Haaveena esikoinen

@Liise Joo testasin eilen ja yllätys nega😄 Nyt odottelen menkkoja saapuvaksi myös alkuviikosta. Mulla on muuten ollut kans nyt rauhallinen olo ja aattelin et pakko olla tää ihana sää ja saanut laitella pihaa😀

On muuten mielenkiintoista kuulla, että rintojen kipeytyminen tullut myöhemmin! Oireet sitten muuttunut.

Mulla on PCOS ja myo-inositolin otin käyttöön noin pari kuukautta sitten. Mulla on tätä puhdas+ tuotetta: https://www.aminoporssi.fi/blogs/treenaajan-tietopankki/inositoli

Otan aina aamuisin vitamiinien kanssa ja kyllä toi ihan selkeästi vaikuttaa verensokereita tasaavasti. Huomaan sen siitä, että ei tee koko ajan mieli herkkuja ja napostella.
Mä otin tän nyt testiin. Tuskin tässä mitään menettääkään.

Kp5 menossa täällä, meneekö joku samoissa?😊

Noniin, reilu 2vko kärvistelty ja nyt voikin oviksen metsästys taas alkaa. Toivottavasti tulee vasta loppu viikosta +, kun mies on reissussa torstaihin asti 😅
Täällä mennään samassa vaiheessa, Flo ennustais plussaa torstaille. En tikuta, joten tarkka päivä jää mysteeriksi, mutta ollaan vähintään joka toinen päivä touhuiltu niin ei sen tarkan päivän niin väliä olekaan :Smiling Face With Smiling Eyes:

Paljon onnea plussanneille!:red-heart:

Olen pitänyt vähän taukoa näistä vauvapalstoista, harmitti niin paljon kun edellinen kierto päättyi menkkoihin kp43 kohdalla, eli ylipitkä sekin kierto... :side_tear:

Nyt menossa jo kp10 ja en tiedä jaksanko panostaa tähän kiertoon mitenkään.

Täällä kp31, oletan että vuoto alkaa huomenna tai ylihuomenna. Kp 26 alkoi tiputtelu kirkkaalla pienellä vuodolla, joka nosti hetkeksi toiveita. Mutta sitten jatkui perustiputtelut, ja eilen ja toissapäivänä oli pms-oireita. Joten eiköhän ne sieltä taas tule. Toivottavasti seuraavassa kierrossa taas ovuloisin selkeästi. 🤞🏼

Täällä pitäis menkat alkaa huomenna tai torstaina. Oon pitäny vähän taukoo keskustelusta kun tässä kierrossa tosiaan ovis osui helatorstaille niinku ennustin, ja inssiä ei sen takia sit saatu tehtyä kun labra kiinni. Eikä kyllä siis muutenkaan talleteltu koska henkinen jaksaminen on ollu täs kuussa jotenkin ihan nollissa ja koko vauvaprojekti on lähinnä vaan ärsyttäny ja surettanu. Ei pelkästään mua vaan myös miestä. Mut nyt pian uuteen kiertoon ja ehkä saatais taas joku toivonkipinä ja se kolmas inssi sitten kesäkuulle 😊

Ihana ketju, oon tosi iloinen että löysin tän palstan kun on niin kiva lueskella iloisia uutisia ja pohdintoja ja kaikkea sitä tukea mikä viesteistä välittyy! Meillä yk1 ja kp1. Oletteko purkkivitamiinien lisäksi/sijaan ruokavaliolla yrittäneet vaikuttaa onnistumisen mahdollisuuksiin? Esim syöneet jtn tiettyä tms? Oon vähän tutkiskellut youtubesta että esim jotain parapähkinöitä ja granaattiomenamehua vois olla hyvä molempien osapuolien ottaa mutta tiedäpä noista onko niissä mitään perää oikeasti... Unirytmiä ajattelin yrittää korjata, se on mulla selvä heikkous😅 vissiin tarkoittaisi että pois palstoilta ja tutimaan...😂

Täällä kp31, oletan että vuoto alkaa huomenna tai ylihuomenna. Kp 26 alkoi tiputtelu kirkkaalla pienellä vuodolla, joka nosti hetkeksi toiveita. Mutta sitten jatkui perustiputtelut, ja eilen ja toissapäivänä oli pms-oireita. Joten eiköhän ne sieltä taas tule. Toivottavasti seuraavassa kierrossa taas ovuloisin selkeästi. 🤞🏼
Täällä alkoi myös tuhruttelut viime to dpo 6. Oli todella vähäistä, pari kertaa tuli haaleaa vaaleanpunaista vuotoa pyyhkiessä. Herätti toiveet koska alkoi epätavallisen aikaisin, mutta edelleen se vaan jatkuu. Yleensä mulla alkaa tuhruttelut dpo 9 ja kestää joku 4-6 päivää ennen kuin alkaa vuotaa kunnolla. Hanojen avautumista tässä odotellessa. 🙄🩸

