Haaveena esikoinen

Täälläkin noin dpo 10. 😁 Aamulämpöjen mittailu tosiaan unohtui kyllä täysin 😅 nyt pieniä menkkatuntemuksia. Rinnat on edelleen arat mutta lähtenyt vähän helpottamaan joten varaudun täällä pettymykseen. 💪

Sieltähän ne taas alkoi, pari päivää myöhässä. 🙁
Pitäisi varmaan ihan toden teolla yrittää tiputtaa vähän painoa, jos se jotenkin edesauttaisi munasarjojen toimintaa. Kuitenkin edelleen epäilen itselläni pco-tyyppistä ongelmaa, joten olisi varmasti ihan varteenotettava ajatus. Epäilen myös, että jos nyt tutkimuksiin lähdettäisiin, niin sieltäkin kehoitettaisiin ensiksi painonpudotukseen, joten voisihan sitä jo aloitella. Ylipainoa mulla on ehkä joku 15kg eli ei kuitenkaan mitään ihan älytöntä määrää.

Pitäisi varmaan ihan toden teolla yrittää tiputtaa vähän painoa, jos se jotenkin edesauttaisi munasarjojen toimintaa. Kuitenkin edelleen epäilen itselläni pco-tyyppistä ongelmaa, joten olisi varmasti ihan varteenotettava ajatus. Epäilen myös, että jos nyt tutkimuksiin lähdettäisiin, niin sieltäkin kehoitettaisiin ensiksi painonpudotukseen, joten voisihan sitä jo aloitella. Ylipainoa mulla on ehkä joku 15kg eli ei kuitenkaan mitään ihan älytöntä määrää.
Olisihan sen positiivisen sinullekin jo suonut. Eikös teillä kohta ole jo vuosi täynnä tallenteluja...Vaan pienikin painon pudotus voi olla The juttu, jolla elimistön saisit heräämään raskauteen...Ei siitä ainakaan haittaa ole. Millä metodilla aiot kiloja tiputtaa? Toivottavasti olet niitä onnellisia 🙏, joille se on helppoa, jos se nyt yleensä sellaista voi olla!🤣
Tsemppiä!! 🍀👍

Olisihan sen positiivisen sinullekin jo suonut. Eikös teillä kohta ole jo vuosi täynnä tallenteluja...Vaan pienikin painon pudotus voi olla The juttu, jolla elimistön saisit heräämään raskauteen...Ei siitä ainakaan haittaa ole. Millä metodilla aiot kiloja tiputtaa? Toivottavasti olet niitä onnellisia 🙏, joille se on helppoa, jos se nyt yleensä sellaista voi olla!🤣
Tsemppiä!! 🍀👍
Elokuussa alettiin ”yrittämään” eli kyllähän se vuoden rajapyykki pelottavasti lähestyy.
Mä olen melkonen herkuttelija, joten ihan varmaan jo sillä, että jättäisin turhat herkuttelut hetkeksi pois, saisin tuloksia. Toki se ei ehkä näin kesää kohti ole ihan helppoa, koska rakastan jäätelöä. 😂😂 Mutta kevyemmällä ruokavaliolla ja liikunnan lisäämisellä ajattelin lähteä liikkeelle. Oon ennenkin pudottanut painoa näistä samoista lukemista melkein 20kg, mutta onhan se helpommin sanottu kuin tehty. Mutta josko tää kuitenkin motivois. 🙏🏻

Elokuussa alettiin ”yrittämään” eli kyllähän se vuoden rajapyykki pelottavasti lähestyy.
Mä olen melkonen herkuttelija, joten ihan varmaan jo sillä, että jättäisin turhat herkuttelut hetkeksi pois, saisin tuloksia. Toki se ei ehkä näin kesää kohti ole ihan helppoa, koska rakastan jäätelöä. 😂😂 Mutta kevyemmällä ruokavaliolla ja liikunnan lisäämisellä ajattelin lähteä liikkeelle. Oon ennenkin pudottanut painoa näistä samoista lukemista melkein 20kg, mutta onhan se helpommin sanottu kuin tehty. Mutta josko tää kuitenkin motivois. 🙏🏻
Jäätelöhammas on paha 👀 Ehkäpä ruokit sitä kevyesti vain kerran viikkoon, niin ei ala kovin kiukkuilemaan.
Mä jätin tän kierron alusta kaikki muut turhat kuin jäätelön pois. Pakkasesta löytyy litran paketteja, joista kotona herkuttelen vrk kalorit huomioiden. Toimii minulla, vaan ei kaikilla. Tavoitteena "vain" n 2kg ennen ovista.
Se, että jostain on omakohtaista kokemusta ei välttämättä tee asiasta helpompaa, mutta... kuten sinä itse totesit NYT motivaatio löytyy vahvasta tarpeesta saada "painaviatuloksia".
Niitä ja tuplaviivoja odotellessa, kärvistelkäämme hieman liikuntaa jossain muodossa samalla lisäten! 👍🍀🍀

Ootko kokeillut syödä myo-inositolia? Kerkesin just tilata sitä itselleni ja olin aikeissa aloittaa sen, kun sit tärppäsikin. Mutta osalla se on pcos:in kanssa auttanut ja mulle itseasiassa gynekin sanoi alkuvuodesta, että voin hyvin kokeilla syödä sitä jos haluan.

