla, että muilla samanlaisia fiiliksiä - en olekaan ihan sekopää, vaan tämä nyt vaan on tämmöistä. :red-heart: Ja toisaalta luo toivoa, että on mahdollista myös ehkä vähän höllätä aikaa myöden tämän pakkomielteen kanssa.

Tänään aamulla oli taas pakko tehdä raskaustesti, vaikka sitten aina kun teen sen ja se on nega, niin menee fiilis koko aamusta. Ajattelin, että jos kotona ei ole testejä niin en tee niin helpolla, mutta työmatkalla kotiin oli liian helppo käydä sitten kaupasta hakemassa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Ja tuohon @Aurinko88 :n kysymykseen, niin mäkään en ole sellaisiin foorumeihin törmännyt (tosin en niin kovasti ole etsinytkään) mutta oon kanssa Redditistä lueskellut aika monia ketjuja liittyen jotenkin raskautumiseen tai raskaana olemiseen.
 
Tää on kauheeta, miten tuntuu että omat ajatukset pyörii tällä hetkellä vain ja ainoastaan tän asian ympärillä. Mietin, että eihän omasta normaalista elämästä tuu mitään, jos tää on vaan tätä koko ajan. Toki toivon, että kyseessä on nyt vaan asian "uutuudenviehätys" kun on vasta eka yrityskierto, mutta samaan aikaan jotenkin tuntuu että oon avannut jonkun Pandoran lippaan tän asian kanssa ja nyt en enää saa omia ajatuksia ollenkaan kuriin. Ylianalysoin ihan jokaista oiretta ja tuntemusta, enkä pysty hillitseen itseäni yhtään noiden testien kanssa. 😫

Hassuinta on se, että vielä vuosi sitten en edes ollut varma, haluanko koskaan lapsia, mutta sitten kun se idea iskeytyi muhun se vaan alko kasvaa, ja nyt kun oikeesti alkoi tää yrittäminen niin tää on vielä lisännyt kierroksia tähän pakkomielteeseen.

Pystyykö joku samaistumaan tähän tai onko joku kokenut tän ja sit keksinyt jonkun keinon miten chillaa itsensä kanssa?
Mä kyllä muistan kanssa silloin kun aloitettiin yrittäminen, niin koko viimevuoden loppu meni siinä, että yliajatteli koko asiaa 😅 ja just luki kaiken mahdollisen, googletteli asioita kuten ”dpo2 oireet” jne hassua 😅

Nyt kun meneillään yk10 niin homma onneksi rauhoittunut. Onhan tämä edelleen usein mielessä, muttei ehkä niin hullulla ja intensiivisellä tavalla. Nyt kun tietää, että kohta pääsee tutkimuksiin ja alkaa toivottavasti jotakin tapahtumaan, niin fiilis sitä kohtaan rauhallisen odottava.
 
Täällä alkoi jo yk 16, kp 4/28.

Ei plussan plussaa tai haamun haamua.

Puoliso ei ole valmis edes järkevään keskusteluun avun hakemisesta, mutta ymmärtää jos haluan itse mennä yksityiselle genelle tarkastukseen. Ja ne taas maksaa meidän alueella 200-400 € ja jos pitää mennä verikokeisiin niin summa onkin yhtäkkiä 600-800 € ultrauksineen.

Eikä siitä rahan menosta huolimatta tule välttämättä hullua hurskaammaksi :(
 
Hellou! Sattuisko täällä kellään olemaan kokemusta, että ovulaatio tapahtuisi ihan todistetusti, vaikka ovulaatiotestin viivat eivät aivan positiiviseksi vahvistukaan?

Liuskatestien perusteella oli selkee lh piikki, mutta vahvimmillaankaan ei oo mun silmään positiivinen ja tuona päivänä tein myös digitestin, joka negatiivinen.

Lääkäri ei pystynyt ultrankaan perusteella sanomaan varmaksi suuntaan eikä toiseen. Perjantaina meen verikokeeseen, josta toivottavasti saisi jotain selvyyttä🤞🏼

Mutta mullakin ajatukset pyörii niin paljon tän ympärillä ja sitä tunnustelee kaikkia muka oireita, et ois ihana kuulla, jos jollakin kokemuksia😊
 

Liitteet

  • IMG_9227.jpeg
    IMG_9227.jpeg
    58 KB · Katsottu: 48
Hellou! Sattuisko täällä kellään olemaan kokemusta, että ovulaatio tapahtuisi ihan todistetusti, vaikka ovulaatiotestin viivat eivät aivan positiiviseksi vahvistukaan?