Täällä alkoi myös tuhruttelut viime to dpo 6. Oli todella vähäistä, pari kertaa tuli haaleaa vaaleanpunaista vuotoa pyyhkiessä. Herätti toiveet koska alkoi epätavallisen aikaisin, mutta edelleen se vaan jatkuu. Yleensä mulla alkaa tuhruttelut dpo 9 ja kestää joku 4-6 päivää ennen kuin alkaa vuotaa kunnolla. Hanojen avautumista tässä odotellessa. 🙄🩸
Ihan samaa täällä. Et ole vielä saanut siihen mitään neuvoja tai apuja hoitopolulta? Itsekin edelleen odotan että hanat aukeaa kunnolla, jospa sitten huomenna viimeistään.

Ihan samaa täällä. Et ole vielä saanut siihen mitään neuvoja tai apuja hoitopolulta? Itsekin edelleen odotan että hanat aukeaa kunnolla, jospa sitten huomenna viimeistään.
En vielä. Ensikäynti parin viikon päästä niin toivottavasti silloin. Oliko se letrot vai joku toinen minkä nimeä en nyt muista, mikä voisi auttaa noihin tuhruvuotoihin? Toivoisin että sellaista saisin heti kokeiltavaksi.

Edit. Terolut oli se toinen mitä mietin.

Mullakin tulossa kesäkuun lopulla ensikäynti lapsettomuustutkimuksiin ja vähän on ristiriitaiset fiilikset siinä mielessä että ahdistaa että joutuu semmoisiin mennä, että miksi juuri minä. Ja kun noin vuosi sitten näille palstoille olen liittynyt ja paljon ihmiset puhuivat hoidoista tmv ja ajattelin vain naiivisti itsekseni että "ompa joillain huono tuuri, tuskimpa mulle noin käy" mutta kuinkas kävikään, vuosi myöhemmin olen itsekin menossa tutkimuksiin. Ja vaikka vielä ei mitään tiedä mistä meidän kohdalla lapsettomuus johtuu, niin väkisin sitä miettii että minussa se vika täytyy olla, niinkun varmasti onkin kun kierrot ovat liian pitkiä.

Ahdistaa vaikka todellakin haluan tämän selvittää ja joku päivä saada syliini sen pienen käärön:red-heart:

@Burkei täällä sama fiilis tuon suhteen, että tuntuu että mussa varmasti jotain vikaa kerta ei ole vieläkään tähän mennessä tärpännyt. Sitten kun on noita tuhruvuotojakin niin pitkään. Mutta lapsettomuushoitoihin pääsyä odotan innolla ja toiveikkaana, että sieltä saataisi apua ja pian mekin saisimme sen pienen käärön syliimme. ❤️ Tosin se on sitten aika romahdus jos mitään hoidettavissa olevaa vikaa ei löydetä enkä vaan yksinkertaisesti raskaudu. Vaikka toisaalta onhan sekin myös helpotus jos vikaa ei ole kummassakaan, mutta parempi niin jos olisi jotain semmoista minkä saa hoidettua. Tarvitsen selityksen sille miksei me saada vauvaa.

Hups, menipäs pitkään poissa täältä, mutta vahvasti jo siis uuden kierron parissa täällä 👋🏼

@Emri piti sulle vielä laittaa, että mulle tehtiin polin ensikäynnillä munajohdinten aukiolotutkimus. Mutta ehkä sulle ei ole sitä tiedossa, kun ainakin täällä se kerrottiin etukäteen, koska piti ottaa särkylääkettä jo kotona ennen käyntiä.

Toivottavasti kaikki ensikäynnille menijät saatte apua ja edistystä asioihin nopeasti. Ja ylipäätään positiivisia kokemuksia käynneistä. Oon ite nyt ollut muistaakseni kahden lääkärin js neljän hoitajan kanssa tekemisissä ja niin kiitollinen, kuinka hyvä fiilis kaikesta on jäänyt ❤️

Mullakin tulossa kesäkuun lopulla ensikäynti lapsettomuustutkimuksiin ja vähän on ristiriitaiset fiilikset siinä mielessä että ahdistaa että joutuu semmoisiin mennä, että miksi juuri minä. Ja kun noin vuosi sitten näille palstoille olen liittynyt ja paljon ihmiset puhuivat hoidoista tmv ja ajattelin vain naiivisti itsekseni että "ompa joillain huono tuuri, tuskimpa mulle noin käy" mutta kuinkas kävikään, vuosi myöhemmin olen itsekin menossa tutkimuksiin. Ja vaikka vielä ei mitään tiedä mistä meidän kohdalla lapsettomuus johtuu, niin väkisin sitä miettii että minussa se vika täytyy olla, niinkun varmasti onkin kun kierrot ovat liian pitkiä.