Iso peukku ainakin multa Lohilon jäätelöille, niissä osa on tosi hyviä. Arvokkaitahan ne on eikä mitään isoja paketteja mutta jos se auttaisi pahimpaan jäätelön tuskaan? 😊

Iso peukku ainakin multa Lohilon jäätelöille, niissä osa on tosi hyviä. Arvokkaitahan ne on eikä mitään isoja paketteja mutta jos se auttaisi pahimpaan jäätelön tuskaan? 😊
Hei mäkin jossain vaiheessa söin näitä jätskejä kun meinas lähteä lapasesta jäätelönsyönti 😅 suuri jäätelöfani täälläkin siis. 👋

Tässä myös toinen vähäkalorisempi vaihtoehto, joka minusta ainakin oli hyvää! Nimim. Ikuinen sokerihiiri 😅

Ootko kokeillut syödä myo-inositolia? Kerkesin just tilata sitä itselleni ja olin aikeissa aloittaa sen, kun sit tärppäsikin. Mutta osalla se on pcos:in kanssa auttanut ja mulle itseasiassa gynekin sanoi alkuvuodesta, että voin hyvin kokeilla syödä sitä jos haluan.
Oon kuullut tosta myo-inositolista paljon, mutta en oo jaksanut perehtyä sen enempää. 🙈 Kyllähän tössä kaikki keinot voisi ottaa käyttöön, varsinkin kun mulla on jotenkin korkea kynnys hakeutua tutkimuksiin asian tiimoilta. Mitä valmistetta tilasit?

Joo, ne on hyviä! Ja kesällä toki mehujäätkin toimii ja on monet aika vähäkalorisia. 🤭

Täällä pienet harmitukset menossa. Tässä kierrossa kaikki ovistestit ollut korkeintaan epämääräisiä. Yhtäkään selkeetä positiivista ovistestiä ei oo ollu. Muutenkin kierto tekee ihan mitä lystää ja pituus vaihtelee niin älyttömästi että ihan sokkona testailen...:sad-face:

Oon kuullut tosta myo-inositolista paljon, mutta en oo jaksanut perehtyä sen enempää. 🙈 Kyllähän tössä kaikki keinot voisi ottaa käyttöön, varsinkin kun mulla on jotenkin korkea kynnys hakeutua tutkimuksiin asian tiimoilta. Mitä valmistetta tilasit?
Muakin kiinnostaisi tää!

Eilen tosiaan aamulla nega testi, illalla jäätävät menkkakivut. Eli tänään kp1😮‍💨 onneksi ei sentään tarvinut kauaa ootella menkkojen alkua.

Dpo 12, en oo testannut. Kävin ruokakaupassa ja ostin yhden rfsu herkän testin ja ajattelin huomenna testata 🙈 Mitään oireita ei oikein ole.

Onko täällä muuten muita joiden rinnat eivät ikinä kipeydy? Olis mielenkiintoista kuulla!😄

Dpo 12, en oo testannut. Kävin ruokakaupassa ja ostin yhden rfsu herkän testin ja ajattelin huomenna testata 🙈 Mitään oireita ei oikein ole.

Onko täällä muuten muita joiden rinnat eivät ikinä kipeydy? Olis mielenkiintoista kuulla!😄
Mulla ei ennen kipeytyneet koskaan! Ne alkoi kipeytyä noin 1,5 vuotta sitten about samoihin aikoihin kun yrityskin alkoi, jännää kyllä 😅 gyne sanoi että pms oireet voi muuttua ajan saatossa. 🤷🏻‍♀️

Jep… Pms oireet muuttuu… Kun ikää tulee. Mulla alkoi tulemaan 38-vuotiaana tuntemuksia rintoihin ja siis huomasin nää noiden keskenmenojen jälkeen… ja oon ainakin vähän ärtyisämpi… 🫢 Kaikki tuntunukset on ollu sellasia ”oonkohan nyt raskaana” ja sit ei…. Ne oireet on niin samanlaisia… Mulla ei nuorempana rinnat kipeytyneet - tai sitten en ole laittanut merkille…
Mulla on jo mama vitamiini käytössä ollu pidemmän aikaa, sit d-vitamiinia pitää ottaa kun verikokeessa tasot aika alarajalla, Q10 ubikinoni/ubikinoli kannattaa syödä. Lääkäri sanoi, että se auttaisi myös siihen, että ei menisi kesken. Toki mulla myös kilpirauhasen vajaatoiminta.
Mulla alkoi just 2. IVF… Kaks päivää olen laittanut piikkiä (menopur) ja sit ens viikon perjantaina pääsee ultraan katsomaan kasvaako folleja ja kuinka paljon. 🩷

Joko @Maissinen pääsit testailemaan? 🤩 Mä odottelen täällä huomenna menkkoja alkavaksi, pientä tiputtelua on. Yllättävän rauhallinen olo kuitenkin, ehkä tää kesäinen sää tekee semmoisen olon että elämä on onneks ihan hyvää vaikka ei tuliskaan raskaaksi. 😊

Takaisin