Liuskatestien perusteella oli selkee lh piikki, mutta vahvimmillaankaan ei oo mun silmään positiivinen ja tuona päivänä tein myös digitestin, joka negatiivinen.

Lääkäri ei pystynyt ultrankaan perusteella sanomaan varmaksi suuntaan eikä toiseen. Perjantaina meen verikokeeseen, josta toivottavasti saisi jotain selvyyttä🤞🏼

Mutta mullakin ajatukset pyörii niin paljon tän ympärillä ja sitä tunnustelee kaikkia muka oireita, et ois ihana kuulla, jos jollakin kokemuksia😊
Ei oo kokemusta, mutta ootko testannu kahdesti päivässä vai vaan kerran? Jos vaan kerran, niin on voinut olla vähän ennen tai jälkeen tuon vahvimman viivan, on sen verran vahva kuitenkin
 
Tää on kauheeta, miten tuntuu että omat ajatukset pyörii tällä hetkellä vain ja ainoastaan tän asian ympärillä. Mietin, että eihän omasta normaalista elämästä tuu mitään, jos tää on vaan tätä koko ajan. Toki toivon, että kyseessä on nyt vaan asian "uutuudenviehätys" kun on vasta eka yrityskierto, mutta samaan aikaan jotenkin tuntuu että oon avannut jonkun Pandoran lippaan tän asian kanssa ja nyt en enää saa omia ajatuksia ollenkaan kuriin. Ylianalysoin ihan jokaista oiretta ja tuntemusta, enkä pysty hillitseen itseäni yhtään noiden testien kanssa. 😫

Hassuinta on se, että vielä vuosi sitten en edes ollut varma, haluanko koskaan lapsia, mutta sitten kun se idea iskeytyi muhun se vaan alko kasvaa, ja nyt kun oikeesti alkoi tää yrittäminen niin tää on vielä lisännyt kierroksia tähän pakkomielteeseen.

Pystyykö joku samaistumaan tähän tai onko joku kokenut tän ja sit keksinyt jonkun keinon miten chillaa itsensä kanssa?
@Kirsikkala

Tunnistan 100%. Tikuttelin ovista ekan kerran viime kierrossa ja tuntu että siitä alko semmoneen show että oksat pois😅 Olin myös lomalla sillon eli oli kaikki maailman aika miettiä pelkästään raskautumista. Heräilin yölläkin lukemaan näitä keskusteluja, tunsin raskausoireita ja menkatkin alko myöhässä enemmän kun koskaan. Olin varmaan saanut kierron yhtä sekasin kun oman pään. 😵‍💫😅

Nyt menossa yk 2 tai 3 (vähän miten sen nyt ottaa😅) ja yritän ottaa vähän rennommin. Nyt kun on takas töissä ja muissa arjen rutiineissa niin huomaan, että on helpompi keskittyä myös muihin asioihin. Täällä pitäis nyt olla ovis tuloillaan ja tuntemukset sen mukaisia. Ostin 30kpl setin ovistestejä ja ajattelin nyt muuten tikutan sitä ovista vaikka yötäpäivää, mutta huomaan, että kun en oo saanut parin testin jälkeen ovisplussaa niin alko taas ajatusrulla pyörimään. Eilen päätin etten nyt ”kiusaa” itteeni testeillä vaan talletellaan parhaamme mukaan nää lähipäivät ja katotaan mitä tää kierto tuo tullessaan…

Tsemppiä ja plussatuulia meille kaikille!💫💕🍀
 
Muokattu viimeksi:
Ei oo kokemusta, mutta ootko testannu kahdesti päivässä vai vaan kerran? Jos vaan kerran, niin on voinut olla vähän ennen tai jälkeen tuon vahvimman viivan, on sen verran vahva kuitenkin
Testasin aamuin illoin tuolloin kun oli vahvimmillaan, mutta testausväli venyi kyllä aika pitkäksi, kun aamun testin tein aikaisin ennen töitä ja illan testin teko venähti lähemmäs puoltayötä😬 eli perjaatteessa varmaan pieni mahdollisuus, et korkein huippu ois ollut tuossa välillä, mut on kyllä sit ollu pikanen😅
 
Takaisin
Top