Ahdistaa vaikka todellakin haluan tämän selvittää ja joku päivä saada syliini sen pienen käärön:red-heart:
Tosi paljon tsemppiä sinne❤ mulla on ollut hyvin samanlaisia ajatuksia pitkään että miksi juuri minä, vaikka ei siis olla vielä edes yritetty. Tiedossa vaan on jo edeltävästi kromosomitranslokaatio, joka todennäköisesti aiheuttaa ongelmia - mutta toki voi olla että ei aiheutakaan, jos oikein tuuri kävisi.

Joskus kuitenkin harmittelin paljon sitä että tiedetään tämä jo ennen yrittämistä ja valmiiksi jo sellainen pessimistinen olo, joskus ajattelin että mieluummin olisi kokenut sen ilon ja innokkuuden, vaikka tulisikin sitten pettymys. Nykyään kyllä ajattelen eri tavalla, eli että olen tosi iloinen että tiedän, mistä mahdolliset ongelmat todennäköisesti johtuvat ja suunnitelma on selkeä, että alkiodiagnostiikka on se ratkaisu ainakin tähän translokaatioon. Mistäänhän ei tiedä jos vaikka onkin jotain muutakin ongelmaa... siksi melkeinpä suhtaudun nyt niin, että se on iso voitto jos tulee raskaaksi vaikka menisi kesken, kun luultavasti tarkoittaisi että translokaatio ainoa ongelma.

Toki vaikka olen tämän näin itselleni järkeillyt ja sinut nykyään asian kanssa pitkälti (ainakin vielä kun ei ole konkretisoitunut), on välillä tosi katkeria fiiliksiä kun kaverit puhuu miten helposti on lapsia tullut, kun "ei tarvinnut edes yrittää" ja laskeskelevat että "laitetaan lapsi alulle kuussa X että syntyy sitten sopivaan aikaan". Tuntuu ihan hullun epäreilulta välillä...

Oon hetken taas seuraillut taustalla, ja samaistun noihin surullisiin fiiliksiin. Oma mieliala ollut taas vaihteeksi maassa, pientä kriiseilyä urasta ja siitä että viime vuonna näihin aikoihin aloin puhua miehelle ekaa kertaa vauvahaaveista.

Kp10 tänään ja ajattelin pian alkaa testailut. Pitää vaan jaksaa yrittää ja toivoa 🥺

@Burkei osaan kyllä samaistua noihin sun fiiliksiin, vaikkei vielä tutkimukset olekaan ajankohtaiset (kesän jälkeen vasta, jossei ennen sitä tapahdu mitään)

Toki mua itseäni auttoi tähän tiedottomuuteen ja odotteluun se, että käytiin omakustanteisesti ottamassa labroja. Täytyy nyt katsoa et kävisikö vielä yksityisellä gynellä asiaa edistämässä, kun ne kilpparit oli tosiaan koholla.

Onhan se jotenkin hassua, kun koko elämä varoiteltu että mieheen päinkään ei voi vilkaista ilman ehkäisyä tai on heti raskaana. Nyt sit kun oikein yrittämällä yrittää aikatauluttaa yhdynnät niihin otollisin hetkiin, niin ei tule mitään 😅 tunteet seilaa vuoristorataa, välillä parempia päiviä ja välillä surua 🥺

Sit vähän omaa napaa, mulla menossa kp21 ja ovistestit edelleen negaa. Toivottavasti tulis huomenna plussaa, muuten voi olla et talletetut ei osu kun mies reissussa ens viikolla 😅

Onhan se jotenkin hassua, kun koko elämä varoiteltu että mieheen päinkään ei voi vilkaista ilman ehkäisyä tai on heti raskaana. Nyt sit kun oikein yrittämällä yrittää aikatauluttaa yhdynnät niihin otollisin hetkiin, niin ei tule mitään 😅 tunteet seilaa vuoristorataa, välillä parempia päiviä ja välillä surua 🥺
Tää on ihan ku mun ajatuksista! Ja välillä tosiaan parempia päiviä ja välillä sitä surua.

Äsken reippailin kauppaan hakemaan ovistestejä, ajattelin että en tuhlaa digeihin nyt ollenkaan.

Takaisin